Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld lenen

<<

Anoniem51

Bericht 08 Jun 2014 10:47

Re: Geld lenen

Ja, en? Het kán nog altijd zo zijn dat zij niets met die pagina te maken heeft. En sowieso heeft dit hele topic niks met die hele kwestie te maken, dus ik snap niet zo goed waar je heen wilt.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Jun 2014 20:37

Re: Geld lenen

Prosecco schreef:@ Tuktuk: laat ik het dan zo zeggen: waarom zou je uberhaupt een ANDERE auto kopen. Mijn punt is meer dat ze volgens mij helemaal geen auto echt nodig heeft.


Dat quoten ging volgens mij even mis. Dus ik reageer op alles, in een nieuwe quote.

Ik woon in een dorp met het gemak van winkels e.d. om me heen. In principe ben ik geen auto nodig. Ik kan alles lopend en/of op de fiets doen. Maar mocht mijn auto volgende maand wel af zijn, dan moet ik goed nadenken over wat ik wil. Wil ik de auto oplappen of wil ik een autootje van een paar honderd euro kopen die mij makkelijk van a naar b brengt? Ik zit natuurlijk nu thuis, maar dat wil ik liever niet mijn hele leven en als het even kan dan wil ik gewoon snel weer meedraaien met de maatschappij. Dan zou ik met de bus naar de stad kunnen, maar dan word ik echt afhankelijk van de stad en dat is in de afgelopen jaren niet succesvol gebleken. De busdiensten zijn hier ronduit beroerd (altijd al geweest) en we hebben hier geen treinen. Wil ik uit mijn dorp, dan zal ik toch echt een auto moeten hebben en als ik meer reistijd wil hebben dan dat ik werk, dan kan ik met de bus gaan. Maar goed, mocht mijn auto moeten worden vervangen dan komt er een goedkoop autootje. Is het zo dat de APK 'maar' een paar honderd euro (onder de 500 euro) te kosten, dan houd ik mijn eigen auto. Drie jaar geleden had hij 1000 euro op zijn kop en dat wil ik mezelf niet nog een keer aandoen. En ik moet wel eerlijk tegenover mezelf blijven, is mijn auto na tien jaar trouwe dienst het nog wel waard om er nog een keer 1000 euro overheen te krijgen? Maar een lening zou ik nooit voor een auto nemen. Mijn broertje heeft het wel gedaan en hij betaald nu nog voor een auto die er al vier jaar niet meer is. Zo zonde!

En of Limbogirls82 nu wel of niet iets met de Facebookpagina te maken heeft, het doet niets af aan de normale vraag die ze hier stelt. Dus ik antwoord gewoon. In dat opzicht ben ik het eens met Dundas.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jun 2014 21:19

Re: Geld lenen

Maar Marley, als je dan ergens een baan krijgt waar je wel een auto voor nodig hebt kun je er dan toch altijd nog een aanschaffen? Misschien kom je ergens te werken wat heel goed met OV te bereiken is of kun je zelfs fietsen. Scheelt je elke maand heel veel geld.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Jun 2014 21:26

Re: Geld lenen

Prosecco schreef:Maar Marley, als je dan ergens een baan krijgt waar je wel een auto voor nodig hebt kun je er dan toch altijd nog een aanschaffen? Misschien kom je ergens te werken wat heel goed met OV te bereiken is of kun je zelfs fietsen. Scheelt je elke maand heel veel geld.


Daar heb je ook helemaal gelijk in. Ik kan niet in de toekomst kijken en weet niet waar ik een auto voor nodig ben of juist helemaal niet. Toen ik mijn rijbewijs haalde kreeg ik ook gelijk mijn vrijheid om weg te kunnen. En in de afgelopen 12 jaar (shit, ik ben oud) heb ik nog geen moment zonder auto gezeten. Misschien dat ik daarom denk dat ik er niet zonder kan. Maar ach, we zijn nog niet zo ver dat ik afscheid moet nemen van mijn wagentje. Tijd zal het leren.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers