Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 19 Jun 2014 22:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, is Y ook nog steeds klein van stuk? N zit nu net in maat 110, als ik sommige groep 3 kindjes zie is hij echt nog zo'n klein mannetje!
Mother of 3 adorable children
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Jun 2014 07:08

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh..pfff..wij moeten nog 5 weken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jun 2014 07:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Maia, nee Y. is niet meer zo klein. Ze heeft vorig jaar een grote groeispurt gemaakt en zit met lengte en gewicht nu op het gemiddelde geloof ik. Ze is nu 1,11 meter en 18 kilo en zit ook in maat 110 en voor de lengte soms al in 116.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2014 08:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij moeten na deze week nog vier weken volgens mij.

Wij hebben over een paar weken op donderdagavond een familiefeestje waar ik eigenlijk graag Yrsa mee naar toe zou willen nemen, dan wil ik daarna met haar bij mijn ouders blijven slapen en haar op vrijdag een dagje thuishouden, maar dat mag toch gewoon aangezien ze nog niet leerplichtig is? Ik ga het ook wel netjes met de juf overleggen, maar normaal gesproken is dat toch geen probleem?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Jun 2014 08:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dan scheelt ze ongeveer 10 cm en 3 kg met mijn zoon, Liadan. Sven is nog steeds de kleinste van de groep, zal dat waarschijnlijk ook altijd blijven. Er is wel 1 meisje die ook zo klein is, wel grappig ook, ze lijken ook wel wat op elkaar. Gelukkig ondervindt hij er geen hinder van, hij is mondig genoeg, maar er zijn kinderen (vooral de groep 2 meisjes) die graag over hem 'moederen'. Wel schattig hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Jun 2014 08:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij zouden dat hier wel moeten aanvragen, Susan. Maar dan heb je nog tijd genoeg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2014 08:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het feestje is op 10 juli, dus dan wil ik haar 11 juli thuishouden. Stom, ik had het net wel even kunnen bespreken, de vrijdagjuf was er, maar die is er op 11 juli natuurlijk ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jun 2014 08:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan, dat moeten we hier ook aanvragen maar wordt altijd toegekend als ze nog 4 jaar zijn.

Thunder, Y. was vorig jaar rond deze tijd ongeveer 1 meter 4 cm en 15 kilo, ze is dus flink gegroeid afgelopen jaar. En dan is S. nu net zo groot als mijn zoon, want hij is groter dan gemiddeld en nu 1 meter en 15 kilo.
Laatst gewijzigd door Liadan op 20 Jun 2014 08:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2014 08:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Yrsa is wel aan de kleine kant, maar zeker niet de kleinste, er zit een jongetje in haar klas dat al ruim vijf is en nog een stuk kleiner dan zij, maar ook eentje die jonger is dan Yrsa en zelfs nog een stuk groter dan Ezra. Het verschilt erg in haar klas, er zijn een paar heel lange kinderen, maar ook kleintjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Jun 2014 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Laatste keer bij de kinderarts was hij 98,5 cm en 14,8 kg. Ook aardig gegroeid voor zijn doen, blij mee!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jun 2014 09:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier hoeven ze nog maar 2 weken naar school.
Maar oh wat is de oudste ook toe aan vakantie! En aan groep 3! Groep 2 is zo saai, zegt ze steeds.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Jun 2014 12:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

We hebben net de groepsindeling van volgende jaar gehoord. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden...
Mijn dochter blijft in ieder geval bij haar beste vriendin, daar ben ik wel heel blij mee. Maar de andere 4 meisjes waar ze veel mee speelt gaan naar een andere klas.
Ze komt in een klas van 29 kinderen, 10 meisjes en 19 jongens. Dat vind ik wel echt een heel groot nadeel, er zitten een aantal hele drukke jongens bij. En ze komt bij een juf die niet mijn voorkeur heeft, maar heel goed ken ik haar niet dus hopelijk valt dat mee.
Er zijn 11 kinderen van groep 3, waarvan 3 meisjes en 8 jongens. Dat vind ik ook erg jammer, ik had meer meisjes gehoopt.
Ik moet het even laten bezinken denk ik en dan zien we wel hoe het volgend jaar gaat.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 27 Jun 2014 12:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn oudste gaat na de vakantie naar groep 3. Super goed. Ze was zelf reuze trots haha. Ze moest opa en oma bellen om het zelf te vertellen. Ook hier de klassenindeling gehad. Oudste kleuters van de klas zijn in tweeen gesplitst. Ik ben er tevreden over. Ze komt haar vriendinnetjes in de klas. Het meisje waar ze altijd ruzie mee heeft, gaat naar de andere klas. Over een week hebben ze een wenmiddag.

En over 2 weken vakantie. Ze is er wel aan toe. Erg moe en komt moeilijk uit bed.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jun 2014 12:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat vervelend dat het tegenvalt Liadan. Komt ze in een combinatieklas 3/4?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Jun 2014 13:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi, ze zit op een Jenaplanschool en komt dus in een klas 3/4/5. En het valt ook nog niet echt heel erg tegen ofzo, maar ook niet mee. Ze komt in ieder geval bij haar beste vriendinnetje, dat vind ik het belangrijkst.
Y. is nog best jong als ze naar groep 3 gaat, dus ik hoop dat ze een beetje opgewassen is tegen al die grote, drukke jongens in haar klas.
<<

Anoniem91

Bericht 27 Jun 2014 13:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gelukkig nog maar een week naar school.
Ze zijn hier allemaal ook vreselijk moe. Ze hebben gister hun rapporten gekregen en ik was erg tevreden. Lise gaat nu over naar groep 6, haar klas wordt gelukkig helemaal uit elkaar getrokken want ze hebben een vreselijk drukke klas. Mas blijft in zijn kleuterklas alleen komt er een andere juf bij maar dat vindt hij allemaal prima.
Nog een paar maanden en dan mag Amé ook naar school, die is er al een tijdje echt aan toe.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jun 2014 13:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh zo. Dat is wel pittig dan met maar zo weinig meisjes en zoveel jongens. Hier proberen ze dat altijd 50/50 te houden.
<<

Fiene

Bericht 29 Jun 2014 19:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog twee weekjes te gaan....waarvan 1 'echte' week en 1 grote feestweek. Ben vooral erg benieuwd hoe R daarop gaat reageren. De ervaring leert dat bij mijn eigen groep 1 kindjes het nogal eens erg spannend kan zijn allemaal. Nu weet ik natuurlijk alle ins en outs en kan hem er wat meer op voorbereiden maar dat vind ik (als moeder) wel spannend.

Inmiddels is hij helemaal van het afspreken, alleen bij meisjes overigens haha, maar hij doet het zo knap. Hij is zo gegroeid in zijn sociale stukje sinds hij op school is.
Helaas gaat zijn juf, mijn collega dus, aankomend jaar ouderschapsverlof opnemen wat voor haar inhoudt dat ze pas in maart weer hoeft te werken ongeveer. Erg jammer omdat ik natuurlijk R niet voor niets in haar groep wilde maar goed komt goed.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2014 19:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij beginnen morgen aan de laatste week. Donderdag laatste schooldag.

Bijzondere week. Zoon neemt afscheid op de peuterspeelzaal, mijn werk als oudercommissie is klaar, en mijn ventje is zo klaar om met zijn zus mee te gaan. Ze zijn beide aan de vakantie toe, ze zijn moe, hebben korte lontjes, en vliegen elkaar om die 2 redenen steeds in de haren. Laat de vakantie maar komen!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jun 2014 20:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Yrsa is ook echt aan vakantie toe, maar zij moet nog drie weken. Echt heel vervelend dat het bij ons zo laat valt. Ze vraagt ook heel vaak of het nu al grote vakantie is, als het nog meerdere weken duurt dan is dat voor haar nog best moeilijk te overzien. Misschien dat ik voor de laatste twee weken een aftelsysteem maak of zo, nu vind ik het nog te lang duren.

De laatste twee weken bestaan voor haar gelukkig wel uit vier dagen. Dit wordt dus de laatste lange week.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 29 Jun 2014 20:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

As vijdag is hier trouwens wel een studiedag ( lees ons teamuitje) en de woensdagen zijn onze kleuters sowieso altijd al vrij dus het einde is heel erg in zicht;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Jul 2014 18:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter heeft vanmiddag in groep 3 geoefend (nou ja, in de middenbouwgroep, want het is groep 3/4/5). Ze vond het van tevoren heel spannend, maar ze kwam heel enthousiast thuis. Ze hadden geknutseld en buitengespeeld en in de kring gezeten. Ze zei 'mama, ik hoef eigenlijk niet meer te oefenen in groep 3, want ik kan er zo al wel heen zonder te oefenen'.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 01 Jul 2014 18:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier begint a.s vrijdag de schoolvakantie! Heeeerlijk! Merk ook dat dochter er echt aan toe is.
Donderdagmiddag is haar laatste middag, aangezien groep 1 hier op vrijdag vrij is.

Dochter gaat nu over naar groep 2. Wordt waarschijnlijk een hele verademing, omdat ze dan in een veel kleinere klas zit als waar ze nu in zit.

Liadan: wat leuk dat je dochter zo enthousiast was over groep 3 :)
Als het goed is gaat mijn dochter deze week nog even in groep 2 kijken, ze heeft er zelf heel veel zin in, dus ben benieuwd.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Jul 2014 18:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze oudste mag in November naar de basisschool, maar nu zit zij 3 ochtenden op de peuterspeelzaal met VVE. Als ze straks 10x mag oefenen is dit tevens op de momenten dat ze normaal naar de PSZ gaat of zou ik haar ook evt. ook ochtenden en middagen combineren zodat ze ook 's middags kan wennen omdat ze nu natuurlijk alleen de ochtend naar "school" gaat, hoe hebben jullie dit gedaan of zouden jullie doen?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Jul 2014 19:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fashionmommy, ik zou haar pas laten 'oefenen' als ze 4 is en afscheid genomen heeft van de psz. Het lijkt me best verwarrend om naar de psz te gaan en daarnaast ook al te oefenen op school. Mijn dochter is na de kerstvakantie gestart en zij is de eerste 2 weken halve dagen gegaan om te wennen en daarna was ze aan hele dagen toe. Mijn zoon wordt in mei 4 en hij gaat ook pas voor het eerst naar school als hij jarig geweest is.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers