Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem56

Bericht 24 Mei 2014 12:26

Re: Sollicitatietopic

Ja daar moet je eerst een opleiding voor doen, maar dat is maar een half jaar en via de LOI (zo doet mijn vriendin bij die andere bank ook haar opleiding) dus dat is te overzien.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Mei 2014 12:27

Re: Sollicitatietopic

Klinkt goed! Als het je leuk lijkt gewoon doen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 26 Mei 2014 12:18

Re: Sollicitatietopic

Nieuwe week, nieuwe kansen! Hoe gaat het bij jullie?

Ik ben net op gesprek geweest. Het was echt een compleet vragenvuur/kruisverhoor. Het lijkt me een heel leuk bedrijf en ook een leuke functie. Echt een stapje verder dan wat ik tot nu toe gedaan heb voor mijn gevoel. Beetje jammer alleen dat die vrouw eerst op vakantie gaat en ik daarom pas eind volgende week te horen krijg of ik op 2e gesprek mag komen. Helemaal omdat ik morgen bij een ander bedrijf een 2e gesprek heb en ik gok dat zij snel antwoord willen. Dan kan ik dus dit bedrijf niet afwachten. Morgen dus kijken of ik de baan krijg en -niet helemaal onbelangrijk- welk salaris ze bereid zijn te betalen.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 06:34

Re: Sollicitatietopic

Spannend Whoop, hoop dat je snel wat hoort dan.

Ik heb om 9 uur gesprek, spannend!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Mei 2014 07:50

Re: Sollicitatietopic

Succes Harrison!!

En spannend hoor Whoop, ook succes vandaag.

Ik heb nog geen reactie op mijn sollicitatie helaas. (Ook zo snel niet verwacht hoor)
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 09:04

Re: Sollicitatietopic

Hiep hoi! Door naar de laatste ronde. Was een erg leuk gesprek en ze was heel enthousiast :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mei 2014 09:55

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Harri!
Ik had gister een (heel gezellig) gesprek bij een bedrijf. Het stond voor een uur gepland en we zaten gewoon anderhalf uur te praten, haha. Ze hebben morgen en volgende week nog een aantal gesprekken en dan hoor ik volgende week donderdag of vrijdag of ik door ben naar de tweede ronde. Spannend! Het is zo'n leuke functie, bij zo'n leuk bedrijf en heerlijk dicht bij huis. Ik hoop het zo!

♥♥
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 27 Mei 2014 10:14

Re: Sollicitatietopic

Ik heb een probleem... Ik zal de salarissen even omrekenen (en niet zeggen dat het veel is, dat is waar ik woon normaal ;) )

Ik heb de baan van het gesprek van vanochtend. Het gaat via een uitzendbureau en zij hebben bij het uitzendbureau gezegd dat ze me willen hebben, maar dat mijn salaris te hoog is. Bij mijn vorige baan had ik 52.500 per jaar. Ik heb gezegd dat ik bereid ben te zakken naar 50.000, maar dat bedrijf denkt meer aan 45.000. Ze willen dat ik vandaag beslis. Startdatum is pas eind juni.

Maar nu heb ik straks nog een gesprek dat ik kan afwachten. Dat is een kennismakingsgesprek en als ze positief zijn komt er nog een 2e en misschien wel 3e gesprek. Plus dat ik nog in de procedure zit bij het bedrijf waar ik gisteren op gesprek ben geweest en daar krijg ik geen uitsluitsel voor eind volgende week.

Wat zal ik doen? De baan met het mindere salaris accepteren? Of zeggen dat ik meer tijd wil hebben, met het risico dat ze dan voor iemand anders kiezen? Of de baan niet nemen en hopen dat ik 1 van de andere krijg of van een andere sollicitatie wat hoor?

HELP!

Mijn vriend zegt dat ik het niet moet doen, hij vindt dat ze me te veel onder druk zetten en dat het loon te laag is... Maar ik twijfel omdat ik niet werkloos wil zijn terwijl ik iets had kunnen hebben... Netto scheelt het loon met mijn vorige loon trouwens zo'n 400 euro per maand.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Mei 2014 10:54

Re: Sollicitatietopic

Kun je de baan niet aannemen maar er bij vermelden dat mocht je elders een hoger salaris kunnen krijgen (en dus ook vermelden dat je nog met een bedrijf in gesprek bent) dat je dan alsnog afziet?
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 11:33

Re: Sollicitatietopic

Hebben ze daar waar jij woont ook een proeftijd?
En anders inderdaad zeggen dat je akkoord gaat maar nog andere dingen hebt lopen. Of afwijzen en zeggen dat je het echt te weinig vindt wie weet zien ze dan dat je het meent en willen ze je zo graag dat ze toch nog een verhoging aanbieden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mei 2014 12:04

Re: Sollicitatietopic

Harrison schreef:Hebben ze daar waar jij woont ook een proeftijd?
En anders inderdaad zeggen dat je akkoord gaat maar nog andere dingen hebt lopen. Of afwijzen en zeggen dat je het echt te weinig vindt wie weet zien ze dan dat je het meent en willen ze je zo graag dat ze toch nog een verhoging aanbieden.


+1

Het gaat toch om een flink verschil en zij schatte je waarde nu minder in dan jij zelf. Of dit is echt de leukste baan en bedrijf van allemaal... Anders zou ik zeker zeggen dat het gewoon te weinig is.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 27 Mei 2014 12:08

Re: Sollicitatietopic

Bedankt voor jullie hulp :)
Ik ben nu net terug van het 2e gesprek vandaag en dat was heel positief. Het is een ander uitzendbureau en ze willen me graag voorstellen aan het bedrijf en het salaris ligt rond de 50.000 euro. Dat is dus meer in de richting van wat ik wil. Ik heb haar verteld dat ik een functie aangeboden heb gekregen en ze zou daarom proberen om een beetje vaart te zetten achter de procedure. Positief dus.

Ik heb besloten om daarom dat andere bedrijf te vragen om wat meer tijd. Als ze dat niet willen en ze willen ook niet meer loon bieden, neem ik de baan niet. Misschien stom, misschien slim, maar dat weet je toch pas achteraf...
Overigens is de baan die ik aangeboden heb gekregen wel ok, maar niet superuitdagend. Dat zie je dan ook terug in het loon natuurlijk, dus waarschijnlijk daarom dat ze wat lager zitten. Ze kunnen voor dat salaris vast iemand vinden die dat prima wil en kan doen, maar ik wil liever een iets hoger salaris.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mei 2014 13:17

Re: Sollicitatietopic

Kijk duidelijk Whoop. Vind dat je het goed hebt aangepakt.

Verder, nu ik achter de computer zit en niet enkel even snel kort reageer :p

Harri, Top! Fijn dat je door bent naar de laatste ronde. Met hoeveel kandidaten ben je dan nog? En is het echt iets wat je wilt?

Spannend Elliot, maar zo te lezen zie jij het in elk geval helemaal zitten :)

Cirene, weet je al of je misschien die studie gaat doen?

Green-pepper: flink afwachten dus, maar wie weet. Duim duim

Ik ben ook aan het solliciteren nog. Gelukkig zit ik niet helemaal zonder werk thuis, maar een nieuwe uitdaging zou ook niet verkeerd zijn. Nu nog leuke vacatures en dat ik eens een geweldige brief stuur en op gesprek kan en dan ook nog aangenomen wordt :laughcry:
<<

Anoniem56

Bericht 27 Mei 2014 20:41

Re: Sollicitatietopic

Ik wil m'n hypotheekadviseur eerst vragen of ik een dagje mee kan lopen. Of is dat heel erg raar bij een grote bank? Ik wil gewoon eens sfeer proeven, kijken hoe het is.. Ik ga er wel m'n vaste baan (vast contract) voor opzeggen en we zitten ook nog eens in een eh, financieel dure periode. Maarja, zoals ik me nu op m'n werk voel is ook niet houdbaar :(
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Mei 2014 08:05

Re: Sollicitatietopic

Cirene schreef:Ik wil m'n hypotheekadviseur eerst vragen of ik een dagje mee kan lopen. Of is dat heel erg raar bij een grote bank? Ik wil gewoon eens sfeer proeven, kijken hoe het is.. Ik ga er wel m'n vaste baan (vast contract) voor opzeggen en we zitten ook nog eens in een eh, financieel dure periode. Maarja, zoals ik me nu op m'n werk voel is ook niet houdbaar :(


Vragen kan altijd!!
En als hij nee zegt, gewoon ergens anders vragen.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Mei 2014 10:41

Re: Sollicitatietopic

Spannend Whoop, hopelijk loopt de procedure inderdaad wat sneller nu.

Harrison, fijn dat je door bent. Wanneer is het volgende gesprek?

Elliot, mooi dat het een leuk gesprek was, ik duim voor je!

Ik ga me vandaag weer even storten op vacatures zoeken en reageren, heb me er de rest van de week nog niet toe kunnen zetten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Jun 2014 11:06

Re: Sollicitatietopic

Yes! Uitnodiging voor een gesprek voor dat traineeship. :banaan:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jun 2014 11:26

Re: Sollicitatietopic

Nice green pepper!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Jun 2014 12:36

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn GP!

♥♥
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 05 Jun 2014 13:42

Re: Sollicitatietopic

Ik mag ook weer op gesprek! Bij een bedrijf waar ik vorig jaar ook ben geweest en waar ik het toen net
niet werd dus ik heb goede hoop :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2014 08:33

Re: Sollicitatietopic

Nou helaas geen nieuwe baan voor mij. Echt zo stom, ik werd door dit bedrijf gebeld (n.a.v. mijn CV) met de vraag of ik wilde solliciteren omdat ze zo'n leuke functie voor me hadden en vervolgens wijzen ze me af wegens 'te weinig ervaring'. Dat had je toch ook in m'n CV kunnen zien?
Stom!

♥♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Jun 2014 08:36

Re: Sollicitatietopic

Pff wat stom, Elliot!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Jun 2014 08:50

Re: Sollicitatietopic

Heel stom!

Ik ga dit weekend maar eens linkedin aanmaken. Een kennis smste me gisteren dat er een baan daar vrijkomt, dus wie weet...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jun 2014 12:50

Re: Sollicitatietopic

dat is stom elliot waarom laten ze jou dan langskomen. Flauw is dat

Heb net een vacature gezien waar ik op wil solliciteren, nu maar een brief maken lastig hoor. Iemand nog tips
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Jun 2014 13:47

Re: Sollicitatietopic

Ik heb net mijn sollicitatiegesprek gehad. Het duurde 15min en ze hadden een timer :eyes:
Ik heb me er door heen geslagen en hoor voor dinsdag of ik verder ben. Weer afwachten dus!

Tabbie, is het gelukt met je LinkedIn?

Sarah, wat is het voor vacature? Ik wil je brief best een keer lezen als je dat fijn vindt?
Tips, eehm geen alinea's beginnen met 'ik', dat staat zo lelijk. Vertel iets over relevante ervaring, een specifiek voorbeeld. Vertel waarom jij geschikt bent, wat maakt je uniek.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers