Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

<<

Anoniem108

Bericht 11 Jun 2014 13:10

Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

De topictitel spreekt al voor zich, denk ik. :) De mogelijkheid om fysiek m'n moeder te bezoeken heb ik niet doordat ik zelf gezondheidsproblemen heb die ook al een tijd duren, maar ik vind het zo sneu dat m'n moeder nu al sinds november aan de lopende band serieuze klachten heeft, waarvoor ze inmiddels ook al een paar keer in het ziekenhuis heeft gelegen. Gelukkig kon ik er de eerste keer wel bij zijn in november en daarna is de verdere ellende ook begonnen vanwege de medicatie die ze toen heeft moeten gebruiken. Het beperkt haar enorm in haar bewegingsvrijheid en ze is vaak verdrietig en neerslachtig. Logisch. Zou ik ook worden als ik bij meerdere artsen in het ziekenhuis onder behandeling zou zijn. Er zitten weken tussen dat ze 3 afspraken heeft bij afwisselend huisarts en artsen in het ziekenhuis.

Vanaf volgende maand probeer ik zelf weer naar d'r toe te kunnen gaan, maar ik hoopte op tips/adviezen wat ik tot die tijd eventueel kan doen om m'n moeder wat op te vrolijken. Gevoelsmatig is alles al gezegd: "Het is k*t voor d'r", "hopelijk gaat het nu eindelijk beter met weer een nieuwe lading medicatie", "ik snap dat je je verdrietig voelt", "het zit je echt niet mee", et cetera et cetera. Het is trouwens niet zo dat als ik zelf hopelijk volgende maand weer naar m'n ouders toe kan gaan, dat ik de hele dag met haar op stap kan, bij wijze van spreken. Daar heeft ze te veel pijn voor en geheel geen energie. Het hoogst haalbare tot dusver is met m'n tante een middagje shoppen geweest, wat betekende: 3 uurtjes in de stad, waarvan de helft uitrusten op het terras.

Ik vind het heel erg dat haar gezondheid en haar lichaam zo niet meewerkt, maar weet ook domweg niet wat ik nog kan doen. Jullie suggesties zijn erg welkom! :)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Jun 2014 13:17

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Ik zou een pakketje opsturen met haar favoriete tijdschrift, wat lekkere dingen, wat producten die ze graag gebruikt. Verder zou ik, maar dat doe je vast al, regelmatig bellen. Ik bel mijn moeder regelmatig, al is het alleen om over mijn dag te vertellen en naar die van haar te luisteren. Dat helpt vaak ook wel.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Jun 2014 13:30

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Ja dat wou ik ook zeggen, een boek of tijdschrift (cadeau-abonnement?). Of een lekker verzorgingspakketje, met douchegel, maskertje etc. Kan ze lekker thuis even tutten. Houdt ze van koken? Je zou ook samen met haar eens lekker uitgebreid kunnen gaan koken, bij haar thuis. Leuk om te doen en als ze dan moe is kan ze ook gewoon even gaan liggen aangezien ze thuis is. En dan heb je toch even een soort luxe-gevoel. Of neem haar eens mee om een uurtje het bos in te gaan, als dat fysiek mogelijk is.
<<

Anoniem108

Bericht 11 Jun 2014 13:42

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Thnx voor jullie reacties. Lief dat jullie meedenken.:) Ze heeft thuis meerdere tijdschriften en leest veel normaal gesproken, maar ook dat lukt even niet zo goed. Te moe. Eten is alleen maar slechter geworden, doordat ze kanker in d'r mond heeft gehad en door alle klachten nu doet eten meer pijn dan ooit. Ze eet omdat het moet, maar niets smaakt haar goed en de eetlust is minimaal hierdoor (bijwerkingen medicatie).

Wandelen is voor een klein stukje te doen, maar ze heeft na haar opname in november en februari en maart haar conditie geheel opnieuw moeten opbouwen en doordat er een stuk uit haar kuit is gehaald om haar kaak na te maken, doet langer lopen dan 20/30 minuten veel pijn. Bij die operatie is een zenuw geraakt, waardoor ze nu ook een schoen op maat krijgt, omdat haar voet daardoor schever is gaan staan dan wat de bedoeling is.

Jullie ideeën zijn dus echt leuk, maar er is zo weinig haalbaar. Al met al heb ik haar nu sinds Kerst niet meer gezien en daar baal ik enorm van, dus ik hoop zo dat ik volgende maand zelf weer mobiel genoeg ben om naar d'r toe te gaan. Ben benieuwd; moet zelf zometeen uurtje reizen en als dat goed gaat, heb ik goede hoop dat ik over een paar weken ook weer 2,5-3 uur kan reizen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Jun 2014 13:46

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Wat een vervelende en lastige situatie.

Misschien kunnen jullie een keertje skypen? Iemand die bij haar in de buurt woont het eventueel laten installeren?

Of een luisterboek kado doen, is wellicht minder vermoeiend dan zelf lezen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Jun 2014 13:51

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Ik wilde idd ook een luisterboek voorstellen na je 2e bericht. Misschien anders films of tv series? Een netflix abonnement als de tv daar geschikt voor is?
<<

Anoniem108

Bericht 11 Jun 2014 14:15

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Skypen is wel leuk! Thnx! We kunnen over een paar weken sowieso ook op FaceTime, want ik ben qua gsm contractsvrij inmiddels en wilde m'n iPhone aan m'n ouders geven en haal zelf weer een nieuwe iPhone. :) Kunnen we elkaar ook zien tijdens het bellen, dat vinden ze zeker weten erg leuk.

Ik denk idd dat ik een dvd-pakketje samenstel als ik m'n ouders ga opzoeken. Ze wilde graag The Help zien, maar toen 'ie laatst op tv was, werd het te laat voor d'r. Mochten jullie nog aanraders hebben voor films, hoor ik het ook graag.;-)
<<

Anoniem108

Bericht 11 Jun 2014 14:15

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Oh, ik wist al dat ik iets vergat. Luisterboek! Ga eens even zoeken naar titels. Thnx!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Jun 2014 21:04

Re: Hoe vrolijk jij een ziek iemand op?

Laat bij de Hema een legpuzzel van 1000 stukjes afdrukken met een leuke (familie?)foto, en maak deze samen met haar.

Maar inderdaad, wat een nare situatie. Je bent dan zo machteloos.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron