Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 16 Sep 2013 13:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wauw super Thunder!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 16 Sep 2013 13:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sandra wat een verschil he zo in groep 3. Maar M vind het ook leuk, alleen jammer dat hij niet zoveel meer mag spelen. Hier ook groep 3/4 bij elkaar.

Bij ons hebben de kleuters nu het thema thuis en al huiswerk mee. Volgende week mag C wat spullentjes en foto's meenemen van thuis om te laten zien.

Thunder fijn dat het wegbrengen vanmiddag weer goed ging. Hoe gaat het nu met het eten van hem?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 16 Sep 2013 13:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Nou ja wat een stom systeem zeg. Belachelijk die kruizen en dan de consequentie die eraan hangt... En helemaal bij kinderen die net naar school gaan ga je toch geen kruizen uitdelen. Ik zou daar zeker iets van zeggen en om opheldering vragen.

Oh ik zou dit ook echt niet kunnen waarderen zeg, wat raar!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 16 Sep 2013 13:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik wil ook graag meekletsen. Ik zal niet heel actief zijn in verband met drukte (studie enzo) maar ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen!
Mijn zoontje M. zat een maand voordat hij 4 werd op school. Hij doet het super! De juf zegt dat hij niet onder doet voor de kindjes van groep 2. M. is pas 4 geworden. De school is een buurtschool (kleinschalig) maar er zitten wel 20 kleutertjes in de klas. Hij komt telkens met hele verhalen uit school :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Sep 2013 13:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haaai SoT! Leuk dat je ook komt kletsen. Gefeliciteerd nog met M!

Woezel, het eten zal hier wel een ding blijven. Soms gaat het goed, soms ook dagen niet. Hij eet momenteel genoeg om er (minimaal) van te groeien. Dat is het belangrijkste.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 16 Sep 2013 13:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sofie, spannend!! Vanmorgen op school ging weer super. En net met wegbrengen, keek hij al weer niet naar me om. Goed teken. Succes woensdag.

Thunder wat super dat hij vanmiddag zonder tranen bleef!
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem135

Bericht 16 Sep 2013 14:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat goed Thunder!
Wat fijn dat je zoon het zo goed doet Sot :)
Spannend Sofie,denk dat het helemaal goed gaat komen :D
Zal straks de foto van de traktatie nog even plaatsen,moet zo weg en laat hem liever niet online staan vanwege haar naam die duidelijk in beeld is dan :thumbup:
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Sep 2013 08:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, hoi! hier gaat alles zijn gangetje,met de jongens alles prima, zelf qua gezondheid een beetje in de lappenmand helaas.. Fijn dat het gistermiddag zo goed ging met wegbrengen! Hoe is het met T?

Woezel, ja een hele overgang he zo naar groep 3! Gelukkig vinden ze het leuk. Hier krijgen ze in groep 4 "pas" huiswerk mee. Gelukkig maar, ik vind het al pittig genoeg zo voor hem.

Mamzelle, leuke traktatie met die peertjes, hebben jullie een perenboom in de tuin?

Lieke, wat fijn dat het zo goed gaat! Leuk dat jouw jongste dezelfde naam heeft, hoe heet de oudste?

Sorry, de rest ben ik even kwijt, moet er nog even inkomen!

Hier vandaag geen school, gister ziek uit school gekomen, hij heeft op de bank geslapen van half 4 tot half 7 en daarna verder op bed.. Zo sneu, hij lag helemaal te rillen van de koorts en te kreunen in zijn slaap. Het lijkt nu gelukkig wel wat beter te gaan.

Ik heb wel voor donderdag een afspraak bij de dokter gemaakt voor hem, hij hoort slecht de laatste 2 weken. Vorige week al naar een andere arts geweest, die keek snel, concludeerde dat hij geen oorontsteking had, en toen stonden we weer buiten.. Ja, op zich fijn, maar hij hoort gewoon nog steeds de helft niet.. Nu dus maar een afspraak bij de andere arts gemaakt!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 17 Sep 2013 08:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Is hij ook verkouden dan horen ze ook slechter.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Sep 2013 09:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Printje, hij is erg verkouden geweest, nu nog een beetje.. Maar het is echt een ramp, hij hoort me de helft van de tijd gewoon echt niet :nopompom:

Toen hij erg verkouden was heb ik juist neusspray gebruikt om alles een beetje open te houden.. Ik hoop/ denk ook dat het met die verkoudheid te maken heeft! Maar voor de zekerheid wil ik het toch even nagekeken hebben, lijkt me ook zo lastig voor hem in de klas....
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 18 Sep 2013 08:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter is maandag voor het eerst gegaan, maar het afscheid word de dag lastiger.
Vanmorgen wou ze dus echt niet meer :( , schreeuwen en huilen dat ze met mij mee wilde.
Echt het gaat zo tegen mijn gevoel in... het liefste had ik haar mee genomen naar huis.
Heb zelf gewoon jankend op de fiets gezeten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 18 Sep 2013 08:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat vervelend Lilypie, misschien een idee om anders morgen eens aan de juf te vragen of jou na een uurtje of wat te bellen hoe het gaat? Ik bel bij kinderen die zo verdrietig zijn altijd even naar de ouders na een uurtje of wat want die huilbuien zijn vaak binnen een minuutje al wel weer over. Wat vervelend dat je je er zo rot om voelt, heel begrijpelijk hoor maar anders gewoon even bellen naar school joh.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 18 Sep 2013 10:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sandra: wat sneu dat hij zo ziek is! Mijn oudste heet Jesper.

Sofie: hoe ging het met B op school vandaag?

Lilypie: wat rot dat ze zo verdrietig is. Het is inderdaad waarschijnlijk zo weer over, maar het breekt je hart om haar zo achter te laten! Hopelijk gaat het gauw weer beter.

Gisteravond ouderinformatie avond gehad. Ik vond het heel leuk om even te zien hoe het nou eigenlijk gaat en wat de dagindeling is enz. Dat contrast vind ik wel heel groot met het kinderdagverblijf. Geen overdrachtsmomentjes meer en J vertelt thuis ook bijna niets over hoe hij het gehad heeft. Dus ik heb het gevoel dat ik zoveel mis ineens...
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 18 Sep 2013 10:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat is inderdaad wel een goed idee Printje.
Inderdaad Lieke het breekt echt mijn hart, ben tegenwoordig ook echt een emo doos ...
Afbeelding

Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 18 Sep 2013 10:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lieke, D.aan vertelt zelf meestal wel heel veel. Als hij het soms niet weet, dan probeer ik vragen te stellen (buiten gespeeld, wat in de kring gedaan etc.) dat lukt nu beter omdat ik, door de infoavond, een beetje weet hoe z'n dagen eruit zien...Misschien een tip?

Sandra, ik bedenk me net dat ik niet meer heb gereageerd op je PM...Al gebruik gemaakt van de linkjes? Misschien niet omdat 'ie ziek was?

Lilypie, oh dat zijn echt rotsituaties! Wat Printje ook al zegt, gelukkig is het meestal heel snel over! Maar je gaat wel met een rotgevoel naar huis!

D.aan is dinsdag weer vrolijk begonnen! Gister kreeg hij z'n eerste uitnodiging voor een kinderfeestje! Mama was blijer denk ik ;-)
Gistermiddag waren we aan het wandelen, D.aan op z'n fiets. We liepen langs de BSO en kinderen uit zijn klas speelden buiten. Kwamen allemaal naar het hek rennen, Hoi D.aan!!!, D.aan voelde zich helemaal stoer haha!
<<

Anoniem32

Bericht 18 Sep 2013 10:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuk dat hier zo actief gekletst wordt.
Ik kan het amper bij houden.

Mijn mannetje heeft vandaag een dagje vrij. Hij heeft vanmorgen nieuwe buisjes in zijn oren gekregen.
Gisteren afgemeld op school maar blijkbaar niet goed door gegeven. Vanmorgen werd ik gebeld door de juf waar Stanley was. Dat vond ik wel goed dat ze dat na checken. Op woensdag heeft hij een andere juf en zijn eigen juf had dat dus niet opgeschreven.

Hij doet het prima op school alleen maakt hij best veel ruzie en doet kindjes opzettelijk pijn.
Ik weet niet goed hoe ik hem dit kan laten inzien dat het fout gedrag is.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 18 Sep 2013 11:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha LindaK, weet je wat J dan zegt: nee mama ik heb niet in de kring gezeten. Ik zat stil in een hoekje en heb niks gedaan (dat heeft A ooit eens tegen hem gezegd en dat zegt hij nu standaard). Maar ik ga vanmiddag schooltje spelen met hem, kijken of ik er dan wat uit krijg ;-) Whahaha geweldig. Ik denk dat ik ook blijer zou zijn dan Jes met een uitnodiging... Leuk dat hij zo populair is en zoveel vriendjes heeft.

Stuiterbal: alles weer goed gegaan met zijn buisjes? Lastig dat hij dat gedrag vertoont. Is het zijn manier van aandacht vragen? Wat zegt de juf ervan?
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Meeko

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:13

Bericht 18 Sep 2013 15:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe valt bij jullie de meivakantie?
Hier heeft ze gewoon van 18 april t/m 5 mei vakantie! Bijna 2 en halve week. Vind ik echt lang.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 18 Sep 2013 15:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zo dat is zeker lang, zeg. Hier is het van 26 april tot en met 5 mei
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:34

Bericht 18 Sep 2013 15:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier duurt de mei vakantie 2 weken, van 26 april tot en met 11 mei.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 18 Sep 2013 19:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle: Waar blijft die foto? :D PM mag ook hoor. :wink:

Lieke: Idd. een goed teken. Hij heeft niet erg hoeven wennen na de hele lange vakantie dus.

Lilypie: Wat sneu zeg. :( Hoe is het vandaag gegaan?

Linda: Wat leuk dat D. de eerste uitnodiging heeft voor een feestje.

Meeko: Hier is de meivakantie van 28 april t/m 9 mei.


B. was zo blij dat ze vandaag eindelijk naar school mocht en het ging heel erg goed. Ze kende al wat kindjes van de peuterspeelzaal die de afgelopen maanden al 4 waren geworden, ze vond het heel leuk om hen weer te zien. Een meisje uit groep 2 kwam meteen een praatje met haar maken en mocht haar alles laten zien. Zo leuk was dat.
Na afloop nog een klein gesprekje met de juf gehad. De juf vertelde dat ze in de kring zaten en de kinderen om de beurt een liedje mochten kiezen. B. zong de liedjes goed mee en toen zij een liedje mocht kiezen koos ze Itsy bitsy spider. De juf was helemaal verbaasd dat ze een Engels liedje koos. Niemand kende die verder en ze heeft hem voor de hele klas gezongen.
Ik ben dus heel trots op mijn meisje. Volgende week woensdag mag ze weer wennen. Ze wil nu dus niet meer naar de peuterspeelzaal, maar iedere dag naar school. Gelukkig hebben de juffen wat uitdagendere werkje voor haar met letters en cijfers.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem135

Bericht 18 Sep 2013 19:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja,de foto haha,sorry! Zal 'm meteen nog even plaatsen Sofie wat fijn dat het vandaag weer zo goed ging op school :)

Sandra, wij hebben inderdaad een perenboom en hadden er echt gigantisch veel :D
Stuiterbal,is het goed gegaan in het ziekenhuis? Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van.
Lilypie,wat naar dat ze zo verdrietig is :(
Linda,wat leuk dat ze zo op je zoon reageren :D

Hier is dochter vandaag voor het eerst alleen bij een vriendinnetje wezen spelen,dat durfde ze eerst niet dus elke keer kwamen de kindjes hier thuis.
Verder gaat het allemaal goed,merk wel dat nu de week eindigt ze zo moe is.

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem135 op 19 Sep 2013 07:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2013 20:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Whaha, die kat ook onderin!

De meivakantie kan raar vallen vanwege alle feestdagen dit jaar.
Wij hebben zelf 1 week, dan tussendoor 2 dagen voor hemelvaart en dan met pinksteren nog een week.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2013 20:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zo, mijn mannetje is vandaag weer lekker naar school geweest, hij was weer aardig opgeknapt gelukkig.

Lindak, ja ik heb al iets gedaan met je linkje, ik heb een dobbelsteen met letters gemaakt van de veilig leren lezen.site, leuk en leerzaam! En ook fijn om te merken dat hij die letters inderdaad al beheerst.wat leuk, de eerste uitnodiging voor een kinderfeestje!

LIlypy, jeetje wat akelig dat het afscheid zo moeilijk gaat.. hier heeft de oudste 2 jaar kang gehuild bij het wegbrengen naar de psz, maar hij was dan meestal na 5 minuten stil.. ik zou inderdaad vragen of ze je even kan bellen oid zodat jij ook wat geruster bent. Succes ermee!

Lieke, dat is ook een leuke naam, heeft hier ook op het lijstje gestaan! Ik vind de informatie avonden ook altijd fijn, dan weet ik een beetje wat hij doet, zelf verteld hij niet zo veel helaas..

Stuiterbal, hopelijk heeft hij niet al te veel last van de ingreep. Wat vervelend dat hij zo doet op school, vertelde de juf het? Hoe reageert hij als de juf hem daarop aanspreekt?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2013 20:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik was nog niet klaar, werkt niet echt handig op de tablet!

Sofie, wat leuk dat je meisje het zo goed gedaan heeft op school, stoer hoor dat ze zo even een engels liedje zingt!

Mamzelle, leuk hoor een eigen perenboom, wij hebben een volkstuin, dus veel eigen groente maar helaas weinig fruit.. leuk dat ze voor het eerst ergens is aan spelen, heeft ze het leuk gehad?

Zo, dat was hem geloof ik weer! Morgen weer een schooldag, wel tussendoor even naar de dokter voor zijn oren. S'middags gaat s ook naar de psz, dus even 2 uurtjes voor mezelf, eeeeiiindelijk weer eens naar de kapper :cheering:
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers