Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hooikoorts en zwanger

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jun 2014 16:32

Hooikoorts en zwanger

Ik word echt helemaal gek van dat geniet en gesnotter!

Nu via de huisarts tabletten gekregen maar nu staat er in de bij sluiter dat het niet word aanbevolen bij zwangere vrouwen!
Net de huisarts weer gebeld en de assisent zegt ja, de huisarts heeft gezien dat je zwanger bent en dit voor geschreven.
De verloskundige kan ik niet bellen want die weet het ook niet want die heb ik al eerder gebeld.

Het gaat om desloratadine.
Iemand ervaring met die tabletten ook als je zwanger bent??
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Jun 2014 16:35

Re: Hooikoorts en zwanger

Anders even advies inwinnen bij de apotheek? Bij mij controleerde ze heel nauwkeurig of ik mijn medicijnen wel mocht hebben met de zwangerschap, ondanks dat de huisarts het speciaal voorgeschreven had.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jun 2014 16:42

Re: Hooikoorts en zwanger

De apotheek weet het ook niet.
Daar ben ik eerder geweest en die ging serieus de bijsluiters uit de doosjes halen om het te lezen. Ik heb toen wat hompeopatisch gekregen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Jun 2014 16:56

Re: Hooikoorts en zwanger

Ik heb het even voor je nagezocht in verschillende bronnen

Het farmacotherapeutisch kompas zegt het volgende:
Zwangerschap/Lactatie
Antihistaminica passeren de placenta. Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Advies: Gebruik ontraden.

Overgang in de moedermelk: Ja. Advies: Het gebruik van dit geneesmiddel of het geven van borstvoeding ontraden.
http://www.farmacotherapeutischkompas.n ... tadine.asp

Lareb zegt dat er onvoldoende ervaring is en dat dus het risico onbekend is. ( http://www.lareb.nl//Teratologie/Naslag ... staminica4 )

Bij het voorschrijven van medicatie wordt er door een arts altijd een afweging gemaakt of het mogelijk schadelijke effect opweegt tegen de schade die de aandoening geeft. Heb je duidelijk tegen de arts gezegd dat je zwanger was? Het zou enerzijds zo kunnen zijn dat hij een vergissing heeft gemaakt, het zou ook heel goed kunnen dat hij veel ervaring heeft met het gebruik van deze medicatie tijdens de zwangerschap en het om die reden wel voorschrijft.
Als je het niet vertrouwd zou ik nogmaals een consult afspreken bij de huisarts en om andere medicatie vragen, er zijn namelijk wel andere anti-histaminica waarbij er meer bekend is over het gebruik tijdens de zwangerschap.
Sowieso wordt trouwens geadviseerd om het zo min mogelijk te gebruiken tijdens de zwangerschap, dus als je de klachten nog enigzins kan handelen zou ik het proberen uit te zingen!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 10 Jun 2014 17:47

Re: Hooikoorts en zwanger

Ik gebruik het niet meer, nu word ik ook gek van de jeuk, kriebel, traanogen, nies en warmte aanvallen. (ik krijg ook echt koorts)
dus ik lees even mee.
Maar voor alsnog gebruik ik liever niets, ik denk dat dat niet goed is voor de baby, als de nood echt hoog wordt zal 1/4 tot 2/4 pil nemen, om de ergste piek te verminderen.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 10 Jun 2014 17:51

Re: Hooikoorts en zwanger

Wat een slechte HA/apotheek! Er is een speciaal boekje waarin je het zo kan opzoeken, dus hoe moeilijk kan het zijn!
Anders even de dienstapotheek vragen? Ik wil het ook voor je opzoeken maar ben pas morgen weer op mn werk (apotheek dus haha).
<<

Anoniem110

Bericht 10 Jun 2014 17:56

Re: Hooikoorts en zwanger

Hooikoorts en zwanger zijn is geen goede combinatie. Over het algemeen worden bijna alle hooikoorts medicijnen afgeraden. Tenzij je het echt zo extreem hebt, willen ze nog wel eens een uitzondering maken. Maar liever niet dan wel.
Ik heb het toen ook heel erg gehad tot astma aanvallen toe. Ik kreeg met pijn en moeite toen medicatie die eigenlijk liever ook niet gegeven werden. Als bijwerking had ik dat ik er slaperig van werd en mijn reactie vermogen erop achteruit ging. Ik ben meteen weer gestopt. Dan maar even door die ellende heen bijten, koud washandje op mijn gezicht en vooral binnen blijven. Dat hielp een beetje om het te verzachten.

Succes het is ellendig.
<<

Anoniem178

Bericht 10 Jun 2014 17:57

Re: Hooikoorts en zwanger

De bijwerkingen waar niks over bekend is kunnen dus ook geen bijwerkingen zijn.

Wat ook kan helpen is een zonnebril op en wat vaseline op je wimpers en randen van neusgaten. Blijven de pollen daar plakken.
<<

Anoniem87

Bericht 10 Jun 2014 18:25

Re: Hooikoorts en zwanger

Heb je trouwens al cetirizine geprobeerd? Dat is echt bewezen veilig. Ook natriumcromoglicaat neusspray en oogdruppels kunnen gebruikt worden bij zwangerschap.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Jun 2014 18:38

Re: Hooikoorts en zwanger

Ik kreeg loratadine voorgeschreven door de huisarts. In de bijsluiter stond dat het niet mocht. Ik heb het daarna nog bij de apotheek en de verloskundige nagevraagd, die beiden zeiden dat dit medicijn wel mag tijdens de zwangerschap.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jun 2014 19:42

Re: Hooikoorts en zwanger

Ik heb een tante als arts die kijkt zo even voor me na :)!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jun 2014 19:48

Re: Hooikoorts en zwanger

Het mag inderdaad niet maar heb een hele lijst gekregen met wat wel mag :)! Dus ik hoop dat morgen mijn eigen ha er weer is
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2014 19:54

Re: Hooikoorts en zwanger

Ik gebruikte beclometason neusspray en Allergo commod oogdruppels.

Ik mocht juist geen cetirizine meer gebruiken tijdens de zwangerschap.

Hopelijk kan je snel wel wat krijgen wat wel mag, hooikoorts zonder medicijnen is dit jaar wel heel erg slopend.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Pompoen