Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe ik verkeerd?

<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 12 Sep 2013 12:16

Re: Wat doe ik verkeerd?

Kinderen blijken toch ook nog handig af en toe. Dochter smeekt soms of ze asjeasjeasjeblieft een boodschapje mag doen. Maar natuurlijk kind! Graag zelfs haha

Zo bracht ik vroeger altijd het winkelwagentje terug naar de winkel en kocht shag voor mijn vader.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 12 Sep 2013 12:19

Re: Wat doe ik verkeerd?

Wat een heerlijk herkenbaar topic :cheering:

Mijn "zonden":
- was in de machine laten zitten inderdaad. Al ben ik dan wel zo dat ik eerst even ruik of het niet stinkt. Ruikt het nog fris dan hang ik het gewoon op, anders inderdaad nog maar een keer draaien
- ik heb in 2008 een telefoon gekocht en toen meteen een verzekering ervoor afgesloten (why??). Daar had ik al heel snel spijt van en ik neem me steeds voor om hem op te zeggen. Inmiddels heb ik al bijna een jaar een nieuwe telefoon maar die verzekering loopt nog steeds. Er is ook een tijdje dubbele premie voor af geschreven, inmiddels ook al ruim 2 jaar geleden maar dat moet ik nog steeds terug vragen. Zo zonde eigenlijk
- mijn abonnement op Cosmopolitan wil ik volgens mij al zo'n 3 jaar opzeggen en elke keer als de acceptgiro komt denk ik "Oh ja, nu meteen maar opzeggen zodat ik volgende keer niet weer een rekening krijg" :thumbdown:
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 12 Sep 2013 12:22

Re: Wat doe ik verkeerd?

Febe schreef:
Theeleut schreef:
Febe schreef:En als ik werk gaat het eigenlijk best goed, dan doe ik voor en na het werk best veel en dat is prima. En mijn man doet dan evenveel. Maar nu heb ik hele dagen de tijd, en mijn man doet nu stukken minder, logisch ook, want ik ben thuis. Maar dan gaat het stukken minder goed.

Dat is het! Toen ik werkte had ik er ook geen last van. :shock:

Ik heb er dan nog wel last van, maar ik voel me er minder schuldig over en ik heb meer deadlines dus dat helpt. Ik kan dan niet zeggen 'ik doe de boodschappen straks wel' omdat ik dan aan het werk ben en man en kinderen dan thuiskomen een huis zonder eten. Of als ik late dienst heb, de volgende morgen niets hebben om aan te trekken. Ik kan dan niet last minute een hoop redden, en als ik niet thuis ben wel. En áls er al iets misgaat is dat minder erg als je op je werk wel nuttige dingen doet ofzo.

Klopt ook. Toen ik nog werkte had ik een vaster schema. Ik deed op bepaalde dagen boodschappen en schoonmaken deden we samen in het weekend.
Nu ben ik alle dagen thuis dus doe ik 80% en dat kan ik vrij indelen, en daar gaat het mis. Ik ben eigen baas, gaat me niet goed af bedenk ik me nu.

Ik heb heus dagen dat het super gaat. Alles spik en span, eten in huis enz. maar na het weekend is het standaard zooi. Altijd rennen op maandag. Ik boen niet in het weekend, ik was niet in het weekend, en man kookt in het weekend dus keuken is dan echt aan een sopbeurt toe. And so on, elke week weer..
05-05-2005 01-05-2011
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 09:32

Re: Wat doe ik verkeerd?

Deze week gaat het stukken beter.

Ik ben maandag begonnen met een lijst maken van álle dingen die gedaan moesten worden, en dat waren er véél. En dan ook nog taken als 'formulier voor de belastingdienst invullen' wt inhield dat ik eerst een andere organisatie moest bellen, die moesten een formulier opsturen en dán kon ik p mijn formulier invullen. Dat is iets waar ik normaal gesproken dan niet uitkom (niet dat ik niet weet hoe het moet, maar dat zijn teveel stappen ofzo) en dan blijft het liggen.

En dat is gisteren wél gelukt en nog een hele berg meer klussen. Ik heb zeker 4 grote wassen gedraaid én opgehangen én op tijd weer binnen gehaald voordat het regende. Die was ga ik zo strijken en opvouwen.

En even snel afstoffen en stofzuigen, kastje opruimen en eten koken en dan vind ik het wel weer best voor vandaag. Nou ja,ik wil nog 2 sollicitaties de deur uit doen, maar dat gaat wel lukken.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Sep 2013 09:41

Re: Wat doe ik verkeerd?

Goed bezig Artemis!
Wij zijn vorige week begonnen met een nieuw systeem. De ene brengt de kinderen naar bad en bed, de ander gaat beneden opruimen. Daarna doen we een half uurtje samen wat klusjes en dan pas aan de koffie. Dit gaat erg goed tot nu toe :D
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers