Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 20:48

Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Sinds 4 dagen komt onze jongste dochter tussen 05.00 en 06.00 uur voor de fles. Ook sinds deze dagen wordt onze oudste dochter ook tegen die tijd wakker en wil ze absoluut niet meer slapen. Echt super vervelend allemaal want ik heb dan 2 huilende kinderen..... Ik heb al van alles geprobeerd met de oudste dat ze nog moet gaan slapen en het nog veel te vroeg is. Heb gezegd dat ze nog een uurtje moet liggen dat ik haar er dan uithaal, ook eens een beetje streng toegesproken en zo nog veel meer maar niets helpt.... Hebben jullie tips of ideeën?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:49

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

pfff wat lastig zeg. Ik heb niet echt een tip, misschien zo'n slaaptrainer voor haar?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 20:50

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Daar hebben mijn man en ik ook al aan gedacht maar ik vindt die wekkers best prijzig!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:51

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Ja dat is waar. Wij hebben die van Philips, myBuddy ofzo heet hij. Ik vond hem eigenlijk veel te duur maar man vond het fijn dat het ook meteen een nachtlampje en een leeslampje is.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 20:52

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Die hebben wij ook al in de handen gehad maar dat gaat ons te ver qua prijs.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:52

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Wij hadden heel veel cadeaubonnen, ik vond het enorm zonde maar man leek het een fijn ding dus nou ja. op zich bevalt hij erg goed en vindt R het nachtlampje ook erg fijn.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Sep 2013 20:54

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Dan zou ik gewoon een tijdklok kopen en daar een lampje opzetten, ben je veel goedkoper uit en heb je hetzelfde idee.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 21:00

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Liadan schreef:Dan zou ik gewoon een tijdklok kopen en daar een lampje opzetten, ben je veel goedkoper uit en heb je hetzelfde idee.


En bedoel je dan in de zin van een wekker zetten om een bepaalde tijd dat ze eruit mag?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2013 21:01

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Ik zou doorzetten met terug naar bed brengen. Hier moet de jongste wel eens plassen om half 7. Ook dan gaat hij gewoon terug naar bed. Dat is maar een half uurtje tot de wekker gaat, maar wat mij betreft een half uur te vroeg. Ze weten dat ze 'moeten'
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 21:04

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Ik breng haar ook terug naar bed maar dan begint ze weer te huilen en roept ze keihard om mij. Dan ga ik naar haar toe en zeg dat het veel te vroeg is en dat ze echt nog even moet slapen. Dan is het even weer stil en dan begint ze weer.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Sep 2013 21:09

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

mida4you schreef:
Liadan schreef:Dan zou ik gewoon een tijdklok kopen en daar een lampje opzetten, ben je veel goedkoper uit en heb je hetzelfde idee.


En bedoel je dan in de zin van een wekker zetten om een bepaalde tijd dat ze eruit mag?

Ja die tijdklok instellen op bijv. 7 uur en dat dan het lampje uit of aan gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2013 21:11

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

mida4you schreef:Ik breng haar ook terug naar bed maar dan begint ze weer te huilen en roept ze keihard om mij. Dan ga ik naar haar toe en zeg dat het veel te vroeg is en dat ze echt nog even moet slapen. Dan is het even weer stil en dan begint ze weer.....



Even aankijken of die tussenpozen steeds langer duren? Ze moet ook wennen aan de nieuwe situatie natuurlijk.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Sep 2013 21:14

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Wil ze bij jullie in bed niet nog een uurtje verder slapen?
<<

Anoniem5

Bericht 16 Sep 2013 21:22

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Werkt zo'n timer bij jllie op die jonge leeftijden? Mijn kinderen zouden echt lak eraan hebben.
Ik zou er persoonlijk helemaal niet zo'n punt van maken, voor haar is een zusje erbij ook nieuw dus ik zou haar niet koste wat het kost terug naar haar eigen bed sturen waar zusje net lekker een fles bij papa/mama kreeg.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 21:25

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Liadan schreef:Wil ze bij jullie in bed niet nog een uurtje verder slapen?



Nee dan wil ze alleen maar klieren
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 21:28

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Ik kan weleens proberen om een wekker te kopen met een timer erop. En ik neem het haar ook niet kwalijk dat ze zo vroeg wakker is, het is ook allemaal nieuw. Maar omdat ze zo vroeg is is ze de ochtend soms niet te genieten omdat ze dan weer moe is.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Sep 2013 21:45

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Wil ze niet gewoon aandacht? Tenslotte krijgt haar zusje dat op dat moment wel.
Misschien proberen om haar er dan even uit te nemen en er bij laten zitten met voeden (eventueel laten 'helpen' door een doekje vast te laten houden, zodat ze niet gaat klieren), en daarna samen de jongste weer naar bed brengen en daarna haar?
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 16 Sep 2013 21:50

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Ligt de jongste bij jullie op de kamer? Probeer de jongste zsm op te pakken en te voeden zodat de oudste niet wakker wordt van gehuil. Evt. Zelf je wekker zetten en jongste wakker maken om te drinken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 22:01

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Nee de jongste ligt op haar eigen kamer. Het kan idd misschien wel een manier zijn van aandacht vragen. Ik wacht morgenvroeg nog even af en ga morgen op zoek naar een wekker en wil dat eens gaan proberen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Sep 2013 22:05

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Als het aandacht is, is het ook niet zo gek natuurlijk. Ze wordt wakker omdat ze haar zusje hoort huilen, vervolgens hoort ze jou of je man naar haar zusje gaan en uit bed halen/voeden/aandacht geven. Dus gaat ze ook roepen, maar moet vervolgens in haar bed blijven.
Hopelijk is ze er snel overheen en went ze aan het gehuil waardoor ze er niet meer wakker van wordt.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Sep 2013 22:11

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

En toch betwijfel ik of het aandacht is.... Maar goed, ik zie het nog even aan en misschien kijk ik er morgenvroeg heel anders tegen aan en kan ik het toch anders aanpakken.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Sep 2013 22:31

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

mida4you schreef:Daar hebben mijn man en ik ook al aan gedacht maar ik vindt die wekkers best prijzig!



Via marktplaats misschien? Of hier misschien
<<

Anoniem 42

Bericht 17 Sep 2013 07:38

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Hier had ik hetzelfde probleem met tweede en derde die nu naast elkaar slapen. Oudste heeft eigenlijk twee uur meer slaap nodig en is stikchagrijnig als ze 7.30 wakker wordt. Nu haal ik de tweede er bij de allereerste kik uit, zodat ze niemand anders in het huis wakker kan maken.
<<

Anoniem2

Bericht 17 Sep 2013 12:29

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Wat wij deden...de jongste toen dr tijd zo laat mogelijk de fles (de avond van te voren) en als ze rond die tijd kwam gaven we haar een speen, om haar "zuig""behoefte te stillen. En dat hebben we een paar dagen volgehouden tot dat de dag begon bij ons 7:00 uur en rond die tijd kreeg ze dus haar 1e fles.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Sep 2013 12:46

Re: Oudste dochter vroeg wakker door jongste dochter....

Met de speen hebben we ook al geprobeerd om het even te rekken zeg maar, maar dat helpt ook niet . Ze spuugt de speen constant uit ondanks dat er een spuugdoekje tegenaan ligt
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers