Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

vlindertje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 16 Sep 2013 16:03

Bericht 10 Jun 2014 13:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

anna gefeliciteerd en ik begrijp je angst en onzekerheid zo ontzettend goed. Ik heb daar ook erg last van.

Wat jij zegt over je klachten op en af dat heb ik ook hoor! Ik kan soms dagen lang me vreselijk voelen, moe misselijk etc. en dan ineens gaat het weer een paar dagen goed! de dagen dat ik me echt beroerd voel baal ik maar voel ik me een dag goed dan denk ik ook gelijk o jee....

dus heel begrijpelijk..
26-01-14 Jaysen mijn mooie vlindertje........ je leeft voort in mama`s hart

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jun 2014 14:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ah vlindertje bij jou kan ik me de onzekerheid ook echt heel goed voorstellen!
Ik ga duimen dat alles goed blijft gaan!

Anna, de 10 weken voelt niet perse als een grens, maar de 2 goede echo's wel. Ik blijf mezelf er op wijzen dat ik helemaal niks heb waarover ik me zorgen kan maken, alles gaat voorbeeldig, en blijf positief dat het ons nu hopelijk wel echt gegund is. Ik denk dat ik na de 12 weken, of nog een goede echo wel wat meer vertrouwen krijg, groeit echt per week!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Jun 2014 18:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Audrey schreef:Ik hoor hier inmiddels ook thuis! Heb vrijdag positief getest!

Ben denk ik 6 februari uitgerekend. Het wordt ons derde kindje, maar toch weer spannend. Nog niet echt kwaaltjes maar wel erg moe, maar we hebben ook gebroken nachten achter de rug door een zieke zoon.


Wauw, wat leuk! Gefeliciteerd!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Jun 2014 19:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ik mag hier ook mee gaan schrijven ik heb zondag een positieve test gehad,
ga morgen de verloskundige bellen en dan hoor ik het wel verder denk ik :smile:
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 11 Jun 2014 20:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom Miss Piggy! En natuurlijk gefeliciteerd! Is het jullie eerste kindje?

Pandora; thnx!

Believe hoe voel jij je nu? Ik merk dat de kwaaltjes nu wel weer echt aanwezig zijn. Je hebt wel al snel een echo, is dat bij jullie normaal of is er een speciale reden voor?

Parel; voor jou schiet het eerste trimester alweer op! Fijn dat je twee goede echo's hebt gehad, weet jullie dochtertje het al?

Anna; ik je verhaal hier op het forum gevolgd en snap dat je onzeker bent. Ik hoop ontzettend dat het allemaal goed mag blijven gaan en dat je mag genieten van je zwangerschap.

vlindertje; super dat je een goede echo hebt gehad! Ik hoop dat je ondanks jullie hele voorgeschiedenis toch ook kan gaan genieten van deze zwangerschap. Ookal zal de onzekerheid daarbij blijven.


Hier gaat het inprincipe goed. Wel snel moe en voornamelijk in de avonduren erg misselijk en overgeven. Maar dat is nog altijd stukken beter dan in de ochtend. Buikje begint alweer te groeien, dat gaat echt snel deze keer!
Dinsdag de verloskundige gebeld, ik mag 1 en 15 juli voor een echo komen.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem57

Bericht 11 Jun 2014 20:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Audrey, welkom!

Onze dochter weet het inderdaad al een poosje, die vind het eigenlijk niet zo heel spannend. Ze vind het wel des te spannender dat ze een nieuwe kamer krijgt bijvoorbeeld!
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 12 Jun 2014 07:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

dank je :-)
nee het is ons 2de kindje we hebben al een dochtertje ze is in mei 2 jaar geworden
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jun 2014 12:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor de tip Parel. Ik eet ook graag chiazaad en lijnzaad, dat helpt ook goed.

Anna gefeliciteerd, een tweeling, wow!
Ik snap dat je nog niet heel erg durft te genieten, lastig is dat.
Herken je gevoel wel heel erg, durf zelf ook nog niet te genieten en heb erg het gevoel dat het 'te mooi is om waar te zijn' en dat er dus vast nog wel een domper zal komen.
Twee goede echo's is in ieder geval goed nieuws. Ik duim hard voor je voor een goede echo met 9,5 week.
Hopelijk kun je een beetje gaan genieten van je zwangerschap na het eerste trimester.

Welkom MissPiggy! Wat zou jouw uitgerekende datum zijn?

Audrey, de echo is hier normaal ietsje later, met 8 weken ongeveer.
Ik heb hem ietsje eerder i.v.m. een vrij stressvolle situatie die zich over 1,5 week gaat afspelen.
De verloskundige denkt overigens dat ik 4 dagen verder ben. Volgens haar berekening ben ik met de echo precies 7 weken.
Voor jou nog even aftellen, gelukkig is het al best snel 1 juli!
Hoeveel weken ben jij nu ongeveer?
's Avonds overgeven lijkt me ook beter dan in de ochtend, maar het blijft vervelend.


Hier gaat het redelijk, geen kwaaltjes, op af en toe zere borsten en een steek ter hoogte van mijn baarmoeder/eierstokken na. Dat vind ik best beangstigend. Heb daardoor heel erg het gevoel dat het niet goed zit..
Nog een ruime week en dan hebben we de echo, kijk daar wel erg naar uit, want ik word hier best wel onzeker van.
<<

Anoniem57

Bericht 12 Jun 2014 15:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, steken is normaal hoor. Bereid je maar voor op nog een heleboel steken! Dat is allemaal innestelwerk, en het groeien van het vruchtje en je baarmoeder.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 12 Jun 2014 16:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ik weet niet precies wanneer ik uitgerekend zou zijn ik denk ergens tussen 10 en 17 februari ik heb 16 juli mijn eerste afspraak en dan zullen ze wel een datum vaststellen tenminste dat was de vorige keer ook zo dus nog even wachten hier.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jun 2014 16:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Believe, steken is normaal hoor. Bereid je maar voor op nog een heleboel steken! Dat is allemaal innestelwerk, en het groeien van het vruchtje en je baarmoeder.


Ja dat had ik vaker gelezen idd.
Ik heb het krom geschreven, maar bedoelde eigenlijk dat het niet hebben van kwaaltjes me angstig maakt..
Volgens de VK ben ik morgen 6 weken en ik voel eigenlijk dus vrij weinig..
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Jun 2014 07:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi meiden,

Alle zwangeren gefeliciteerd!

Ondanks dat het nog ontzettend pril is en ik nog geen echo heb gehad wil ik me hier toch voorzichtig melden.
Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger. (Ik was het icsi biechtje).
Ik ben nog heel erg onzeker maar probeer te relativeren. Tot nu toe weinig kwaaltjes. In de avond wat weeïg/misselijk.
Met vlagen buikpijn.
<<

Anoniem104

Bericht 13 Jun 2014 08:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend Mrs. Jansen, gefeliciteerd!
Wij lopen wel heel erg gelijk op, leuk!


Sinds vanochtend voel ik me toch wel een beetje weeïg, heb ook best wel trek, dus het kan ook daardoor komen.
Ben zo benieuwd naar volgende week! Voor m'n gevoel gaan de dagen echt langzaam :P .
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jun 2014 08:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk ms Jansen, gefeliciteerd!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Jun 2014 08:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankje wel! :)

Ik heb juist moeite met eten als ik me wat weeïg voel.

Heb je volgende week een echo Believe? Ik moet nog een kleine twee weken wachten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jun 2014 08:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Mrs. Jansen!!!!
Wat leuk, allebei een keer!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem104

Bericht 13 Jun 2014 08:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja? Ook niet dat je sommige etenswaren wel makkelijk weg krijgt?
Ik heb ook nergens zin in, maar toch trek, die combinatie is best lastig. Rijstwafels, bananen, droge crackers en rozijntjes gaan hier erg goed. Dus als ik zo'n wee gevoel heb in combi met trek, eet ik één van die dingen.

Klopt, volgende week vrijdag. Ben benieuwd of ze dan een beetje kunnen schatten hoe ver ik ben. VK denkt dan 7 weken, ik denk 6+3. Normaal zou ik hem 1,5 week later gekregen hebben, maar we gaan op vakantie en mijn vader wordt na volgend weekend geopereerd aan zijn hart. Vooral dat laatste was eigenlijk de hoofdreden dat ik hem eerder krijg.
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Jun 2014 08:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankje wel Dora!

Wat naar Believe. Kan me voorstellen dat dubbel is. Fijn dat ze meewerken en je een vroege echo krijgt. Waarom denkt de VK dat je langer zwanger bent? Je rekent toch vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
<<

Anoniem104

Bericht 13 Jun 2014 08:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zij rekent inderdaad vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Maar mijn cyclussen zijn niet standaard 28 dagen, maar variëren van 27-31 dagen. Ik denk dat ik nu een iets langere cyclus had, aangezien ik pas positief testte op dag 30 (en op dag 29 een heeeel licht streepje).
Daarnaast heb ik volgens mij mijn eisprong gevoel op dag 18 van m'n cyclus.
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik denk dat haar berekening niet klopt. :)
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 13 Jun 2014 13:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Mrs. Jansen! We zitten met z'n 3-en heel dicht bij elkaar!
Ik ben vandaag denk ik 6 weken.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jun 2014 14:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!!!!

Voor de zwangeren in de omgeving Rotterdam: ze zoeken bij de opleiding verloskunde dames die vanaf half september tot half augustus tussen 20 en 30 weken zwanger zijn. Ik ben helaas net te ver op het moment dat ze starten (ik ben dan 32 weken). Maar misschien dat er anderen zijn die er wel aan voldoen? Stuur maar een PB voor het emailadres!
<<

Anoniem104

Bericht 13 Jun 2014 14:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja leuk hè Audrey! :)

Oreo, waarvoor zoeken ze dan mensen? Ik woon redelijk in de buurt van Rotterdam en ben half september ongeveer 20 weken..
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 13 Jun 2014 14:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe schreef:Ja leuk hè Audrey! :)

Oreo, waarvoor zoeken ze dan mensen? Ik woon redelijk in de buurt van Rotterdam en ben half september ongeveer 20 weken..


Ik gok voor het maken van echo's
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jun 2014 15:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Idd voor het maken van echo's!
Jullie hebben pb terug, believe en parel!
<<

vlindertje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 16 Sep 2013 16:03

Bericht 13 Jun 2014 16:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

oreo, ik wil ook wel wat meer info, als alles goed blijft lopen ben ik geloof ik ook tussen de 20 en 30 weken in die maanden
26-01-14 Jaysen mijn mooie vlindertje........ je leeft voort in mama`s hart

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers