Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je baan

<<

Anoniem147

Bericht 04 Jun 2014 17:08

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

Jules schreef:Heel leuk om te lezen Marin! Ik ben me op dit moment ook aan het oriënteren om naast mijn vaste baan iets voor mezelf te beginnen. Heb jij je bij de KvK ingeschreven als eenmanszaak?


Nee, dat wilde ik doen, maar die man die mij hielp was echt heel onaardig en wilde mij niet helpen. Hij wilde direct weten hoeveel omzet ik dacht te maken (en ik kon daar nog geen sluitend antwoord opgeven). Ik moest maar terugkomen als ik dat wel wist. Euh? Hij wilde mij niet inschrijven voordat ik wist dat ik 10.000 euro per jaar zou omzetten.

Nu ga ik binnenkort weer een afspraak maken maar dan in Den Bosch (bovenstaande was in Arnhem). Hopelijk zijn ze daar wat vriendelijker. Ik heb in mijn omgeving trouwens genoeg mensen die zeggen dat ze ook ingeschreven staan, maar lang geen 10.000 euro omzet maken.

Nu zijn zij allemaal freelancer en wilde ik een eenmanszaak starten. Ik vertelde ook mijn verhaal over dat ik er een online platform bij wilde met inspiratie afbeeldingen en teksten en toen kreeg ik de botte opmerking 'Ja, een blogje ga ik niet inschrijven'.

Al met al het was een hork en ik ben wat de kvk betreft geen steek verder gekomen.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jun 2014 20:39

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

Ze typte Marin dus ik antwoord ook even, geen idee of ze nou jou of mij bedoelde (sorry ik vind die naam echt heel verwarrend).
Ik heb me wel ingeschreven bij de KVK omdat ik alles officieel wilde registreren. Kwestie van half uurtje op dat kantoor incl wachttijd. Ging prima.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 05 Jun 2014 09:15

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

De vraag was idd aan jou gesteld Marin, maar Marni ook bedankt voor je reactie!

Waar ik dus een beetje mee zit, in welke vorm ik me bij de KvK zou willen aanmelden (eenmanszaak, ZZP-er, etc). Ik wil namelijk op dit moment nog niet concreet aan de slag met mijn idee, maar ik wil wel mijn naam al vastleggen. Domeinnaam heb ik ook al gekocht.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 09:53

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

Ik dacht dat dat hetzelfde was... :oops:
<<

Anoniem147

Bericht 05 Jun 2014 11:30

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

Haha, ooh sorry!

Nog even over die naam. Dat had ik dus ook Jules. Ik zei dat ik niet wilde dat mensen mijn naam gingen 'pikken' :P

Toen kreeg ik dus de botte reactie: Ja, alleen een naam ga ik niet inschrijven. Dan kan ik je over 8 maanden weer uitschrijven,zonde van het geld. (Euh sorry?).

Ik hoop echt dat die man snel met pensioen is, want klantvriendelijk was 'ie verre van!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 05 Jun 2014 11:54

Re: Rubriek W&S #4: Volg je hart en maak van je passie je ba

Voor zover ik weet is ZZPer geen officiele rechtsvorm, eenmanszaak is dat wel. Zie de link :) Sowieso een handig forum voor (startende) ondernemers.

http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... 70;start=0
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers