Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

<<

Anoniem125

Bericht 12 Jun 2014 10:40

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Inderdaad, dat hoor je nu steeds vaker en dat vind ik juist weer een verkeerd signaal afgeven. Alsof iedere vrouw die geen maat 40 heeft ineens een probleemgeval is, beetje omgedraaide wereld.
<<

Anoniem65

Bericht 12 Jun 2014 10:49

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Wat jammer inderdaad. Het klopt toch ook, dat je nog steeds geen model kunt zijn als je geen maatje 34 (tegenwoordig 32 toch?) hebt en kleiner bent dan 1.75m. Monique heeft dus geen modellenlichaam. Maar goed, dat heeft 1% van de Nederlandse vrouwen dus erg is het niet. Ze is misschien niet afgetraind maar ik vind haar ook niet vadsig of dik ofzo. Ik ben zelf ook rond de 1.70m en heb maat 26 en ik zie er geloof ik ook ongeveer zo uit. Terwijl vriendinnen van me veel slanker ogen maar ook maat 36 hebben. Ik vind een maat vaak zo weinig zeggen. Zo heb ik zelf stevige benen (die wel in maat 36 passen, lang leve stretch), maar iemand met slanke benen ziet er meteen kilo's lichter uit vind ik altijd. Zo geldt dat ook voor grotere of kleinere borsten, ik vind iemand met kleine borsten en zichtbare sleutelbeenderen er al snel dunner uitzien dan iemand die daar wat voller is. Kunnen ze nog steeds allebei dezelfde maat hebben.

En de gemiddelde maat in NL is dan wel 42, maar het is een gemiddelde. Dan worden ook de vrouwen van 1.90 meegeteld en de vrouwen die 200 kilo wegen. Het zegt gewoon zo weinig.

Ik vind die quote ook heel stom gekozen. Boodschap is duidelijk, je hoeft niet dun of mager te zijn om mooi te zijn. Alleen nogal stom verwoord. Ik denk dat zij juist een heel goed voorbeeld is van hoe een gezond iemand eruit kan zien. Een van de vele voorbeelden hoe gezond en mooi eruit kan zien.

Ik word er wel altijd een beetje moe van hoor hoe die discussies op kunnen laaien. En wat is het resultaat? Niks. Gewoon nog steeds magere modellen de catwalk op sturen en in de modebladen zetten. Soms zie je wel eens wat vollere vrouwen, bv bij die Dove reclames. Ik vraag me dan zelf wel altijd af waarom ik dan toch veel meer cellulitis en rare bobbels op rare plekken lijk te hebben en die vrouwen niet. Toch photoshop?
<<

Anoniem125

Bericht 12 Jun 2014 11:06

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Die Dove vrouwen vind ik ook geen goed voorbeeld, daarvoor kiezen ze dan weer vrouwen die prachtig alles in verhouding hebben en een mooie huid hebben, frisse uitstraling. Dat hebben lang niet alle vrouwen. Het blijft dus altijd een betekend beeld.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Jun 2014 11:10

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Voor de Dove reclames casten ze tenminste heel vaak gewone vrouwen als in geen vrouwen die in modellenbestanden zitten. Maar ook jij en ik.

Maar met een visagist, goed licht, leuke set en een professionele cameracrew ziet men er gewoon mooier uit dan als ik gewoon ga douchen zeg maar.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 12 Jun 2014 11:55

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Tabbie schreef:Voor de Dove reclames casten ze tenminste heel vaak gewone vrouwen als in geen vrouwen die in modellenbestanden zitten. Maar ook jij en ik.

Maar met een visagist, goed licht, leuke set en een professionele cameracrew ziet men er gewoon mooier uit dan als ik gewoon ga douchen zeg maar.


Dat vraag ik me af hoor, ik denk dat ze voor de Dove reclames gewoon op zoek gaan naar modellen die in het "plus size" bestand zitten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Jun 2014 12:02

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Jules schreef:
Tabbie schreef:Voor de Dove reclames casten ze tenminste heel vaak gewone vrouwen als in geen vrouwen die in modellenbestanden zitten. Maar ook jij en ik.

Maar met een visagist, goed licht, leuke set en een professionele cameracrew ziet men er gewoon mooier uit dan als ik gewoon ga douchen zeg maar.


Dat vraag ik me af hoor, ik denk dat ze voor de Dove reclames gewoon op zoek gaan naar modellen die in het "plus size" bestand zitten.


Ik ken genoeg oproepen voor de reclames, zouden ze dat dan echt enkel voor de show doen?
<<

Anoniem147

Bericht 12 Jun 2014 13:55

Re: Monique Smit in de Linda, wat vinden jullie?

Oproepen kunnen ze natuurlijk makkelijk doen. Er zitten vast wel 4/5 vrouwen in die aan 'hun plaatje' voldoen. Dus goed geproportioneerd en een mooie huid.

Mensen die raar in verhouden zijn of vol zitten met acne bijvoorbeeld zullen ze dan alsnog niet kiezen.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers