Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is Milaan leuk als stedentrip

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Jun 2014 14:46

Is Milaan leuk als stedentrip

Hi dames,

Ik wil mijn vriend voor z'n verjaardag in september verrassen met een weekendje weg naar een buitenlandse stad, maar het is nog best lastig om iets te vinden waar we nog niet geweest zijn. Nu zijn we allebei nog nooit in Milaan geweest, maar ik vraag me af of het leuk is als stedentrip als je niet zo van winkelen houdt? Want geloof dat er behalve de Duomo niet echt veel bezienswaardigheden zijn, of heb ik het mis?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Jun 2014 14:53

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Ik vond het wel een leuke stad voor een dag of 2-3, maar er zijn inderdaad niet echt veel bezienswaardigheden. Ik ben nog naar San Siro voetbalstadion geweest en daar een rondleiding gehad en ik ben naar het laatste avondmaal geweest. Daarvoor moet je kaartjes reserveren of heel vroeg opstaan en hopen dat er iemand is die zijn kaartje niet komt ophalen. Verder vond ik het leuk om gewoon een beetje rond te lopen, misschien zijn er nog musea ofzo?
Wat ik tegen vond vallen was uit eten gaan in het centrum, dat was allemaal heel duur. Volgende keer zou ik dus op tripadvisor ofzo wat leuke restaurantjes uitzoeken.

Wat zoek je in een stad en waar ben je nog niet geweest? Ik vond Zagreb bijvoorbeeld best leuk voor een paar dagen, Budapest, Dublin, Wenen en Krakow vond ik ook heel leuk. Misschien kunnen wij helpen om iets te vinden?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Jun 2014 15:01

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Zagreb ben ik nog nooit geweest, ga eens kijken! De andere steden ben ik wel al geweest. En Edinburgh, is dat leuk? (zit even te kijken naar betaalbare tickets en niet te ver vliegen, want wil vrijdagavond na werk weg en zondagavond weer thuis zijn)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Jun 2014 15:05

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Ik zou het zelf niet doen. Ik ben in Milaan geweest en meer dan 1 dag zou ik me er niet kunnen vermaken(1 hele dag vond ik al een uitdaging). Ik ben echt in heel veel grote en kleinere steden in Europa geweest en Milaan staat in de top 3 van minst leuke. Alle steden die Whoop noemt zijn wel leuk. Oh ik zie nu dat je in de meeste al geweest bent. Edinburgh lijkt mij heel leuk (en ook mooie omgeving), maar ben ik niet geweest, staat wel hoog op mijn lijstje.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 16 Jun 2014 17:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Jun 2014 15:18

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Ik vond Zagreb een leuke stad, maar verwacht niet dat je superveel bezienswaardigheden hebt hoor. Ik heb vanaf daar een dagtrip gemaakt naar Plitvice en dat vond ik echt een aanrader, ook al moet je lang in de bus zitten. Verder ben ik naar de dierentuin geweest, het oude centrum is leuk, lake Jarun is bij mooi weer ook leuk. Qua restaurantjes en uitgaan is er ook veel keuze en het is niet duur. We zijn trouwens ook naar 2 musea geweest, waarvan er 1 best interessant was. Ik zoek t even op... Deze, museum of broken relationships: http://brokenships.com/
Weer eens wat anders dan kunst ;)
<<

Anoniem173

Bericht 16 Jun 2014 15:20

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Edinburgh is echt super leuk!

Overigens vind ik dit er altijd wel erg mooi uit zien: Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 16 Jun 2014 15:48

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Edinburgh is inderdaad heel leuk en meer dan genoeg te doen voor een aantal dagen als je je van tevoren al een beetje oriënteert.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 16 Jun 2014 16:32

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Milaan is leuk om eens doorheen te zijn gelopen, precies om de foto die Atelier Madame plaatst. Verder is er vrij weinig bijzonders te zien in vergelijking met andere Europese steden. In Italië zelf zijn al zoveel mooiere plaatsen! En het is er schreeuwend duur. Ben je al in Firenze geweest? Dat vond ik persoonlijk echt geweldig!
2019
2022
<<

Anoniem168

Bericht 16 Jun 2014 16:44

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Femme schreef:Milaan is leuk om eens doorheen te zijn gelopen, precies om de foto die Atelier Madame plaatst. Verder is er vrij weinig bijzonders te zien in vergelijking met andere Europese steden. In Italië zelf zijn al zoveel mooiere plaatsen! En het is er schreeuwend duur. Ben je al in Firenze geweest? Dat vond ik persoonlijk echt geweldig!


Ja inderdaad, dat is ook wel een goede. In Italië heb je genoeg andere mooie steden die wel echt de moeite waard zijn en waar je je kan vermaken. Zou daar eens naar kijken. Rome, Florence, Venetië etc.
<<

Anoniem162

Bericht 16 Jun 2014 17:00

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Ik ben al meerdere malen in Milaan geweest en vind het wel een mooie stad, wij verblijven er meestal 4 dagen, winkelen doen we er niet echt, soms even een uurtje of 2 door de winkelstraat slenteren maar echt shoppen niet. Er is veel moois te zien.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 16 Jun 2014 17:17

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Mirthe schreef:Ik ben al meerdere malen in Milaan geweest en vind het wel een mooie stad, wij verblijven er meestal 4 dagen, winkelen doen we er niet echt, soms even een uurtje of 2 door de winkelstraat slenteren maar echt shoppen niet. Er is veel moois te zien.


Kun je eens voorbeelden noemen? Ben benieuwd wat ik dan allemaal gemist heb..
2019
2022
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Jun 2014 17:59

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Wij zijn er vorig jaar een dag geweest en vonden het eigenlijk wat tegenvallen deze stad. Die kerk is idd erg mooi, maar daar bij hield het voor ons ook wel op. Hebben nog wel stadswandeling gemaakt, maar echt mooie gebouwen zijn we niet meer tegen gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Jun 2014 20:06

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Ik ben nooit in Milaan geweest maar het lijkt me wel mooi daar :)

Verder kan ik je Boedapest en Dublin aanraden. In Boedapest is echt genoeg te doen, in Dublin ben ik naar een concert geweest en naar een andere plaats maar dat had te maken met de band die kwam optreden op het concert ;) Dus echt bezienswaardigheden heb ik niet bezocht.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Jun 2014 14:14

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Firenze ben ik nooit geweest, Rome wel. Maar heb nog zo'n droomreis voor ogen om wat langer in Italië rond te reizen, dus vandaar dat ik denk dat ooit nog eens te combineren met Lucca, Sienna etc. Ik denk dat het dan misschien toch beter Edinburgh gaat worden. Ga er nog nachtje over slapen en dan de knoop doorhakken, bedankt allemaal voor jullie tips en het meedenken!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2014 15:58

Re: Is Milaan leuk als stedentrip

Edinburgh is heel leuk! Ik ben daar ook een paar keer geweest. Leuk om te winkelen maar ook genoeg andere dingen te doen. En anders Berlijn, één van mijn favorieten. Zijn jullie daar al eens geweest?

♥♥

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers