Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem44

Bericht 30 Mei 2014 08:38

Re: Biechttopic

Ik vind het overdreven dat je dit zo zwaar opvat. Een verjaardag is niet voor iedereen even belangrijk, waarschijnlijk hecht die vriendin zelf weinig waarde aan verjaardagen. Ze heeft je gefeliciteerd, wat wil je nu nog meer? Het meest gebruikelijke gevolg, is dat jij haar nu een uitnodiging stuurt om een taartje te komen eten en dat zij dan met een cadeautje aankomt. Niet dat zij jou nogmaals feliciteert.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mei 2014 08:46

Re: Biechttopic

Ik zou me ook erg gepasseerd voelen, maar misschien was ze het wel vergeten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mei 2014 08:56

Re: Biechttopic

Hier ook een biecht over vriendschap. Vriendin van mij gaat trouwen, eindelijk, want ze wilde het al heel lang. Nu kan ze alleen nog maar over de bruiloft praten en het duurt nog een jaar! Ze praat sowieso nogal graag over zichzelf, maar nu weet ze ieder onderwerp zo te verdraaien dat het iedere keer weer over haar bruiloft gaat. Ik kreeg een appje met daarin dat ze vandaag in ondertrouw gaat, ja dat wéét ik, kaartje is al geschreven en ik ging haar heus nog feliciteren. Maar heb nu spontaan zin om hem niet meer te versturen. Hoe overleef ik dit jaar? Ik heb al vaker met haar besproken dat ze wat minder door moet zeuren over onderwerpen, maar helpen doet het helaas niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2014 09:14

Re: Biechttopic

Ik ben het eens met ED over die verjaardagskaart.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2014 09:16

Re: Biechttopic

Over die vriendin die gaat trouwen: als je het al vaker hebt besproken en dat niks heeft uitgehaald dan denk ik zeker niet dat je er nu zo makkelijk iets aan verandert. Ik zou denk ik maar gewoon luisteren, vriendelijk knikken, antwoord geven en af en toe mijn verstand op nul zetten. En daarnaast veel met andere vriendinnen afspreken om de 'schade' in te halen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 30 Mei 2014 09:38

Re: Biechttopic

Als zij alleen maar over zichzelf praat, dan zou ik daar gewoon iets van zeggen. Echte vrienden zijn geinteresseerd in elkaar, ik zou niet met iemand kunnen omgaan die nooit eens naar mij vraagt, dat vind ik echt asociaal. Waarschijnlijk is zij zich er helemaal niet van bewust, dus het open gooien is dan de beste manier om de situatie te verbeteren óf als zij zich er niet in kan vinden: de vriendschap op een laag pitje te zetten dan wel te verbreken.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 30 Mei 2014 09:58

Re: Biechttopic

Ik had zo´n collega die dat had, maar dan over haar zwangerschap en kind. Werkelijk íeder onderwerp kwam terug op haar zwangerschap en kind. En dan niet een keer per dag, maar minstens 5x per uur. (misschien nog wel vaker, en dan overdrijf ik het niet) Iedereen had er last van.
In het begin lach je vriendelijk, doe je nog geintereseerd, daarna lach je vriendelijk en probeer je het onderwerp naar andere dingen te sturen, op een gegeven moment zeg je dat je het ook wel over iets anders wil hebben omdat het wel heel vaak over de zwangerschap ging, toen kwam het proberen te negeren en op het laatst zeiden we gewoon keihard "ja, ander onderwerp, nu weten we het wel" of "nu kappen met dat geneuzel over die zwangerschap". Dat was niet aardig, maar om een half jaar op ieder moment over een zwangerschap te horen, daar ben ik wel klaar mee.

Bij haar werkte het bovenstaande niet, maar misschien is een van de opties wel werkend voor jouw vriendin en haar bruiloft?
Tuurlijk is het voor haar belangrijk, maar ze zal toch ook moeten begrijpen dat de wereld om haar heen doorgaat en dat niet iedereen zo met haar bruiloft bezig is als zij.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mei 2014 15:29

Re: Biechttopic

Dat kan. Ik vind een bericht op iemands tijdlijn plaatsen heel onpersoonlijk. Een app berichtje vind IK meer op z'n plaats bij goede vrienden hun verjaardagen. Is toch persoonlijker.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 30 Mei 2014 15:33

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Dat kan. Ik vind een bericht op iemands tijdlijn plaatsen heel onpersoonlijk. Een app berichtje vind IK meer op z'n plaats bij goede vrienden hun verjaardagen. Is toch persoonlijker.

Mee eens, maar misschien hecht diegene er niet zo'n waarde aan? Heb je haar wel uitgenodigd voor je verjaardag dan? Misschien denkt ze dat ze je toch dit weekend ziet en dan zal feliciteren? Probeer er niet teveel teleurgesteld over te zijn. Is jullie vriendschap verder wel goed? Daar gaat het volgens mij meer om dan alleen een berichtje via het verkeerde medium.

Nog gefeliciteerd trouwens! Leuke dag gehad?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mei 2014 15:48

Re: Biechttopic

Lenthe schreef:
Biechtje schreef:Dat kan. Ik vind een bericht op iemands tijdlijn plaatsen heel onpersoonlijk. Een app berichtje vind IK meer op z'n plaats bij goede vrienden hun verjaardagen. Is toch persoonlijker.

Mee eens, maar misschien hecht diegene er niet zo'n waarde aan? Heb je haar wel uitgenodigd voor je verjaardag dan? Misschien denkt ze dat ze je toch dit weekend ziet en dan zal feliciteren? Probeer er niet teveel teleurgesteld over te zijn. Is jullie vriendschap verder wel goed? Daar gaat het volgens mij meer om dan alleen een berichtje via het verkeerde medium.

Nog gefeliciteerd trouwens! Leuke dag gehad?


Dat vraag ik me nu dus af wat betreft de vriendschap. Ik vier het zondag en heb haar daar ook voor uitgenodigt. Op mijn verjaardag liet ze weten dat ze niet kan komen.

Ik voelde me op mijn werk best jarig! En mijn partner had een grote bos bloemen geregelt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Jun 2014 18:26

Re: Biechttopic

Ik krijg een steeds grotere hekel aan mijn moeder.

Dat ze steeds meer vergeet is iets waar ik me aan erger want dat speelt elke keer als ik haar spreek. Maar nu begon ze me uit te schelden omdat ik ziek ben en morgen met haar mee moet en ik geen rekening hou met haar drukke planning. Aangezien ze niet werkt en een huishoudster heeft zal die planning wel meevallen. Ik heb haar telefonisch volledig verrot gescholden en hoop dat ze nu op d'r dure kutbank zit te janken. Klotewijf! Ik hoop alleen niet dat m'n vader nu hier verhaal komt halen want ze zal de helft wel tegen hem hebben gezegd. Aaarg, soms zou ik ze zo graag nooooooit meer willen zien.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 12 Jun 2014 19:09

Re: Biechttopic

Jeetje, wat naar.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jun 2014 10:57

Re: Biechttopic

Jeetje wat naar idd!!
Jij hebt gewoon griep en moet morgen ergens met je moeder heen. Begrijp ik dat zo goed?
Is je moeder ziek? Vergeetachtig en nu verbaal agressief......ik zit bijna te denken aan beginnende dementie maar ik weet natuurlijk niet in welke mate het is maar dit klinkt bij je moeder iig niet helemaal normaal. :hug:
30-04-2017
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Jun 2014 11:26

Re: Biechttopic

Oh en hoe jij hebt gereageerd is helemaal naar. De relatie tussen jou en je moeder lijkt me ernstig verstoord. Kun je haar niet een tijdje niet zien en er daarna eens rustig over praten zonder elkaar verrot te schelden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jun 2014 18:59

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 24 Jun 2014 14:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 16 Jun 2014 20:07

Re: Biechttopic

Sterilisatie vind ik niet eens het bespreken waard voor iemand die niet weet of ze zeker geen kinderen meer wil in de toekomst. Zijn er geen andere vormen van anticonceptie die beter bij jou passen?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 16 Jun 2014 20:20

Re: Biechttopic

Jeetje Biechtje dat is wel ff iets heftiger als ik dacht! Kan je geen combinatie nemen van ac? Pil erbij, implanon of nuvaring? Nu weet ik dat de pil niet super werkt bij je dusd dan wellicht implanon of nuvaring, of de prikpil.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Jun 2014 20:56

Re: Biechttopic

De oil was al geen succes op vlak van anticonceptie op zich, maar daarnaast zakte mijn libido ook onder nul en kreeg ik verschrikkelijke last van hoofdpijn. Nuvaring hebben we ook een tijdje geprobeerd, maar die voelen we beide zitten tijdens de seks. Prikpil kan ik ook nog achter informeren. Implanon kan niet ivm overgevoeligheid aan de werkzame stof. Ik vind het dus behoorlijk moeilijk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Jun 2014 21:45

Re: Biechttopic

Nuvaring kun je tijdens de sex uit doen hè! Als je hem maar binnen 2u weer terug stopt is er niks aan de hand!
Wel rot zo voor je!
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Jun 2014 10:56

Re: Biechttopic

Even een biechtje onder het biechtaccount. Er zal bij de bekende mensen wel een lichtje gaan branden misschien, maar ik moet het even kwijt.
Mijn zusje zit in Istanbul dus kan nog even mijn ei niet kwijt, en verder willen we het persoonlijk aan de rest vertellen.

Mijn man werkt bij defensie en natuurlijk weet je dat een uitzending mogelijk is. Eerst was Mali te spraken voor 6 weken , en toen Afghanistan voor 2,5 maand. Mali ging niet door, en voor Afghanistan stond hij op de reservelijst.
En vandaag......heeft hij dus te horen gekregen dat hij voor 4,5 maand naar Somalië gaat.
Pffff i am in shock! Somalië vind ik eng, en 4,5 maand ook. Even dacht ik: okay Afghanistan 2,5 maand , niet leuk, maar te doen. En nu voor 4,5 maand...ben ik even van slag.

Ja ik weet dat er een uitzending zat aan te komen tuurlijk, maar nu het staat is het echt wel even schrikken en ben ik een beetje van slag. Maar het gaat goedkomen, ik wil al vanaf het begin van onze relatie laten zien dat ik het kan. En nu komt het ;-) Soort van ' gelukkig" is dat hij op een groot schip voor de kust verblijft en niet aan land hoeft/moet.
Maar goed we gaan het meemaken. Zijn eerste uitzending doorkomen!


Biechtje met spiraal: ik heb ook de Nuvaring en ben er erg tevreden over. Je kunt hem inderdaad 2 uur even uitdoen indien nodig ;-)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Jun 2014 16:38

Re: Biechttopic

Lijkt me heftig als je vriend zo lang weg gaat naar een vrij onveilig land. Maar het hoort er inderdaad bij en het komt heus goed! Fijn dat je het zelf ook zo inziet en er voor wilt gaan. Succes!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Jun 2014 16:58

Re: Biechttopic

Heftig dat ie lang weg gaat. Mijn vriend en ik hebben 11 maanden in andere landen geleefd, waarbij we elkaar 6 maanden aaneengesloten niet hebben gezien. Dat is heftig, maar achteraf viel het reuze mee.

Verder zou ik 100x liever hebben dat mijn vriend op een marineschip voor Somalië vaart dan dat hij in Afghanistan zit. In Afghanistan zijn behoorlijk veel slachtoffers gevallen, in Somalië tot nu toe nog geen enkele.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Jun 2014 14:11

Re: Biechttopic

Ik heb van mijn 15e tot mijn 17e verkering gehad met een jongen. Ik ben nu 27, dus het is nu 10 jaar uit. Ik had met een ander gezoend op vakantie (stom natuurlijk) en eigenlijk hebben we het toen zonder veel overleg uitgemaakt; het was gewoon op en we waren nog erg jong natuurlijk, maar het is wel 2,5 jaar lang een bijzondere en belangrijke verkering geweest voor me. In de afgelopen 10 jaar heb ik hem misschien een keer of 3 gezien, maar meer dan hoi zeggen was het niet.
Nu ben ik wat dingen aan het afsluiten en aan het proberen mijn leven wat meer op orde te krijgen. Ik heb het idee dat het me goed zou doen om sorry te zeggen tegen hem en het eens echt goed af te sluiten. Zal ik hem een mailtje sturen? Of is dat stom? Ik heb een nieuwe vriend en hij een nieuwe vriendin en ik wil verder ook niet echt iets van hem. Maar als ik dan nu denk dat mij of hem iets zou gebeuren, dan heb ik wel het gevoel dat het niet 'af' is, ook al zijn we al 10 jaar uit elkaar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 18 Jun 2014 14:19

Re: Biechttopic

Als je het op die manier tegen hem zegt, moet je het gewoon doen. Dus zoiets als: ik geloof dat ik mijn excuses nooit heb aangeboden en dat wil ik toch graag doen omdat ik nu voor mezelf wat dingen probeer af te sluiten en ik moest ook aan jou/mijn vreemdgaan denken. Zoiets dus, dan in een normaal mailtje. Niet te lang en niet te ingewikkeld. Wel alleen doen als je echt denkt dat het voor jou iets toe gaat voegen, want de kans dat het voor hem niks toe voegt is heel groot.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jun 2014 14:21

Re: Biechttopic

Mijn jeugdvriendje heeft ook met een ander gezoend, of ik geloof zelfs met meerdere anderen tijdens een vakantie (en toen is het niet eens uitgegaan, ik kwam er pas achter toen het allang uit was) maar eerlijk gezegd zou ik niet echt behoefte hebben aan een sorry van hem. Nu is dat wel langer geleden, maar tien jaar na dato had ik er ook geen behoefte aan. Hij had na zoveel tijd allang geen enkele rol meer in mijn leven. Als hij er blij van zou worden, prima, maar ik ben totaal niet meer met die jongen bezig, ik denk dat hij dat ook niet meer is met jou. Dus als je het per se wil moet je het doen, maar realiseer je dan wel dat je het hoogstwaarschijnlijk puur voor jezelf doet en dat de kans klein is dat hij erop zit te wachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron