Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


X benen

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Jun 2014 21:08

X benen

Een paar weken geleden viel het mijn vriend ineens op dat L heel erg op de binnenkant van zijn voeten ging staan. Sinds we er op letten lijkt het wel wekelijks erger te worden. Hij staat nu zo scheef op zijn voeten, dat hij er x benen van krijgt.
Ik wilde een afspraak maken bij de huisarts, maar lees met wat googlen dat het normaal is als kinderen rond de 2 jaar xbenen ontwikkelen en dat dit voor het zevende levensjaar over het algemeen weer over is. Toch maak ik me een beetje zorgen, omdat de stand van zijn voetjes er echt onnatuurlijk uit ziet en hij ook klaagt over pijn in zijn benen (maar dit is vooral bij vermoeidheid, dus ik weet niet hoe serieus ik het moet nemen).
Herkent iemand dit bij haar kind? Of zouden jullie het toch even laten checken?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem75

Bericht 15 Jun 2014 21:15

Re: X benen

De volgende keer even aankaarten bij het cb anders? En als dat te lang duurt zou ik toch even langs de huisarts gaan. Naar laten kijken is nooit verkeerd.

S. loopt ook op de binnenkant van zijn voeten met een beetje zijn tenen gekruld. Zijn benen staan verder goed en het ligt dus echt aan zijn voeten. We zijn toen, toen S. 2 was op advies van het cb naar het ziekenhuis gegaan naar een Orthopeed. Het bleek dat hij elastische voeten had (beetje te vergelijken als een slangenmens en zijn voeten kunnen dus bijna alle kanten in) en nu heeft hij aangepaste zooltjes. Als ze na zijn 7e jaar nog zo staan wordt hij eraan geopereerd. Er wordt dan iets ingekort.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 15 Jun 2014 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Jun 2014 21:22

Re: X benen

CB is volgens mij pas over een hele tijd. Ik kan hem natuurlijk wel meenemen als ik voor M ga, stiekem even vragen tussendoor... Bij L is het ook echt de stand van zijn voeten. Vooral als hij helemaal ontspannen onder de douch staat is het echt een raar gezicht.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jun 2014 21:49

Re: X benen

A heeft ook een beetje X benen. Toevallig van de week voor de controle van 3 jaar en 9 maanden op het CB geweest. De arts vroeg wat dingen, onder andere of ze heel vaak 'zomaar' valt tijdens het lopen/rennen. Dat valt eigenlijk enorm mee, maar een enkele keer. Dat in combinatie met A even laten rondlopen en goed kijken leverde de conclusie op dat het niet ernstig is. Maar dat als het erger zou worden en ze er bijvoorbeeld wel last van zou krijgen door vreemd te lopen of veel te vallen, dat ik er dan wel naar zou moeten laten kijken.

Ik zou anders gewoon even laten kijken, weet je meteen waar je aan toe bent.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 15 Jun 2014 21:55

Re: X benen

Ik heb onlangs dezelfde vraag gesteld op het cb.
Mij is verteld dat het bij de ontwikkeling van de voeten en spieren hoort.
Zijn voeten lijken nu ook wat naar binnen gezakt , op het zachte gedeelte.
Ik moest me er geen zorgen om maken.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Jun 2014 17:37

Re: X benen

Ik ben er voor bij de fysio geweest.
Mijn dochter is extreem flexibel en door deze houding kan ze beter haar evenwicht houden.
Ik moet nog wel een keer terug komen zodat kan zien of het niet erger wordt etc.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers