Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe help je zo iemand?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Sep 2013 20:05

Hoe help je zo iemand?

Iemand hier in de straat lijkt een beetje de weg kwijt te zijn.
Laatst liep hij in zijn pyjamabroek over straat en nu loopt ie met z'n broek bijna op z'n knieën omdat z'n broek niet dicht zit (vergeten?)...

Wat kan ik doen? Ik ken hem niet, ga niet bij hem aanbellen o.i.d. en hij heeft voor zover we kunnen zien/weten geen familie/bekenden die we zouden kunnen benaderen.

Kan ik bijvoorbeeld ergens heen bellen? (net zoals het AMK, maar dan iets voor verwarde mensen?)
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 16 Sep 2013 20:08

Re: Hoe help je zo iemand?

Misschien laten weten aan de wijkagent? Wellicht kan die contact opnemen met maatschappelijk werk oid.
<<

Anoniem 52

Bericht 16 Sep 2013 20:08

Re: Hoe help je zo iemand?

Politie?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Sep 2013 20:09

Re: Hoe help je zo iemand?

Het kan zo makkelijk zijn haha! Maar ik wist het gewoon even niet meer.
Thnx!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Sep 2013 20:31

Re: Hoe help je zo iemand?

Wat goed dat je gaat proberen te helpen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Sep 2013 23:05

Re: Hoe help je zo iemand?

Mijn vriend vond iets op de site van de GGD.
Moet morgen toch even langs het CB en de GGD zit in hetzelfde gebouw, dus kan allicht even om advies vragen zonder echt nog melding te doen. Hoewel ik de beste man natuurlijk wil helpen, vind ik het aan de andere kant toch een soort van eng...
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 09:26

Re: Hoe help je zo iemand?

Crisisdienst van de GGz even bellen? Dikke kans dat hij daar bekend is.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 17 Sep 2013 12:53

Re: Hoe help je zo iemand?

Dat zou ik ook kunnen doen ja.

Hij reed gisteravond met z'n auto zonder licht...
En vanmorgen stond hij zijn afval over de containers van de rest van de buurt te verspreiden. Vlak daarna zag ik een andere buurvrouw lopen met een container die al weeeeeken bij de ophaalplaats staat, die bracht ze naar hem toe...

Twijfelde eerst of ik me er wel mee moest bemoeien, maar dit zijn toch te veel kleine dingetjes bij elkaar.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 17 Sep 2013 15:44

Re: Hoe help je zo iemand?

Melding maken bij de GGz of de politie/wijkagent, dan komt het vanzelf wel op de juiste plek terecht. Lief dat je je zo'n zorgen maakt.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 17 Sep 2013 16:03

Re: Hoe help je zo iemand?

Eens met bovenstaande reacties. Ben benieuwd hoe dit is gaat aflopen/is afgelopen en of de beste man inmiddels de hulp heeft gekregen/krijgt die hij nodig heeft.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Sep 2013 16:06

Re: Hoe help je zo iemand?

Goed dat je actie onderneemt! Dit zijn inderdaad lastige dingen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 17 Sep 2013 16:18

Re: Hoe help je zo iemand?

Sprak net m'n buurvrouw en die was een deel van de ochtend met hem in de weer. Ook haar man had hem afgelopen week al met een aantal dingen geholpen. De beste man geeft zelf ook toe dat hij hulp nodig heeft, maar hij is zo in de war dat hij het weer vergeet enzo.
De buurvrouw wil echter niet achter zijn rug om iets forceren...
Nu had ze vanmiddag weer bij 'm aangebeld en doet ie niet open. Vanavond gaat ze nog een keer heen en als er weer niet open gedaan wordt morgenochtend nog een keer. Als er dan nog geen teken van leven is, wordt er sowieso actie ondernomen natuurlijk.
Zij gaat hem proberen te overtuigen hulp te zoeken/hem daarbij te helpen door bijv. samen naar de huisarts te gaan.

Ik was bij de GGD (of was het nou GGZ) geweest en daar zeiden ze niets te kunnen doen (terwijl ik op internet een heel stuk vond over wat ze dan ondernemen enzo...) en dat ik maar de huisarts moest bellen! Beetje vaag dus.

Voor nu is m'n buuf er dus mee bezig en doe ik maar even een stapje terug denk ik...
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 17 Sep 2013 16:29

Re: Hoe help je zo iemand?

Update:
Buuf was toch nog een keer heen en hij had overdag geslapen omdat hij vannacht beroerd had geslapen. Hij was in ieder geval een stuk helderder dan vanmorgen!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers