Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem91

Bericht 04 Jun 2014 11:31

Re: Katten Topic <3

Wij hebben een nieuwe vriend! Een Maine Coon van vijf jaar oud. Het arme beest is gered uit een huis waar hij verwaarloosd en mishandeld is en een vriendin kwam bij mij of het niks voor ons was. Ondanks alles is hij super lief, wel schrikkerig maar hij zoekt je ook wel echt op en komt kroelen. Hij is behoorlijk ondervoed en hij heeft weinig spieren. Dus hier gaat hij aansterken en nog een leuk leven krijgen. Ik ben echt verliefd op Gijs.

Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 04 Jun 2014 14:34

Re: Katten Topic <3

Wat een mooierd, weetjewel!
Leven en laten leven
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2014 16:10

Re: Katten Topic <3

Ach wat zielig! Ik kan daar zo boos en verdrietig om worden als mensen zo met dieren omgaan :snik:
Leuke naam! Een van onze katten heet ook Gijs! En onze Maine Coon heet Eric :nerd:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Jun 2014 22:32

Re: Katten Topic <3

Misschien hebben jullie een idee. Onze kat heeft sinds kort dat hij af en toe op rare plaatsen plast, bv, bovenop de kattenbak, in de wasmachine of in de kattenmand. In de thuissituatie is er niets veranderd. Verder eet, drinkt en poept/plast hij gewoon. Wat zou het kunnen zijn? Zeker omdat het niet structureel gebeurt, maar af en toe. Zou het verveling kunnen zijn?
<<

Anoniem91

Bericht 04 Jun 2014 23:41

Re: Katten Topic <3

Blaasgruis misschien…..


Echt Carrie, ik heb al een hekel aan mishandelde dieren het raakt me echt zo diep altijd. Maar ik kreeg maandag een foto van hem binnen en ben er meteen achteraan gegaan, ben dezelfde avond naar Culemborg gereden om hem te bekijken en ik was verliefd, hij ging meteen kopjes geven, spinnen, hij ging mee in zijn reismand en het was voor hem ook goed. Nou ik kon wel janken, ik heb hem de hele weg niet gehoord, eenmaal thuis ging hij meteen eten en op Doedel haar plek op het aanrecht zitten bij de vensterbank, Dorus zit daar niet, buurpoes (poes van de buren die hier meer woont dan bij haar eigen huis) zit daar nooit, dus had sowieso al wel een van binnen jankmomentje. En zo zat hij gister ochtend ook, wat Doeds deed als ze binnen was, op de vensterbank zitten wachten tot ik thuis kwam van de kinderen naar school brengen. Mijn hart brak, want ik zag Doeds haar kruisje in voortuin, maar hij zat daar als een koning op me te wachten, ik voelde intens gemis maar ook zoveel liefde, het was zo dubbel. Vanmorgen was het helemaal goed, hij zocht Amé zelf op, Lise en Mas waren naar school, uiteindelijk was Mas weer thuis, Lise ging spelen, en meestal is hier op woensdag knakworstjes of kibbeling tussen de middag, en Gijs rook knakworst, nu is Mas sowieso echt een dierenvriend en Gijs ging naast Mas op de bank zitten van, dit ruikt zo lekker, Mas gaf Doeds ook altijd knakworst op woensdag of dus kibbeling, toen zei hij ook, mam, Doedsie deed dit ook hè? Ja man dat klopt. Dus hij breekt een stuk van zijn knakworst af en geeft het aan Gijs en die at het een beetje bangig op, want dat was hij niet gewend. Mas had er altijd ketchup bij en liet daarna zijn handen aflikken door Doeds en daarna ging hij ze wassen, nu weer zo met Gijs, dus ik zei al, ik weet niet of Gijs jouw handen gaat likken maar kijk maar, en ja hoor, Gijs likt zijn handen af, wel angstig maar toen ik hem aaide en zei dat het goed was ging hij los, spinnen en rollen over de grond. Het klinkt misschien stom, maar ik was zo vreselijk trots op Gijs, maar ook op mijn kinderen hoe ze met hem om kunnen gaan.
Hij is hier pas twee dagen en ik wil hem pas laten onderzoeken door de dierenarts als hij zelf op zijn gemak is, hij eet,drinkt, poept, plast en wast, ik heb overigens zijn wel zijn papieren hier allemaal en kan dus wel het één en ander inlezen. Maar wil hem geen extra stress geven, laat hem eerst maar aansterken en bijkomen.
Ik wilde pas na onze vakantie een nieuwe kat/kitten, maar hij is echt een geschenk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Jun 2014 23:47

Re: Katten Topic <3

Aah wat een lief verhaal Weetjewel! Mooie kat is het ook. Komt er na de vakantie alsnog een kitten bij?

Zou je bij blaasgruis niet meer klachten zien?
<<

Zero

Bericht 05 Jun 2014 00:05

Re: Katten Topic <3

Heb Gijs al paar keer op facebook bewonderd, maar wat een prachtig beest is ie! Hoop dat ie zich snel thuis gaat voelen bij jullie mooie gezinnetje, maar dat gaat volgens mij wel goed komen!
<<

Anoniem91

Bericht 05 Jun 2014 00:42

Re: Katten Topic <3

Kaas schreef:Aah wat een lief verhaal Weetjewel! Mooie kat is het ook. Komt er na de vakantie alsnog een kitten bij?

Zou je bij blaasgruis niet meer klachten zien?


Ik heb voor mezelf besloten om eest een pup af te wachten en dan een keuze maken om er eventueel nog een kitten bij te nemen. Het ligt er ook aan hoe een pup reageert op de katten en andersom. Wij hebben Dorus er toen bijgenomen voor Evi en Doeds, Doeds was geen honden gewend en Evi was eng, Dorus is opgegroeid met Evi dus die vond het prima en was de baas. Nu is Gijs wel opgegroeid met allerlei huisdieren en dat merk je ook echt.
Ooit wil ik op een boerderij wonen en dit soort beesten verzorgen ik heb me er altijd voor af kunnen sluiten want dan kun je de halve wereld wel in huis halen. Maar hij heeft echt mijn hart gestolen en ik/wij hopen dat hij snel went en nog heel oud bij ons mag worden. Eerst aankomen (zeker drie kilo) spieren kweken, ik heb gister een tuigje voor hem gekocht, dat boeit hem ook niks, zodat ik straks wel de deur open kan doen zonder dat hij hem smeert, hij is vooral angstig voor harde en onverwachte geluiden dus daar went hij in huis ook al aan. Gillende, schreeuwende, jankende en lachende kinderen, stofzuigen, hardere muziek. Hij mag ook nog niet naar boven om voor dat soort geluiden weg te lopen, klinkt misschien zielig, maar hij moet er aan wennen. Hetzelfde dat ik hem oppak, zijn nagels controleer, zijn ogen schoonmaak, in zijn bek kijk, daar heeft ie moeite mee, maar goed dat doen we gewoon dagelijks. Ach, het komt wel goed met mijn koning :)
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jun 2014 17:06

Re: Katten Topic <3

Pracht kat Weetjewel.
Zit veel goeds in dit beest! Snap niet waarom mensen hun dier kwaad willen doen.

De vorige eigenaar van Axel moest ook weinig van hem hebben, omdat hij binnen alleen niet te houden was.
Nou, ik zie het niet. Het is een echte lieverd.
<<

Anoniem152

Bericht 05 Jun 2014 19:15

Re: Katten Topic <3

Wat een knapperd, Weetjewel! Gijs gaat een heel fijn nieuw thuis bij jullie krijgen.
Ik word ook altijd zo verdrietig als mensen hun huisdier iets aandoen.

Hier nog even een foto van mijn lieverd:
Afbeelding

Ze had me erg gemist tijdens mijn vakantie. Ze logeert dan altijd bij mijn ouders en ze was de hele week een beetje stilletjes geweest. Toen ik weer bij mijn ouders kwam, rende ze luid miauwend naar beneden, is op schoot gesprongen en er die avond niet meer vanaf gekomen. Heb het nooit eerder zo erg meegemaakt na terugkomst van een vakantie.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jun 2014 19:16

Re: Katten Topic <3

Wat een mooi beestje Weetjewel! En wat fijn dat jullie hem een liefdevol plekje hebben kunnen geven! Dat van verdriet en geluk herken ik heel erg! Dat heb ik nu ook met onze kitten. Die lijkt qua tekening en bepaald gedrag ook heel erg op onze pas overleden poes!

Wat een mooie foto Chava! Wat lief dat hij je zo duidelijk gemist had!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jun 2014 19:28

Re: Katten Topic <3

Wat een prachtige kat Weetjewel! Op die laatste foto is het een heel statig beest, heel mooi.
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Jun 2014 16:08

Re: Katten Topic <3

Wat lief, Chava!
Mooi om het hele verhaal achter Gijs te lezen, Weetjewel! :) Ben heel blij voor jullie allemaal!

Hier is Izzy gearriveerd! (vorige week al..) ik vind haar foeilelijk, ze is hondsbrutaal, maar wel heel aandoenlijk natuurlijk ;) Ze is nu 2 maanden en superdruk!! Maar wel heel aanhankelijk en knuffelig. Met Rory klikt 't nog niet fantastisch; ze kijken elkaar af en toe aan van, 'what the fuzz ben je aan het doen?' Ze lijken nog niet echt te weten wat ze met elkaar aan moeten, maar rennen nu wel achter elkaar aan en zo, dus het zal wel goedkomen!

Hier ons mormeltje;

Afbeelding
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2014 00:19

Re: Katten Topic <3

Aawwwwww <3 Bazzi, wat een moppie!! :love:
<<

Anoniem58

Bericht 12 Jun 2014 07:37

Re: Katten Topic <3

Ik heb ook zo'n poes bazinga! Ook zwart met bruin, zie je niet heel vaak. Wat een droppie!
<<

Jip

Bericht 13 Jun 2014 17:57

Re: Katten Topic <3

Mijn kat is vandaag 1jaar geworden! Weer tijd voor een fotoshoot :-)

Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 13 Jun 2014 18:03

Re: Katten Topic <3

Wat een schatje Bazinga!

Mooie foto Jip!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jip

Bericht 13 Jun 2014 18:10

Re: Katten Topic <3

@bazinga zo ging het bij ons ook in het begin. Nu liggen ze synchroon te slapen, maar vliegen de plukken haar ook regelmatig in het rond.
<<

Anoniem178

Bericht 13 Jun 2014 23:29

Re: Katten Topic <3

Kaas schreef:Misschien hebben jullie een idee. Onze kat heeft sinds kort dat hij af en toe op rare plaatsen plast, bv, bovenop de kattenbak, in de wasmachine of in de kattenmand. In de thuissituatie is er niets veranderd. Verder eet, drinkt en poept/plast hij gewoon. Wat zou het kunnen zijn? Zeker omdat het niet structureel gebeurt, maar af en toe. Zou het verveling kunnen zijn?


Vindt hij de kattenbak misschien te vies? Hier gebeurt het ook heel soms als één van de drie het niet zint. Ze zoeken altijd wel een kattenbak-like plekje op.

Afbeelding

Dit zijn ze, voorste twee van mij, achterste van mijn vriend. Ze zitten nu weer anderhalve maand samen en gaat prima.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 14 Jun 2014 18:55

Re: Katten Topic <3

Sinds donderdag hebben wij er een kitten bij, 8 weken oud. Onze huidige poes moet wel ontzettend wennen, logisch natuurlijk maar vind het soms best wel beetje sneu. Gelukkig eten ze beide goed, alleen gebruiken ze elkaar voer met als gevolg dat poes nu diarree heeft door het kittenvoer haha.

Voor anderen een nieuwe poes/kat bij een huidige heeft genomen hoelang heeft het wennen ongeveer geduurd?

Hier nog even een foto:
Afbeelding
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jun 2014 20:06

Re: Katten Topic <3

Ooooh Kaas! :heart: Ik zou non-stop knuffelen met 't beestje! :D

Wat een prachtige foto Jip! Canvast waardig :D
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 15 Jun 2014 12:03

Re: Katten Topic <3

Wat een lieverds allemaal, mooie foto's!

Weetjewel, wat fijn dat hij nu bij jullie is! Kan er ook zo boos en verdrietig om worden wat mensen dieren toch aan kunnen doen :snik:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 52

Bericht 18 Jun 2014 14:49

Re: Katten Topic <3

Onze nieuwe (en laatste!!) kittens zijn hier!

Afbeelding

Deze beauty heet Bobbi:

Afbeelding

En deze is zooo mooiiii, ze heet Molly :heart:

Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Jun 2014 14:57

Re: Katten Topic <3

AAHH cute Bazinga! Wat een mooierds!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Jun 2014 17:11

Re: Katten Topic <3

Bazinga schreef:Wat lief, Chava!
Mooi om het hele verhaal achter Gijs te lezen, Weetjewel! :) Ben heel blij voor jullie allemaal!

Hier is Izzy gearriveerd! (vorige week al..) ik vind haar foeilelijk, ze is hondsbrutaal, maar wel heel aandoenlijk natuurlijk ;) Ze is nu 2 maanden en superdruk!! Maar wel heel aanhankelijk en knuffelig. Met Rory klikt 't nog niet fantastisch; ze kijken elkaar af en toe aan van, 'what the fuzz ben je aan het doen?' Ze lijken nog niet echt te weten wat ze met elkaar aan moeten, maar rennen nu wel achter elkaar aan en zo, dus het zal wel goedkomen!

Hier ons mormeltje;

Afbeelding


Aah een schildpadje. En dat hondsbrutale, dat wordt alleen maar erger! Dat weet ik uit ervaring. Maar ze zijn ook zo lief en knuffelig. Dan neem je dat maar voor lief.
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers