Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem301

Bericht 10 Jun 2014 18:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Lady schreef:Negeren. Nummer blokkeren en wissen. Je hebt niks aan het contact met hem.

Ja dat, maar ik zou eerst denk ik zeggen dat hij op geen enkele manier meer contact met mij moet zoeken en dat ik hem overal ga blokkeren. Daarna negeren. Ik zou zeker geen antwoord geven op zijn vraag. Wat denkt hij nou?!

Vreselijk, ik heb ook zo'n ex. Gelukkig is hij nu sinds 3 jaar ongeveer eindelijk gestopt met contact zoeken na ruim 9 jaar.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Jun 2014 18:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja duh, wat denk je zelf nou? Je had zijn nummer allang kunnen blokkeren. Hoezo, een gezellig praatje maken, dit klinkt als een vervelende stalker en die kun je beter helemaal negeren. Van iedere reactie, positief of negatief, genieten ze namelijk.
<<

Anoniem51

Bericht 10 Jun 2014 18:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens met Zure Mat. Ik vind het eigenlijk ook vrij respectloos richting je man dat je dit contact in stand houdt. Want, watvoor gevoel zal alles wat je ex zegt bij hém oproepen? Ik zou er echt verdrietig van zijn, als de ex van mijn vriend dit zou flikken.
<<

Anoniem55

Bericht 10 Jun 2014 18:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou het ook negeren en er niks mee doen. Ik vind het niet netjes tegenover je man.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jun 2014 09:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ook eens met Zure Mat en Dundas, snap ook niet dat je eerder nog op hem in bent gegaan en contact met hem hebt gehouden. Afkappen die handel en blokkeren, al had ik dat persoonlijk al veel eerder gedaan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Jun 2014 18:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben voor een langere tijd single geweest. Inmiddels heb ik alweer voor een langere tijd een relatie. Ik merk dat ik de laatste weken steeds denk 'is dit het nou?'. Wilde ik dit nou zo graag in mijn single tijd? Deze stabiele relatie met een super lieve vriend?

Het gaat super goed in de relatie. Ik ben heel erg gelukkig als we bij elkaar zijn, het woord 'samenwonen' is ook gevallen. Dus wat dat betreft zit het goed.

Ik vind deze gedachten erg lastig, want ik weet van binnen dat het goed zit. Maar misschien dat nu het serieuze deel mij angstig maakt.

Is het voor iemand herkenbaar of iets dergelijks?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Jun 2014 18:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heb toevallig eenzelfde verhaal in het date-topic gepost :laughcry:
<<

Anoniem125

Bericht 12 Jun 2014 20:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tsja, als je in je vrijgezellentijd een relatie zo belachelijk gaat idealiseren, dan begrijp ik het wel. Hebben veel vrouwen tegenwoordig last van, heb ik het idee.
<<

Anoniem 49

Bericht 12 Jun 2014 21:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ze heeft het toch helemaal niet over belachelijk idealiseren?

Hier ook wel deels herkenbaar trouwens!
<<

Anoniem125

Bericht 12 Jun 2014 21:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar wat is het dan dat je zo tegenvalt? Of waardoor je denkt 'is dit het nou?' Dan zit of je relatie niet goed, of je verwachtingen zijn te hoog. Dat eerste is het niet, zegt ze althans, dus dan moet het wel aan de verwachtingen liggen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jun 2014 08:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het kan toch ook een angst zijn ZM? Ik heb dat zelf ook heel lang gehad. Sowieso zijn we op een leeftijd waarbij je niet te lang in een relatie wilt blijven hangen met 'toch niet de ware'. De meeste vrouwen willen kinderen en de tijd tikt door natuurlijk. Niet gek dus dat je er over nadenkt (vind ik). Probeer gewoon te genieten en zie wat de tijd brengt.
30-04-2017
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jun 2014 14:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat wanneer je je na een paar maanden (weken?) al serieus afvraagt 'is dit het nou', dat je dan niet goed bezig bent. Waarom dan je eigen en iemand anders zijn tijd verdoen? Kennelijk is hij het dan niet voor je, anders zou je die twijfel niet zo hardnekkig voelen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Jun 2014 14:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat je het denkt betekent natuurlijk niet direct dat je er een negatieve conclusie aan verbindt. Als je er even bij stil staat wat je hebt kun je het ook juist meer gaan waarderen. Tijd verdoen lijkt het me niet, want je denk juist na of je potentieel je tijd aan het verdoen bent.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jun 2014 14:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bij iedere stap verder in een relatie schiet ik ook in de stress. Een stap voorruit is makkelijk gezet maar terug draaien is lastiger. Ik woon bv niet samen met mijn vriend omdat ik bang ben uiteindelijk op straat te staan. Toch zijn we al dik 4 jaar samen,willen we samen oud worden etc etc. Samen gaan wonen is makkelijker als apart gaan wonen. Overigens slapen we wel iedere nacht samen en eten we altijd samen. Wij wonen gewoon samen in 2 huizen.
Ik herken het dus wel wat biechtje zegt. Ze geeft ook aan dat het super foed gaat en dat hij super lief is en ze samen oud willen worden maar toch heeft ze ergens angst gevoelens. Misschien gewoon om zichzelf kwijt te raken of om uiteindelijk de deksel op de neus te krijgen. Weet ik veel. Het aantal scheidingen is nog steeds groter dan het aantal blijvende huwelijken.
30-04-2017
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jun 2014 14:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ach ja, ik merk sowieso dat ik een heel ander idee heb van liefde dan veel andere vrouwen hier. Ik zou zelf geen genoegen nemen met iemand waarover ik voortdurend twijfel en dat al zo vroeg in de relatie. Dat is voor mij wel een teken dat er iets aan de hand is. Lijkt me gewoon niet eerlijk naar jezelf toe om jezelf dan te gaan overtuigen dat het toch wel heel erg leuk is. Gevoelsmatig weet je wel hoe het zit. En het is al helemaal niet eerlijk naar de ander.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jun 2014 14:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wickie schreef:Het aantal scheidingen is nog steeds groter dan het aantal blijvende huwelijken.
Huh? Het aantal scheidingen ligt toch op 1/3e? Dat is niet groter dan de 2/3e die standhoudt? :confused:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2014 14:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Een relatie kan ook gewoon heel erg wennen zijn als je daarvoor heel lang alleen bent geweest. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat het gevoel niet goed zit, lijkt me.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jun 2014 15:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tussen voortdurend twijfelen en af en toe een angstig momemt/twijfel moment zit natuurlijk een wereld van verschil. Bij mij komt de angst uit mn jeugd. Heeft niets met mijn relatie te maken....

Ow ik dacht dat het scheidings percentage inmiddels op 2/3 stond. Excuses!!
30-04-2017
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jun 2014 15:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha, nee joh. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld met de huwelijken van tegenwoordig. Al denk ik wel dat gewone relaties, dus zonder huwelijk, wel op een hoger percentage 'scheidingen' uitkomen. Je ziet toch dat dat vaak minder serieuze relaties zijn.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jun 2014 16:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat hangt een beetje af van de lengte van een relatie denk ik. Je trouwt nou een maal.niet de eerste dag dat je 'verkering' hebt. Ik denk niet dat na 10 jaar relatie en dan trouwen je relatie ineens serieuzer wordt.
30-04-2017
<<

Anoniem51

Bericht 13 Jun 2014 16:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:Haha, nee joh. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld met de huwelijken van tegenwoordig. Al denk ik wel dat gewone relaties, dus zonder huwelijk, wel op een hoger percentage 'scheidingen' uitkomen. Je ziet toch dat dat vaak minder serieuze relaties zijn.

Je kunt het ook omdraaien, je ziet namelijk ook maar al te vaak dat mensen in een huwelijk blijven terwijl ze samen doodongelukkig zijn, temeer omdat ze de rompslomp van een scheiding niet willen doen, of niet kunnen betalen. Ik denk dat het dus weinig te maken heeft met het wel of niet serieus zijn van een relatie, maar meer met het feit dat uit elkaar gaan zonder huwelijk of geregistreerd partnerschap eenvoudig kan (je pakt je spullen en je bent weg), maar je als getrouwd stel nou eenmaal veel meer stappen moet ondernemen om uit elkaar te gaan.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jun 2014 17:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dundas schreef:
Zure Mat schreef:Haha, nee joh. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld met de huwelijken van tegenwoordig. Al denk ik wel dat gewone relaties, dus zonder huwelijk, wel op een hoger percentage 'scheidingen' uitkomen. Je ziet toch dat dat vaak minder serieuze relaties zijn.

Je kunt het ook omdraaien, je ziet namelijk ook maar al te vaak dat mensen in een huwelijk blijven terwijl ze samen doodongelukkig zijn, temeer omdat ze de rompslomp van een scheiding niet willen doen, of niet kunnen betalen. Ik denk dat het dus weinig te maken heeft met het wel of niet serieus zijn van een relatie, maar meer met het feit dat uit elkaar gaan zonder huwelijk of geregistreerd partnerschap eenvoudig kan (je pakt je spullen en je bent weg), maar je als getrouwd stel nou eenmaal veel meer stappen moet ondernemen om uit elkaar te gaan.


Ik kan mijn spullen nu ook niet meer zomaar pakken, want we hebben een koophuis.
<<

Anoniem51

Bericht 13 Jun 2014 17:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Carrie schreef:
Dundas schreef:
Zure Mat schreef:Haha, nee joh. Zo erg is het nu ook weer niet gesteld met de huwelijken van tegenwoordig. Al denk ik wel dat gewone relaties, dus zonder huwelijk, wel op een hoger percentage 'scheidingen' uitkomen. Je ziet toch dat dat vaak minder serieuze relaties zijn.

Je kunt het ook omdraaien, je ziet namelijk ook maar al te vaak dat mensen in een huwelijk blijven terwijl ze samen doodongelukkig zijn, temeer omdat ze de rompslomp van een scheiding niet willen doen, of niet kunnen betalen. Ik denk dat het dus weinig te maken heeft met het wel of niet serieus zijn van een relatie, maar meer met het feit dat uit elkaar gaan zonder huwelijk of geregistreerd partnerschap eenvoudig kan (je pakt je spullen en je bent weg), maar je als getrouwd stel nou eenmaal veel meer stappen moet ondernemen om uit elkaar te gaan.


Ik kan mijn spullen nu ook niet meer zomaar pakken, want we hebben een koophuis.

Ja, natuurlijk is dat zo, maar je snapt wat ik bedoel.
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Jun 2014 09:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zure Mat schreef:Ik denk dat wanneer je je na een paar maanden (weken?) al serieus afvraagt 'is dit het nou', dat je dan niet goed bezig bent. Waarom dan je eigen en iemand anders zijn tijd verdoen? Kennelijk is hij het dan niet voor je, anders zou je die twijfel niet zo hardnekkig voelen.


Onzin.

Dit heb ik ook gedacht, en heb op het punt gestaan om de relatie af te breken, maar dat had niets met hem of de relatie te maken. Dat ik nou zo emotioneel beschadigd was op dat moment kon ik ook even niks aan doen. Ik had mijn hele leven nog geen enkel gevoel geuit naar wie dan ook en nu kwam er liefde om de hoek kijken. Ik wist niet goed wat ik ermee aanmoest. Heb mezelf gek gemaakt met vragen als 'Hou ik wel genoeg van hem?'. Het enige wat ik uiteindelijk nodig had was tijd. Tijd om te wennen aan de situatie en om mezelf te leren kennen in een relatie.

De wereld is niet zwart-wit. Mensen zijn niet zwart-wit. Relaties zijn niet zwart-wit.
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 09:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh, zal ik daarover trouwens ook eens eerlijk zijn? Ik heb vooral in het eerste jaar van m'n huidige relatie gedacht: "oh, is dit het nou..." Ik kom hiervoor natuurlijk uit een vrij heftige relatie, een vrij explosieve ex met een wisselvallig humeur, die met vlagen extreem neerslachtig kon zijn, losse handjes, noem maar op. Daarna leek het me heerlijk om een rustige relatie te hebben, en al vrij snel kreeg ik die. Maar man, wat was dat omschakelen. Ik vond het heerlijk hoor dat ik niet me er op m'n tenen hoefde te lopen, altijd op m'n hoede hoefde te zijn, maar het kabbelde maar door. Gewoon rustig, chill. Ik zal niet zeggen dat ik het explosieve miste maar dit was gewoon heel erg omschakelen. Geen rivier met kolkende stukken meer, maar een rustig en mooi kabbelend beekje. Daar moet je je manier van varen ook op aanpassen en dat is soms wennen. Het voelde in het begin bijna saai dat hij me keer op keer maar in de watten legde, ik wel tegengas kreeg wanneer nodig, maar niet meer bij alles wat ik deed.
En natuurlijk hebben we nu ook wel onze issues, zoals vriend z'n financiële rugzakje en mijn rugzak uit m'n vorige relatie, maar die zijn peanuts vergeleken bij wat ik ooit gewend was. En ja, daardoor heb ik meerdere malen afgevraagd of dit het nou echt was. Maar mijn huidige relatie zit prima hoor.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers