Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem328

Bericht 17 Jun 2014 09:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zojuist echo gehad en follikel was amper gegroeid. Nog steeds in de 15 mm. Maar arts had er vertrouwen in dat hij nog wel gaat doorgroeien en vrijdag klaar is inseminatie. Dus geen echo meer maar er gewoon op vertrouwen dat het goed komt. Morgenavond pregnyl en dan maar duimen voor deze laatste kans..
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 17 Jun 2014 09:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat spannend. Ik zal heel hard voor jullie duimen.

Weegschaal, vanmorgen las ik pas jou laatste bericht. Wat heftig zeg om zo vaak een miskraam te moeten meemaken, vreselijk.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Jun 2014 10:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Toos; Welkom, maar jammer dat je je hier ook moet melden. Is er bij jullie dan sprake van ivf?

@ Olijfje; Spannend! De arts zal wel genoeg ervaring hebben, ik duim ontzettend voor deze laatste kans!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 17 Jun 2014 10:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Toos 'welkom' in dit topic. Wat is het traject wat jullie nu ingaan? Icsi? Vervelend zeg dat het niet op de natuurlijke manier kan door die darm ca van je vriend. Dubbel dikke pech dus!
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 17 Jun 2014 19:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

We zijn nu een paar keer in het Erasmus in Rotterdam geweest voor gesprekken, wat de mogelijkheden zijn. Door de bestralingen is zijn, je weet wel niet sterk genoeg om op de natuurlijke manier zwanger te worden. Althans, niet altijd. Het is nu meerdere keren onderzocht en de kwaliteit is gemiddeld genomen niet goed. Wat het traject precies gaat worden horen we over twee weken. Dan hebben we de volgende afspraak in het Erasmus.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jun 2014 06:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ohhh Olijfje wat spannend zeg... jeetje. Hebben jullie er een beetje vertrouwen in of probeer je er maar gewoon niet teveel mee bezig te zijn?

Toos, welkom. Alle redenen dat het niet lukt om kindjes te krijgen zijn natuurlijk hartstikke erg, maar bij jullie is het ook wel cru zeg! Wat verdrietig. Ik begrijp dat ze er in jullie geval geen mogelijkheid voor hem was om zaadjes te bewaren/in te vriezen? Hoe oud zijn de kindjes die jullie al hebben? Ik kan me voorstellen dat jullie zo graag een kindje van jullie samen willen!

Oh Weegschaal, ik vind dat je zo sterk erover schrijft. Of misschien ook wel een beetje verdoofd, dat kan ook... ik hoop dat je lichaam het inderdaad mooi zelf gaat regelen, en dat je er geen lichamelijk pijn en ongemak meer van hebt. Ik begrijp dat jullie tot oktober gewoon even zelf verder kijken? Of even pauze?

Marinaa: fijn dat het meteen na jullie vakantie is, die ingreep! Eerst even goed opladen, bijkomen, en dan uitgerust ervoor gaan :) Waar gaan jullie heen?

Spannend weer Aagje!

Hier hebben mijn ouders gisteren de uitslag gehad van hun eigen chromosomenonderzoek. 'Helaas' hebben zij het beiden niet. Mooi voor hen natuurlijk (of eigenlijk met name voor mijn broertje en zusje), maar voor ons is het jammer omdat het ons iets had verteld over de kansen dat het ons gaat lukken. Ik ben er niet al te down of verdrietig of wat dan ook over. Ik merk wel dat ik het een erg vervelend idee vind dat ik deze afwijking in mijn eentje heb, dat ik het niet van 1 van hen heb gekregen. Daar probeer ik maar niet al teveel over na te denken :)

iig blij dat het onderzoek idd ter compensatie zo snel is afgerond! Normaal duurt chromosomenoz 3 maanden..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 18 Jun 2014 07:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal...wat ontzettend rot weer. Ik hoop dat ze in Gent een mogelijke oplossing hebben. Dusseldorf was je niet zo weg van? Ik ben nog steeds fan ook gezien meerdere vrouwen die ik ken van daar en waarbij het nu toch ook weer is gelukt. Okee jij hebt een specifieke problematiek maar echt ik zou het in je achterhoofd houden. Wellicht puur een second opinion.

Is het niet een idee dat er immuunonderzoek wordt gedaan ook na een positieve test? Zo ken ik iemand met ME en die is toen volgens mij later nog een hogere dosis prednison gaan gebruiken.
Geef inderdaad nog niet op meid! Er zijn nog mogelijkheden. Is het ook niet een optie om ivf te doen en met embryoscope 5 dagen afwachten of de embryo's dan van goede kwaliteit zijn?

Sorry als je hoofd nog absoluut niet staat naar mijn geschrijf. Je moet het ook allemaal maar weer zien te verwerken :-(. Ik hoop toch dat je nu niet zo lang hoeft te wachten voor je weer een cyclus krijgt enzo.
Heel veel sterkte. Ik gun het jou ontzettend, je bent een echte volhouder!
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jun 2014 10:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora we proberen echt nog vol goede moed deze laatste poging in te gaan, maar houden natuurlijk wel in ons achterhoofd dat het al de 6e poging is en de kans dat het raak is steeds minder wordt. Maar mocht het niet raak zijn dan heb ik daar nu al wel vrede mee. Ik ga er eigenlijk ook al wel vanuit dat het ivf gaat worden. Morgen de ivf info middag en dan wordt het toch wel heel echt allemaal. Ik ben wel blij dat we hierna aan een nieuwe stap gaan beginnen. Dan kunnen we weer vol goede moede vooruit. Maar wie weet is het allemaal toch niet nodig. Hoe fijn zou dat zijn!!
Wat dubbel dat je ouders allebei een 'goede' uitslag hadden. Kan me voorstellen dat je graag had willen horen waar het vandaag kwam en nu blijft het een vraag waarom jij dit nu juist hebt en wat jullie kansen zijn. Wat is nu de volgende stap?

Toos, de komende twee weken dus nog maar even afwachten en dan hopelijk over twee weken een duidelijk plan van aanpak. Hoe ben je eronder?

Weegschaal wat ben jij sterk! Respect voor jou! Ik hoop zo dat Gent jullie verder kan helpen! Ik las ook iets terug dat jullie mooie vakanties in het vooruitzicht hebben? Wat zijn jullie plannen de komende zomer?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jun 2014 20:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

De volgende stap is er nu even niet :) We gaan gewoon zelf verder met proberen vooralsnog. Dat voelt beter dan het uit handen geven en voor ons gevoel te stoppen met zelf proberen (IVF+PGD zou het dan zijn). Elke volgende keer dat ik zwanger ben kan het van een goed eitje zijn!

Heel veel succes vrijdag! Kan me voorstellen dat het een beetje voelt als een loze poging, zo de 6e, en ook terwijl jullie eigenlijk al een stap verder zijn. Maar goed, als het geen zin had zouden ze het je ook niet laten ondergaan he?!! Ik duim!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Jun 2014 20:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje, ik vind jou echt een kanjer hoor. Je bekijkt het zo positief, echt knap!!
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2014 09:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally lief van je! Ik doe mijn best om positief te blijven maar dat lukt ook niet altijd hoor..
Hoe was jouw eerste meting vandaag?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jun 2014 10:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mijn eerste fm was een beetje vreemd..er groeide zowiezo wel wat eitjes maar waren nog maar tussen de 9 en 10 mm. Maar er zat iets in mijn baarmoeder wat ze niet kon verklaren. Het is waarschijnlijk vocht maar ze wret niet waar het vandaan kan komen. Hetbksn zijn dat ik ineens weer ongesteld ga worden wat betekent dwt mijn vorige cyclus nog niet over was.

Ik heb bloed moeten prikken op progesteron maar ook voor de zekerheid op hcg.
Eind van de middag wordt ik gebeld. Ben er niet gerust op.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2014 18:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje Shally wat vaag weer.
Weet je al meer intussen?

Wij vanmiddag de ivf voorlichting gehad. Was heel interessant en duidelijk en we weten nu wat ons te wachten staat.
Morgen laatste inseminatie dus eerst dat maar eens afwachten. Spannend allemaal!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jun 2014 18:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje, fijn dat de voorlichting duidelijk was en jullie goed ingelicht een nieuw traject in kunnen.
Het lijkt me zo een heftig traject. Waar we nu al inzitten is heftig maar ivf helemaal. Met die puncties en nog meer troep wat je in je lichaam krijgt. Maar het aller belangrijkste is dat het goed resultaat op gaat leveren.
Jullie beginnen na de vakantie toch?

Ik ben vanmiddag gebeld en er is niks aan de hand. Ik mag gewoon verder met spuiten en maandag terug. Hopelijk gaat het covocht vanzelf weg zodra de eitjes en bms gaat groeien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Jun 2014 20:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gelukkig was er niks aan de hand Shally. Wat een gek verhaal weer!

Olijfje, goed dat het interessant en fijn was. Nog iets geleerd wat jullie nog niet wisten :) Nogmaals succes morgen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 20 Jun 2014 13:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally wat fijn dat alles normaal was. Nu vol goede moed op naar de volgende meting.

Zora, ook wel prettig om nu even weer op de natuurlijke manier en zonder al dat ziekenhuisgedoe er weer voor te gaan. Medische molen kan altijd nog. Hebben jullie er vertrouwen in? En hebben jullie intussen al een vakantie geboekt? Je twijfelde toch nog een poos geleden waar jullie naartoe zouden gaan?

Aagje hoe is het op het wachtbankje? Nog een kleine week afwachten toch?

Ik heb vanmorgen de laatste inseminatie gehad. 12 miljoen bewegende zaadcellen :banaan: Toch weer een beetje vertrouwen in deze ronde. Verder heb ik nu een recept voor de pil waar ik over een paar weken mee moet beginnen om het hele ivf gebeuren in gang te zetten. Wel raar hoor, jarenlang aan de pil geweest en daarna gezworen dat ik die troep nooit meer zou gebruiken, en nu moet het verplicht voor het ivf traject haha :palm:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jun 2014 19:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Woop woop goed om te horen dat je er vertrouwen in hebt Olijfje. Wie weet! Mooi aantal iig :) :) Kan me voorstellen dat het superraar is om aan de pil te moeten straks. Maar goed, first things first!

Wij hebben nog niets geboekt, maar dat doen we sowieso eigenlijk nooit hoor. Gaan altijd gewoon op de bonnefooi. Auto volgooien met kampeerspullen en andere zooi voor 3 weken en gaan :) Ik denk dat we dit keer iig naar de zon gaan, en niet naar Scandinavie, zoals afgelopen 2 jaar. Meer is nog niet zeker haha. Ik wil gewoon sowieso niet nogmaals een MK krijgen in een tentje in de middle of nowhere, dus we wachten nog even...

Oh en ja, we hebben best wat vertrouwen over het algemeen hoor. Het KAN gewoon lukken, dus vooralsnog hopen we gewoon dat dat niet over een hele tijd is...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 23 Jun 2014 09:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik word helemaal gek van mezelf!! Ik denk dat er kans is dat ik zwanger ben. Ik heb altijd een dag of 4/5 van te voren tekenen dat ik ongesteld ga worden (roze afcheiding en oud bloed) en buikpijn waarvoor ik echt paracetamol moet pakken. Vorige maand zelf 6 dagen van te voren. Nu nog helemaal niks. Ja een beetje buikpijn, maar dat heb ik altijd wel. Ik durf als ik naar de wc ben geweest amper op mijn papiertje te kijken.
Als ik morgenvroeg nog geen tekenen gehad heb ga ik een test doen denk ik. Ik weet het dan nog 2 dagen te vroeg is, maar moet morgenvroeg ook naar de gyn voor het intakegesprek over de ivf behandeling.
Zo even van mij afgeschreven. Zo maar boodschappen doen en poetsen, misschien ben ik er dan niet zo mee bezig. Maar moet me zo tegenhouden om geen test te doen. Ook al is het nog te vroeg.
Ons boefje 24-08-2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Jun 2014 10:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ohh sabje, spannend!! Dat zou wel heel mooi zijn zeg. Ik ga voor je duimen!!

Ik heb vanmorgen m'n uitstrijkje en follikelmeting gehad. Alleen was er (nog) geen follikel te zien. M'n bms was heel dik dus ze verwachtte een mooie follikel te zien alleen was er niks. Het kan zijn dat ik al een eisprong heb gehad. Heb weer bloed moeten prikken en krijg daar vanmiddag de uitslag van.

En..uitslag van het chromosoom onderzoek was goed!! Pff wat een opluchting.
<<

Anoniem74

Bericht 23 Jun 2014 10:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje, dat zou wel erg mooi zijn. Spannend hoor!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Jun 2014 11:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Sabje, wat spannend!!! Zou het dan eindelijk? Ik hoop het echt voor jullie!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jun 2014 12:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje wat ontzettend spannend! Je zou inderdaad denken dat het wel iets moet zeggen!! Hou ons op de hoogte!!

Shally ben benieuwd naar je uitslag! Zou mooi zijn als je al een eisprong hebt gehad, tenminste, als jullie er dan wel gebruik van hebben gemaakt. Van de andere kant, vrijdag had je toch nog maar een eitje van 9 a 10? Het zou op zich kunnen maar dan moet het wel erg hard gegroeid zijn.
En wat fijn dat de uitslag goed was! Weer een zorg minder!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Jun 2014 13:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heb geen eisprong gehad. Moet nu blijven spuiten en donderdag terug. Ik vrees dat de 150 IE niks meer zal doen bij me en dat ik moet ophogen.
Telkens heb ik dit na mijn miskramen gehad, dat de eenheden die ik spoor niet meer aanslaan.

Zo balen hè. Ik weet dat ik het niet voor het zeggen heb en dat het niet te plannen is maar had gehoopt dat er al wat gegroeid was en deze week de pregnyl zou kunnen zetten. Na deze ronde willen we er nog 1 doen en dan vakantie boeken. Zou ook mooi uitkomen dat ik net voor de zomersluiting van het ziekenhuis klaar zou zijn.

Ze zijn dan maandag,woensdag en vrijdag open. En dat zijn op maandag na mijn werkdagen. Dus je raad het al, ga weer problemen krijgen met m'n werk. Maar er mee stoppen wil ik niet.

Heb er even de balen in :pale:
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jun 2014 13:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally doet je werk zo moeilijk dan? Wat lastig lijkt me dat. Ik voel me ook erg bezwaard maar gelukkig krijg ik veel begrip op m'n werk. Snappen ze dan niet dat het voor jou nog veel erger is dan voor hun?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Jun 2014 13:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Soms doet ze wel moeilijk en soms niet. Ligt er een beetje aan hoe haar bui is.

Mijn vriend heeft al gezegd dat we gewoon die ronde nog doen, dat m'n werk het maar moet begrijpen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom