Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem12

Bericht 15 Sep 2013 10:12

Re: Haak&Brei Topic

dodo schreef:Rush, als je het randje hebt omgevouwen doe je er dan niks meer aan? Ik heb de neiging om het randje met een steekje vast te zetten omdat het voor mijn gevoel anders niet in model blijft zitten.

Nope ik doe er dan niets meer aan. Maar als jij m met een steekje vast wilt zetten is dat toch prima?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 15 Sep 2013 10:47

Re: Haak&Brei Topic

dodo schreef:En de rammelhamer kan die in de wasmachine? Loopt zo'n surprise-ei niet vol met water?


Als het goed is kan het gewoon in de wasmachine/handwasje en loopt het ei niet vol. Ik gebruik nu van die plastic eitjes met een gekleurde en doorzichtige helft en het kost wel wat kracht om die dicht te duwen dus ik denk dat die niet vol zullen lopen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Sep 2013 10:48

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb het randje ook niet vastgezet bij de rammelhamer.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Sep 2013 11:48

Re: Haak&Brei Topic

Ik dacht bij het maken van die rammelhamer toen ook "huh?", maar achteraf is het niet nodig geweest om hem vast te zetten. Wordt gewoon mooi, een leuk werkje om te maken.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 15 Sep 2013 11:59

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb echt en superschattige tekkel gehaakt, maar weet niet hoe ik een foto moet plaatsen vanuit telefoon( als dat uberhaupt kan) iemand enig idee?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Sep 2013 12:01

Re: Haak&Brei Topic

Foto uploaden bv via Photobucket en de link hier plaatsen.

Edit: je moet zorgen dat je foto al ergens anders op internet staat. Dus bijvoorbeeld op je Facebook, of een Photobucket account. Van die foto moet je dan de afbeeldings URL (dat is de link) kopieren. Dat kan je doen met je rechtermuisknop.

En dan klik je hier op de Img code hierbovenaan, en dan komt er [ img] [/ img] te staan (zonder spaties). Daar tussen plak je die link van je plaatje. Het is echt heel simpel. Je kunt ook handmatig die [ img] code typen, maar dat is nergens voor nodig, je kunt gewoon hier op het knopje drukken.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 15 Sep 2013 12:43

Re: Haak&Brei Topic

Nu ik de rammelhamer opgevuld heb is het randje inderdaad steviger en heb ik er verder ook niks meer aan gedaan.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 15 Sep 2013 13:12

Re: Haak&Brei Topic

Kaas schreef:Foto uploaden bv via Photobucket en de link hier plaatsen.

Edit: je moet zorgen dat je foto al ergens anders op internet staat. Dus bijvoorbeeld op je Facebook, of een Photobucket account. Van die foto moet je dan de afbeeldings URL (dat is de link) kopieren. Dat kan je doen met je rechtermuisknop.

En dan klik je hier op de Img code hierbovenaan, en dan komt er [ img] [/ img] te staan (zonder spaties). Daar tussen plak je die link van je plaatje. Het is echt heel simpel. Je kunt ook handmatig die [ img] code typen, maar dat is nergens voor nodig, je kunt gewoon hier op het knopje drukken.


Bedankt voor je uitleg, zo doe ik het idd via de computer maar zo werkt het toch niet op de smartphone?
Zal straks thuis nog eens kijken, zit nu in de auto.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2013 13:34

Re: Haak&Brei Topic

Kaas schreef:Foto uploaden bv via Photobucket en de link hier plaatsen.

Edit: je moet zorgen dat je foto al ergens anders op internet staat. Dus bijvoorbeeld op je Facebook, of een Photobucket account. Van die foto moet je dan de afbeeldings URL (dat is de link) kopieren. Dat kan je doen met je rechtermuisknop.

En dan klik je hier op de Img code hierbovenaan, en dan komt er [ img] [/ img] te staan (zonder spaties). Daar tussen plak je die link van je plaatje. Het is echt heel simpel. Je kunt ook handmatig die [ img] code typen, maar dat is nergens voor nodig, je kunt gewoon hier op het knopje drukken.


Je kunt in photobucket ook gewoon de img-code aanklikken, dan kopieert je pc 'm automatisch en hoef je alleen ctrl+v hier te doen!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Sep 2013 16:23

Re: Haak&Brei Topic

Dat is idd duidelijker Oreo haha!

Ik wil eens proberen granny squares te haken. Wat voor haaknaald gebruiken jullie hiervoor?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 15 Sep 2013 17:42

Re: Haak&Brei Topic

Kaas schreef:Dat is idd duidelijker Oreo haha!

Ik wil eens proberen granny squares te haken. Wat voor haaknaald gebruiken jullie hiervoor?


Een haaknaald 3,5 maar dat is natuurlijk afhankelijk van het materiaal dat je gebruikt. Ik gebruik dan arcyl, de wikkel geeft aan naald 3 of 3,5 geloof ik. Je kunt ook met Catania een granny haken, daarvoor zou ik denk ik een naald 3 gebruiken of misschien 2,5. Ligt er ook aan hoe los of hoe strak je de granny wilt hebben.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 15 Sep 2013 17:47

Re: Haak&Brei Topic

Wat een leuke haaksels zie ik hier weer voorbij komen!! :cheering: :cheering: :cheering: Wat geweldig, al die Crea Bea's hier!

Die rammelhamer... hebben jullie het rode afgehecht dan en los daarvan met grijs verder gegaan in die achterste lusjes?? Ik ben vanaf rood na toer 30 overgegaan op grijs en daarmee in de achterste lussen van toer 26 gehaakt, dan vouwt het randje toch vanzelf naar binnen en zit ie toch vanzelf vast? Hmm ik heb het idee dat ik mezelf maar een beetje vaag uitdruk :thumbdown:

Rush, bedankt voor alle leuke sites in je openingspost!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 15:59

Re: Haak&Brei Topic

Haaksters! Zijn jullie nog bezig?
Mijn schouder werkt eindelijk mee, dus ik ben nu bezig met een grote uil. Zo leuk! En Catania Grande haakt echt super fijn :-)
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 17 Sep 2013 16:31

Re: Haak&Brei Topic

Jaa ik ben nog bezig! Ben alleen niet zo snel hahaha. Ben nu het Wasabi konijn van Zoomigurumi aan het haken alleen dan in het roze. Hoofd en oren zijn nu af ;)

Fijn dat je schouder nu meewerkt! En ben ook erg benieuwd naar die grote uil!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 17:08

Re: Haak&Brei Topic

Oooh ik heb ook 2 Wasabi's gemaakt :-) in het rood en grijs. Leuk is Wasabi he?

Ik heb ruzie met mijn uil.... Kleurverloop is echt verrekte lastig en ik kom steeds maar niet uit. Grmbl...
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 17 Sep 2013 18:09

Re: Haak&Brei Topic

Ben nog volop aan het haken en breien maar heb momenteel last van 10 projecten tegelijk beginnen en steeds iets anders bedenken. Zo heb ik net weer mijn breinaalden gepakt om een sjaal te maken, heb ik vanmiddag een begin gemaakt om een deken te maken. Ben ook nog bezig met de ezel uit de kerststal, een vloerkleed en een andere deken. Pfff misschien moet ik maar leren eerst iets af te maken haha.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 17 Sep 2013 18:30

Re: Haak&Brei Topic

Oh Romie had nou niet gezegd dat er een ezel in dat boekje staat... I :heart: ezels! Goede reden om het boekje te kopen hahaha!
Allerlei werkstukken tegelijk vind ik niet fijn, daar word ik onrustig van.

Is het ook lekker zacht Oreo, Catania Grande? Ben benieuwd naar je uil! De link zag er leuk uit! Fijn dat je schouder meewerkt :cheering:

Succes met het konijn Pietje!

Ik heb gister mijn rammelaar afgeleverd, ze was tevreden over het resultaat! En nu ben ik bezig met een aapje.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Sep 2013 18:54

Re: Haak&Brei Topic

Fijn Oreo dat het wat beter met je schouder gaat. Ik ben begonnen met de trein, maar dat duurt nog wel even voordat ik deze af heb!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 17 Sep 2013 20:25

Re: Haak&Brei Topic

De eerste rammelhamer is af! Nu ben ik er nog 1 aan het haken omdat het voor een tweeling is.

Pietje, ik ben heel benieuwd naar je konijn!

Wat fijn Oreo dat je schouder minder pijn doet!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 18 Sep 2013 11:46

Re: Haak&Brei Topic

Echt ongelooflijk... Ik heb afgelopen weekend een labello-sleutelhanger gehaakt voor mijn labello-verslaafde collega en hoewel het maar als gekkigheidje was bedoeld, is ze er zó ontzettend blij mee! :cheering:

Afbeelding

Aaaargh, die is wel héél groot :shock:

Verder ben ik momenteel nog steeds met allerlei projectjes bezig, en er kwam plotseling een kraamkadootje tussendoor voor een baby'tje dat ik volgende week ga bewonderen. Heb momenteel dus nog niet echt dingen die ik kan showen want het ligt allemaal onaf in de kast.

Ben ondertussen ook begonnen aan de tas die ik voor mezelf wil maken, hij wordt echt hartstikke leuk! Wel veelkleurig aan de voorzijde dus onwijs veel draadjes om af te hechten :thumbdown: Ik wilde de achterzijde in hetzelfde patroon maken alleen dan in 1 kleur (zwart) maar vanwege de hoeveelheid afhechten vraag ik me ernstig af of ik daar wel aan moet beginnen hahaha. Iedere toer wordt namelijk vanaf dezelfde kant begonnen dus je gaat niet rond of heen-en-weer.
Mijn tas is gebaseerd op dit idee:
Afbeelding

Zal nog wel ff duren voordat ie klaar is...
<<

VeryCherry

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 213

Geregistreerd: 06 Sep 2013 09:55

Bericht 18 Sep 2013 12:17

Re: Haak&Brei Topic

Wat een gaaf patroon zeg, voor die tas! Waar heb je die vandaan?
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 12:20

Re: Haak&Brei Topic

Is dat een ripple, Sjaan? Mooi!
<<

VeryCherry

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 213

Geregistreerd: 06 Sep 2013 09:55

Bericht 18 Sep 2013 12:22

Re: Haak&Brei Topic

Zo te zien niet een echte ripple zeg maar, want de strepen zijn gewoon recht met een stukje naar beneden.
Afbeelding
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 18 Sep 2013 12:38

Re: Haak&Brei Topic

Dit is de link: http://winkieflash.nl/patterns/groovy-ghan-nl/

Maar hier wordt het patroon uitgelegd gewoon voor een deken, zeg maar. Op een andere site vond ik de vorm die je nodig hebt om een tas in elkaar te kunnen zetten http://hakenenmeer.blogspot.nl/2011/02/ ... n-met.html dus ik ben zelf die twee dingen aan het combineren gegaan!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 18 Sep 2013 12:43

Re: Haak&Brei Topic

Zo ver ben ik nu (sorry, hij zal vast weer groot worden!)

Afbeelding

Alleen de voorzijde krijgt deze kleurtjes, de rest wordt zwart (haha dan wordt ie niet zo gauw vies!). Er komt nog een randje zwarte vasten omheen zodat ik de voor en achterkant makkelijk aan elkaar kan maken. Daarna wil ik er nog een voering en ritsen in gaan zetten!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers