Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

<<

Anoniem50

Bericht 09 Jun 2014 21:52

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

En volgens mij heeft ze ook gewoon een andere naam op dit forum en heeft ze, voor zover ik het weet, niets te maken met ED/Zure Mat.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Jun 2014 22:00

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Dan geef me maar snel een ban, want ik ben er helemaal klaar mee. En haar gebrek aan empathisch vermogen duidt wel degelijk op een psychopaat.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jun 2014 22:19

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Susan schreef:Waarom open je eigenlijk een topic als je alleen advies aanneemt van een klein clubje mensen dat er echt toe doet? Vraag dan aan hen wat je moet doen.

Omdat er hier wel mensen meeschrijven die ik wél hoog heb zitten en waarvan ik het schrijven en de adviezen als zeer waardevol beschouw.

Op de rest van de reacties zal ik maar niet ingaan. Wel jammer dat er kennelijk zoveel boosheid in mensen zit, maar ik kan er verder weinig mee. Hoop dat het goed gaat met iedereen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jun 2014 23:17

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Misschien kun je de mensen die je hoog hebt zitten beter persoonlijk benaderen? Scheelt alle partijen frustratie.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem108

Bericht 10 Jun 2014 00:08

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Poppy schreef:
Exogenesis schreef:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Oh Zure Mat, wat ben jij verstandig, knap, intelligent en niet oordelend. Haleluja in de gloria zijt gij, oh hoogheid ED/Engelse Drop/Zure Mat/pathologische leugenaar :hulde:


Smikkel heeft het nog steeds ontzettend naar haar zin hier.

Psychopaatje.


Dat was toch geheel iemand anders? ----> Smikkel (of was het Smikkell?)
<<

Anoniem125

Bericht 10 Jun 2014 07:00

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Persoonlijk benaderen lijkt me geen goed idee, want er zijn er velen die hier wel iets zinnigs te zeggen hebben. En soms kan iemand je verrassen, dat is nu net het leuke aan een forum. Alleen met zeggen dat ik mijn intuïtie moet afleren en het uitleggen als iets zeer negatiefs, daar kan ik niet zoveel mee. Gaat tegen mijn intuïtie in. :angel:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Jun 2014 16:36

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Ik ben het wel eens met Charles. Ik herken dat intuïtie ook sterk. Ik probeer met name werkgerelateerd niet meer te snel te oordelen over mensen met mijn gevoel. Met name bij werkgevers is dat lastig gezien een negatief voorval zie ik bijna alle werkgevers als negatieve personen die alleen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen en het personeel niet belangrijk vinden. Ik heb die schakel omgezet, maar voel intuïtief wel of een werkgever al dan niet goed zou zijn. Zo ook met collega's en andere personen. Echter ik probeer iedereen gelijkwaardig te benaderen door een neutrale houding aan te nemen. Zo zien ze ten minste niet hoe mijn intuïtie over hen is. Je neutraal opstellen voor een persoon waarbij je een negatief gevoel (intuïtie) hebt is lastig, maar het is te leren.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Jun 2014 16:52

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Ik stel me ook neutraal op tegenover mensen waar ik een slecht gevoel heb, maar ik zal ze nooit dichtbij laten. In een werkomgeving is dit prima te overzien. Ik kan gewoon met mensen praten, met ze werken etcetera. Volgens mij hebben mensen hier nogal verschillende ideeën over intuïtie.

Voor mij betekent het bijvoorbeeld dat ik van tevoren al weet of een afspraak door zal gaan, of niet. Of een relatie het zal redden voor lange tijd, of niet. Dat soort dingen. Soms is het handig om dit soort dingen te weten, soms ook niet. Ik ben bezig een manier te vinden hiermee om te gaan. Dat betekent niet dat ik me laat meeslepen door mijn intuïtie, maar zeker ook niet dat ik het volledig blokkeer. Ik probeer het goede eraan te gebruiken, het slechte eraan te blokkeren. Het put me namelijk ook wel eens erg uit. Ik pik namelijk veel op, ook als dat helemaal niet nodig is, zoals op mijn werk.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 10 Jun 2014 21:08

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Hele snelle en weinig inhoudelijke reactie op je laatste opmerking Zure Mat, maar ooit van een self-fulfilling prophecy gehoord? Mocht je vooraf een bepaalde afstand bewaren, zullen andere mensen (want iedereen beschikt over een bepaalde mate van intuitie) dit ook aanvoelen. En wellicht zich daardoor minder betrokken voelen en eerder acties begaan die minder in jouw 'belang' zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Jun 2014 01:59

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Zure Mat, alhoewel het echt kinderachtig en aanvallend wordt gebracht door anderen, het is wel iets wat zich steeds weer manifesteert. Het is in elk geval even waard om na te denken over de moraal van deze agressieve reacties op jou: wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Jij moet niet dingen gaan roepen over empathie, als je het zelf niet bezit of laat zien in andere reacties. Je naam veranderen is dan ook nutteloos, want je manier van schrijven en kijk op de wereld komt overal doorheen. Doe er wat mee, het is namelijk echt 'bijzonder', niet constructief en het maakt het er ook niet gezelliger voor je op. Een poos ging het supergoed, ga weer even terug naar de kern, wees niet een bitch en dan is het forum voor iedereen leuker.

On topic snap ik je heel erg goed. Ik ben nu 31 en mijn hele leven word ik hier al mee geplaagd. Het is overigens een trekje bij ons in de familie, waar tot mijn overgrootmoeder het terug gevonden kan worden, overigens alleen bij de vrouwen. Nu zijn we geen heksen maar hebben een overontwikkeld gevoel van intuitie. Ik snap de sceptische mensen hier wel, het is ook niet uit te leggen. Ik heb het overigens nog niet 1 keer fout gehad. Gelukkig 'gelooft' mijn vriend mij en natuurlijk de hele familie. Maar ik hou intussen wel mijn mond als ik op een verjaardag iemand ontmoet die me de kriebels geeft. Overigens is dat compleet 'random', het is niet zo dat iemand anders ook de kriebels van die persoon krijgt. Vaak merk ik dat deze persoon een naar verleden heeft of juist bezig is met foute praktijken. Mijn hele lichaam zegt: 'uit de buurt blijven'. Dit komt natuurlijk weinig voor maar ik vind het echt een vloek af en toe. Mijn vriend luistert er wel naar, ik heb het echt nog nooit mis gehad. Mijn moeder voelde dat haar vader ging overlijden, ik voelde dat er een moord was gepleegd in een hoek van een huis van een vriend en zo zijn er 100den voorbeelden. Ik vind het vooral vervelend en probeer het, als het vrienden betreft, vaak wat in te pakken in een ander verhaal: ik hoorde via via dat hij/zij niet echt te vertrouwen is. Etc. Mezelf indekken, anders kom ik nog op de brandstapel :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 11 Jun 2014 11:24

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Ik heb dat ook met huizen. We zijn nu bezig om een huis te kopen en een van mijn belangrijkste criteria is het gevoel dat ik bij een huis heb. Zodra ik een huis binnen loop weet ik of er een positieve of negatieve vibe hangt. Ik zou nooit in een huis willen wonen waar ik me niet prettig voel. Wat fijn dat jouw hele familie het kent, bij ons wordt er niet over gesproken. Ik hou het zelf ook stil, bang om gek gevonden te worden, maar ik doe er wel mijn voordeel mee. Ik zou wel gek zijn om dat niet te doen. Het voelt soms wel eenzaam, maar gelukkig heb ik een vriendin die het ook heeft, met haar praat ik er regelmatig over.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Jun 2014 11:26

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Rain: ik snap niet zo goed wat je bedoelt met je opmerking.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 17 Jun 2014 01:43

Re: Sterke intuïtie, maar wat doe je ermee?

Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik vertrouw eigenlijk altijd op mijn intuïtie. Eigenlijk heb ik het (tot nu toe) altijd goed gehad. Alleen ik doe er niet altijd iets mee. Sowieso moeten mensen bij mij vertrouwen verdienen in plaats van dat zij beginnen met 100% vertrouwen (dat komt ook door mijn verleden maar ik moet zeggen het bevalt mij erg goed dat niemand mij zomaar kan kwetsen omdat je bij mij begint op 0% vertrouwen, dat vertrouwen moet je verdienen).

Mijn beste vriendin vraagt wel altijd aan mij wat ik bv. van haar nieuwe vriend vind en wil dan ook een eerlijk antwoord, die ik haar dan ook geef. Ik zou alleen niet uit mijzelf iets roepen/zeggen omdat ik denk of voel dat het niet goed zit of geen jaren zal duren daar moeten ze zelf achter komen. Ik zal dan ook niet achteraf roepen dat ik dat altijd al geweten / gevoeld heb maar het voor mijzelf houden. Het bevestigd op dat moment voor mij alleen maar meer dat ik wel op mijn intuïtie moet vertrouwen en dat niet moet laten varen.

Door mijn eigen ervaringen in het leven heb ik zelf wel geleerd dat ik wel op mijn intuïtie moet vertrouwen waar anderen door hun ervaringen hebben geleerd hun verstand te gebruiken. Zo verschilt ieder persoon, gelukkig maar... maar zelf blijf ik altijd mijn intuïtie volgen dat heeft mij tot nu toe meer geholpen dan mijn verstand te gebruiken en mensen te snel te vertrouwen (maar dan spreek ik alleen over mijn eigen ervaringen). Daar bedoel ik niet mee dat ik mijn verstand niet gebruik maar over het algemeen overheerst bij mij mijn gevoel / intuïtie als het om dit soort dingen gaat. Meestal gebruik ik mijn verstand om om te gaan met mijn intuïtie, dus ik vind het zelf geen slechte combinatie.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers