Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 14 Jun 2014 10:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dundas schreef:
Zure Mat schreef:Haha, nee joh. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld met de huwelijken van tegenwoordig. Al denk ik wel dat gewone relaties, dus zonder huwelijk, wel op een hoger percentage 'scheidingen' uitkomen. Je ziet toch dat dat vaak minder serieuze relaties zijn.

Je kunt het ook omdraaien, je ziet namelijk ook maar al te vaak dat mensen in een huwelijk blijven terwijl ze samen doodongelukkig zijn, temeer omdat ze de rompslomp van een scheiding niet willen doen, of niet kunnen betalen. Ik denk dat het dus weinig te maken heeft met het wel of niet serieus zijn van een relatie, maar meer met het feit dat uit elkaar gaan zonder huwelijk of geregistreerd partnerschap eenvoudig kan (je pakt je spullen en je bent weg), maar je als getrouwd stel nou eenmaal veel meer stappen moet ondernemen om uit elkaar te gaan.

Ik vind dit altijd zo dom als mensen dit als reden zien om bij elkaar te blijven. Als je goede huwelijkse voorwaarden hebt opgesteld is t een kwestie van een tripje naar de notaris. Verder is het precies hetzelfde als uit elkaar gaan zonder huwelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 13:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Valt wel mee hoor, je kan gewoon scheiden. Is tegenwoordig niks moeilijks meer aan. Wel een grote stap natuurlijk, maar dat is ook zo wanneer je een lange relatie doorbreekt. In het algemeen zijn gewone relaties minder serieus dan huwelijken, denk dat daar het verschil in zit.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 13:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wickie schreef:Dat hangt een beetje af van de lengte van een relatie denk ik. Je trouwt nou een maal.niet de eerste dag dat je 'verkering' hebt. Ik denk niet dat na 10 jaar relatie en dan trouwen je relatie ineens serieuzer wordt.

Hier is dat zeker wel het geval geweest. Kan je niet echt over oordelen als je zelf nooit getrouwd bent geweest.
<<

Anoniem131

Bericht 14 Jun 2014 13:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:
Wickie schreef:Dat hangt een beetje af van de lengte van een relatie denk ik. Je trouwt nou een maal.niet de eerste dag dat je 'verkering' hebt. Ik denk niet dat na 10 jaar relatie en dan trouwen je relatie ineens serieuzer wordt.

Hier is dat zeker wel het geval geweest. Kan je niet echt over oordelen als je zelf nooit getrouwd bent geweest.
Nou, hier niet. En ja, ik mag oordelen.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 13:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Voor ons is de betekenis van ons huwelijk heel groot. Ik hoor inderdaad wel eens vaker dat het allemaal niks voorstelt, maar dat is denk ik heel persoonlijk. In het algemeen kun je wel stellen dat gewone relaties wat losser zijn dan een huwelijk. Mensen die voor een huwelijk kiezen hebben een bewuste keuze gemaakt en zijn vaak al wat langer samen voor ze een dergelijke afweging kunnen maken. In het algemeen zijn huwelijken dus serieuzer dan gewone relaties.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 14 Jun 2014 13:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tsjah, dat is een vrij vreemde 'algemene' stelling. Ik denk namelijk dat als je voor een huwelijk bewust kiest om samen een huis te kopen of kindjes te krijgen, het huwelijk minder impact kan hebben.
Je stelling is dus zo algemeen, dat er denk ik meer 'uitzonderingen' zijn dan mensen/stellen die aan de stelling voldoen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 14 Jun 2014 15:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Francaise schreef:
Zure Mat schreef:
Wickie schreef:Dat hangt een beetje af van de lengte van een relatie denk ik. Je trouwt nou een maal.niet de eerste dag dat je 'verkering' hebt. Ik denk niet dat na 10 jaar relatie en dan trouwen je relatie ineens serieuzer wordt.

Hier is dat zeker wel het geval geweest. Kan je niet echt over oordelen als je zelf nooit getrouwd bent geweest.
Nou, hier niet. En ja, ik mag oordelen.

Nou hier ook niet hoor. Wat een klinkklare onzin! Dus mensen die trouwen onzin vinden zullen nooit een serieuze relatie hebben? Hou toch op! Je denkt nu wel heel erg vanuit je eigen perspectief.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 15:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jawel, tuurlijk kan het wel een serieuze relatie zijn, maar het percentage serieuze relaties ligt binnen de gehuwden hoger dan bij de gewone relaties. Ik vind het ook wel veel zeggen over een relatie als mensen (juist in deze tijd) met elkaar trouwen. Er spreekt vertrouwen uit.
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jun 2014 15:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Volgens mij sla je hier toch echt heel erg de plank mis.
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 16:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar natuurlijk is het percentage serieuze relaties onder gehuwden groter dat onder ongehuwden. Dat is een beetje interessant doen Zure Mat, alsof je heeeeel wijs bent maar ondertussen is het niks meer dan oer-Hollandse logica. Trouwen doe doorgaans je pas als je een tijd samen bent. En sommigen trouwen niet, dat kan. Maar onder die mensen die een relatie hebben heb je dus inderdaad ook mensen die al heel lang een serieuze relatie hebben, net zo serieus als in een huwelijk, maar je hebt inderdaad ook tieners die net in de wereld van vriendjes en relaties komen kijken, mensen die net bij elkaar komen (de eerste maanden van een relatie beschouw ik inderdaad nog als 'verkering'. Elkaar leren kennen, aftasten). En ja, die twee groepen die trouwen doorgaans niet direct al, dus die groepen heb je al niet onder gehuwden. Dus ja, dat percentage is inderdaad hoger. Duh.
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jun 2014 16:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Daarom slaat ze ook juist de plank mis Dundas.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 16:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Precies, Dundas, zo bedoelde ik het. Ik zeg het een paar keer op verschillende manieren, omdat mensen erover door blijven gaan, terwijl het zo logisch als wat is. Het is ook een grote stap om te trouwen, dat doe je niet zomaar. Tegenwoordig durven veel mensen binnen een relatie het niet aan, die vinden de vrijblijvendheid toch belangrijker dan de verbintenis van een huwelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jun 2014 16:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het scheelt ook wel of je huwelijken vergelijkt met álle andere relaties, of huwelijken met langdurige samenwoonrelaties, dus relaties waar mensen net zo samenleven als in een huwelijk en waar alleen het huwelijk zelf er niet is. Als je ook verkeringen van een paar maanden gaat meetellen is het wel appels met peren vergelijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 16:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Op dit forum ken ik genoeg vrouwen die beweren dat hun relatie van een paar maanden net zo serieus is als een huwelijk van tien jaar, dus wat dat betreft...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jun 2014 16:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het maakt mij niks uit wat sommige mensen beweren, je moet gewoon een eerlijke vergelijking maken. Alleen het wel of niet getrouwd zijn moet dan verschillen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 16:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Van wie moet dat precies? Ik zeg alleen dat mijn relatie door het huwelijk een stuk serieuzer geworden en dat dit echt is gekomen door onze belofte naar elkaar uit te spreken. Dit zie ik ook bij andere getrouwde stellen in mijn omgeving. Getrouwd zijn is iets anders dan een relatie hebben. Ik heb een paar relaties gehad, maar trouwen doe je maar één keer in het leven, tenminste zo geldt dat voor mij en mijn man.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Jun 2014 16:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gaan we nu weer diezelfde discussie voeren? Pfff... let it go.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 14 Jun 2014 18:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:Van wie moet dat precies? Ik zeg alleen dat mijn relatie door het huwelijk een stuk serieuzer geworden en dat dit echt is gekomen door onze belofte naar elkaar uit te spreken. Dit zie ik ook bij andere getrouwde stellen in mijn omgeving. Getrouwd zijn is iets anders dan een relatie hebben. Ik heb een paar relaties gehad, maar trouwen doe je maar één keer in het leven, tenminste zo geldt dat voor mij en mijn man.

bla bla bla. Dat is misschien voor jou zo, maar voor mij niet. Ik zie totaal geen verschil in mijn relatie voordat ik trouwde en nu. Je doet net alsof jouw relatie veel meer waard is dan een andere omdat jij in een veel te dure jurk een dag champagne hebt staan drinken. Het komt heel erg uit de hoogte en arrogant over.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jun 2014 18:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:Van wie moet dat precies? Ik zeg alleen dat mijn relatie door het huwelijk een stuk serieuzer geworden en dat dit echt is gekomen door onze belofte naar elkaar uit te spreken. Dit zie ik ook bij andere getrouwde stellen in mijn omgeving. Getrouwd zijn is iets anders dan een relatie hebben. Ik heb een paar relaties gehad, maar trouwen doe je maar één keer in het leven, tenminste zo geldt dat voor mij en mijn man.


Dus nu je getrouwd bent heb je geen relatie meer?
OT: laatst had ik het nog met een vriendin erover: dat je soms al vrij snel in een relatie weet: dit is het, met jou ga ik oud worden. Voor mijn gevoel is dat ook al serieus.

En sowieso het samen nemen van "toekomststappen" als een huis kopen maakt een relatie serieuzer, getrouwd of niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 18:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:Precies, Dundas, zo bedoelde ik het. Ik zeg het een paar keer op verschillende manieren, omdat mensen erover door blijven gaan, terwijl het zo logisch als wat is. Het is ook een grote stap om te trouwen, dat doe je niet zomaar. Tegenwoordig durven veel mensen binnen een relatie het niet aan, die vinden de vrijblijvendheid toch belangrijker dan de verbintenis van een huwelijk.

Volgens mij snap je niet zo goed wat ik bedoel.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 18:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bacio schreef:Je doet net alsof jouw relatie veel meer waard is dan een andere omdat jij in een veel te dure jurk een dag champagne hebt staan drinken. Het komt heel erg uit de hoogte en arrogant over.

Je haalt twee dingen door elkaar: een trouwdag is iets totaal anders dan een huwelijk. Jammer trouwens dat jij een trouwdag enkel ziet als champagne drinken in een te dure jurk. Heb je wel echt iets gemist... Zonde!
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 14 Jun 2014 18:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

hahaha zure mat, heerlijk hoe serieus je jezelf neemt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Jun 2014 08:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje;
Ik hoop dat je tussen de discussie door kan lezen en er iets aan hebt! En je hoeft natuurlijk niet gelijk te trouwen om je relatie serieus te maken :P
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jun 2014 11:41

Re: Biechttopic

Ik wil heel graag mijn verhaal kwijt. En dit leek mij daar het goede topic voor.

Ik ben ruim 11 jaar samen met mijn man. Waarvan 6 jaar getrouwd. We hebben 2 kinderen van onder de 7 jaar.
We gingen al binnen een jaar samen wonen, toen was ik 19.
De laatste 2/3 jaar gaat het erg slecht tussen ons. We hadden erg veel ruzie. We weten dat aan het feit dat ons jongste kindje de eerste 2 jaar erg slecht sliep 's nachts. Daardoor waren we sneller geprikkeld en geirriteerd.
Na 2 jaar hadden we geen gebroken nachten meer, maar de problemen bleven. Hij is een enorme sloddervos, ik hou van een geordend en opgeruimd huis. Dit was sowieso al iets wat altijd al erg botste (zoals in heel veel andere relaties ;) )
Moest er wat gerepareerd worden, dan bleef dit gerust een paar weken zo liggen omdat hij de spullen er niet voor had.
De opvoeding van de kinderen komt ook veel op mij terecht. We werken allebei, maar 's ochtends ben ik degene die ervoor zorgt dat de kinderen te eten krijgen en worden aangekleed.
Dat soort dingetjes.
Een jaar geleden ging het echt niet meer tussen ons, en hebben we besloten om even een weekje afstand te nemen. Hij heeft toen een week bij een vriend gewoond, en ik thuis met de kinderen.
Het voelde voor mij heerlijk, ik had rust, was veel ontspannender en er was opluchting.
Toen hij weer thuis kwam, wilde we wel allebei er alles aan gedaan hebben om onze relatie te laten slagen.
We zijn toen samen in therapie gegaan. Bovenstaande dingen zijn niet erg veranderd, maar ik maak mij er minder druk om, wat wel ten goede komt.
We moesten meer samen gaan doen, en zijn dat ook gaan doen. Dit kwam wel bijna altijd vanuit mijn kant.
Een tijdje ging het wel goed. Maar na een tijdje merkte ik weer dat er weer veel op mij terecht kwam. Ik heb dat wel aangegeven bij hem, ging het weer een weekje goed, maar dan sloop het er toch weer in.
De laatste paar weken gaat het echt weer heel slecht. Ik heb het een soort van opgegeven. Ik doe niks meer. Waardoor er ook echt niks meer in onze relatie gebeurd.
Ik wil dat niet meer, er in me eentje voor gaan, elke keer moeten zeggen dat het niet goed gaat, dat er meer van zijn kant moet komen.
Het sloopt enorm.
Ik irriteer me aan alles wat hij doet en zegt. De sex was al nooit geweldig, maar nu, ik moet er niet aan denken!
Zelfs als hij me aanraakt krijg ik een benauwd gevoel dat ik dit niet wil!
Ik ben geen knuffelkont, hij wel. Sinds de therapie ben ik dat wel meer gaan doen.
De laatste paar weken denk ik aan scheiden. Ik wil weer gelukkig zijn, rust hebben, genieten van het leven, niet steeds in strijd moeten gaan.
Maar ja, ik ben niet alleen. We hebben 2 kinderen. En ik wil ze een scheiding echt niet aan doen!
Voelt alsof ik heel erg egoïstisch ben.
Maar ook merk ik aan de kinderen dat dit ook niet goed voor ze is.
Ze merken de spanningen, zijn daardoor vervelend. Roepen heel hard: papa, mama, niet ruzie maken!
Als ik alleen met ze ben, is het ontspannen, luisteren ze goed, is t gezellig.
Zodra mijn man maar 1 voet over de drempel zet, begint het te stormen in huis. En dan hebben we nog niet eens een woord tegen elkaar gezegd. Als hij alleen met ze is, gaat het ook een stuk beter.
De laatste weken voel ik me enorm gespannen, zenuwachtig, benauwd, onzeker, in tweestrijd en zou de hele dag wel kunnen huilen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Voor mijn gevoel hebben we alles gedaan, of toch niet?
Moet ik door gaan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben? Voor de kinderen?
Kunnen we nog gelukkig worden samen?
We lachen niet samen, hebben geen lol. Nooit echt gehad ook.

Maar ja, ik ben niet alleen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 15 Jun 2014 11:54

Re: Biechttopic

Jeetje wat lastig zeg. Ik ben van mening dat als er kinderen in het spel zijn je ze verplicht bent om er alles aan te doen. Maar als ik het zo lees hebben jullie dat ook. Alleen wil het helaas denk ik toch niet genoeg zijn. Ik vraag me af of nog een keer relatie therapie zin heeft. Soms is het gewoon echt klaar. En bij elkaar blijven voor de kinderen gaat ook niet werken, je zegt het zelf al ze krijgen dat echt mee.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers