Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krachttraining/afvallen/eiwitten

<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 31 Mei 2014 12:38

Krachttraining/afvallen/eiwitten

Ik hoop dat hier iemand is die hier verstand van heeft. Ik ben dus al een tijdje aan het afvallen. Gewoon door een gezond eetpatroon en veel sporten. Nu doe ik minimaal 3-4 keer in de week Krachttraining. Ik weet dat ik te weinig eiwitten vinnen krijg, ik eet vrijwel geen vlees en ik lust helaas geen vis. Ik probeer wel veel eieren te eten en ontbijt met Griekse yoghurt maar daar red ik het niet mee. Zou het kunnen dat ik door een tekort aan eiwitten niet afval (vet weegt zwaarder dan spieren) en dat mijn spieropbouw langzamer gaat of zelfs stil staat? Ik zit er nu aan te denken om eiwit Shakes te gaan gebruiken voor of na het sporten.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mei 2014 13:03

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Ik heb het nog niet echt getest maar het is ook mijn hypothese. Ik raakte zelfs spiermassa kwijt en dag is ook niet echt de bedoeling. Op het moment ben ik heel druk geen goed excuus maar het is niet anders. Nog een week en dan ga ik weer vol er voor. Heb inmiddels wel de eiwitshakes al in huis en merk dat ik daardoor het wel makkelijker vol houd.
2015 💙
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Mei 2014 14:02

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Als je veel sport en krachttraining doet is het verstandig naast veel eiwitten voedingssuplementen te slikken. Kijk eens op bodyenfitshop.nl. Het is hartstikke goedkoop en ik heb t idee dat t bij mij wel werkt. Ik slik elke ochtend smart multi, maar ze hebben ook een aparte eiwit sectie.

Ik kreeg van mijn trainer te horen dat ik te weinig voedingsstoffen binnen kreeg om spier massa te kweken, zij raadde mij smart multi aan.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 03 Jun 2014 14:29

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Thanks voor de tip Bacio, ik heb 2 maanden die smart multi van body en fit geslikt maar die waren nu op dus ben ik ermee gestopt. Zal er weer eens naar kijken.

Tulp: ik ben gestart met eiwitshakes na de krachttraining en voor cardio training. Ik ga er nog wat meer dingen over uitzoeken. Wat bedel je met dat je het langer volhoudt?
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 14:58

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Eiwitten geven je maag ook een voller gevoel, dus zou ook meer eiwitten proberen te eten. Ik ben nu aan het eten, 2 geklutste eieren met cherrytomaat, paprika, huttenkase (zitten ook eiwitten in) en bieslook, zout, peper. En het vult echt goed!

Verder zou je ook volle kwark kunnen eten. Mijn vriend eet 4 bakken kwark in de week omdat hij ook aan krachttraining doet. Moet er niet aan denken hoor elke avond een hele baak leeg te moeten eten, maar je kunt het wel toevoegen aan de dingen die je eet.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jun 2014 15:02

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Liz schreef:Ik hoop dat hier iemand is die hier verstand van heeft. Ik ben dus al een tijdje aan het afvallen. Gewoon door een gezond eetpatroon en veel sporten. Nu doe ik minimaal 3-4 keer in de week Krachttraining. Ik weet dat ik te weinig eiwitten vinnen krijg, ik eet vrijwel geen vlees en ik lust helaas geen vis. Ik probeer wel veel eieren te eten en ontbijt met Griekse yoghurt maar daar red ik het niet mee. Zou het kunnen dat ik door een tekort aan eiwitten niet afval (vet weegt zwaarder dan spieren) en dat mijn spieropbouw langzamer gaat of zelfs stil staat? Ik zit er nu aan te denken om eiwit Shakes te gaan gebruiken voor of na het sporten.


Dit klopt niet hoor. Spieren wegen meer dan vet, dat zou ook een reden kunnen zijn dat je niet afvalt.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 15:23

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Joan schreef:
Liz schreef:Ik hoop dat hier iemand is die hier verstand van heeft. Ik ben dus al een tijdje aan het afvallen. Gewoon door een gezond eetpatroon en veel sporten. Nu doe ik minimaal 3-4 keer in de week Krachttraining. Ik weet dat ik te weinig eiwitten vinnen krijg, ik eet vrijwel geen vlees en ik lust helaas geen vis. Ik probeer wel veel eieren te eten en ontbijt met Griekse yoghurt maar daar red ik het niet mee. Zou het kunnen dat ik door een tekort aan eiwitten niet afval (vet weegt zwaarder dan spieren) en dat mijn spieropbouw langzamer gaat of zelfs stil staat? Ik zit er nu aan te denken om eiwit Shakes te gaan gebruiken voor of na het sporten.


Dit klopt niet hoor. Spieren wegen meer dan vet, dat zou ook een reden kunnen zijn dat je niet afvalt.


Inderdaad, het is juist andersom: spieren wegen meer dan vet.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 04 Jun 2014 11:58

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

O ja is inderdaad andersom. Ik vind het maar lastig, ik sta nu al 3 weken stil en raak er toch een beetje gefrustreerd van. Ik zal proberen wat meer eieren te gaan eten. Omelet o.i.d. vind ik wel lekker. Kwark is ook wel een goede alleen moet ik wel op mijn calorieën letten. Ik wil echt rond de 1500 blijven omdat ik wel wil blijven afvallen.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2014 10:51

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Je vervangt dan wel koolhydraten door eiwitten dus in dat opzicht moet het te doen zijn.
2015 💙
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 05 Jun 2014 12:20

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Ik dacht laatst gelezen te hebben dat je na een work-out het beste magere kwark kan eten! Daar is het percentage eiwitten hoger dan volle kwark. Scheelt bovendien weer calorieën :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 05 Jun 2014 12:28

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

Ik weet niet of je vaak hetzelfde eet, maar verandering kan ook helpen.
Ik stond de afgelopen weken ook stil en ontbeet de afgelopen maanden met crackers. Deze week ben ik overgestapt op fruit bij het ontbijt en nu zie ik weer een daling op de weegschaal!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2014 21:23

Re: Krachttraining/afvallen/eiwitten

En ben je er al mee begonnen? Of toch nog uitgesteld?
2015 💙

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers