Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Honden topic <3

<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 09 Jun 2014 09:44

Re: Honden topic <3

Voor mij is het hebben van een hond een manier van leven. Je moet er als gezin helemaal voor gaan. Als de een twijfelt of niet wil zou ik het zeker niet doen. Ik weet niet of je moeder de zorg en opvoeding van de hond helemaal alleen aankan (qua tijd), maar als een deel op jou terecht zou komen en jij wil niet dan gaat dat ten koste van het welzijn van het dier.

Ook zal de hond een relatie met jou op moeten bouwen, je woont immers in hetzelfde huis, maar als jij niks van de hond moet weten zal dit die relatie zeker niet ten goede komen (met mogelijke gedragsproblemen als gevolg). Hoe graag je moeder het ook wil, ik zou het als fokker zijnde ten zeerste af willen raden. Als een puppenkoper bij mij zou komen en ik zou dit horen, zou het feest van mij uit al niet doorgaan (het welzijn van mijn puppen gaat ten alle tijden voor).

Het maakt voor mij dan trouwens niet uit of je moeder een pup of een herplaatser in huis wil nemen. Met beide zal er een zeer verstoorde relatie ontstaan als jij zo tegen de komst van de hond bent en blijft.
<<

Femke

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 09 Jan 2014 12:55

Bericht 09 Jun 2014 09:51

Re: Honden topic <3

Bedankt voor je reactie. Mijn moeder denkt wel dat ze de zorg alleen aankan en mijn zusje zou ook wel willen helpen, ook al ben ik er niet van overtuigd dat ze ook de hond uit zouden laten als het slecht weer is o.i.d.

Echt goed ook dat je zo voor jouw pups opkomt. Dat bewonder ik dan wel weer.

Ik zal er nog eens proberen met mijn moeder over te praten, ook al heb ik al als argument aangevoerd dat iedereen het ermee eens moet zijn.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 09 Jun 2014 10:22

Re: Honden topic <3

Het is ook wel een heel dubbel verhaal. Zou er voor jou een compromis mogelijk zijn? Een rustige/kleine hond, bijv. Of is het voor jou nee en blijft het nee? Ik blijf erbij dat ik het geen goed idee vind, maar als je moeder volhardend is, zal er een hond komen, ondanks jouw bezwaren. Misschien kun je je beter gaan richten op 'nee, tenzij...'. Wat zijn jou grenzen, wat wil je absoluut niet, waar zou je dan nog net mee kunnen leven (bijv de hond niet op de bank/niet in slaapkamers etc). Misschien kun je dan vragen of je zeggenschap mag hebben in de keuze voor welke hond. Dring hierbij ook bij je moeder aan dat ze hierin een heel bewuste keuze maakt.

Ik snap je bezwaren en vind ook zeker dat daar rekening mee gehouden moet worden, maar als ik het zo een beetje begrijp trekt je moeder zich er niet zo veel van aan.
<<

Femke

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 09 Jan 2014 12:55

Bericht 09 Jun 2014 11:47

Re: Honden topic <3

Mijn ouders hebben me gisteravond gezegd dat ik maar een aantal voorwaarden moest opstellen waaronder ik akkoord zou gaan met een hond, maar ik lijk op mijn moeder en ben dus net zo volhardend als zij. Ze trekt zich inderdaad niks van mij aan. Ze heeft ook al besloten dat het een boomer wordt en misschien dat ik een klein beetje mag meedenken over hoe het beestje gaat heten, maar daar zal het wel bij blijven wat betreft mijn zeggenschap.

In de slaapkamers mag de hond sowieso niet komen, dat staat al vast. Maar ik weet gewoon niet welke voorwaarde ik kan stellen dat ik het wel zou accepteren. Dat is nou net het lastige.

In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken. Het is echt fijn dat ik hier mijn verhaal even kwijt kan.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2014 21:01

Re: Honden topic <3

Ik gooi er nog maar eens een foto tegen aan, nog iemand anders een mooie hondenfoto te showen?
Hier onze Luna, nu bijna anderhalf jaar. Een ontzettend vrolijk beest, de grootste vriend van de kinderen.

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Jul 2014 21:18

Re: Honden topic <3

Wat een lieverd tangerine!

Ik heb honden ijsjes gemaakt.... ligt nu in de vriezer ben benieuwd wat hij er van vindt.
Benodigdheden:
1 dentastix
12 brokjes
200 ml water
6 boterhamzakjes

Een klein schaaltje of bakje

Waterkoker of pannetje
Lepel

Bereiding:
Doe de dentastix (in kleine stukjes) en de brokjes in het schaaltje.
Kook de 200 ml water.
Voeg kokend water bij de brokjes en dentastix (de stukjes dentastix lossen voor een deel op, waardoor het water ook een lekker smaakje krijgt).
Roer dit goed door.
Laat het mengsel afkoelen.
Roer nog eens goed door.
Verdeel het mengsel over de 6 boterhamzakjes.
Knoop de zakjes dicht en zet ze in de vriezer.

Na 3 a 4 uur kan uw hond al genieten van deze heerlijke koele traktatie.



Dit is onze hond
Afbeelding
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jul 2014 21:28

Re: Honden topic <3

Wat een mooie hond Jezzie. Mijn schoonmoeder is aan het sparen voor zo'n exemplaar. Vind ze echt een lieve uitstraling hebben.

Ik geloof nooit dat onze hond die ijsjes zou eten, het is wat een typisch beestje ;)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Jul 2014 07:14

Re: Honden topic <3

Dank je hij is ook heel lief :)
Soms wel een beetje druk maar hij is ook nog jong 1.5 jaar. En dan vergeet hij wel eens dat hij zo groot is :wink:
Maar vooral voor dochter is hij erg lief en rustig. Ze zijn echt vriendjes! Ze ging laatst boven op hem zitten en hij vond dat wel best!
2012
2016
2020

Instagram
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2014 09:40

Re: Honden topic <3

Wat een leuk idee van die ijsjes. Misschien ook maar eens proberen.

En inderdaad een mooie hond.
2014 2016
<<

Anoniem73

Bericht 08 Jul 2014 13:18

Re: Honden topic <3

Afbeelding

Zal mijn knappe chocolaatje ook eens showen..
Ondertussen alweer 6 maanden oud:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2014 17:16

Re: Honden topic <3

Magneta die is ook mooi. Wat voor soort is dat?
2014 2016
<<

Anoniem73

Bericht 08 Jul 2014 17:50

Re: Honden topic <3

Choco and tan Teckel standaard korthaar.
<<

Anoniem172

Bericht 08 Jul 2014 18:08

Re: Honden topic <3

Magenta schreef:Afbeelding

Zal mijn knappe chocolaatje ook eens showen..
Ondertussen alweer 6 maanden oud:



Wat een fantastisch beest! Ik ben echt dol op teckels, we hadden vroeger altijd ruwharige thuis :love: Als ik ooit weer een hond neem wordt het 100% zeker een teckel!
<<

Anoniem73

Bericht 08 Jul 2014 22:12

Re: Honden topic <3

Jaaa ze zijn zo leuk! Ook echt de clown in huis :)
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 22 Jul 2014 00:21

Re: Honden topic <3

Afgelopen weekend is ons Tervuerenmeisje dan eindelijk gedekt! Nu duimen geblazen dat er half augustus een positieve echo is. Van deze combinatie willen wij heel graag een teefje aanhouden. Heel spannend allemaal dus.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Aug 2014 07:28

Re: Honden topic <3

Hij was weer ver weg gezakt dit topic. Ik haal em maar weer even naar boven.

Want ik kan vertellen dat we in blijde verwachting zijn! Gisteren is uit een echo gebleken dat de teef drachtig is! Half september krijgen we pups! Nu duimen dat er een mooi teefje bijzit, wat onze beestenboel mag komen uitbreiden!

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Aug 2014 08:07

Re: Honden topic <3

Oh wat tof zeg! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem193

Bericht 15 Aug 2014 08:26

Re: Honden topic <3

Wat leuk luthien! Gefeliciteerd;)

Dit is onze Jackie:
Hier 4/5 weken oud.
Afbeelding

Hier een maand of 3
Afbeelding

Hier een jaar denk ik
Afbeelding

Inmiddels al bijna 8 jaar oud, maar ik heb helaas geen recente foto. Maar zoals op de laatste, zo ziet ze er nog zo uit, alleen is haar neus nu een beetje grijs en haar oren kaal :P
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Sep 2014 17:23

Re: Honden topic <3

Het wordt nu spannend. De pups kunnen nu elke dag geboren worden! Ze heeft al voorweeën en d'r flanken zijn ingevallen, dus de banden zijn verslapt. Ik kan haast niet wachten!

Ben nu van fleece flossjes aan het knopen. Om straks aan de puppy's mee te geven naar de nieuwe baasjes. Komen m'n scoubidou skills toch nog van pas :-D
<<

Anoniem73

Bericht 15 Sep 2014 20:57

Re: Honden topic <3

Spannend Luthien! Wat voor hond heb je? Ben benieuwd naar de foto's!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Sep 2014 21:16

Re: Honden topic <3

Oh wat leuk! Wel spannend zeker? Ik ben benieuwd hoeveel het er zijn er hoe ze er uit zullen zien. Plaats je een foto als ze geboren zijn?
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Sep 2014 23:29

Re: Honden topic <3

Het is een Tervuerense herder. Ik zal zeker foto's plaatsen als de pups er zijn. Ga toch zo m'n slaapplekje maar opzoeken (veldbedje in de woonkamer), want nu is ze weer heel rustig.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 16 Sep 2014 13:41

Re: Honden topic <3

Ja!! Onze puppenkindjes zijn er! Op de echo waren er 4 hartjes gezien en nog zeker 1 vruchtzakje (lag te diep om het hartje te zien). Tussen half 10 en 1 uur zijn er 5 reutjes geboren. We wilden graag een teefje aanhouden uit deze combinatie en de verrassing was daarom des te groot toen om half 2 pup nummer 6 werd geboren en dan toch een teefje bleek te zijn!

We gaan zo de werpkist schoonmaken. Daarna zal ik mooie foto's maken, want nu is het nog een bloederige boel.
<<

Anoniem173

Bericht 16 Sep 2014 14:03

Re: Honden topic <3

Oh wat leuk! gefeliciteerd :D
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 16 Sep 2014 21:40

Re: Honden topic <3

Hierbij een paar foto's van onze pups. :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het enige teefje (het hondje met het grijze bandje op de eerste foto) komt bij mij en mijn man wonen. :love: Maar dan moeten we nog wel 8 weekjes wachten. Tot die tijd ieder weekend naar m'n ouders om puppy's te knuffelen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers