Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is er nou verantwoordelijk ???

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 13:11

Wie is er nou verantwoordelijk ???

Op onze bruiloft hebben wij een fotokist gehuurd. Hier konden de gasten 3x op de foto en dan kwam er zon strookje uitgerold met de foto's erop.
Super grappig natuurlijk, maar niet goedkoop...

De man die m kwam installeren was al vrij onbeleefd en gehaast, kwakte dat ding neer, vertelde mij hoe het werkte en weg wastie.
Vervolgens ging het personeel van de strandtent even checken of het werkte en kwamen ze tot de conclusie dat hij zo niet op een mooie plek stond.
Ze hebben m een kwartslag gedraaid en gingen weer verder met testen tot POEF..... dat ding ineens uit viel.
Ze kregen m wel aan de praat, maar hij printte niet meer.
Ze hebben met het bedrijf gebeld en er kwam een monteur (zou 'maar' 2u duren voor hij er was).
Ondertussen ging onze dag verder en konden er een hele hoop gasten niet op de juiste manier of helemáál niet op de foto.
Uiteindelijk was hij pas gerepareerd nadat de meeste gasten die bij de ceremonie waren al weg waren.

Ik heb contact gezocht met ze gisteren en nu beweren zij dat het aan het stopcontact lag waar hij op aangesloten was, de tweede kist die de monteur had meegenomen gaf op dat stopcontact hetzelfde probleem.
Toen hij aangesloten werd op een ander stopcontact deed hij het wel.
Ik vond overigens dat ik niet heel erg vriendelijk te woord werd gestaan, de man leek het probleem niet echt te begrijpen en bleef maar wijzen naar de strandtent.

Ik heb er nog een mail achteraan gestuurd met nogmaals het hele verhaal erin en dat ik hen verantwoordelijk acht voor het zoeken naar een oplossing.
Helaas heb ik daar nog geen antwoord op.

Overigens geeft de strandtent aan nog nooit eerder problemen te hebben gehad met dat stopcontact en het regelmatig gewoon te gebruiken.

Wie... is hier nou verantwoordelijk?
Want dat ik een compensatie wil is zeker, 3 kwart van de dag hebben we er geen, of niet juist gebruik van kunnen maken.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jun 2014 13:50

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Ligt er aan. Want hij deed het en er is door het personeel van de strandtent iets aan veranderd. Dus ik zou even in de algemene voorwaarden kijken of er iets in staat over wijzigingen aan de apparatuur etc.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 13:55

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Daar zat het probleem niet in, het zat puur in het stopcontact aldus de lui van die kist.
Stekker is er bij het verplaatsen ook niet uitgeweest, hij is ook niet vertild, alleen kwartslag gedraaid.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jun 2014 14:19

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Hoe weet hij nou dat het in het stopcontact zit dan? Omdat de andere kist het er ook niet op deed?
Daar zou dat ding het toch helemaal niet moeten doen? En niet alleen niet printen? Ik zou ze in dat geval aansprakelijk stellen voor toerekenbare tekortkoming in de nakoming. Dan mag hij zelf gaan aantonen dat het niet bij hem lag.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:20

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Dus na het draaien deed hij het nog en toen opeens niet meer en het ligt dus waarschijnlijk aan het stopcontact? Is het dan niet logischer dat dat apparaat zelf ergens kortsluiting had ofzo, zeker als hij nog wel printte want dan kreeg hij wel stroom.

Niet dat ik nu wel weet wie er verantwoordelijk is trouwens.. :') Ik zou denken die firma van het apparaat hoor! Heb je al betaald?
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:27

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Oh lees nu dat andere ding het op dat stopcontact ook niet deed en beide apparaten op ander stopcontact wel. Dan klinkt het wel logisch dat het aan het stopcontact lag ja.. :(

Geen idee of de strandtent daarvoor aansprakelijk kan zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2014 14:29

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Als ik het verhaal zo lees heeft 't helemaal niks met het stopcontact te maken. Ik bedoel, dan zou het apparaat het toch helemaal niet moeten doen? Als het stopcontact het niet doet geeft ie geen stroom en dan zou het dus niet zo kunnen zijn dat alleen het printen niet werkt. Ik zou het fotobedrijf aansprakelijk stellen, ik denk toch echt dat het apparaat defect is geweest.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jun 2014 14:40

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Dat denk ik inderdaad ook Elliot.

Sowieso, al zou het wel aan het stopcontact liggen, dan vermeld je dat toch even?!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 14:48

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Even nog wat details:

Ja, het apparaat deed het en na het draaien ook nog. Toen ineens was het POEF helemaal uit. Wat er daarna gebeurd is weet ik niet precies, ik moest tenslotte ook nog trouwen enzo :P
Volgens de monteur (of de man aan de telefoon, ik weet even niet meer precies wie dat nou gezegd heeft), knetterde het apparaat ook van binnen.
Er konden inderdaad wel foto's gemaakt worden, maar er kwam niets uit. En in de tijd dat de monteur er mee bezig geweest is (ook best even) konden we er helemaal geen gebruik van maken.

Helaas hebben we al betaald, de verkleedkist die we er achteraf bij besteld hebben nog niet en ik was ook niet van plan die te betalen totdat er een oplossing is.
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Jun 2014 15:15

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Nouja, als-ie wel pruttelt en er nog foto's gemaakt kunnen worden, doet-ie 't toch? Of heeft de interne printer een aparte stekker of zo?
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jun 2014 15:16

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Er kan wel kortsluiting ontstaan zijn in het apparaat doordat een groep overbelast was of doordat er ook andere apparaten op die groep aangesloten waren. Als er bijvoorbeeld ook een oven op aangesloten is, en ten tijde van het testen wordt die niet gebruikt, maar op een gegeven moment wel het fotoapparaat en de oven tegelijk kan er een piekbelasting zijn op de bewuste groep, waardoor het foto apparaat kapot is gegaan.
Ik zeg niet dat dit is gebeurd, maar het kan wel heel goed. Heeft mijn man ook eens gehad met zijn werk. Normaal had dat café nooit last, als het stopcontact gebruikt werd voor lichte apparaten, maar bij grote stroomverbruikers kon de groep het niet aan.

Niet dat jij er nu iets aan hebt, maar daarvoor vraagt mijn man altijd 2 lege groepen om zijn apparatuur op aan te sluiten.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Jun 2014 15:40

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Geen antwoord op je vraag, maar Huh ben je al getrouwd??? Heb ik dat nou helemaal gemist of heb je daar ook niet uitgebreid over geschreven/foto's geplaatst?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Jun 2014 15:42

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

MissBitchy schreef:Geen antwoord op je vraag, maar Huh ben je al getrouwd??? Heb ik dat nou helemaal gemist of heb je daar ook niet uitgebreid over geschreven/foto's geplaatst?


:shock: is dit sarcastisch? Er is een heel topic over!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Jun 2014 15:43

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Alibi haar verhaal klinkt best wel aannemelijk!
Super vervelende situatie trouwens :( want je hebt nu dus niet van iedereen foto's?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 15:47

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Bazinga schreef:Nouja, als-ie wel pruttelt en er nog foto's gemaakt kunnen worden, doet-ie 't toch? Of heeft de interne printer een aparte stekker of zo?


Er kwam 1 stekker uit.

Alibi, dat zou kunnen, maar dat is dan aan de gene die het installeert om dat te controleren lijkt me.
Ook zeiden ze dat de strandtent bekend was, ze hadden dus kennelijk al eens vaker kisten afgeleverd daar.
Het was overigens een stopcontact in het plafond vlakbij een van de uitgangen, ik schat de kans klein dat die op dezelfde groep zit als de keukenapparatuur.
En in principe is het een kleine computer met printertje, die zou niet belachelijk veel stroom moeten trekken toch?


Heel fijn hoor, dat de foto's als het goed is wel opgeslagen zijn, maar daar hebben de gasten niet zo veel aan en daar heb ik dat ding ook niet voor gehuurd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Jun 2014 15:49

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Green_Pepper schreef:
MissBitchy schreef:Geen antwoord op je vraag, maar Huh ben je al getrouwd??? Heb ik dat nou helemaal gemist of heb je daar ook niet uitgebreid over geschreven/foto's geplaatst?


:shock: is dit sarcastisch? Er is een heel topic over!


Nee! Waar? Ik ga zoeken! Terwijl ik toch regelmatig in alle pijlers kom :palm:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Jun 2014 15:50

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

MissBitchy schreef:
Green_Pepper schreef:
MissBitchy schreef:Geen antwoord op je vraag, maar Huh ben je al getrouwd??? Heb ik dat nou helemaal gemist of heb je daar ook niet uitgebreid over geschreven/foto's geplaatst?


:shock: is dit sarcastisch? Er is een heel topic over!


Nee! Waar? Ik ga zoeken! Terwijl ik toch regelmatig in alle pijlers kom :palm:


lejow-trouwt-vandaag-t9737.html
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jun 2014 15:54

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Lejow schreef:
Bazinga schreef:Nouja, als-ie wel pruttelt en er nog foto's gemaakt kunnen worden, doet-ie 't toch? Of heeft de interne printer een aparte stekker of zo?


Er kwam 1 stekker uit.

Alibi, dat zou kunnen, maar dat is dan aan de gene die het installeert om dat te controleren lijkt me.
Ook zeiden ze dat de strandtent bekend was, ze hadden dus kennelijk al eens vaker kisten afgeleverd daar.
Het was overigens een stopcontact in het plafond vlakbij een van de uitgangen, ik schat de kans klein dat die op dezelfde groep zit als de keukenapparatuur.
En in principe is het een kleine computer met printertje, die zou niet belachelijk veel stroom moeten trekken toch?


Heel fijn hoor, dat de foto's als het goed is wel opgeslagen zijn, maar daar hebben de gasten niet zo veel aan en daar heb ik dat ding ook niet voor gehuurd.


Het waren voorbeelden hè.
Als het de groep is van de hele zaal, kan wel net dat printertje de overbelasting geven.
En nee, diegene die het apparaat neerzet kan niet controleren of de groep waar hij op aansluit genoeg capaciteit heeft. Wel zou hij ernaar moeten vragen voor hij het stopcontact gebruikt, hoeveel vrije capaciteit die groep heeft als alle apparaten, lampjes etc op die groep aan staan.
Als hij vooraf heeft gevraagd ik heb zoveel capaciteit nodig, en de medewerkers hebben gezegd pak dat stopcontact maar, want die is leeg, dan ligt de bal bij het restaurant.
Hele lastige kwestie, want jij weet niet exact wat er tussen fotomeneer en restaurant medewerkers besproken is geweest.
En nog kan het zo zijn dat hij dat stopcontact al jaren gebruikt, maar dat toevallig een van de medewerkers even de stofzuiger oid ook op die groep aansluit.
Hoe je het went of keert, denk ik echt dat het overbelasting van de groep geweest is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 15:55

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Whaha :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jun 2014 15:59

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Alibi schreef:
Lejow schreef:
Bazinga schreef:Nouja, als-ie wel pruttelt en er nog foto's gemaakt kunnen worden, doet-ie 't toch? Of heeft de interne printer een aparte stekker of zo?


Er kwam 1 stekker uit.

Alibi, dat zou kunnen, maar dat is dan aan de gene die het installeert om dat te controleren lijkt me.
Ook zeiden ze dat de strandtent bekend was, ze hadden dus kennelijk al eens vaker kisten afgeleverd daar.
Het was overigens een stopcontact in het plafond vlakbij een van de uitgangen, ik schat de kans klein dat die op dezelfde groep zit als de keukenapparatuur.
En in principe is het een kleine computer met printertje, die zou niet belachelijk veel stroom moeten trekken toch?


Heel fijn hoor, dat de foto's als het goed is wel opgeslagen zijn, maar daar hebben de gasten niet zo veel aan en daar heb ik dat ding ook niet voor gehuurd.


Het waren voorbeelden hè.
Als het de groep is van de hele zaal, kan wel net dat printertje de overbelasting geven.
En nee, diegene die het apparaat neerzet kan niet controleren of de groep waar hij op aansluit genoeg capaciteit heeft. Wel zou hij ernaar moeten vragen voor hij het stopcontact gebruikt, hoeveel vrije capaciteit die groep heeft als alle apparaten, lampjes etc op die groep aan staan.
Als hij vooraf heeft gevraagd ik heb zoveel capaciteit nodig, en de medewerkers hebben gezegd pak dat stopcontact maar, want die is leeg, dan ligt de bal bij het restaurant.
Hele lastige kwestie, want jij weet niet exact wat er tussen fotomeneer en restaurant medewerkers besproken is geweest.
En nog kan het zo zijn dat hij dat stopcontact al jaren gebruikt, maar dat toevallig een van de medewerkers even de stofzuiger oid ook op die groep aansluit.
Hoe je het went of keert, denk ik echt dat het overbelasting van de groep geweest is.


Daar heb je een punt.
Gezien de houding van die meneer, durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat het niet gevraagd is en hij gewoon het dichtstbijzijnde stopcontact gezocht heeft.

Het is inderdaad ook gewoon lastig, omdat er niet continu iemand van ons bij geweest is en dus heeft kunnen zien wat er gebeurd en gezegd is.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 06 Jun 2014 16:11

Re: Wie is er nou verantwoordelijk ???

Heb je geen rechtsbijstand? Anders kan je die ff bellen :thumbup:
Afbeelding

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers