Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 21 Mei 2014 07:19

Re: najaar 2013 mama's!

Even een korte reactie van mij. Vanaf mijn telefoon gaat reageren op iedereen erg lastig.

Op dit moment zitten we al een paar dagen in een tentje in Zeeland. Het kamperen gaat erg goed. Lekker buiten de hele dag. L kruipt door het gras, eet gras en zand en vermaakt Zich met de afwasteil en een bekertje water. De nachten, waar ik tegenop zag, gaan prima. Hij slaapt aardig door. Alleen nacht een moest ik uit mijn warme slaapzak en l voeden. Frisjes.... Maar het is heerlijk relaxed tot nog toe.

@nillis, leuke foto's!
@stitch, wat fijn dat M al een paar nachten lang heeft geslapen. Heerlijk is dat he. Eens langer dan drie uur achter elkaar slapen. Hopen dat hij het volhoudt. En goed dat je qua voeden gewoon je eigen pad kiest.
augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mei 2014 08:10

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne schreef:
Ik krijg het gevoel dat bij mij de bv de laatste dagen minder wordt. N heeft veel sneller weer honger. Vandaag had ze om 6, 10, 13, 15, 19 en 21.30. Om 15 en 19 was flesvoeding omdat ik aan het werk was. Toen ik net thuis was wilde ze meteen drinken. Heb zelf ook maar 100 ml gekolfd om 17.00 uur.
Misschien dat ik nu ook maar wil afbouwen naar alleen nog alleen een ochtend en avond voeding. Jij deed dat nu ook toch Exo? Hoe heb je dat aangepakt?


Dat is wel vaak Dolphinne. Ik kreeg met 2 maanden op het cb al te horen dat 6 of 7x drinken veel te veel was. Maar dat vond ik zelf onzin, mijn meid krijgt waar ze behoefte aan heeft. Echter ging ze vanaf dat moment vanzelf naar 5 voedingen op een dag, dus problem solved.

Toen ik weer ging werken, nam mijn productie af, waardoor ik uiteindelijk besloot 1 voeding te vervangen. Dat heb ik tot 5 maanden gedaan.

In de meivakantie heb ik de borstvoeding (4 vd 5 x) afgebouwd d.m.v. langzaamaan voedingen vervangen. Ik had nauwelijks stuwing, dus dat ging goed. En als ik wel erg volle borsten had, gaf ik haar gewoon. Nu zit ik dus op 2 borstvoedingen en dat gaat goed, al heb ik de ene dag meer dan de andere. Gister knalden m'n borsten bijna m'n shirt uit, terwijl ze eergister bijna leeg voelden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Mei 2014 20:19

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor de antwoorden.
Ik snap niet veel meer van mijn meisje. Vandaag heeft ze om 6.15 bij mij gedronken. Daarna rond half 11/11 uur een flesje van 100ml (dat stond er nog aan gekolfde melk van gisteren). Om 1 uur weer bij mij. Daarna rond half 5 een paar hapjes banaan (terwijl we boodschappen deden :smile: )
Om half 6 een voeding. 8 uur 3 ijsblokjes groente en een borst na. En ik gok dat ik haar straks wakker moet maken voor een laatste voeding als ik naar bed ga.

Het zal denk ik wel aan de warmte liggen en mss ook wel een regeldag. Alleen blijf ik het wel vreemd vinden dat ik steeds zo weinig kolf, de laatste tijd maar 100 of 120 ml.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2014 09:09

Re: najaar 2013 mama's!

Dochter en ik zijn flink verkouden, maar ze is er niet minder vrolijk door gelukkig :) ik ben alleen de hele dag bezig met haar neus schoonmaken, die stroomt regelmatig helemaal leeg :wink: Ook spuugt ze ineens weer, maar ze lijkt er geen last van te hebben gelukkig. Ze rolt wat af en wil ook steeds zitten, gaat steeds beter. We hebben weer lekker van het mooie weer genoten. Helaas geen tuin hier, maar wel een ruim balkon, dus daar heb ik ons picknickkleed neergelegd met haar speelkleed er bovenop, lekker in de schaduw. En gisteren zijn we ook nog naar een meer hier vlakbij geweest. Eerst lekker gewandeld daar en daarna lekker op een kleedje in het gras in de schaduw van een boom.

Stitch, blijven de nachten zo goed gaan? Heerlijk he, zo lang achter elkaar slapen. Onze dochter weegt ongeveer even veel (8 - 8,1 kilo), maar is wel een paar cm langer, lange meid!

Pomodori, kamperen klinkt heerlijk zo! Jullie hadden ook wel goed weer he?

Dolphinne, hoe gaat het nu? Bij mij wisselt het kolven ook wel hoor. Soms een tijdje vrij weinig en dan weer wat meer. Maar ik merk dat mijn dochter wel genoeg krijgt als ze bij me drinkt en ik heb genoeg voorraad,dus maak me er niet meer druk om.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2014 10:02

Re: najaar 2013 mama's!

In de kinderstoel gaat nu trouwens erg goed en ze vindt het ook erg leuk bij ons aan tafel:

Afbeelding

Dit is op ons balkon, we eten volgens mij de hele week al buiten :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 26 Mei 2014 10:19

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, hij slaapt nu al wel wat vaker door ja! :banaan: De ene keer 2 nachten achter elkaar, dan maar weer 1 nacht, maar hij heeft de laatste 10 nachten ofzo wel de helft doorgeslapen! Heerlijk! Vanaf volgend weekend willen we hem dan ook op zijn eigen kamertje gaan laten slapen (hij slaapt nu nog bij ons in de slaapkamer in de wieg) maar daar zie ik nog wel een beetje tegenop.
Wat vervelend dat jullie allebei verkouden zijn. Gelukkig heeft ze er geen last van. En lekker zo naar buiten op een kleedje. Dat mis ik hier echt wel :( We hebben wel een balkonnetje, maar dat zit echt heel de dag in de zon, dus daar is het echt al snel niet meer te houden als het wat lekkerder weer is. Gelukkig woont mn moeder iets verderop in de straat, dus kunnen we af en toe lekker bij hun in de tuin gaan zitten, maar dat is toch niet hetzelfde.
Wat een onwijs lieve foto van je meisje! Het is dat jullie zo ver weg wonen, anders had ik M wel uit willen huwelijken aan E :angel: ;)

Dolphinne, hoe gaat het nu met jullie? Ik heb soms ook een tijdje dat ik moeilijk genoeg bij elkaar gekolfd krijg, maar dat komt ook eigenlijk altijd wel weer goed. Al snap ik je onzekerheid wat dat betreft wel, want ik wordt daar ook steeds heel onzeker van.

Pomodori, lekker hoor, een paar daagjes weg! En stoer, gewoon met zijn 3-en in een tentje! Ik weet niet of ik dat zou aandurven hoor.

All, M slaapt nu dus ongeveer de helft van de nachten door, erg lekker! Verder zit ik een beetje te stoeien met het creeeren van een beetje ritme. Zeker omdat mijn kolfrecht over een paar weken afloopt, en ik maar 1 pauze heb op een dag, soms een uur, maar ook regelmatig maar 40 minuten. In die tijd gaat het me nooit lukken om 2 voedingen bij elkaar te kolven, dus eigenlijk zou er overdag een voeding afmoeten. Geen idee nog hoe ik dat moet gaan doen.
Verder zijn we gisteren even de stad in geweest (dordt in stoom) en hebben we gelijk wat nieuwe kleren gekocht voor M. :cheering:
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 26 Mei 2014 13:43

Re: najaar 2013 mama's!

Haajj ladies,

Hier ook weer een teken van leven van mij. Ik had vorige week een hele lap tekst op de ipad getypt en ik druk ergens op... alles weg. :omg:

Afgelopen donderdag zijn wij met onze uk naar een allergiepoli geweest ivm exceem en uitslag ook als hij groente op had. Hij is overal op getest en is gelukkig niet allergisch. Maar omdat hij die neocate voeding heeft en last van exceem plekjes heeft kan dat toch dat hij zo heftig reageerd. In die neocate voeding zit namelijk helemaal niets. Nu moeten we weer opnieuw op gaan bouwen. Ik ben vandaag begonnen met een bordje pap (van rijstebloem) om 12 uur.
Heeft iemand hier toevallig weleens van gehoord?

Stitch, wat heerlijk dat hij wat vaker doorslaapt, dat is voor jezelf ook veel fijner. Wat heb je allemaal gekocht voor de kleine?

Suus, wat is E toch een knapperd zeg, ze is echt baby af aan het gaan ( hier ook hoor;-) ) hopelijk zijn jullie snel van de verkoudheid af. Volgens mij is E echt een makkelijke baby?

Dolphine, over bv heb ik weinig verstand hihi. wel grappig dat ze tijdens de boodschappen banaan heeft gegeten. Hoe vind de grote broer zijn kleine zusje? Hier zijn ze beide echt dol op elkaar, vind ik zooooo sweet om te zien he.

Exo, hoe is het met jullie allemaal? Heb je het paardrijden ook weer helemaal opgepakt?

Pomodori, wat leuk zeg met je gezinnnetje kamperen! Jullie hebben het wel getroffen met het weer. Wanneer komen jullie terug?

Myloon, hoe is het met jullie allemaal?

Nillis, wat heb je 2 knappe kids ook! Wat fijn dat M ook lekker tevreden is, dat is voor jezelf ook veel fijner. Heb je lekker gewerkt?

Bruintje beer, hoe is het met jullie allemaal? Ben je nog wezen wegen of waxht je af?

Filoria, Hoe is het met jullie allemaal? Hoe vind grote broer zijn kleine zus?

TRouwen, voor alle bv mamas, echt respect hoor

Hopelijk heb ik zo de meeste gehad.

Fijne dag allemaal
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 26 Mei 2014 19:47

Re: najaar 2013 mama's!

Yindi, wat een gedoe allemaal! Je moet de hele bijvoeding nu dus weer rustig aan opbouwen? Geef je dan weer meer flessen?

Lief dat je naar mij vraagt. Ik heb een wat moeilijke tijd. T. en I. zijn hartstikke gezond en heel lief voor elkaar gelukkig, maar als T. slaapt om 19u beginnen de drukke uren met I. en slaap ik uiteindelijk maar zo'n drie uur per nacht. Dat al wekenlang en ik moet wel gewoon werken. En mijn twee beste vriendinnen hebben hun schoonvader en zoontje verloren, heel heftig. Daar ben ik veel mee bezig.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 27 Mei 2014 08:48

Re: najaar 2013 mama's!

@pomodori, heerlijk zeg lekker kamperen!! Ik hoop dat je gisteren niet bent weg geregend ;)!

@Suus, wat een mooie foto!! Ik hoop dat de verkoudheid snel over is!

@Stitch, heerlijk hé dat doorslapen!! Ik ben zo blij dat mijn mannetjes dat al even goed doen :D!

@Yindi, Wat vervelend zeg, ook dat je alles nu opnieuw moet opbouwen!! Ik hoop dat het goed zal gaan en je mannetje stras zonder problemen weer heerlijk kan eten!

@Filoria, Wat fijn te lezen dat T. en I. zo lief voor elkaar zijn. Maar zo te lezen slaapt I. niet goed? Ik snap dat het heel zwaar is!! Ook die emotionele dingen van je vriendinnen!!
Als je even afleiding wil dan hoor ik het wel ;)

@Borstvoedings dames, wat goed dat jullie het zo lang vol houden!! Dat afbouwen lijkt me moeilijk, maar jullie kinderen hebben een lange tijd het beste melk gehad wat er bestaat! Dat is dan weer mooi mee genomen!
Helaas is dat bij mij niet gelukt :(


Hier gaat het met de jongens super goed!
Gisteren naar de kinderarts geweest voor controle, T. was iets lichter dan de vorige keer op het CB maar de arts zei dat het ook aan de weegschaal kan liggen? Nouja best... hij doet het verder top. Ook N. was niet heel veel aangekomen als ik deze weegschaal dan mag geloven ;)
Ook hebben we afscheid genomen van de kinderarts!! Jeuh!!! we hoeven niet meer terug te komen! ZO FIJN!

Met mij gaat het ook goed, ik kan echt intens genieten van deze mooie tijd!
Wel met kanttekening wat betreft mijn schoonvader (kanker). Vandaag krijgt hij te horen hoe nu verder te handelen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 28 Mei 2014 15:18

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, het kamperen was echt heerlijk. We hadden super weer. Beter kun je je niet wensen met kamperen. Wel heel af en toe wat regen, maar dat was niet echt storend. Voor de maand mei had het denk ik niet beter gekund. En L vond het geweldig. De hele dag buiten. lekker kruipen in het gras en zand. zand en madeliefjes eten. veel zwemmen in het zwembad en pootje baden in ze zee.
Heerlijk hè buiten eten. En wat een leuke foto van E! Lekker blij koppie. Verkoudheid weer wat minder?

@Stitch, ik vond het ook best spannend hoor kamperen. Maar dacht steeds, als het niet bevalt zijn we ook zo weer thuis. Maar het beviel hartstikke goed! Het weer was super en L genoot volop (zie ook bij suus)
Herkenbaar met het stoppende kolfrecht. ik kolf nu ook één keer per dag in mijn pauze. (ik kolf dubbel). Ik kolf dan circa 300 ml. Maar L drinkt geen vast hoeveelheden. Ik geef altijd iets van 300 / 350 ml mee aan de ouders of aan man. Die geven hem dan na de maaltijd een flesje en de inhoud verschilt. Meestal is het na een broodje dan nog zo'n 60-80 ml. En hij eet voor ontbijt en lunch brood. Dan in de middag een fruithapje met ook weer wat melk, ook zo'n hoeveelheid. En dan bij het avondeten niets, maar dan bij mij thuis aan de borst nog weer. Dus ik red het met één keer kolven op een dag. Eet M nog niet zo veel naast melk?

@Yindy, wat lastig zeg zo. Hopelijk gaat het met het opbouwen wel goed. Ik ken het niet van L en ook niet uit de omgeving, We zijn inmiddels alweer thuis. Zondag zijn we thuis gekomen. Goed getimed, want daarna werd het weer een stuk minder. En kamperen met regen is niets aan. Het was zalig! (zie ook suus)

@Filoria, pff dat klinkt pittig zeg! geen leuke tijd dus op het moment, beetje meer survivallen. Sterkte!

@Myloon, gisteren zaten we al heerlijk droog thuis. Regen en een tent is geen doen. Maar het was zalig (zie ook suus)
Fijn zeg dat jullie klaar zijn bij de kinderarts. Viel het hoe nu verder met je schoonvader mee?

Wij genieten hier nog van een weekje vrij en thuis. We moeten nog een hoop klusjes doen. Het huis kruipvrij maken en ook de tuin aanpassen. We hebben een vijver. Dus daar moet een hek omheen komen. Verder willen we een fietsstoeltje kopen en eventueel een mamafiets, een ander tv-meubel (waar kindervingertjes niet bij kunnen komen) en ons oriënteren op een autostoeltje. En de schuur opruimen zodat de driewielers, loopfietsen ed er in kunnen passen.

Het gaat zo snel hier op het moment. Meneer kruipt nu drie weken ofzo, maar heeft nu ook al ontdekt dat hij zich overal aan op kan trekken en staat dus overal. In de box loopt hij van hoek naar hoek en ook in zijn bedje doet hij dat. Hij heeft een looprek en daar stapt hij ook vrolijk achter de kamer rond.

Even twee fotootjes van de vakantie:
Afbeelding
Afbeelding
augustus 2013
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 02 Jun 2014 07:35

Re: najaar 2013 mama's!

@pomodori, wat een schatje. Dat wordt een echte hartenbreker.

@ all, hier alles goed. gaat lekker met mezelf en de twee kids. We zijn veel buiten en hebben nu onze overkapping achter het huis zo goed als af en zaterdag een heerlijke loungeset besteld. Deze komt dinsdag en nu zie ik dat het vanaf vrijdag 24 tot 30 gr wordt in het pinksterweekend, dus dat wordt lekker buiten chillen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 04 Jun 2014 13:39

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie mij nog kunnen herinneren :wink: Ik ben jullie wel blijven volgen!
Vind het toch allemaal wel druk hoor, met zo'n kleintje! Werk, huishouden, contacten onderhouden enzo.

Hier gaat alles helemaal goed, geniet onwijs van onze kleine dame. Ze is nu druk aan het oefenen met kruipen en zitten, heerlijk om te zien, ook al lukt het nog niet helemaal :wink: Als ze op handen en knieën zit weet ze niet meer hoe ze verder moet haha. Achteruit 'kruipt' (meer duwen met haar armen) ze wel al de hele kamer door

Wat knap dat er nog zoveel zijn die de borstvoeding vol blijven houden! Nu achteraf heb ik het gevoel 'had er nou toch wat meer energie in gestoken', ook al weet ik dat ik er toen echt de energie niet voor had en me op mijn eigen lichamelijk herstel moest richten. Maar toch, dat gevoel blijft...

Nillis: Wat een supermooie foto's zeg! Je hebt echt zulke mooie kindjes!
Pomodori: Wat leuk dat jullie zijn gaan kamperen, supergezellig zeker zo lekker bij elkaar in een tentje? En wat een superknap mannetje zeg! Prachtig!
Suus: Ik vind de foto's van E altijd zo superschattig! Zo'n heerlijke blije meid! En wat zit ze goed in de triptrap. Wij hebben die niet maar op het kdv hebben ze die wel en T kan daar ook goed in zitten. In onze kinderstoel kan ze dat nog niet. Toch weer spijt dat we geen triptrap hebben gekocht, maarja deze was ook 100 euro dus heb ook niet zoiets van haal hem alsnog. Nog maar even een tijdje geduld hebben!
Stitch: Wat fijn om te lezen dat het wat beter gaat met slapen met M zeg! Ook al krijg ik van jou ook wel wat mee op Facebook :)
Yindy: Oh wat vervelend al dat exceem. Hoe gaat het opbouwen nu?
Filoria: Hoe gaat het nu met I en slapen? Gaat het inmiddels al wat beter of is ze nog steeds zo aan het spoken?
Myloon: Fijn dat jullie van de kinderarts af zijn! Lijkt me een heerlijk gevoel! Weten jullie al wat meer over je schoonvader?

Hier nog even een fotootje van mijn draakje:
**
Laatst gewijzigd door Aardbei op 10 Jun 2014 08:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Jun 2014 20:27

Re: najaar 2013 mama's!

Het gaat goed hier. Heerlijk genoten van het lekkere lange weekend en de verkoudheid en het spugen is ook weer over. Morgen nog een dagje werken en dan weer een lekker lang weekend, mét mooi weer :sunny:
E. beweegt zich nu voort door de hele kamer. Kruipen kun je het niet noemen, het is meer achteruit glijden, soms met speelkleed en al :wink: Zitten gaat ook steeds beter. Ik kan bijna niet wachten tot ze stevig genoeg zit om te fietsen. Dat lijkt me zo leuk! Van de volgende kinderbijslag wil ik een stoeltje voor voorop de fiets gaan kopen.

Stitch, fijn dat het slapen beter gaat! Hoe ging het op zijn eigen kamertje? Lekker dat je bij je moeder terecht kunt in de tuin, maar is inderdaad anders. Is er geen schaduw te creëren op jullie balkon?
Haha, inderdaad jammer dat jullie ver weg wonen, ik wil jullie nog steeds graag eens ontmoeten!

Yindy, ik heb er geen ervaring mee. Hoe gaat het nu? E. is inderdaad een makkelijke baby. Vrolijk, eet en drinkt goed, groeit goed, huilt niet veel en is anders makkelijk te troosten. Ik kan haar overal mee naartoe nemen.

Jeetje zeg, Filoria, wat heftig! En dan ook nog weinig slapen, dat breekt je op. Sterkte!

Myloon, fijn dat jullie niet terug hoeven naar de kinderarts. Lekker genieten van je mannetjes. Sterkte met je schoonvader.

Pomodori, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Knap mannetje!

Aardbei, leuk om weer eens wat van je te horen! Het is inderdaad wel druk, helemaal met werk erbij. Huishouden zou beter kunnen hier... :wink: Ik kan me je gevoel over de borstvoeding wel voorstellen, dat zou ik ook gehad hebben! Maar je moest toen wel stoppen, anders ging je er zelf aan onderdoor. En je meisje doet het zo te horen hartstikke goed! Het duurt vast niet lang meer tot ze ook goed zit in jullie stoel. Wat een schatje op die foto! En lekker veel haar, dat heeft E. nog lang niet!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Jun 2014 08:04

Re: najaar 2013 mama's!

Hey meiden, ook weer even een reactie vanaf hier!
Alles gaat hier goed. Dinsdag weer bij het CB geweest. Met 6mnd was ze nu 6595 gram en 63.6 cm. Een klein poppetje, maar wel in verhouding. Ze zit op/net iets onder de -1 lijn.

Ze krijgt nu ook elke dag groente of fruit. Ze eet tot nu toe alles, maar banaan blijft favoriet. Ook krijgt ze soms een broodkorst, daar wordt ze ook helemaal wild van.

Morgen ga ik 2 nachtjes weg met de kinderen naar mijn ouders op de camping. Mijn vriend moet werken, dus hij gaat niet mee. Ben benieuwd hoe het zal gaan al heb ik ook veel hulp van mijn ouders. Hoop alleen dat N goed wil slapen in het campingbedje.
Ik kan ook de kinderwagen niet meenemen (te groot) dus heb dan alleen de MC met onderstel en de draagdoek mee.

Ik hoop straks even op iedereen te reageren. Op mijn telefoon is terug lezen en reageren niet handig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2014 08:15

Re: najaar 2013 mama's!

Ik zal straks even updaten. Vandaag is N. een halfjaar en we gaan zo naar het CB.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2014 12:10

Re: najaar 2013 mama's!

N. weegt ruim 7 kilo en is bijna 65cm lang. Ze doet alles volgens het boekje qua motoriek en verdere ontwikkeling. Ze rolt van rug naar buik en weer terug, ze pakt álles vast (met 2 handen tegelijk) en worstelt zich alle kanten op als ze op het kleed op de grond ligt.
Ze heeft nog geen tandjes (voel ze wel al een hele poos onderhuids, maar ze komen nog niet door), maar kwijlt wel enorm veel en heeft zo nu en dan een huilbui. Als je haar bij je neemt en troost, is het goed, maar als je haar laat liggen is ze enorm zielig...
Ze eet veel groende en fruit, nu nog gepureerd, en drinkt/eet sinds afgelopen week al echte granenpap als ontbijt. Ze sabbelt graag op rauwe wortels en ik ga deze week beginnen met brood. Ze krijgt nog één keer per dag de borst. Heerlijk begin van de dag en ze houdt het er ook goed op vol (tot 11 uur doorgaans).

Dolphinne, jouw N. en mijn N. zijn dus allebei kleine hummeltjes! Niks mis mee. Wat spannend dat je naar de camping gaat! Leuk zeg! Goed weekend heb je daarvoor uitgekozen :thumbup:

Suus, wat een beweeglijke meid is ze aan het worden! Leuk vooruitzicht he, fietsen!! Ik kijk daar ook erg naar uit. Heb van m'n schoonzus al 2 zitjes te leen, dus over 2/3 maanden kunnen we hopelijk los. Geef jij nog, naast ander eten, volledige borstvoeding trouwens?

Aardbei en Pomodori, wat een knapperds!! :love:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jun 2014 22:15

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, veel plezier dit weekend!

Exo, fijn dat het zo goed gaat. Ik geef inderdaad nog volledig borstvoeding op verzoek en daarnaast eet ze ook al aardig wat :)

Wij gaan morgen ook weg, familieweekend in het bos, zin in! Vandaag hebben we het blotevoetenpad hier in de buurt gelopen, ze zat heerlijk op mijn buik, was erg leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 10 Jun 2014 08:56

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: Leuk he, dat bewegen door de kamer? Heeft ze inmiddels al door hoe ze vooruit kan? T had dat vrijdag ineens door en ze gaat hard nu ineens, het is nu echt opletten geblazen! Het zitten ging ineens ook een heel stuk beter hier en gisteren ging ze ineens zelf zitten, en toen nog een keer, en toen nog een keer, en uiteindelijk de hele middag achter elkaar haha. Dus toen even heeeel klein proefrondje gemaakt op de fiets (300 meter ofzo) maar het is echt zó leuk! Wil haar nog even laten oefenen voordat we echt gaan fietsen, maar kan ook niet wachten!
Hebben jullie een fijn familieweekend gehad? Het was in ieder geval lekker warm! Draag jij E trouwens ook op je rug? Wil dat een keer proberen met T maar durf niet zo goed ;)

Dolphinne: Zeker een klein poppetje, maar zolang alles gewoon goed gaat, prima toch?! T was een kilo zwaarder bij haar 6 maanden consult :wink: Banaan is hier ook favoriet, maar daar heb ik toen een paar dagen achter elkaar iets te veel van gegeven blijkbaar en toen zat ze verstopt, echt niet fijn :( Ze had er echt last van. Dus nu geef ik het sowieso niet meer twee dagen achter elkaar, ook al vindt ze het heerlijk. Hoe was het op de camping? Is het slapen goed gegaan?

Exo: Fijn dat het zo goed gaat zeg! Zo te lezen kan ze echt genieten van eten al. T geniet ook echt van haar fruithap 's morgens, alleen de groenten gaan wat minder 's middags. Het is nog even uitvogelen wat nou het handigste tijdstip is want volgens mij is ze er gewoon ook te moe voor als ik het geef.

All: De ontwikkeling gaat hier ineens hard zeg! T 'kroop' al een week of twee achteruit, maar sinds vrijdag heeft ze ineens door hoe ze vooruit kan. Jeetje, ze sjeest de hele kamer door. We moeten er nog nog even aan wennen op geen schoenen meer te laten slingeren enzo, want ze heeft ze zo te pakken en gaat er dan lekker op liggen kauwen, niet zo fris! Ook had ze gisteren ineens door hoe ze zelf kon gaan zitten. Eerst dacht ik nog dat het 'per ongeluk' was maar ze kon er niet meer mee stoppen en heeft het wel 40x gedaan gistermiddag, zo blij dat ze het eindelijk doorhad. Dus ik heb gelijk een heel klein testritje met haar gemaakt op de fiets van 300 meter ofzo, zo leuk! Nu laat ik haar nog even lekker een weekje of twee weekjes oefenen voordat we echt gaan fietsen, maar wilde het gisteren gewoon even doen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Jun 2014 09:20

Re: najaar 2013 mama's!

Wat is jouw meisje snel, Aardbei! E. gaat nog steeds alleen achteruit :wink: Ik ben benieuwd wanneer ze doorkrijgt dat ze ook zelf kan gaan zitten. Leuk zo'n testritje!
Ik draag haar tot nu toe alleen op de buik, denk dat ik een consult zal moeten doen voor rugdragen, want anders durf ik het niet aan. Met mijn mei tai wil ik het binnenkort wel eens gaan proberen, dat lijkt me een stuk makkelijker dan met doek.

Wij zijn gisteren naar Schiermonnikoog geweest, heerlijk! Was een spontane actie, haha, bedacht het 8:10 terwijl we nog in bed lagen, half 9 zaten we in de auto, want de boot ging om half 10 (en eentje later pas om half 1). Was een heerlijke dag! En E. heeft steeds heerlijk geslapen bij ons op de buik. Veel gelopen, nu zelfs spierpijn. Volgende keer kunnen we vast fietsen!

Wat dragen jullie kindjes met dit warme weer 's nachts? E. werd vannacht wakker van de warmte met een klamme rug. Ze had alleen een dunne pyjama aan, geen romper, en een lakentje over. Dat heeft ze echt van mijn man, ik sliep nog onder mijn dekbed. De rest van de nacht heeft ze bij ons in bed in alleen haar luier doorgebracht, niet onder het dekbed, en nog steeds voelde ze erg warm aan, niet meer zweterig gelukkig.

Edit: ik kreeg vorige week de wij jonge ouders in de brievenbus met als begeleidend schrijven dat mijn kind bijna een jaar wordt! Ik vind ze wel erg vlot :lol:

Edit 2: haar achtste tandje is erdoor!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 10 Jun 2014 09:32

Re: najaar 2013 mama's!

Woooooow, acht tanden al, daar is jouw meisje volgens mij weer erg vlot mee! T heeft er nu twee. Ik had het afgelopen weekend ook al met twee andere mama's over rugdragen en wij zitten ook te denken om samen een consult te doen, ik vind het ook te eng om alleen te doen. En heerlijk zo'n spontane actie, dat zijn vaak de leukste dagen.
Ik had T vannacht een spaghettiromper aan gedaan en een zomerslaapzak zonder mouwen, ging prima. Maar E heeft dan vast een warmer intern kacheltje :wink:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Jun 2014 10:15

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, hier heeft ze de afgelopen nachten in alleen een luier en zomerslaapzak geslapen. Wel met een lakentje erover en deken over haar benen. Anders ligt ze binnen no time weer op haar buik ipv te gaan slapen.
Ze ligt nu ook in alleen een luier in de box. Hier binnen is het 24 graden nu.
Wat leuk jullie spontane actie om naar Schiermonnikoog te gaan! Geen last gehad van onweer daar?

Pomodori, wat een leuke foto's van de vakantie! Lief dat hij zo aan de hand al een beetje loopt! Snelle jongen!

Stitch, het kolven blijft hetzelfde. Vaak maar 100 ml per keer. Terwijl ze zeker 150 drinkt uit een fles per keer. Misschien ligt het ook wel aan mijn kolf. Die heb ik nog van de oudste en is dus ook al ruim 5,5 jaar oud. Ik maak me er niet druk meer om. Ze krijgt gewoon regelmatig een flesje fv als ik koet werken. Ik kolf dan wel gewoon en of ik spaar van meer keer kolven bij elkaar voor de dag/2dagen erna of het gaat in de vriezer.

Exo, onze dames zijn idd wat kleiner. Dit weekend ook een leuk voorbeeld op de camping. Daar was in het zwembad nog een moeder met haar zoontje. We dachten allebei dat ze wel even oud zouden zijn, maar haar zoontje was net 3 maand. Maar al wel 7 kilo. Dus ze zagen er ongeveer even groot uit :smile:
Ik had ook pas bedacht om naar de camping te gaan toen ik hoorde dat het zo warm zou worden ;).

Aardbei, zo wat een snelle is jullie T!
Hier probeert ze wel haar benen soms onder zich te trekken, maar dan ligt ze met haar neus in het boxkleed haha.
Hier kan ik banaan ook maar 1 dag achter elkaar geven. Laatst zat ze ook een beetje verstopt daardoor.


Hier een heerlijk weekend gehad. Vooral D heeft enorm genoten en dan is het als mama al snel goed haha. Elke dag lekker zwemmen. In de ochtend ook met N en na het avondeten even samen met D. even wat extra aandacht alleen voor hem.
N deed het ook super! Overdag wel minder slapen, maar ze wilde ook alles zien en meemaken. 's nachts wel wat vaker wakker om te drinken, maar daarna sliep ze zo weer verder. Overdag sliep ze regelmatig in de draagdoek bij mij. In de caravan was het dan te warm.
Ik ga zo even naar mijn moeder. Die heeft nog een berg foto's. Dan kan ik ze even overzetten voor onszelf (en ze kreeg ondanks een a4tje met uitleg het niet voor elkaar ze zelf op de pc te zetten ;))
Ik zal vanmiddag of vanavond nog wat foto's plaatsen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Jun 2014 18:12

Re: najaar 2013 mama's!

Hier nog wat fotootjes van dit weekend. Mijn moeder heeft een spiegelreflex en als hobbie foto's maken :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 13 Jun 2014 15:39

Re: najaar 2013 mama's!

Ach daar begint het mee toch Dolphinne? Het is ook snel dat N dat nu ook al probeert volgens mij hoor! T is wel een paar weekjes ouder ook dan N he, het kan ineens snel gaan :)

Wat een supermooie foto's zeg, echt heel leuk. Wat een knappe kindjes heb je toch. Och en die foto van samen ook :heart:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:20

Bericht 13 Jun 2014 18:36

Re: najaar 2013 mama's!

Sorry dat ik niet meer reageer!

Het gaat niet zo goed met mij. Ik ben in een zware depressie beland en sinds afgelopen week aan de anti depressiva.
Ik lees wel alles nog mee.

Gelukkig gaat het goed met l. Al is het (ook Door de gebroken nachten) wel zwaar nu.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2014 18:41

Re: najaar 2013 mama's!

Fenix, wat klote... :hug: Sterkte.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi