Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


breath holding spell

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Jun 2014 20:37

breath holding spell

T heeft breath holding spell / white spells. Bij verdriet/pijn/ frustratie/ schrik kan hij zo heftig reageren dat hij stopt met ademen, blauw wordt en wegraakt. Al 2 keer heeft de ambulance voor gestaan omdat het zo angstaanjagend is. Hij is ook opgenomen geweest in het ziekenhuis waarbij het eea onderzocht is maar hier kwam (gelukkig! ) niets uit.

afgelopen donderdag was het weer raak. Ik vertrok iets te abrupt (denk ik) naar mijn werk. Na 5 min belde mijn moeder of ik zsm terug wilde komen want T had een aanval. Toen ik binnen kwam lag hij op zijn zij met zijn armen en benen te schokken. Gelukkig reageerde hij snel op mijn komst, zei 'mama' en viel in mijn armen in slaap. Deze aanval heeft dus zeker 4 min geduurd. Ik zat te shaken van schrik. Het ambulance personeel heeft hem nagekeken maar hij hoefde gelukkig niet mee.

vrijdagmiddag viel hij met zijn loopautootje. Niet hard maar hij schrok, huilde, draaide met zijn ogen en weg was hij. Gelukkig ook heel snel weer helder. Maar deze aanvallen maken mij best angstig. Ik weet dat het onschuldig is, maar schrik er toch behoorlijk van.

Is iemand hier bekend mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er nu continue bovenop zit, voor hem niet fijn maar voor mij ook erg vermoeiend.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jun 2014 20:49

Re: breath holding spell

Vervelend dat je zoontje het doet. Ik heb het zelf gehad als baby/peuter. Mijn ouders schrokken er in het begin ook altijd van. Ik raakte wel altijd buiten bewustzijn, misschien net anders. Mijn ouders legden mij dan op de bank/bed en als ik na een kwartiertje zelf nog niet wakker werd, gingen ze me actiever wakker maken (roepen, beetje schudden etc). Volgens mij is het allemaal vrij onschuldig, maar het is natuurlijk wel eng om te zien gebeuren. Volgens mij kun je het alleen maar laten begaan. Bij mij was er overigens altijd een duidelijke aanleiding (boos/huilen) en zo te lezen bij jou zoontje ook. Die situaties kun je niet tegengaan en extra aandacht zal ook niet helpen. Het gaat vanzelf over. Ik was er met 4 jaar overheen gegroeid.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jun 2014 21:00

Re: breath holding spell

Dat is naar maia. Dochter van een collega deed het ook, zij zat op mijn kdvgroep maar heeft het daar nooit gedaan. Zij was ook vaak een paar minuten weg en was na zo'n aanval altijd heel erg moe. Mijn collega zei dat het heel naar was om te zien. Gelukkig groeien kinderen er weer overheen, maar dat maakt het voor nu natuurlijk niet beter. Sterkte, het lijkt me echt heel rot om steeds mee te maken met je kind.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Jun 2014 21:19

Re: breath holding spell

Highway ik deed het zelf ook als baby dus voor mijn moeder was het ook niet helemaal nieuw. En waarschijnlijk zal de tijd mij ook leren er niet constant zo van te schrikken, ik lees vaker dat het rond de kleutertijd overgaat, dan hebben we nog even ;-)!!

Liadan, mijn man maakte het de eerste x mee en was echt in paniek, hij dacht dat hij stikte oid. Het is erg zielig om te zien hoe heftig T reageert. Het past ook bij zijn karakter hoor, hij is nogal vasthoudend en wil denk ik teveel voor zijn leeftijd. Ik hoop dat het niet (te) vaak gebeurt. Had het kindje van je collega ook white spells?
Mother of 3 adorable children
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jun 2014 22:06

Re: breath holding spell

Maia, ik moest even opzoeken wat een white spell is, maar zij had volgens mij de andere vorm.
En ik snap dat je er van in paniek raakt, helemaal als je nog niet weet wat het is, wat lijkt me dat beangstigend.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 08 Jun 2014 10:59

Re: breath holding spell

Ik heb het als baby/peuter ook een paar keer gehad. Mijn ouders hebben me toen heel even onder de koude kraan gehouden, zodat ik zelf schrok en weer ging ademen.
Lijkt me heel beangstigend.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 08 Jun 2014 14:23

Re: breath holding spell

Mijn oudste dochter heeft dit ook. (gehad)
Ontzettend eng en op slot frustrerend! Ze is daarvoor ook opgenomen geweest.

Als je meer wilt weten dan mag je me ook een pb sturen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Jun 2014 00:27

Re: breath holding spell

Mijn vriend had dit vroeger ook (als hij zijn zin niet kreeg / boos was) en hoe eng het er ook uit ziet zijn moeder liet hem altijd "gaan". Zodra hij zijn bewust zijn verloor, ging hij automatisch weer ademen. Ze had mij hier al over verteld toen wij ons zoontje kregen want het leek er soms op dat ons zoontje dit ook had. Gelukkig is het nooit zover gekomen en het lijkt mij behoorlijk eng om te zien en te proberen te realiseren dat zodra ze buiten bewustzijn zijn ze automatisch weer gaan ademen lijkt mij in dat geval best lastig. Sterkte ermee, hopelijk houdt het snel op!
Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 09 Jun 2014 07:31

Re: breath holding spell

Lenthe, laten schrikken werkt hier net weer averechts. Hij blijft er dan nog langer in door de schrik!

Amarylles, ik stuur je zo even een pb

M-G, als hij bij mij een bhs heeft kan ik hem vrij snel geruststellen en begint idd te ademen zodrs hij flauwvalt. Bij mijn man of moeder blijft hij er veel langer in.de laatste x dus zeker een minuut of 4. Kleine heethoofd :smile:
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi