Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Burengedoe

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jun 2014 09:07

Burengedoe

Openingspost verwijderd ivm herkenbaarheid.
Laatst gewijzigd door Rebecca op 19 Jun 2014 23:06, in totaal 2 keer gewijzigd.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Jun 2014 09:18

Re: Burengedoe

Op de website van de politie staat het volgende (http://www.politie.nl/onderwerpen/overlast.html):

Wat is dierenoverlast?
Hebt u een huisdier, voorkom dan dat het poept op plekken waar dat niet mag, en gebeurt dit toch, ruim het dan op. Als de hond van de buren ’s nachts maar blijft doorblaffen kunt u dit met uw buren bespreken. Helpt dit niet, bel dan de politie via 0900-8844. Als er veel hondenpoep op straat ligt, kunt u contact met de gemeente opnemen. Gaat het om een dier in nood door een ongeluk bel dan de dierenambulance. Merkt u mishandeling of verwaarlozing, bel dan de dierenpolitie via 144.


Ik zou denk ik ook als het met de buren echt niet meer te bespreken is bijvoorbeeld een wijkagent op de hoogte stellen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Jun 2014 09:52

Re: Burengedoe

Wij hebben hetzelfde, alleen dan hebben onze buren 5! honden (3 van de buurman zelf en zijn vriendin had er nog eens 2 meegenomen toen ze gingen samenwonen)...En ook geluidsoverlast na 10 uur. Wij hebben vaak met ze gepraat en mijn man is een keer woedend geweest erover. Ook een keer dat wij de volgende dag moesten werken en 1 van de honden (toen had hij er nog 2) heel de nacht zat te blaffen en dan buiten onder ons slaapkamerraam. Politie gebeld, en die is langs geweest en toen was het opgelost. Ook hebben we een paar keer de BOA over de vloer gehad ivm die honden en geluidsoverlast.
Tegenwoordig houden ze wel rekening met anderen. Het enige vervelende is dat als het goed weer is de honden heel de dag buiten in een kennel zitten te blaffen. En tja nu ik met verlof ben, merk je het extra goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2014 13:27

Re: Burengedoe

Jullie zijn er geweest, jullie hebben geprobeerd het normaal aan te pakken. De band lijkt al verstoord in dit geval lijkt het me simpel. Namelijk de politie bellen.
2015 💙
<<

Anoniem187

Bericht 19 Jun 2014 18:11

Re: Burengedoe

Wij hebben overburen die hun hond vanaf 7.15u 's ochtends buiten laten.. En blaffen dat ie dan doet. Vind het gewoon zielig voor het beestje. Dus ik ben 7 dagen in de week om 7.15u wakker als ik pech heb. Aanspreken durf ik alleen niet, nog even de ballen verzamelen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jun 2014 18:22

Re: Burengedoe

Ik heb inmiddels contact gehad met de politie. Zij hebben ons doorverwezen naar de buurtbemiddelaar. Daar moeten we nog contact mee op gaan nemen.

Fijn dat het bij jullie wel geholpen heeft Linnie, al is dat geblaf overdag ook heel vervelend!

Die ballen heb ik ook niet Serendipity, mijn man gelukkig wel. Elke dag wakker worden om 7.15u zou ik ook echt niet blij van worden!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem50

Bericht 19 Jun 2014 18:59

Re: Burengedoe

Grappig dat de mensen die overlast veroorzaken de mensen die daarover klagen naar een hutje op de hei manen i.p.v. te zoeken naar een oplossing. Ik hoop dat de buurtbemiddelaar iets voor jullie kan betekenen. Het is erg vervelend dat als je wilt slapen, dat je moet wakker liggen van de buren.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Jun 2014 19:18

Re: Burengedoe

Ik heb hier weleens flink ruzie over gehad met een vriendin toen zij nog in een appartementencomplex woonde. Dat beest kon echt helemaal tekeer gaan gewoon dus ja, de buren waren dat wel een keer zat. En zij vond dat onterecht, maar dat was het gewoon écht niet. Het was gewoon een hel, ook voor dat beest, die had verlatingsangst. Uiteindelijk heeft ze het wel aangepakt want ik wilde gewoon niet meer komen logeren, als zij ff de deur uitging zat ik in de pokkeherrie en bij mij waren de buren ook al eens kwaad geworden toen haar hond mee was logeren bij mij. Mijn eigen hond kan ook weleens blaffen en ik heb al weleens bij mijn bovenburen geinformeerd of zij het horen, dat doen ze wel, maar ze vinden het niet storend. Het komt haast nooit voor en ze horen het maar heel zachtjes.

Ik hoop dat het opgelost wordt voor jullie want het is echt kutoverlast gewoon!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 19 Jun 2014 19:34

Re: Burengedoe

Ik ben het eigenlijk wel met je buurman eens. Een paar minuten per dag hun honden horen hoort bij normaal woongeluid vind ik. Een situatie zoals gisteravond komt eigenlijk maar zelden voor maak ik op uit je verhaal. Ik vind het overdreven om hier voor naar de politie te stappen. Eigenlijk om uberhaupt een klacht over in te dienen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jun 2014 23:01

Re: Burengedoe

Die paar minuten per dag de honden horen is ook niet 't probleem, dat is vervelend, maar prima mee te leven. 't Probleem zit 'm in niet kunnen slapen door het geluid. Ook al is 't maar eens in de zoveel tijd, slechte nachtrust heeft effect op mijn humeur en dus ook op mijn werk, ik heb niet bepaald fris en fruitig voor de klas gestaan vandaag. Als zij de moeite nemen om wel hun honden te corrigeren, kan ik gewoon slapen. Ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je zulke dingen doet als je in een rijtjeshuis woont, wil je dat niet, dan lijkt me juist dat je dan zelf in een hutje op de hei moet gaan wonen. Onze stap richting de wijkagent komt voort uit het probleem met de buren willen bespreken en dan worden uitgemaakt voor een zeur die geen leven heeft. Ik denk dat het gedrag van een hond heel anders kan zijn als de eigenaren daar iets mee doen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Jun 2014 07:40

Re: Burengedoe

Onze hond kan ook flink blaffen. Al meerdere dingen geprobeerd, maar hij is gewoon ontzettend waaks (en soms vinden mensen het leuk om hem uit te dagen, we hebben ze weleens betrapt namelijk..). Wij hebben met de buren afgesproken dat ze hem mogen corrigeren en in zijn mand sturen. Vanuit buiten dan he. En dat werkt gelukkig. Soms haalt de buurvrouw m op en gaat ze 2 uur met hem wandelen op de hei. Maar ik denk dat dat wel uitzonderlijk is haha. Wij wonen trouwens in een flat, dus ik heb ook woongeluiden van de bovenburen en de naaste buren. Bij ons is het geven en nemen in de flat. En daarnaast houd onze hond de drugshandel van het terrein dus het is vaak niet eens loos geblaf.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers