Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Jun 2014 10:23

Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

D. is uit zichzelf gaan afbouwen. Vorige maand zat ik nog op een ochtend en een avondvoeding. Toen nog een week op alleen een ochtendvoeding, de laatste week waren dat alleen nog wat slokjes en nu drinkt hij helemaal niet meer.
Ondanks dat ik het wel jammer vind en nu al wel mis is het natuurlijk prima. Hij is een jaar en hij drinkt prima thee/water/diksap.

Het enige "probleem" is dat hij altijd rond 06.00u voor een voeding kwam en daarna weer doorsliep tot een uur of negen. Echt super relaxt natuurlijk.
Maar nu doet hij dat dus niet meer. Hij wordt nog steeds rond 06.00u wakker en krijgt dan nu een flesje water maar daarna wil hij niet meer slapen ondanks dat hij nog erg moe is.
Honger?
Pap (Brinta) hebben we geprobeerd maar dat wil hij niet.

Daarnaast haalt hij de verloren uurtjes slaap nu overdag in. Eerder sliep hij overdag maar anderhalf uur en nu doet hij een middagdutje van vier uur. Ook niet erg handig want dan zijn we erg gebonden aan huis en hij slaat nu de lunch over. Als ik hem eerder wakker maak is hij de rest van de middag niet te genieten.

Jullie nog tips of ideeën? Is het een fase?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 17 Jun 2014 11:28

Re: Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

Hier ook, precies rond z'n eerste verjaardag!
Sliep ie een paar weken daarvoor nog tot 9.30u/10.00u, toen was ie steeds vroeger wakker met als 'dieptepunt' 5.15u!!

Maar nu (ook 4 tanden rijker) slaapt ie sinds sinds weekend weer tot minimaal 9.00u!

Hier was het dus echt een fase gelukkig! :D (ja ik weet het, verschrikkelijk verwend zijn we met zo'n goede slaper, dat wordt straks in november weer erg wennen haha)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Jun 2014 11:29

Re: Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

Flesje kv?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem85

Bericht 17 Jun 2014 11:39

Re: Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

Ik denk dat het een fase is, hij moet even wennen en een nieuw ritme krijgen. Mijn zoon heeft periodes dat hij voor 6uur wakker is en als ik dan denk, dit zal toch geen gewoonte worden dan slaapt hij weer langer.
Krijgt hij na het avondeten nog iets voor het slapen gaan? Anders zou je gewone melk of opvolgmelk kunnen proberen.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Jun 2014 11:43

Re: Borstvoeding gestopt, nu erg vroeg wakker

Nee maar hij krijgt na het eten altijd nog wel yoghurt. Hij gaat ongeveer een uur na het warme eten naar bed.
Ik zal anders eerst een flesje gewone warme melk proberen, kijken wat hij daar van vindt.
En er zit momenteel ook weer van alles door te komen dus dat zal ook wel meespelen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers