Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena spiraal

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Sep 2013 11:10

Re: Mirena spiraal

Ik begin ook werkelijk te twijfelen om een spiraal te laten zetten. Wel vraag ik me nog af hoe het zit met acne. Ik heb nu een speciale pil daarvoor en toen ik aan de nuvaring ging kreeg ik al meer puistjes. En ik wil niet meer puistjes! Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Sep 2013 16:17

Re: Mirena spiraal

Ik heb er tot nu toe alleen maar spijt van.

2 weken geleden laten plaatsen, boel bij elkaar liggen vloeken daar. Direct erna wat krampen maar niet noemenswaardig. Eerste week ging wel ok. Nu vloei ik echt enorm (moet om het half uur verschonen, niet te doen op m'n werk), heb soms buikpijn waar ik dubbel van klap en m'n onderrug is ontstoken waardoor ik misselijk van de pijn ben en 's avonds lig te huilen op de bank. Één groot drama. Huisarts gaat me morgen bellen want dit ga ik echt niet lang volhouden.

Werkt wel als een tierelier als anticonceptie inderdaad, seks is zo echt onmogelijk!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 17:12

Re: Mirena spiraal

Laten zetten vond ik waar-de-loos.... Maar nu? Oh wat een walhalla! Geen hormonale migraine meer, geen moodswings meer, niet meer ongesteld. Heerlijk!

Balen Feline, dat jij er zo'n last van hebt!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Sep 2013 17:38

Re: Mirena spiraal

Heb jij er nooit last van gehad dan oreo? M'n huisarts zei nog dat het niets tegen m'n PMS zou doen helaas. Ik heb daar behoorlijk last van.
<<

Anoniem19

Bericht 17 Sep 2013 17:47

Re: Mirena spiraal

Feline schreef:Heb jij er nooit last van gehad dan oreo? M'n huisarts zei nog dat het niets tegen m'n PMS zou doen helaas. Ik heb daar behoorlijk last van.


Echt? Ik was laatst bij een PMS-consulente van Care for Women en zij zei juist dat een mirena erg goed kan helpen tegen PMS omdat je dan vaak problemen hebt met oestrogenen en die zitten niet in een Mirena. Let wel, het kan dus ook niet helpen maar ze benoemde specifiek dat vrouwen met PMS er vaak baat bij hebben.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Sep 2013 18:07

Re: Mirena spiraal

Maar verdwijnen oestrogenen dan door de Mirena? Want ik heb pas last van die aanvallen sinds ik met de pil gestopt ben.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 17 Sep 2013 18:24

Re: Mirena spiraal

Oreo schreef:Laten zetten vond ik waar-de-loos.... Maar nu? Oh wat een walhalla! Geen hormonale migraine meer, geen moodswings meer, niet meer ongesteld. Heerlijk!


Dit is ook echt precies hoe ik het ervaar!

Feline: de eerste maand werd ik er ook niet blij van, maar na ruim een maand bloedde ik niet meer en verdween de pijn ook.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem19

Bericht 17 Sep 2013 18:27

Re: Mirena spiraal

Volgens mij gaat het bij PMS om problemen met de fluctuaties van het hormoon oestrogeen. Ik weet het niet meer exact want het was een vrij technisch verhaal maar in mijn folder staat dat de mirena progesteron bevat en geen oestrogeen. Volgens mij was het dus zo dat omdat er minder (geen bij mirena) oestrogeen (geen extra dan je lichaam zelf aanmaakt) bij komt, heb je kans op minder schommelingen en dus kans op minder PMS. Ik wil geen spiraaltje maar ze raadde mij bijv een pil aan met relatief weinig oestrogeen. Misschien bevatte jouw pil dus net een 'goed' oestrogeen gehalte voor jou, ofzo.

Maar helaas heb je ds geen garanties. Sommige vrouwen hebben minder PMS als ze een anticonceptie middel gebruiken en sommige juist meer. Kwestie van uitproberen zei ze :nopompom:
<<

Coco Chanel

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:41

Bericht 17 Sep 2013 20:16

Re: Mirena spiraal

Oreo schreef:Laten zetten vond ik waar-de-loos.... Maar nu? Oh wat een walhalla! Geen hormonale migraine meer, geen moodswings meer, niet meer ongesteld. Heerlijk!

Balen Feline, dat jij er zo'n last van hebt!


Dit had ik bij de eerste ook. Maar bij de tweede werd ik wel ongesteld met bijbehorende klachten.

Mijn arts vertelde toen: 33% kans dat je minder klachten hebt 33% kans dat je menstruatie wegblijft incl. Bijbehorende klachten en 33% kans dat het blijft zoals het is.
14-08-2011

02-12-2014
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Sep 2013 20:30

Re: Mirena spiraal

Bij mij werkte het hormonaal averechts. Ik werd erg angstig, huilerig en heb hem na een week weer laten verwijderen.
<<

Anoniem4

Bericht 18 Sep 2013 15:50

Re: Mirena spiraal

Ik heb m'n mirena nu bijna anderhalf jaar en ik word net voor het eerst ongesteld. Is dit normaal?
Gewoon een doorbraakbloeding?
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 16:18

Re: Mirena spiraal

Feline, ik heb werkelijk nérgens last van. Ik ben zó blij met dat ding... Voorheen had ik de week voor de stopweek, tijdens de stopweek en de week na de stopweek barstende hoofdpijn en geregeld migraine aanvallen. Sinds het spiraal ben ik van die hoofdpijnen af...
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 19:05

Re: Mirena spiraal

Ik zou echt iedereen aanraden om hem in iedergeval 2/3 cyclussen te laten zitten. Na een week kun je echt nog niets zinnigs zeggen over moodswings o.i.d.

Misschien had je wel net een kloot week, onbewust spanning ergens om. Je lichaam moet daarnaast wennen aan een voorwerp wat er oorspronkelijk niet hoort.

Sommige vrouwen hebben het gelukt dat ze fluitend de deur uitwandelen en nergens last van hebben. Maar gun de Mirena in iedergeval een kans. (Nu heb ik het trouwens niet over baarmoeder perforatie of andere enge dingen). Maar de gewoonlijke klachten die na een aantal cyclussen wegtrekken.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 18 Sep 2013 22:42

Re: Mirena spiraal

De gyn was het er mee eens dat hij eruit ging. Ik had mezelf niet in de hand. Ze had het erover dat het na een aantal maanden over kon gaan, of niet. Ik Velde me zo ellendig dat het me niet slim leek om dat af wachten.

Overigens ben ik heel gevoelig voor hormonen.
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Sep 2013 23:00

Re: Mirena spiraal

Hier ben ik er ook nog steeds blij mee. Af en toe nog een krampje maar minimaal. Ook word ik weer actiever.
<<

Anoniem28

Bericht 21 Sep 2013 20:17

Re: Mirena spiraal

Ik laat als het goed is woensdag een spiraaltje zetten. Dit is alleen wel een werkdag voor mij. Zou het heel onverstandig zijn om het 's ochtends vroeg te doen, voordat ik ga werken, of heb je na die tijd vaak veel buikpijn? Ik zou ook om helemaal eind van de dag na mijn werkdag kunnen vragen, maar dan hik ik er de hele dag tegenaan waarschijnlijk.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Sep 2013 20:36

Re: Mirena spiraal

Je kunt het gewoon 's morgens doen, in het ergste geval moet je je ziek melden. Ik redde het zelf prima op aspirine en van die Aleve Feminax. Eigenlijk zou ik er niet aan moeten denken om het aan het einde van de dag te doen, naast er de hele dag aan moeten denken moet je jezelf dan toch ook nog opfrissen etc. Gedoe!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 21 Sep 2013 21:27

Re: Mirena spiraal

Ikzelf heb er toch een aantal uur flink last van gehad, en had er niet aan moeten denken om nog te werken erna. Maar dat zal wel voor iedereen verschillen.

Bij mij zit ie nu bijna 2 weken en heb af en toe nog wat bloedverlies. Ofja bloed, meer wat bruine afscheiding (sorry!) die je aan het begin van de menstruatie hebt. En ik heb geregeld hoofdpijn. Denk dat m'n lichaam gewoon even moet wennen. Ben benieuwd hoe mijn komende menstruaties zullen zijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 22 Sep 2013 21:14

Re: Mirena spiraal

He, wat is dat fijn om eens goede verhalen te lezen erover!

Ik laat hem 8 november zetten! Ik kijk er naar uit, want ik neem nu een minipil en we hebben ook condooms maar ik durf niet te vrijen.

Vanaf wanneer ben je veilig?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 23 Sep 2013 20:46

Re: Mirena spiraal

Ik hoop dat ik niet teveel last heb, want ik laat 'm tussendoor zetten, ik moet om 9.45u en om 11u heb ik de volgende afspraak. Hoop dat het allemaal gewoon goed gaat. Knijp 'm wel een beetje..
<<

Anoniem 48

Bericht 23 Sep 2013 21:00

Re: Mirena spiraal

Ik heb na die tijd lekker rustig aan gedaan. De dag erna nog wel wat krampen maar daar viel prima mee te werken. Ik ben na het zetten zelf op de fiets naar huis gegaan dat vond de gyn wel bijzonder. Mocht niet direct weg van hem. Jij hebt kinderen en dan schijnt het wel makkelijker te gaan.
@slakje als het goed is ben je direct safe
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 23 Sep 2013 22:01

Re: Mirena spiraal

Hoewel ik er nu dus veel last van heb ben ik inderdaad meteen op de fiets gestapt en je daarna in de auto gestapt en naar een verjaardag gegaan. Van m'n dokter mocht ik ook direct weg trouwens.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Sep 2013 21:17

Re: Mirena spiraal

Bij mij is ie woensdag geplaatst en het is me echt 300% meegevallen. Ik stond binnen 10 minuten weer buiten. Het aanpakken van de baarmoedermond was even onprettig, maar voelde vooral als menstruatiekrampen. Daarna een half uurtje wat krampen gehad en verder nergens last van gehad.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Okt 2013 20:24

Re: Mirena spiraal

Hoe gaat het inmiddels met de mirena-gebruikers?

Ik heb hem nu 2 maanden en ben in totaal welgeteld 1 week vrij geweest van bloedingen. Vorige week weer erge buikpijn gehad en sindsdien kan ik echt geen minuut zonder maandverband helaas. Blijf behoorlijk bloeden, heel vervelend. Als anticonceptie werkt het als een tierelier :(
<<

Anoniem 48

Bericht 15 Okt 2013 21:08

Re: Mirena spiraal

Sinds het zetten alleen af en toe wat bloed bij het afvegen. Verder echt tevreden, afgelopen weekend waren we bij de vader van mijn vriend en besloten om daar spontaan te blijven slapen en dat kan dan gewoon. Had dit echt eerder moeten doen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers