Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 18 Jun 2014 16:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik haal hem net de test van vanmorgen uiit de prullenbak en er staat gewoon een dikke streep.
Geen geduld gehad denk ik.. phieeww gelukkig!
<<

Anoniem205

Bericht 18 Jun 2014 17:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, ik heb ook suprimal gebruikt en idd, aan een half pilletje had ik genoeg en werd ik niet suf ofzo. Hielp mij goed de dag door! En eten wat je lekker vindt/op dat moment trek in hebt. Geen dingen "omdat ze moeten"...
De eerste weken heb ik crackers met appelstroop gegeten, icm gebakken aardappeltjes met mayonaise. Oh, en appels. Dat was het zo ongeveer. Samen met liters spa cactus-citroen, jus d'orange en spa-rood met karvan cevitam citroen.

Gaat vast goed komen op vakantie :)
<<

Anoniem104

Bericht 19 Jun 2014 08:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oreo, eten waar je op dat moment trek in hebt doe ik ook idd, dat helpt wel.
Alleen op sommige momenten heb ik ook in helemaal niets zin, lastig haha.

Op dit moment wordt de misselijkheid wel steeds erger, vandaag voel ik me echt niet lekker. Gelukkig de laatste werkdag deze week, alleen maandag nog even en dan 3 weken vrij! :)
Morgen de echo, spannend!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 19 Jun 2014 08:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe balen dat je beroerder gaat voelen. Maar aan de ene kant is wel een bevestiging. Spannend je eerste echo!!

Even een vraag aan de meiden die al moeder zijn.
Hoe hebben jullie dat gedaan met de eerst echo en oppas?
Nu hebben wij dinsdag avond de eerste echo, maar niemand weet het nog bij ons. We wouden onze zoon meenemen, maar hij is 4 jaar.
Straks vangt hij wat op, of hij verteld het aan juf, opa of oma??
<<

Anoniem104

Bericht 19 Jun 2014 08:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Lastig dilemma Kippie, kan hij even spelen in de wachtkamer?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 19 Jun 2014 08:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kun je niet iets anders verzinnen kippie, waar hij niet mee naar toe kan? Bijvoorbeeld dat jullie samen een hapje willen gaan eten ofzo?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 19 Jun 2014 08:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben bij alle 3 de echo's alleen geweest ivm oppas en we het ook nog niemand hadden/wilden vertellen. Na de goede termijnecho hebben we het de kinderen pas verteld. Ze zijn net sinds afgelopen weekend 4.
Ik weet alleen nog niet of ik ze met de 20 weken echo wel wil meenemen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 19 Jun 2014 09:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Je zult net zien alles wat je wilt, doet hij dan toch niet.

Hij is dinsdag denk ik nog wel bij mij moeder, omdat ze oppas 's middags.
En ze weet dan ik vrijwilligers werk heb, misschien dat ik dan even wat moet verzinnen dat mijn man ook even weg moet.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 19 Jun 2014 09:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

spannend believe morgen eerste echo!
en dan lekker genieten van je vakantie :-)
kippie dat moet toch wel te doen zijn zonder dat ze iets door hebben succes!
hier nog geen kwaaltjes best raar maar ook wel fijn natuurlijk mijn buikje begint al wel aardig op te zetten
nog even proberen te verbergen, wij willen het de ouders naaste familie al wel vertellen volgende week.
wacht nog op het shirtje wat we voor onze dochter hebben besteld ;-)
<<

Anoniem57

Bericht 19 Jun 2014 10:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij hebben het gewoon verteld aan de oppas, en haar steeds weggebracht elke echo.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Jun 2014 10:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier wist svader het al omdat hij het bedje had zien staan, toen ook gevraagd of hij dan met de eerste echo even op wilde passen. Nu vanmiddag gaat Elena mee, dat wil ik graag.
<<

Anoniem112

Bericht 19 Jun 2014 11:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kippie hier wisten de ouders het al, en die hebben dus ook steeds op de oudste gepast.
<<

Fiene

Bericht 19 Jun 2014 19:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij hebben R gewoon meegenomen bij de echo's. Hij was wel wat jonger maar goed. Ik vond het ook niet erg wanneer hij wel iets gezegd zou hebben, hebben er toen nooit een geheim van gemaakt.
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Jun 2014 06:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Goedemorgen!

AnnaK, volgens mij heb je vandaag een echo. Heel veel plezier! :hug:

Hoe is het met iedereen?

Hier begint de misselijkheid echt op te komen. Vooral op het werk vind ik het vervelend. Lolly's werken er redelijk goed tegen. :ja:
Maandagnamiddag de echo. Ik ben er ook best zenuwachtig voor! Het is nu zo moeilijk voor te stellen dat er écht iets zit.
<<

Anoniem104

Bericht 20 Jun 2014 12:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sorry even heel ego, maar ik kom net terug van de verloskundige en de eerste echo! :bounce: :bounce:

Het hartje klopt :heart: !
Dat was zowel uitwendig als inwendig goed te zien, verder zag alles er ook goed uit.
Ze hebben hun eigen berekening bijgesteld (ze dachten vandaag 7 weken) en het lijkt erop dat mijn eigen berekening klopt.
Ben dan nu 6+3. Termijnecho is op 22 juli, zou dan 11 weken zijn :D .

Zo bijzonder om te zien! :love:

Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Jun 2014 13:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd met je mooie echo Believe
<<

Anoniem104

Bericht 20 Jun 2014 13:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MissPiggy, is het shirtje al binnen?
Je buikje komt door je darmen zeker?

Mrs. Jansen, vervelend he die misselijkheid.. Heb je het de hele dag door?
Hoe ver denk je te zijn maandag bij de echo? Spannend hoor, het is zo bijzonder!

Manlief heeft de het scherm ook eventjes gefilmd, dat is zo mooi om te zien. Ben helemaal blij :D .
Nu wel een ruime maand wachten, dat duurt nog wel eventjes. Hopelijk blijft alles goed gaan :) .
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Jun 2014 13:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zolang ik ergens op kauw heb ik nergens last van. Het komt met vlagen. Maandag ben ik 7.1 weken. Dat weet ik precies doordat de zwangerschap uit een IVF poging is ontstaan.

En Believe, na een goede echo kom je die vier weken ook wel door! :)
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 20 Jun 2014 14:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mooi believe dat de echo goed was!
Hopelijk blijft het goed gaan!
<<

Anoniem117

Bericht 20 Jun 2014 15:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Believe, wat een mooie echo! Nu kan je met een heerlijk gevoel op vakantie!

Mvr. Jansen spannend jij ook bijna een echo. Zo bijzonder om te zien dat er echt iets zit.

Wij hebben vandaag ook een echo gehad. En er waren twee kindjes te zien, je kon echt al armpjes en beentjes zien en door de echo werd een kindje wakker en die begon te bewegen en te zwaaien mijn zijn/haar armpje. Wat bijzonder! Daarna hebben we een uitgebreide intake gehad bij de gynaecoloog omdat we in de high risk groep vallen. Ik moet goed opletten dat ik niet nog meer afval, want ik zit inmiddels al onder de 50 kilo terwijl ik 1,73 m lang ben. Als misselijkheid zo heftig blijft moet ik misschien alsnog opgenomen worden. Ik hoop dat het snel gaat afnemen.

Verder zit ik heel erg in dubio over de combinatietest, mijn man wil wel maar ik eigenlijk niet.
<<

Anoniem86

Bericht 20 Jun 2014 15:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, gelukkig een goede echo!

AnnaK - wat fijn dat de echo goed is! Waarom wil jij het eigenlijk niet, de combinatietest?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Jun 2014 16:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn dat het een goede echo was Annak.

Wat betreft de combinatietest, wij hebben hem wel gedaan. Niet met de redenen dat we de zwangerschap zouden afbreken, maar wel om het feit dat dat ik zwanger was van een tweeling al een enorme shock was en ik wilde me dan (zo goed als dat op zo'n moment dan kan) voorbereiden dat we eventueel een kindje zouden krijgen met een syndroom.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem112

Bericht 20 Jun 2014 16:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe en Anna wat fijn die goede echo's!!
<<

Anoniem117

Bericht 20 Jun 2014 16:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Omdat uit de combinatietest een kans komt en indien die slecht is test je door. Dan komt er de vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Deze testen brengen een kans op een miskraam met zich mee. Die test moet niet 1x uitgevoerd worden, maar 2x, omdat het een twee-eiige tweeling is. Ik heb in het verleden miskramen gehad en ik wil echt niet de kans lopen gezonde kindjes te verliezen. Stel je voor dat 1 van de 2 kindjes down heeft en je besluit dat kindje te aborteren dan heeft dat ook risico's voor het andere gezonde kindje. En is het me dat waard?

Wij hebben in principe geen verhoogde kans en als het nu toch zo blijkt te zijn dan denk ik dat wij er samen het beste van kunnen maken.
<<

Anoniem117

Bericht 20 Jun 2014 16:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Begrijp ik ook Studiebol en zonder ons lange medische traject had ik het waarschijnlijk ook gedaan, maar ik ben te bang voor een miskraam en aan alleen een kansberekening heb ik niet (gevoelsmatig) niet zoveel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers