Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raambekleding, wie helpt?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Sep 2013 14:49

Raambekleding, wie helpt?

Ik ga verhuizen!!!! Naar een nieuw appartement met veel ramen, in de woonkamer zitten 4 vierkante/rechthoekige ramen die bestaan uit twee losse raampjes die je open kan kiepen of naar binnen open kan maken.

Nu ben ik dus opzoek naar geschikte raambekleding, waarmee het raam ook zijn functies kan behouden (dus gewoon open kan op de verschillende manieren). Wat vinden jullie mooi?

Ik twijfel tussen:
Witte houten lamellen
Afbeelding

vouwgordijnen
Afbeelding

en plissegordijnen
Afbeelding

Mijn overwegingen:
* De kosten
* Hoe je het licht kan regelen
* Hoe je het schoon houdt
* De sfeer die het uitstraalt aangezien er veel ramen zijn is dit erg bepalend voor de woonkamer.
* Ik vind het lastig om in te denken dat er dan 8 losse delen komen te hangen (op welk raampje 1) ik vind het mooier per raam 1 geheel te hebben maar dat belemmerd de functies van de ramen denk ik.

Wie helpt!
<<

Anoniem33

Bericht 11 Sep 2013 14:52

Re: Raambekleding, wie helpt?

Voor mij zouden vouwgordijnen sowieso afvallen. Ik wil zelf in ons huis heel graag witte houten jaloezien hebben of shutters.
<<

Anoniem5

Bericht 11 Sep 2013 15:54

Re: Raambekleding, wie helpt?

Wij hebben houten jaloezien, nu nog spotgoedkope van action ivm tijdelijke woning en daarom ook zonder lint om de touwtjes. En ik zou daar echt voor gaan, ik vind het heel fijn, het kan verschillende kanten op dicht/open waardoor je het zo gunstig mogelijk kunt zetten ivm de zon. Vind de onze niet zo mooi zonder lint, maar met lint moesten we alles op maat laten maken en dat was zonde. Wij hebben het overigens op elk raam 1 beneden, boven over een geheel maar dat is wel wat lastiger met ramen open.

Shutters vind ik ook heel mooi! Maar die zijn wel heel erg aan de prijs dus als je het voordelig wilt houden, moet je daar maar niet teveel over nadenken. Ik twijfel nog tussen shutters of nieuwe jaloezien met linten over de touwtjes.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 11 Sep 2013 19:10

Re: Raambekleding, wie helpt?

Wij hebben sinds vorige week plisse gordijnen en ik ben er fan van! De lichtinval is echt mooi!
Wij hadden hiervoor boven lamellen en beneden glasgordijnen.

Bij ramen die kunnen draaien/open kunnen (zoals ons draai-kiep raam boven) hebben ze een optie om het op het raam vast te klemmen zodat de boel gewoon nog open kan maar je toch alles dicht of half dicht kunt laten.
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 19:17

Re: Raambekleding, wie helpt?

Ik vind die plisse gordijnen echt heel leuk.
<<

Anoniem75

Bericht 12 Sep 2013 15:37

Re: Raambekleding, wie helpt?

Magenta schreef:Ik vind die plisse gordijnen echt heel leuk.


+1, ik wil ze ook in ons toekomstige nieuwe huis
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Sep 2013 17:37

Re: Raambekleding, wie helpt?

Wij hebben duettes, heel erg mooi al zeg ik het zelf.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem331

Bericht 12 Sep 2013 17:41

Re: Raambekleding, wie helpt?

Vouwgordijnen zou ik nooit meer in huis willen. Vieze stofnesten, en de oogjes zijn vaak van plastic, knapt in de zon.
Ik zou dan voor de plisse gordijnen gaan.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Sep 2013 13:31

Re: Raambekleding, wie helpt?

Ik zou voor jaloezieën gaan. Ik heb toen bij Blokker zo'n soort borsteltje(s) gekocht waarmee je ze heel gemakkelijk schoon kon maken.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Sep 2013 15:51

Re: Raambekleding, wie helpt?

Meneer de Uil schreef:Wij hebben duettes, heel erg mooi al zeg ik het zelf.
Wij ook, maar dat valt ook onder plisse gordijnen :)
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:57

Bericht 15 Sep 2013 15:24

Re: Raambekleding, wie helpt?

ik heb roljaloeziën en ben er na twee jaar nog steeds erg blij mee.Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Sep 2013 23:47

Re: Raambekleding, wie helpt?

Het worden denk ik toch de witte houten jaloezieën :). En misschien plisségordijnen op de slaapkamer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers