Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mensen die niet van voetbal houden..

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 15 Jun 2014 00:09

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ik snap dat de herrie erg vervelend is. Zou dat zelf ook niet leuk vinden.. Maar dan snap ik nog steeds niet dat je wilt dat de Nederlanders het slecht gaan doen. OMdat het er gewoon echt niks mee te maken heeft. En dat voetballers niks voor de maatschappij doen vind ik ook zeer overdreven. Ok, ik vind het ook belachelijk hoeveel ze verdienen voor wat tegen een bal schoppen. Maar ze laten heel veel mensen genieten van mooie sport en bijzondere sfeer enz. Dat is ook wel wat waard!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 00:43

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Fjell schreef:Ik snap dat de herrie erg vervelend is. Zou dat zelf ook niet leuk vinden.. Maar dan snap ik nog steeds niet dat je wilt dat de Nederlanders het slecht gaan doen. OMdat het er gewoon echt niks mee te maken heeft. En dat voetballers niks voor de maatschappij doen vind ik ook zeer overdreven. Ok, ik vind het ook belachelijk hoeveel ze verdienen voor wat tegen een bal schoppen. Maar ze laten heel veel mensen genieten van mooie sport en bijzondere sfeer enz. Dat is ook wel wat waard!


Eens. En ik denk ook dat kijken naar professionele sport maakt dat mensen zelf ook gemotiveerd worden om te sporten en dat is ook iets waard.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 15 Jun 2014 00:51

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Dat is inderdaad ook nog een goed punt!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Jun 2014 01:03

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ik vind het eigenlijk best flauw dat de voetbalkijkers dit topic hebben overgenomen. Ja, er zijn enkele 'lullige' uitspraken gedaan door anti's (waar ik het ook niet mee eens ben) joh, dit is toch ook bedoeld als klaagtopic? Dan hoeft toch niet alles te worden genuanceerd.
Ik ben zelf ook groot voetballiefhebber en zal daarom dit topic verlaten. Er is toch ook een WK topic, als de liefhebbers daar gewoon heen gaan en de anti's hier gewoon hun frustraties laten spuien.
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 01:07

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Nouja zeg, over genomen? Mag er niet gewoon ruimte voor discussie zijn, dan?
<<

Anoniem50

Bericht 15 Jun 2014 01:17

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Dundas schreef:Nouja zeg, over genomen? Mag er niet gewoon ruimte voor discussie zijn, dan?

Daar ben ik het als onpartijdige ziel het wel mee eens. We doen elkaar toch geen pijn door een visie te geven? Ik ben het met sommige voetballiefhebbers niet eens, maar ook met niet voetballiefhebbers niet. Maar der mag toch gewoon ruimte zijn voor discussie?
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jun 2014 08:12

Re: Anti WK topic

Marley schreef:Voetballiefhebbers staan erom bekend dat ze tijdens een feestje iets teveel drinken en daardoor geen kleur meer kunnen bekennen. En als dat in het rest van Nederland niet zo is, mijn excuses dat ik generaliseer, maar in mijn dorp is dat dus wel zo. We hebben hier zo ook weleens een akkefietje, maar niet zoals gisteren opeens het humeur/ de sfeer omsloeg. Misschien gebeurd dat alleen in mijn dorp, nogmaals dat kan, maar ik vind het wel typerend voor voetballiefhebbers.

Wat een onzin. Ik ken echt hordes mensen die van voetbal houden en nu het WK kijken. Ze kijken met grote groepen in café's, in huizen in de binnenstad, etcetera. Ja, er wordt hard geschreeuwd en ook na die 5-1 is er groot feest en zullen ze best een keer (te)luidruchtig zijn geweest en wat baldadig, maar gewelddadig? Nee, dat echt nooit. Is maar een heel klein percentage dat geweld gebruikt, je kunt niet zeggen dat het typisch is voor alle voetballiefhebbers.
<<

anoniem213

Bericht 15 Jun 2014 09:13

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ik ben dol op voetbal en juich hard voor elke goal, maar ik ben het met luisa eens: gun de niet-voetballiefhebbers dit topic. Misschien voor een discussie een ander topic openen? Dan kunnen zij doen met dit topic wat ze in eerste instantie zouden doen: balen van het wk en zeuren over voetbal. Dat kan op dit moment bijna nergens in Nederland, overal gaat het wel over voetbal. Gun de forummers die daar niet op zitten te wachten dan dit topic. Er wordt nu ook ik dit topic gepraat over welke wedstrijd mensen gaan kijken, lijkt me meer wat voor het topic waar het over het wk zou gaan.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Jun 2014 09:27

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Helemaal meu JUne eens! Gun de niet voetballiefhebbers ook een plekje om te kunnen kletsen over wat ze er niet fijn aan vinden en zo. Ga hier dan ook geen discussies aan daarover en laat de nietvoetballiefhebbers lekker hun ei kwijt kunnen :)
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 09:51

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Nouja, oké, als je het zo bekijkt, op zich heb je daar wel gelijk in June.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 15 Jun 2014 11:26

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Anyway Amaryllis wat zijn je plannen woensdag? Gaat je vriend weer ergens kijken?
mijn man kijkt gelukkig ook geen voetbal alleen aanstaande is hij op oefening dus krijgt er al niks van mee. Ik ga bij een vriendjn slapen, en die kijkt wel voetbal. Had ook even geen erg in hahaha.Echt geen zin om mee te kijken dus even kijken wat ik ga doen. Rondje hardlopen denk ik maar ;-)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 11:37

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ik gun mensen prima dit topic, ik vond het gewoon heel gek dat WK kijken als je normaal geen voetbal kijkt hypocriet genoemd wordt en daar heb ik iets over gezegd, volgens mij is de discussie daaruit ontstaan, maar ik vind niet dat ik daar niet tegenin mag gaan omdat dit een speciaal anti-topic is. Hetzelfde geldt voor het hopen dat ze er snel uit liggen. Dat je voor de rest voetbal volkomen kut vindt en wil praten met mensen die dat ook vinden, dat moet iedereen zelf weten, maar de insteek van het topic vond ik wel erg zuur en die opmerking over hypocrisie raar, daar mag dan toch wel iets over gezegd worden? En als er dan een discussie uit ontstaat dan ga ik die ook niet links laten liggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem178

Bericht 15 Jun 2014 12:28

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Laat dit inderdaad gewoon een kletstopic zijn voor de niet-voetballiefhebbers. Buiten struikel je over de oranje vlaggetjes, TV-schermen en oranje voedsel, op het internet kun je er ook amper omheen. Ik vond dit trouwens een mooi artikel erover:

How Football Sounds To People That Don't Care. This Guy Nails It.
11th May 2014
Firstly, imagine every time within a day that football is mentioned by someone else. Secondly, replace it with something that you don't want to hear about every day. Say... Archaeology. Then, think carefully about how an average day would pan out.

So, you awaken to the clock radio. It's 7AM. Just as you awaken, it's time for the news and archaeology already. Not news and other historical investigations, like library restorations or museum openings (unless there's another event happening), but just the news and archaelogy. Malaysian plane is still missing. Pistorius is still on trial. New dig announced in Giza. Ancient Mayan temple discovered. Exciting stuff.

Time for a bite to eat over the morning TV. More news. More archaeology. Yes, you are aware of what is up with the missing plane. Fine. Now the archaeology in video format. Video of people dusting off some skulls and bits of pottery. All well and good, but archaeology isn't your thing. It would be nice to hear about something else.

Even when it isn't archaeology season, the media follow noted archaeologists. They drive fast cars, date beautiful women, advertise fragrances, and sometimes they go to nightclubs and act in the worst possible way. Scandals erupt as the tabloids follow these new celebrities when they're not searching the past for answers. It is entirely possible you can recite the names of certain researchers, even if you don't pay attention to archaeology. You don't know what transfer season is, but you know that someone was transferred to a dig in Peru for a sum of money that could fund the London Underground for two whole days.

Out of the car at 8:55 and into work. What are the colleagues talking about, I wonder? Oh, Jones dropped a 3,890 year old pot and smashed it? What a useless wanker! Someone should do something unpleasant to him. And don't even ask about the unfortunate incident in Athens two years ago - you'll be there all day! Breaking a pillar like that! We don't talk about that here, mate. What? You don't want to discuss the finer points of the prevalence of phallic imagery in Pompeii? Is there something wrong with you?

The drive home from work. Every thirty minutes, no matter the station, someone mentions the archaeology. Best sit in silence. Drive past a huge billboard with a black and white picture of a rakishly handsome archaeologist draped over an impossibly beautiful woman. He's winking at you. Trowel in his left hand, supermodel in the right. Jurassic, by Calvin Klein.

And now the pub. A nice pub with a beer garden. Posters in the windows. LIVE EXCAVATION AT THE VALLEY OF THE KINGS! All of it on a huge TV with the volume up too loud. Drunken people yelling at the screen. "SEND IT FOR CARBON DATING, YOU USELESS ***K!" "WHAT ARE YOU ON, MATE? DUST THE ANCIENT MEDALLION GENTLY! SMELTING METHODS OF THE TIME PRODUCED VERY SOFT AND IMPURE METALS EASILY PRONE TO DISFIGURATION!" All this from two men out of a crowd of twenty. One lousy drunken idiot and his chum ruin the image of other archaeology fans. Carbon dating report from the lab updates on TV, read by a man employed because they've been following the beautiful science since they were a boy. The drunk chimes in again. "WHAT PHARAOH'S REIGN DID YOU SAY? DO YOU KNOW WHAT THIS SAYS ABOUT THE UNDERPINNINGS OF OUR THEORY OF AGRICULTURAL DEVELOPMENT OF 4TH BC EGYPT? GET IN, MATE!" A cheer cascades through the building and you can only wonder why.

Best go home and avoid anyone who might be drinking and singing. You once met a disagreeable chap who threatened to beat you up because you didn't watch the archaeology. "Not a late paleolithic era supporter are you? Think you're better than me? I'll have you, you scrawny tw*t!"

To bed. To repeat the cycle tomorrow. The inescapable, inevitability that wherever you go, someone, somewhere, is just dying to talk to you about the archaeology.


Stiekem vind ik het WK wel leuk, vriend en ik zijn niet zo dol op mensen. We gaan woensdag dus lekker naar de bios en daarna uit eten. Even flink gebruik maken van het feit dat het overal rustig is. :banaan:
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 15 Jun 2014 12:42

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Is dat echt zo erg in Nederland? Als ik hier in België over straat loop zie ik echt niet overal vlaggetjes en TV-schermen etc. Nu ja, België moet aanstaande dinsdag pas spelen maar kan me niet voorstellen dat het zo erg is hier hoor.

Ik vind het geen probleem zo'n topic en dat er mensen zijn die er niet van houden maar maak dan ook niet zulke opmerkingen zoals Susan hierboven ook al zegt. Dan kan je nu eenmaal opmerkingen terug verwachten.
Ik houd bijvoorbeeld ook niet van wielrennen maar ik houd me er dan niet mee bezig en maak al helemaal geen opmerkingen over dat het maar snel afgelopen moet zijn (als er tour bezig is ofzo) etc. Ik gun het de mensen die er wel van houden wel.

Anyways, ik ben weg uit dit topic.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem108

Bericht 15 Jun 2014 12:59

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Amaryllis schreef:Post aangepast..

En sorry maar ik reageer helemaal niet hysterisch zo heb ik t ook niet bedoeld.
Ik wilde juist een vrolijke tegenhanger van t wk topic!


Dat was er in je aanvankelijke OP met de beste wil van de wereld niet in te lezen. Met zeuren en klagen krijg je geen vrolijk topic, lijkt me. Dus in dat opzicht ben ik het er ook niet mee eens dat er nu wordt gezegd dat voetbalkijkers het topic overnemen. Het was niet vrolijk in eerste instantie. En daar werd op gereageerd. :)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Jun 2014 16:00

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ik hou wel van voetbal en zeker het wk en ek dus wil de mensen die naar de bioscoop gaan wel de volgende tip geven.

Kijk goed naar welke bios je gaat want er zijn een aantal pathe bioscopen waar je de voetbalwedstrijden van Nederland kan kijken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Jun 2014 17:14

Re: Anti WK topic

Cotton schreef:Zijn hier trouwens ook mannelijke partners die er niets aan vinden?

Mijn vriend vindt WK en EK helemaal niets. Als NL speelt is hij opzich wel benieuwd naar de uitslag, maar that's it. Hij kijkt de wedstrijden niet. Gisterenavond was hij aan het klussen in de schuur haha.

Hier nog een, hij wist geen eens tegen wie ze moesten spelen. Vond het jammer dat ik ging kijken, vroeg wat buitenspel nou eigenlijk is, etc. Eenmaal de tweede helft begon hij wel wat meer mee te kijken :). Ach mij maakt het niet veel uit, hij vindt weer andere dingen leuk waar ik nauwelijks interesse in heb.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 15 Jun 2014 18:31

Re: mensen die niet van voetbal houden..

Ja, hier nog een man in huis die voetbal en wk/ek helemaal niks aan vindt. Ik ben degene die het wel leuk vind om de wedstrijden van het Nederlands elftal te kijken. Hij kijkt weleens mee of kijkt boven iets anders op tv.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers