Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stortbevalling, ervaringen?

<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 12 Jun 2014 21:07

Re: Stortbevalling, ervaringen?

Hier heeft de bevalling ook niet lang geduurd! Ik vond het ook allemaal heel erg snel en was ook compleet in shock toen ik mijn dochter eenmaal in mijn armen had. Ze hadden er nog een aantal uur voor uitgetrokken, maar eenmaal in het zkh hoorde ik dat het hoofdje al zichtbaar was. Ik vond het dan ook geen fijne (eerste) ervaring. Heb nog foto's waarin de verloskundige met haar gewone kleding aan staat, omdat er geen tijd meer was om een jasje of iets aan te trekken.

Ze hebben me ook geadviseerd om in de toekomst te overwegen om een thuisbevalling te doen, omdat het allemaal zo snel is gegaan.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 12 Jun 2014 23:42

Re: Stortbevalling, ervaringen?

Wat vervelend dat je je bevalling zo hebt ervaren, het gevoel van eenzaamheid op zo'n moment waarbij je juist behoefte hebt aan zekerheid en rust lijkt me verschrikkelijk :hug: Ik zou er zeker met de verloskundige over praten en misschien ook met anderen, je moeder of een vriendin of zo. Vaak helpt ergens over praten al goed om het te accepteren en een plek te geven.

Bij de eerste heb ik heel lang weeën gehad, ruim 30 uur, al was dat in het begin meer gerommel. Bij de tweede ben ik, volgens de papieren, in 1 uur en 39 minuten bevallen. Ondanks dat ik bij de tweede minder pijn heb gehad omdat het korter duurde, denk ik dat ik de eerste bevalling prettiger vond. Daarbij ging het meer gelijdelijk waardoor ik, ondanks dat ik totaal in mezelf gekeerd was, alles wel bewust meegemaakt. Bij de tweede was ik ook erg in mezelf gekeerd en daardoor leek die anderhalf uur nog veel korter. Het was een heel vreemd einde aan een zwangerschap van 42+1 en ik heb nog best een tijdje een raar gevoel gehad dat de zwangerschap voor mijn gevoel tot zo'n abrupt einde was gekomen. Het duurde best even voor ik doorhad dat de bevalling al achter de rug was. Mocht ik nog een keer bevallen dan hoop ik op iets tussen deze twee tijdsduren in :)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers