Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Honden topic <3

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 21 Dec 2013 00:06

Re: Honden topic <3

Onze franse bullen dame! :heart:

Afbeelding



Samen met onze kater:

Afbeelding




En achterlijk doen kan ze ook goed: :razz:
Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 21 Dec 2013 01:35

Re: Honden topic <3

Fiebie wat een blij koppie heeft jou hond zeg!

Onze kleine heeft een ontstoken oog, komt zelfs groene pus/slijm uit! :( Al meerdere keren schoongemaakt met gekookt water maar lijkt wel erger te worden
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 21 Dec 2013 22:56

Re: Honden topic <3

Ze is (op 's ochtends vroeg na :laughcry: ) bijna ook altijd vrolijk en blij! :heart:

En wat sneu van jouw hondje xCherona! Ik zou het inderdaad goed schoonhouden en anders even vitamine D zalf scoren!! En als dat niet voldoende werkt toch maar even langs de dierenarts gaan!

Beterschap!
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 22 Dec 2013 00:19

Re: Honden topic <3

Ben vanmiddag al naar de dierenarts geweest, het schoonmaken wilde niet goed lukken en der oogje zat dichtgeplakt vanmorgen. Zag er zo zielig uit, nu heeft ze oogzalf en moet het binnen 5 dagen over zijn.
Lijk wel een abonnement te hebben de afgelopen 3 maanden bij de dierenarts! :thumbdown:
Afbeelding
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 22 Dec 2013 02:19

Re: Honden topic <3

Wat goed dat je direct gegaan bent! Hoe vervelend dat abonnement ook is.. wij hebben daar met vlagen ook last van.. heeeel vervelend! :no:
<<

Anoniem72

Bericht 22 Dec 2013 09:49

Re: Honden topic <3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Dec 2014 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 26 Dec 2013 19:45

Re: Honden topic <3

Thnx Lith!

Nala is afgelopen november alweer 3 geworden! Tijd vliegt :)
Jullie ook een dame? Golden zijn echt zo leuk, wij zijn stiekem aan het kijken voor een tweede maar we weten niet of het een goed idee is...
Dat zwemmen was zo leuk! Het laatste weekend voor dat ze dicht gaan hebben meeste buitenbaden een honden dag, heb echt genoten. Mijn man gaat vaak met haar zwemmen in de zee maar ik ben daar niet zo'n fan van dus was echt blij dathet zo kon. Aanrader!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem72

Bericht 26 Dec 2013 20:08

Re: Honden topic <3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Apr 2014 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 21:59

Re: Honden topic <3

Afbeelding


Vandaag een mand gekocht voor ons hondje. Ze had altijd een mat/kleedje, maar daar ga ze zo makkelijk naast liggen, dat je uiteindelijk heel per ongeluk toch weer op het vloerkleed terecht komt, en dat mag dus niet.
Ze was er eerst echt niet in de krijgen, en we krijgen haar en nu dus niet uit. Zelfs niet om naar buiten te gaan om te wandelen. Volgens mij ligt het dus heerlijk!
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 29 Dec 2013 14:19

Re: Honden topic <3

Een vraag aan jullie als hondenliefhebbers.

Ik denk er sinds een tijdje over om een seniorenhond in huis te nemen. Mijn gevoel en verstand liggen hierbij niet altijd op één lijn. Ik denk dat ik een hond veel liefde te bieden heb en wil een hond graag nog een paar mooie jaren bezorgen. De twijfel zit in de vraag of ik wel voldoende tijd heb voor een hond. Zit de hond niet teveel alleen overdag? Heb ik een hond wel voldoende te bieden? Daarom wil ik aan jullie vragen om jullie mening te geven.

Mijn leefsituatie:
- Ik woon in een ruime bovenwoning op het platteland (samen met vriend)
- Hond zou een trap van 16 treden op moeten om in de woning te komen
- Ik werk 4 dagen per week (ma-do van 8:30 - 17:00 uur), deels thuis (80% - 20%)
- Mijn vriend is gemiddeld 50% van de tijd dat ik aan het werk ben thuis
- Mijn familie geeft aan niet als back-up te willen fungeren. Hond mag wel mee naar vrienden/familie
- Ik ben gemiddeld zes avonden thuis + weekend
- Vriend kan hond meestal overdag uitlaten, maar wil die verantwoordelijkheid niet

Benieuwd naar jullie reacties.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 29 Dec 2013 14:37

Re: Honden topic <3

Als jouw vriend de verantwoording niet wil nemen om hem overdag uit te laten als jij aan het werk bent houdt het denk ik wel op.. Een hond heb je toch samen.

Als je een seniorenhond wilt zul je goed moeten kijken naar het ras. Sommige krijgen al snel last van de heupen zeker op die leeftijd, dan zou de trap een probleem kunnen zijn.

Wil je een grote, gemiddelde of kleine hond?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2014 12:57

Re: Honden topic <3

Eens met Moontje.

Het nadeel kan zijn dat als je de hond niet zelf hebt opgevoed dat die niet goed is opgevoed.
Dat die bijvoorbeeld veel blaft,schooien,niet met kinderen kan vinden enz.

Ik vind het zelf zielig als een hond langer dan 5 uren alleen moet zijn.
Hier gaat onze hond vaak naar mijn schoonouders als wij werken of weg willen/moeten.
2014 2016
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 13 Jan 2014 14:46

Re: Honden topic <3

Ik ben helemaal happy. Gisteren heb ik te horen gekregen dat de eigenaren van de reu die wij in gedachten hebben voor ons volgende nestje de combi wel zien zitten! Onze teef (van mijn ouders) zal eind deze maand geröntgend worden op HD en dan gaan we de boel in gang zetten en hopelijk kan ze dan de volgende loopsheid gedekt worden.

Wat betekent dat (als alles mee zit uiteraard) de veestapel bij mij uitgebreid gaat worden met Tervueren teefje! Een pupje uit eigen fok. leuk leuk leuk! Maar eerst duimen draaien voor goede HD foto's.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2014 05:01

Re: Honden topic <3

Guus, ik kan me jouw trots zo goed voorstellen! Wij passen nu op 10 honden (7 werkhonden en 3 Jack russels) en ik ben al zo gek op die beesten. Laat staan dat het m'n eigen hond zou zijn.

Heb afgelopen week Marley & Me gekeken en heb echt zo onwijs hard gehuild op het einde. M'n vriend snapte er niets van haha.. Dat maakte me wel aan het twijfelen of ik ooit zelf een hond wil.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Mrt 2014 23:06

Re: Honden topic <3

Zo he, het koste wat tijd om het topic te vinden, maar het is gelukt.

Ik had van de week zo'n mooie foto van onze hond. De moeite waard om te delen vond ik zelf.
Ze is nu ruim een jaar geweest, en word zoveel makkelijker, ook al was ze als pup niet moeilijk. Met deze foto zie je ook meer een volwassen hond dan een pup, vond ik zelf. Wat een meerwaarde om zo'n beest in huis te hebben. Ben echt blij dat we haar hebben. :heart:

Afbeelding
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 15 Mrt 2014 19:12

Re: Honden topic <3

@ Feline, Ik huil onbedaarlijk bij Marley & me, dat moment is zo verschrikkelijk. Ik ben opgegroeid met honden en altijd als de tijd gekomen is doet het echt ongelofelijk veel pijn maar toch zou ik het daarom nooit laten. Eerder een teken voor mij hoeveel gevoel erbij komt kijken (oho de dag dat ik Nala moet gaan missen duurt hopelijk nog heel lang)

@Tangerine, hee dat herken ik :) vacht moet nog volgroeien, net iets te grote en donkere oren bij de rest van het beestje. Heerlijk he haha alle fases zijn leuk (zelfs de pubertijd ook al hoor je me dat niet toegeven op het moment dat ze de hort op was)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem331

Bericht 22 Apr 2014 10:22

Re: Honden topic <3

Nog maar een keer uppen!

Ik gooide gisteren een lege fles sinaasappelsap naar buiten. Wat een lol kan een hond daar mee hebben :ja:
Uiteindelijk is ze lekker in de tuin gaan liggen en kwam ze er achter dat ze er nog best wat drupjes uit kon halen. Net op tijd de foto gemaakt :)

Afbeelding
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 22 Apr 2014 19:34

Re: Honden topic <3

Oooh, wat een lieve foto Tangerine!
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Apr 2014 22:20

Re: Honden topic <3

Dankje, ze heeft ook echt zo'n lieve snuit altijd!
<<

anoniem196

Bericht 08 Mei 2014 13:59

Re: Honden topic <3

Onze 2 honden.

6,5 en bijna 6
* fotos weg
Laatst gewijzigd door anoniem196 op 02 Sep 2014 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem86

Bericht 08 Mei 2014 15:42

Re: Honden topic <3

M'n schoonouders hebben een jack russel van een jaar, en nu hebben ze sinds eergisteren een herder pup.... Ik ben verliefd!!!!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jun 2014 12:57

Re: Honden topic <3

Wat een mooie foto tangerine.

Hoe gaat dat Pippa? De Jack de baas of valt het mee?
2014 2016
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 04 Jun 2014 18:09

Re: Honden topic <3

Ik loop al sinds zondag op een roze wolk. Mijn Tervuerense herder reu is zondag op de rasspeciale van een Duitse rasvereniging Best in Show geworden (er deden ruim 200 honden mee). Ik ben zo ongelofelijk trots!
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jun 2014 19:25

Re: Honden topic <3

Oh wat leuk. Dat is weer eens wat anders om met je hond te doen.

Onze hond heeft de kolder in de kop of zo, last van mooi weer, of is gewoon aan het puberen. Tot vervelends aan toe :)
<<

Femke

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 09 Jan 2014 13:55

Bericht 09 Jun 2014 10:09

Re: Honden topic <3

Hallo allemaal, ik zou graag wat advies willen hebben.

Ik ben 22 en woon bij mijn ouders. Sinds kort is mijn moeder gestopt met roken. Ze heeft zelf als beloning bedacht om als ze 3 maanden gestopt is een hond te nemen. Ik ben daar al vanaf het begin tegen geweest, maar ze wil me niet serieus nemen. Inmiddels is ze alweer 2,5 maand gestopt en ik wil nog steeds geen hond. Ik hou niet van dieren, loop op straat ook altijd met een grote boog om honden heen omdat ik ze eng vind (mede doordat ik van tevoren niet weet wat ze gaan doen) en vind dieren gewoon vies (sorry dat ik dit zeg, ik begrijp goed dat mensen het hier niet mee eens zijn maar dit is mijn mening). Ik zie het dus gewoon echt niet zitten om een hond in huis te krijgen. Op mezelf gaan wonen is ook geen optie, want daar heb ik de financiële middelen niet voor.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers