Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 18:41

Re: Fotografie Topic

Ik heb de Canon 7D met mijn grote favo 17-55 f/2.8.
Soms mis ik wel een beetje zoom, maar ik vind het ook wel fijn om juist lekker dicht op m'n object te springen.

Ik wil de 24-105 ook nog wel eens proberen, maar ben bang dat ik dan net te veel groothoek mis.

Ik vind de 17-55 een heerlijke lens en heb die er bijna altijd op zitten. Heb ook nog een groothoek (Tamron 10-24) en de plastic fantastic 50 mm 1.8, maar die gebruik ik amper meer.
<<

Zero

Bericht 05 Jun 2014 18:59

Re: Fotografie Topic

Oreo schreef:Ik heb de Canon 7D met 50mm f1.8, 15-85 f3.5 (toch, Zero?) en een 100mm f2.8
Ik gebruik de eerste twee erg veel, de 50mm vooral bij Earlybirds reportages en de 15-85 eigenlijk overal voor. Maar, ook ik wil die 24-70 f2.8 hahahaha. Keep on dreaming :)

Die lichtsterke lenzen zijn wel echt mijn favo, ik moet alleen meer die 100mm gaan gebruiken. Misschien leuk voor details, over 2 weken, Zero? Which reminds me: ik moet de 5D van mijn mams gaan fixen!



Ja, als je die mee wilt nemen graag! Ik heb een 70-200 geregeld (2.8 dacht ik) maar daar schiet ik niet lekker details mee.
De details die ik in mn vorige post heb staan waren gewoon met de 24-105. Ook goed te doen natuurlijk, maar als je hem toch hebt :laughcry:

Ik ben ook nog echt heel dol op mijn 15-85 (f3.5 idd), heerlijk bereik! Neem hem ook mee met de 7D als reserve body.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 19:05

Re: Fotografie Topic

Ik heb wel eens de 70-200 van jou geleend Zero maar ik kon er echt niet mee om gaan!
<<

Zero

Bericht 05 Jun 2014 19:21

Re: Fotografie Topic

M is er ook geen ster in :') daarom heb ik hem best vaak gehad en ben ik er ook aan gewend geraakt.
Maar goed, M schiet ook veel op de Av stand op bruiloften, dus dan is dat ding natuurlijk ook onhandelbaar.
Het moet je echt liggen ook hoor denk ik, maar ik heb door mijn bijbaan ook vaker met lenzen kunnen spelen.

Mij ligt groothoek juist iets minder. Ik ben dan te druk bezig in mijn hoofd om mensen vooral niet uit te rekken.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Jun 2014 13:16

Re: Fotografie Topic

Ik heb een 85mm lens aangeschaft met macro functie. Ik had ervoor gekozen omdat ik wellicht meer macro wilde fotograferen maar geen zin had direct de 105mm aan te schaffen. De 85 kan namelijk ook voor portretten en leek me dus veelzijdiger. Maar ik baal met de dag meer van deze aankoop. Een echte macro is het niet, zelfs niet mer voorzetlens. Hij is ook nog eens traag en niet bijzonder lichtsterk. Bah, was toch een duur ding. Ik ha hem denk ik inruilen, het is 'het' net niet: net geen vette portretlens en al zeker geen macro. Twijfel alleen waarvoor ik hem zal inruilen. Ik heb een 35mm en die vind im geweldig. Zal een 50mm erbij nog winst opleveren of is dat toch wel van hetzelfde als die 35mm? En ik twijfel over de tamron 17-50. Ik schiet veel landschap en daar leek deze me wel geschikt voor. Hij schijt goed te zinn, lichtsterk ook.

Maar dan...een echt mooie Tele is ook nooit weg en die ontbreekt nog al heb ik nog een oude manuele sigma liggen die ik nooit gebruik. Hm...lastig.
<<

Zero

Bericht 06 Jun 2014 14:36

Re: Fotografie Topic

Je hebt het nu over de f1.8 versie neem ik aan he? Want die f1.2 is echt loeigeil.

Al moet ik toegeven dat ik niet zou weten wat ik er precies mee zou doen als ik hem had - waarschijnlijk ook portret.
Naar mijn weten is het ook een portretlens, niet echt geschikt voor macro, maar ik moet ook bekennen dat ik van die 1.8 versie eigenlijk niks weet :laughcry:
Maar traag en niet lichtscherp voor een lens met vast brandpunt... :confused: dat had ik niet verwacht.



Edit / PS, je weet wel dat ie van voorzetlenzen / ringen trager word met scherp stellen en een stop of 2 terug gaat he? Denk dat het overbodig is om te zeggen, maar toch...
<<

Anoniem124

Bericht 06 Jun 2014 15:04

Re: Fotografie Topic

Zero schreef:Je hebt het nu over de f1.8 versie neem ik aan he? Want die f1.2 is echt loeigeil.

Al moet ik toegeven dat ik niet zou weten wat ik er precies mee zou doen als ik hem had - waarschijnlijk ook portret.
Naar mijn weten is het ook een portretlens, niet echt geschikt voor macro, maar ik moet ook bekennen dat ik van die 1.8 versie eigenlijk niks weet :laughcry:
Maar traag en niet lichtscherp voor een lens met vast brandpunt... :confused: dat had ik niet verwacht.



Edit / PS, je weet wel dat ie van voorzetlenzen / ringen trager word met scherp stellen en een stop of 2 terug gaat he? Denk dat het overbodig is om te zeggen, maar toch...


Ja de 1.8. De 1.2 had ik in de winkel geprobeerd, echt geweldig maar veel te duur. Ik had dus ook geen traagheid en slechte lichtsterkte verwacht maar het komt denk ik doror de macro functie, of micro zoals nikon het blijkbaar noemt. :cry:

Iemand iets zinnigs te zeggen over de tamron 17-50?
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 07 Jun 2014 09:08

Re: Fotografie Topic

Ik ben ook erg benieuwd over meningen over de Tamron 17-50 f/2.8.
Ik wil eigenlijk liever geen Tamron meer, maar ik heb wel erg positieve verhalen gelezen over deze lens en ik wil liever niet over de 1000 euro kwijt zijn omdat ik al een andere erg dure lens op het oog heb en ik helaas niet in het geld zwem :P.
Enige grote minpunt schijnt de autofocus te zijn, maakt enorm veel lawaai. En geloof dat ondanks zijn f/2.8 dat hij op donkere plekken niet zo geweldig functioneert.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Jun 2014 09:25

Re: Fotografie Topic

Wat is er veel bijgeschreven. Ik heb sinds 3 weken mijn nieuwe pentax K3 met de 16-5 2.8 lens van pentax. Het koste wat, maar echt had ik het maar eerder gedaan. Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik niet FF (5D mark III ) moest kopen. Maar ben zo tevreden over pentax.

Elysia, Zelf zou ik even doorsparen.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Jun 2014 13:45

Re: Fotografie Topic

Voor wie het vroeg: ik heb vanmorgen m'n 85mm ingeruild voor de tamron 17-50. Ben er nu al zo blij mee! Veel lichtsterker, enorm scherp en snel en van herrie merk ik nog niks. Over in het donker kan ik ook nog niks zeggen. Hij is ook zwaar! Maar ik ben nu al super happy, ik heb de twinkeling in de ogen bij een portret er haarscherp op.
<<

Zero

Bericht 07 Jun 2014 15:54

Re: Fotografie Topic

Ik vertrouw Tamron voor geen meter, dus ik kan niet echt objectief iets er over zeggen maar ben benieuwd hoe je hem gaat ervaren Charles!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jun 2014 17:29

Re: Fotografie Topic

Wat voor iets zouden jullie gebruiken om de baby op te leggen met een newborn shoot?
Een zitzak of poef ofzo?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2014 18:22

Re: Fotografie Topic

Ik ga morgen toevallig newbornen bij mijn collega! Ik geloof dat we een dikke deken gaan gebruiken en kussens, maar dat heb ik eigenlijk nog niet bedacht. Eens vragen of zij er over na heeft gedacht...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 12 Jun 2014 18:59

Re: Fotografie Topic

Ik vind een schapenvachtje altijd wel mooi!

(maar heb dan ook laatst weer mijn eigen babyfoto op echt australisch schapenvachtje weer gezien :D)
<<

Anoniem124

Bericht 12 Jun 2014 19:06

Re: Fotografie Topic

Ik zou een leuke quilt nemen voor een newbornshoot.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Jun 2014 19:41

Re: Fotografie Topic

Ik heb voor de newborns een grote ronde zitzak (heel goed gevuld), maar net niet helemaal opgevuld. Waardoor ik heel makkelijk in de kussen een lichte kuil kan maken of kan vervormen. Ideaal :-)
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2014 22:28

Re: Fotografie Topic

Maar sleep je die spullen dan allemaal mee of doe je het niet op locatie Munk?

Ik deed het normaal gesproken niet op locatie, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat Newborn nooit echt mijn specialiteit was. Nu Uno is bevallen (zo ga ik mijn collega in het vervolg maar noemen als sluiknaam :laughcry: ) heb ik wel even de kans om rustig te oefenen (en zij ook) maar ik ben niet gewend een studio te hebben met bestaand licht.

En ik twijfel ook wat voor lens ik ga gebruiken, full frame is natuurlijk prachtig maar de 50 mm 1.8 kan hier ook voor worden gebruikt...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jun 2014 23:20

Re: Fotografie Topic

Ik bedoel wat Munk zegt, zon zitzak achtig iets. Dekens heb ik genoeg ;)
Zero, een voedingskussen is ook heel handig. En ik zou zeggen de 50mm!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jun 2014 23:21

Re: Fotografie Topic

Munk, waar heb je die gekocht/besteld?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2014 23:37

Re: Fotografie Topic

Sam schreef:Ik bedoel wat Munk zegt, zon zitzak achtig iets. Dekens heb ik genoeg ;)
Zero, een voedingskussen is ook heel handig. En ik zou zeggen de 50mm!



Ja, nou ja daar zit ik dus over te twijfelen, ik gebruik eigenlijk toch zelden de f1.8 bij dit soort dingen... helemaal omdat het pakje van de baby ook scherp moet worden. Ah ach, kan ze allebei mee nemen natuurlijk :dance:

Voedingskussen, got it. Moet ze vast wel hebben. In mijn studio heb ik ook een zitzak, maar die is inmiddels lek gesprongen door andere kinderen :thumbdown:

leZero: "Jongens, dit is een zitzak en geen springkussen. Ga dus rustig zitten aub :) hij is al kapot geweest."
* Kind laat zich vallen, ouders lachen, zitzak kapot*
leZero: :nopompom: :palm: .... dus dat....
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Jun 2014 07:11

Re: Fotografie Topic

Dat is rot!

Het moet overigens wel een voedingskussen met bolletjes zijn. Die andere zijn ruk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem 52

Bericht 13 Jun 2014 19:36

Re: Fotografie Topic

Ik heb van m'n vriend een lens gehad! :) Een 55:200. Kan ik verder gaan proberen en oefenen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 14 Jun 2014 11:39

Re: Fotografie Topic

Ik hebben hem van het merk site and Joy. De grootste versie. Kleur maakt niet uit. Ik leg ereerst een bbeschrijftover dan een laken en een fleece, daarna pas de deken of de fur. Daarnaast gebruik ik kleine handdoekjes en hydro luiers om het kindje in een goede positie te krijgen.
<<

Anoniem70

Bericht 19 Jun 2014 11:23

Re: Fotografie Topic

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 25 Jul 2014 18:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zero

Bericht 19 Jun 2014 12:27

Re: Fotografie Topic

Oh dat vind ik lastig, dat hangt er net van af waar hij hem voor gebruikt.
Ik neem aan dat niemand een 5D mark 2 aanschaft voor huis tuin en keuken fotografie, en € 450 op een full frame camera is zo vreemd nog niet. Veel geld, maar niet gek.
Is hij hier niet voor verzekerd?

Mocht je de camera écht puur als hobby hebben, dan zou ik het wel overwegen om een nieuwe body te kopen. Maar aan de andere kant, voor die € 450 heb je geen body die kwalitatief nog in de buurt komt van wat je heb.


Laat ik het dus even zo stellen : de camera is het zeker waard. Als jullie hem niet voor dat geld laten repareren, zijn er vast genoeg mensen die dat wel willen doen.
Puntje is alleen ; verdien je dat terug? Of is het puur voor ontspanning?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers