Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem97

Bericht 27 Mei 2014 15:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gaat het ook goed.
Hij gaat nu 6 weken 5 dagen in de week ( daarvoor een maand 2 ochtende) en sinds 2 weken ook de middagen, dat gaat super goed.
Ze hebben afgelopen 2 weken thema brandweer gehad, kwam 2 keer een brandweerman op school om te vertellen over de brandweer en ook een keer een brandweerauto, erg leuk!
Nu heeft hij een 3 weken vakantie ( 2 weken van onszelf en een week van school)
Hij heeft veel vriendjes en heeft het echt naar zijn zin.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mei 2014 16:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Magenta schreef:Nou hier ook de crèche tijd in zicht! Vandaag kreeg ik een telefoontje van school dat er 10 juli een proefdraaidag is. Ik weet ook bij welke juf ze komt.

Even een vraagje. Wat geven jullie nou mee voor de pauze? Is dat gewoon fruit net als bij de crèche? Want tussen de middag komt ze gewoon thuis eten.



Ik geef haar alle dagen fruit mee. Ze is niet een dikke fruiteter, maar op school wel. Mede omdat iedereen het eet.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mei 2014 16:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene; Ben jij een oude bekende?

Dochter kwam vandaag met een inktlap thuis. Echt met een kroontjespen gekleurde inkt er op geknoeid. Helemaal verbaasd dat ik niet wist wat het was. Haha, ze zal wel vinden dat ik ook van vroeger ben :)

Volgende week hebben we de feestelijke ouderavond, met als thema 'Doornroosje'. Ze mag dan verkleed komen als kikker, of in groen of bruine kleren. Beide heb ik niet, en ik ben nog erg inspiratieloos over hoe dit op te lossen. Ze wil absoluut geen broeken en of jongenskleren aan, dus iets van haar broertje aantrekken gaat helaas ook niet lukken. Jullie nog goeie ideeën?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Mei 2014 18:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene, wat fijn dat het goed gaat op school met jouw oudste! Hij was dan toch wel snel gewend of niet? Is met jou ook alles goed?

Tangerine, lastig, misschien een kikkermuts knutselen? En een cape maken als je nog een groene of bruine lap ergens hebt liggen?

Magenta, bij mijn dochter op school eten alle kinderen in de ochtend fruit en ze drinken water.

Gaia, fijn dat het met jouw zoon goed gaat en leuk dat de brandweer 2 keer is geweest.

Amaryllis, ik oefen ook geen schoolwerk met mijn dochter thuis. Ze knutselt heel veel, speelt veel met vriendinnen, doet graag spelletjes, ik lees veel voor (nu uit 'de boze heks', dat vindt ze helemaal leuk en ik ook want ik ken die boeken nog van toen ik klein was) en zij leest ons ook regelmatig voor.

Annemijn, het is ook wel flink wennen als ze opeens 5 dagen naar school 'moeten'. Gelukkig kan je rustig opbouwen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mei 2014 18:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tangerine: ik heb nog een soort vilten hoedje in de vorm van een kikkerhoofd, ik wil het wel naar je opsturen als je wil, dan hoef je alleen nog een groene cape te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mei 2014 18:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Stom trouwens dat ze niet gewoon als Doornroosje mag, dat is toch wat de meeste meisjes willen?

Maar laat maar weten of je het hoedje wil hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 19:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tangarine; ja maar inmiddels weet je dat volgens mij al;)

Liadan; hij was idd enorm snel gewend. Het is heerlijk om hem zo te zien genieten. En dat natuurlijk die combi van mijn werk en zijn school, tot nu toe, zo goed uitpakt. Hij noemt me op school 'juffrouw mama' .

Met mij alles goed, nog steeds erg druk maar wie heeft dat niet tegenwoordig.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mei 2014 21:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan schreef:Stom trouwens dat ze niet gewoon als Doornroosje mag, dat is toch wat de meeste meisjes willen?

Maar laat maar weten of je het hoedje wil hebben.


Ja, inderdaad, een betere Doornroosje hadden ze niet kunnen krijgen. Gemiste kans! :)

Ik pm je morgenochtend even, lief aanbod. Helpt me al een eind uit de brand. Top!
<<

Anoniem331

Bericht 27 Mei 2014 21:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

@Fiene; leuk dat je er weer bent. Welkom terug.
<<

Fiene

Bericht 28 Mei 2014 20:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dank je wel Tangerine!
<<

Anoniem74

Bericht 28 Mei 2014 21:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat houdt 'stoeltje passen' in? Vanmiddag gebeld met de juf van de oudste tzt en hij moet in juli hiervoor langskomen. Ik had meerdere vragen dus ben vergeten te vragen wat het nu precies inhoudt. Neem aan niet letterlijk een stoel aanmeten :)
<<

Fiene

Bericht 31 Mei 2014 14:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

'' Stoeltje passen'' zeg ik zelf altijd tegen het kind dat gaat komen. Het houdt gewoon in dat het kind op 'zijn' stoeltje mag komen zitten ahah en kijken of het lekker zit enzo. Meer om het kind op zijn gemak te stellen.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jun 2014 19:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier morgen een bijzondere dag. Mijn kleine manneke gaat voor de eerste keer een ochtend proefdraaien.
Hij heeft er onwijs veel zin in, telt de nachten al een hele poos af, en ging vanavond zonder morren slapen omdat het dan sneller morgen is.

Ik heb er niet zoveel moeite mee als ik had gedacht vooraf. Het ventje is er zo aan toe, mist de uitdaging op de peuterspeelzaal, en zit vol van alle dingen die zijn zus nu op school doet.

Op mijn vraag wat ik dan moest doen als ze allebei naar school zijn, was zijn antwoord; Lekker niks toch? Haha.... heerlijk!
<<

Anoniem74

Bericht 05 Jun 2014 19:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene schreef:'' Stoeltje passen'' zeg ik zelf altijd tegen het kind dat gaat komen. Het houdt gewoon in dat het kind op 'zijn' stoeltje mag komen zitten ahah en kijken of het lekker zit enzo. Meer om het kind op zijn gemak te stellen.



Ah, ok. Dankje!




Hier lijkt het nog zo lang te duren. Zoon blijft nog tot sept. op de opvang. Hij wordt eind 23juni 4 jr. We hebben hiervoor gekozen, omdat hij toch ergens naartoe moet de zomervakantie, en hij het kdv al kent. En anders zou het ook wel verwarrend zijn. School...kdv...school. Maar pfff, hij is echt de oudste op de dagen dat hij gaat, en hij is echt klaar voor de 'grote school'.

Succes morgen tangerine!
<<

Anoniem75

Bericht 05 Jun 2014 19:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn peuter mag maandag 30 Juni een middagje oefenen. Alleen kan ik hem waarschijnlijk niet brengen en halen omdat ik al ingeroosterd sta op het werk en 90% geen vrij kan krijgen. Nu gaat mijn moeder hem brengen en halen.

Is dit stom en voor de juffen komt dit vaker voor? Voor zijn echte eerste schooldag zijn mijn man en ik wel vrij.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 05 Jun 2014 20:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij hebben iom de juffen besloten dat N naar groep 3 gaat na de vakantie! Lang getwijfeld maar nu de knoop toch doorgehakt, wat wordt hij snel groot! En J naar groep 1, weer een heel nieuw tijdperk voor mijn gevoel!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem272

Bericht 05 Jun 2014 20:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Gek is dat he. Voor mijn gevoel is het nog maar zo kort geleden dat we babyfoto's uitwisselden en nu gaan onze jongens naar groep 3! Waarom twijfelden jullie nog? N. is ook een vroege leerling he?

Op de school van T. hebben ze de klassenindeling weer omgegooid. Ook al toen hij van groep 1 naar groep 2 ging, en nu weer. Hij komt in de klas bij een aantal 'moeilijke' kinderen, zijn leuke vriendjes zitten in de paralelklas. Zo jammer.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 05 Jun 2014 20:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja de tijd vliegt echt filoria, het lijkt ook wel steeds sneller te gaan!
N wordt 20 december pas 6 jaar inderdaad, dus een vroege leerling, daarom twijfelden we ook. Maar de juffen staan er beide 100% achter dat hij naar groep 3 gaat. Zijn werkhouding is erg goed, hij neemt opdrachten serieus en kan zich goed concentreren. Ook qua 'kunnen' zal het geen probleem zijn. Rekenen gaat hem heel goed af en de interesse in taal groeit met de dag. Grappig, want eind vorig jaar twijfelde de juf of hij vanaf januari mee zou gaan met groep 2 en nu 6 maanden later blijkt dat hij door kan naar groep 3. Hij laat nooit het achterste van zijn tong zien dus was lastig in te schatten voor de juf.

wat jammer dat T net in die andere klas komt.... hopelijk maakt hij daar ook snel leuke vriendjes
Mother of 3 adorable children
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Jun 2014 20:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

N. ook al naar groep 3 Maia, dan heeft hij de afgelopen tijd ook grote sprongen gemaakt of niet?
Ik vind het ook gek dat Yara al naar groep 3 gaat na de vakantie, ik ben heel benieuwd hoe ze het daar gaat doen, vooral omdat ze in een klas komt met groep 3, 4 en 5. De oudste kinderen zullen dan een jaar of 8 zijn, dat is natuurlijk een flink verschil met de 5,5 die zij is na de zomervakantie.

Jammer Filoria, dat T. niet bij zijn leuke vriendjes zit, hebben ze daar geen rekening mee gehouden? Bij Yara worden de klassen ook gehusseld, er zijn 3 kleuterklassen en 4 middenbouwklassen. Wij hebben bij de juffen aan kunnen geven bij welk vriendinnetje we zeker willen dat ze bij in de klas komt, ik neem aan dat dat ook gaat gebeuren. We horen begin juli pas wat de klassenindeling wordt van volgend schooljaar. Ze mogen dan ook nog 2 halve dagen 'oefenen', de klassen zijn dan zoals ze volgend schooljaar zullen zijn.

We weten dan ook meteen in welke klas Kian zal komen, ik ben benieuwd. Voor hem weten we nog niet of hij volgend schooljaar al zal starten op school of het jaar erop pas. Hij is van eind mei en het is dan nog ongeveer 7 weken tot aan de zomervakantie, in maart hebben we een afspraak om te kijken of hij er aan toe is en al zal starten in mei of dat hij pas in 2015 na de zomervakantie start.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Jun 2014 15:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier staan de laatste weken voor de vakantie nog wat activiteiten op het programma. Begin juli een dag waarop de hele school een vossenjacht gaat doen, vorig jaar deden ze de hele dag circusactiviteiten. Erg leuk, ik heb me weer opgegeven om te helpen.
Aankomende vrijdag is er een tentoonstelling van knutselwerkjes van de afgelopen tijd. En binnenkort ga ik helpen om de klas te poetsen na het poetsen mogen we dan bij de weeksluiting zijn.
Binnenkort horen we ook de klassenindelingen van volgend jaar, ik hoop zo dat mijn dochter met meer dan 1 vriendin naar dezelfde middenbouwklas gaat. We zullen zien.
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jun 2014 16:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:
Jammer Filoria, dat T. niet bij zijn leuke vriendjes zit, hebben ze daar geen rekening mee gehouden? Bij Yara worden de klassen ook gehusseld, er zijn 3 kleuterklassen en 4 middenbouwklassen. Wij hebben bij de juffen aan kunnen geven bij welk vriendinnetje we zeker willen dat ze bij in de klas komt, ik neem aan dat dat ook gaat gebeuren. We horen begin juli pas wat de klassenindeling wordt van volgend schooljaar. Ze mogen dan ook nog 2 halve dagen 'oefenen', de klassen zijn dan zoals ze volgend schooljaar zullen zijn.

.


Het is bijna niet te doen om ervoor te zorgen dat iedereen met zijn of haar vriendinnetje in de klas komt. Wat je als school ook doet, je kan het toch nooit goed doen voor alle ouders.
Jammer dat T. niet bij zijn vriendjes zit Filoria, maar hij maakt vast snel nieuwe vriendjes. En misschien zien zijn vriendjes en hij elkaar met het buiten spelen?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Jun 2014 16:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik hoop toch dat ze mijn dochter wel echt bij haar beste vriendinnetje in de klas zetten volgend jaar. Ik snap wel dat je als school niet aan alle wensen kan voldoen, maar elk kind bij 1 beste vriendje lijkt me wel haalbaar toch? Ik zou het wel heel zuur vinden als mijn dochter in een andere klas komt, helemaal omdat ze met maar ongeveer 8-10 andere groep 3 kinderen in de klas zit dan en dat voor 3 jaar lang. Dan is er al minder 'keus' aan andere kinderen om mee op te trekken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Jun 2014 19:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier duidelijkheid. Beide kinderen gaan het jaar opnieuw doen. Sven blijft dus in groep 1 en Tim blijft in groep 4.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 18 Jun 2014 20:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, voor je jongste niet zo erg maar vind je oudste het erg vervelend? Die zal in een heel nieuw klasje komen natuur.

Liadan, al meer bekend over Y haar klas? Hier houden ze er ook rekening mee hoor, wij krijgen groep 3a en 3b omdat er 40 groep 3 kindjes zijn. N heeft een leuke klas al ken ik ze natuurlijk lang niet allemaal. Daarnaast heeft hij de meester weer die hij ook in groep 1 had, daar ben ik super blij mee!!
N is idd nog 5 net als Y als hij in groep 3 start hij gaat echt als een trein. Cito had hij 2x een B en hij heeft een aardige rekenknobbel ;-) ik vind het wel spannend hoor!

J gaat in september naar groep 1, ook een leuke klas en een lieve juf. Ook weer heel spannend, ze heeft er veel zin in!
Laatst gewijzigd door maia op 19 Jun 2014 22:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Jun 2014 20:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Maia, nog niks bekend over de klassen, ze zijn ze vandaag gaan samenstellen als het goed is maar we horen het volgens mij op z'n vroegst pas volgende week.
Y. gaat ook snel, zij heeft meer een taalknobbel, haha. Ze leest steeds beter, niet meer alles spellend, maar ook steeds meer woorden meteen. Ze had voor de cito een A voor taal en B voor rekenen. Ik vind het ook heel spannend. Yara ook, zij wil liever heel haar leven in groep 2 blijven bij haar juffen. Maar bij nieuwe dingen vindt ze het in het begin altijd even spannend en als ze het 'kent' na een half uur is het leuk, dus hopelijk is dat bij groep 3 ook zo.
Fijn dat N. zijn meester uit groep 1 weer krijgt!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Minx