Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frequentie poepen bij borstvoeding

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Jun 2014 21:00

Frequentie poepen bij borstvoeding

Mijn gastouder lijkt zich nogal druk te maken over de poepfrequentie van L. Hij poept namelijk eens in de zoveel dagen, vorige week een keer drie dagen op een rij. Als hij poept, is het wel een explosie; het is mosterdgeel en vrij vloeibaar. (Hulde trouwens voor degene die de zon als ultieme poepoplosmiddel heeft genoemd :hulde: namens mijn portemonnee, bedankt!)

Tussen zijn eh, schijtsessies door heeft hij last van winderigheid (man man wat kan het ventje stinken), maar hij heeft geen pijnklachten ofzo.

Ik maak me er daarom niet echt druk om, het hoort erbij denk ik dan. Mijn gastouder lijkt er minder gerust op, hoe stel ik haar gerust? Wel een beetje omgekeerde wereld hè? Maar ik 'mis' dus goede argumenten en krijg soms een beetje het gevoel dat ik die poepexplosies zou moeten kunnen voorkomen, of mij er in elk geval druk om zou moeten maken als zij het zo'n beetje elke keer ter sprake brengt.

Ik neem aan dat na de zes maanden zijn poepgedrag ook wel weer veranderd icm bijvoeding.
L2014 & H2017
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jun 2014 21:55

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Heeft je gastouder ervaring met borstgevoede kinderen?

Bij onze gastouder hadden we iets vergelijkbaars: die bleef maar vragen hoeveel cc I. drinkt en hoelaat en zo, maar ik geef borstvoeding op verzoek dus ik heb geen idee. Heb haar wel geprobeerd te adviseren, maar een schema hebben we gewoon niet.

Over de poep trouwens: klinkt normaal! Nu I. hapjes eet poept ze wat regelmatiger en is de poep steviger :banaan:
Wanneer gaan jullie met bijvoeding beginnen?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 18 Jun 2014 21:57

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Borstvoedingskinderen kunnen makkelijk een aantal dagen niet poepen... M doet het op het moment eens in de week (en soms nog minder :banaan: ) en dan soms inderdaad een paar broeken na elkaar. Niks mis mee hoor...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Jun 2014 22:15

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

R poepte op die leeftijd ook een keer per drie/vier dagen. Nu is het elke of om de dag. Hij kreeg/krijgt ook bv.
R. 2013
D. 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 18 Jun 2014 23:41

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Julie poepte 1 keer in de 7-10 dagen. Louise poepte liefst 7-10 keer per dag.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jun 2014 07:26

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Mijn dochter poepte ook maar eens per week of dan 2 dagen of 2 keer op een dag en dan een ruime week niet.
Nu krijgt ze bijvoeding en is het minstens 1 keer per dag. Soms wel 4 keer.

Veel scheten was hier een voorbode dat ze binnen een dag\2 dagen weer ging poepen. Dan moest in ook supersnel verschonen anders lekte ze zeker door. Nu was ik soms op tijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Jun 2014 08:03

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Hier geen goed voorbeeld, beide hebben dagelijks ontlasting en allebei voor de 6 maanden meerdere keren per dag.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Jun 2014 16:25

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Filoria schreef:Heeft je gastouder ervaring met borstgevoede kinderen?

Bij onze gastouder hadden we iets vergelijkbaars: die bleef maar vragen hoeveel cc I. drinkt en hoelaat en zo, maar ik geef borstvoeding op verzoek dus ik heb geen idee. Heb haar wel geprobeerd te adviseren, maar een schema hebben we gewoon niet.

Over de poep trouwens: klinkt normaal! Nu I. hapjes eet poept ze wat regelmatiger en is de poep steviger :banaan:
Wanneer gaan jullie met bijvoeding beginnen?


Zie je? Als ik deze reacties mag lezen, is er niks aan de hand. L komt ook niet gefrustreerd over.

Mijn gastouder heeft nu voor het eerst drie baby's, de andere twee drinken uit fles. Behalve haar eigen borstvoedingervaring (van korte duur destijds), heeft ze er totaal geen ervaring mee. Ik zou haar daarom graag aan de hand nemen om haar hierin te verzekeren dat het ok is, maar andes dan 'dit is volkomen normaal en ik weet ook niet beter vanuit mijn omgeving' kan ik haar niet geven. Ik had gehoopt op een korte uitleg over darmflora ofzo, maar ik kan niets vinden.

We beginnen over drie weken met bijvoeding! Ik heb er echt zin in, het lijkt me zo leuk!

Over die cc's ben ik ook vaak gevraagd, nog niet eens door de gastouder. Geen idee, ik kan niet zien wat erin gaat, genoeg in elk geval, het mannetje is tevreden. Mijn zus reageerde op mijn reactie dat hij vandaag echt veel had gegeten; veel? De dochter van vriendin drinkt makkelijk 180cc flessen!! Ja zus, maar dat is totaal niet vergelijkbaar! Het is niet erg, maar ik vind het zo lastig uitleggen.

Mijn oma zei laatst dat ik de langstvoedende mama ben van mijn familie! Dat vond ik op zich wel leuk om te horen.
L2014 & H2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 20 Jun 2014 07:56

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/ontlasting.html

Even gezocht voor je, want wist dat ik daar ooit wat over gelezen had waarom dit doodnormaal is...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2014 08:27

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Toen Ezra nog alleen borstvoeding kreeg poepte hij wel eens een paar weken niet. Als het dan kwam, was het inderdaad een explosie, dan lag hij op zijn kleedje te spelen en dan hoorde je het gewoon gebeuren. Volgens mij is het bij borstvoeding vrij normaal als de ontlasting niet zo vaak komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Jun 2014 11:21

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Hier soms ook maar een keer in de twee weken hoor, heel normaal
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 20 Jun 2014 12:24

Re: Frequentie poepen bij borstvoeding

Heel normaal inderdaad! Bij borstvoeding mogen kinderen 7 keer op een dag poepen maar ook één keer in de 7 dagen. Borstvoeding is heel licht verteerbaar, ze gebruiken dus heel veel van wat ze drinken en daardoor blijft er weinig over om uit te poepen. Bij flesvoeding daarentegen is het wel belangrijk dat kindjes regelmatig poepen, dit is niet licht verteerbaar en als deze kindjes niet genoeg poepen kan er dus een verstopping zijn.

En die explosies is ook gewoon normaal, iedereen poept op z'n eigen manier ;)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers