Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boeken over opvoeden

<<

Anoniem85

Bericht 16 Jun 2014 13:36

Boeken over opvoeden

Lees jij die? Zo ja welke en waarom? Heb je er iets aan?
Ben je ze gaan lezen omdat je ergens tegen aanliep of gewoon uit interesse?
<<

Anoniem74

Bericht 16 Jun 2014 13:45

Re: Boeken over opvoeden

Ik lees wel online artikelen maar nog geen boeken.
Nu we merken dat de oudste toch een andere benadering nodig heeft door het gedrag dat hij vertoont, willen we ons toch meer gaan inlezen. Wil nu eerst een boek van Thomas Gordon bestellen.
Ben benieuwd of er nog tips langskomen in dit topic.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Jun 2014 17:17

Re: Boeken over opvoeden

Ik heb boeken gelezen over opvoeden. 'luisteren naar kinderen' van Thomas Gordon heb ik gelezen voor mijn werk, ik heb voor mijn werk ook een Gordon cursus gevolgd.
En uit interesse heb ik 'how to talk to kids' gelezen (beide boeken) en nog een paar van dat soort boeken.
Nu wil ik deze samenvatting van Alfie Kohn lezen, maar daar moet ik nog even tijd voor zoeken:
http://www.nieuweverhalen.nl/wordpress/ ... ngKvdP.pdf
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 16 Jun 2014 17:45

Re: Boeken over opvoeden

Nee, ik heb nog geen boeken gelezen. Ik lees wel veel op internet, maar probeer meer vanuit mijn gevoel te gaan doen. Ik merk dat alle informatie mij teveel werd, waardoor ik heel krampachtig was qua (op)voeding. Nu ik wat meer mijn gevoel volg, gaat het iets minder zoals mijn verstand dat zou willen maar gaat het allemaal wat meer ontspannen.
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Jun 2014 17:56

Re: Boeken over opvoeden

Ik heb wel een aantal boeken gelezen. Deels uit interesse, en deels omdat ik tegen bepaalde dingen aanliep en informatie zocht die paste bij mijn zienswijze.

Ik heb onder andere gelezen:
- Oei ik groei (uit interesse, maar vond het niet echt een aanrader)
- how2talk2kids (vind ik een heel goed, praktisch geschreven boekje over hoe je bepaalde dingen aan zou kunnen pakken in de opvoeding)
- opgroeien in vertrouwen (hier over gelezen en vond het een heel fijn boekje)
- een boek van Thomas gordon over communiceren met je kinderen (ook heel interessant)
- mindfulmama (deels herkenbaar, leuk om te lezen en ook wat nuttige tips)
- zindelijk maken is kinderspel (interessant, maar voor ons niet de manier)

En nog wel een paar waar ik zo even de titel niet van weet. Ik lees boeken deels omdat ik lezen leuk vind en graag veel weet over bepaalde dingen. En in het geval van opvoeding ook om te kijken of ik er praktische tips uit kan halen. Ik kijk wat mogelijk bij ons past en dat probeer ik uit, als het werkt is dat mooi, en anders jammer.
<<

Anoniem103

Bericht 16 Jun 2014 18:09

Re: Boeken over opvoeden

Ik heb "oei ik groei gelezen", maar niet echt om te lezen over opvoeding. Gewoon om te weten wat ze wanneer ongeveer ontwikkelen. Verder heb ik "how2talk2kids" gelezen, dat vond ik geen prettig boek om te lezen. Een paar boeken ben ik in begonnen om te lezen maar dan kom ik dingen tegen die me tegen staan en dan lees ik niet verder.
Het enige boek waar ik echt wat aan gehad heb is "Opvoedwijzer ADD en ADHD".
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Jun 2014 18:54

Re: Boeken over opvoeden

Olivia schreef:Nee, ik heb nog geen boeken gelezen. Ik lees wel veel op internet, maar probeer meer vanuit mijn gevoel te gaan doen. Ik merk dat alle informatie mij teveel werd, waardoor ik heel krampachtig was qua (op)voeding. Nu ik wat meer mijn gevoel volg, gaat het iets minder zoals mijn verstand dat zou willen maar gaat het allemaal wat meer ontspannen.



Dit idd
Opvoeden is hier dan nog niet echt ter sprake, maar wel boeken over ontwikkeling/spelletjes etc
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiene

Bericht 16 Jun 2014 20:34

Re: Boeken over opvoeden

Nee, nooit gedaan ook. Ik lees natuurlijk wel al hier jaren mee maar ga eigenlijk vooral uit van mijn gevoel en mijn kennis die ik in mijn jaren voor de klas opgedaan heb.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 16 Jun 2014 21:52

Re: Boeken over opvoeden

Ja, ik ben pedagoog en heb daarom veel boeken vanuit mijn studie. Ik lees ze nu nog wel eens door als ik ergens over twijfel of meer kennis nodig heb. Ook is het soms pure interesse.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers