Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem6

Bericht 16 Sep 2013 21:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bedankt voor jullie lieve reactie!
Charlotte, ik heb het al 2 keer met haar over gehad begin zwangerschap en nu dus. Maar volgens mij denkt zij op deze manier er toch bij te kunnen zijn. Maar dat pakt ze dan toch echt verkeerd aan zo duwt ze mij steeds meer van zich af.
Normaal ben ik niet zo gevoelig voor deze dingen maar de hormonen maken mij zo kwetsbaar en week :(
Ik zal voor je duimen woensdag succes alvast!!


Stokstaartje, Aan een kant "fijn" om te horen dat jij er nu ook over twijfelt en het niet helemaal raar is. Dat weet ik aan een kant wel maar als iemand zo tegen je doet ga je opeens aan jezelf twijfelen. Was benieuwd of jij nu inmiddels het geslacht weet?
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2013 21:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik sluit mij helemaal aan bij Mzcharlotte en Stokstaartje. Het is jullie moment dus het moet gaan zoals jullie willen. Ik hoop voor je dat je moeder dit snel begrijpt. Anders duidelijk aangeven dat je bij je besluit blijft en dat je het er niet meer over wil hebben. En probeer die steken onder water te negeren want het is onredelijk hoe je moeder nu reageert. (Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...) Sterkte ermee!

Mzcharlotte: Fijn dat je je examen toch gewoon mag doen! Ik hoop voor je dat je het haalt en dat je er ook vanaf bent. Zal ook wel weer wat meer rust geven.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 16 Sep 2013 21:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep, ik zie nu pas jou reactie! Ik heb het al 2 keer in een gesprek met haar erover gehad. Ik heb haar al heel duidelijk aangegeven hoe wij het willen hebben en hoe het gaat gebeuren! Zij zegt dan altijd hou er maar over op want je stelt mij teleur en maakt mij boos. Dan denk ik kap er dan eens over want zij begint hier zelf steeds over heb haar vandaag ook gezegd dat ik het zat ben mij te moeten verdedigen over hoe wij het willen!

Tsjip, Bedankt voor je lieve woorden. Ik probeer het inderdaad naast mij neer te leggen normaal kan ik dit ontzettend goed maar helaas nu even niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Sep 2013 21:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh okee, dat wist ik niet. Dan houdt het op. En jij mag je daar best even rot over voelen, zolang je je maar beseft dat het niet aan jou ligt. De hormonen helpen ook niet he, ik huil ook overal om. Als het je beter doet voelen, ik heb dan niet zo'n goede band met mijn moeder, maar ik wist sowieso dat ik dit samen met mijn man wil doen. Sterker nog, zoals ik er nu in sta, wil ik de eerste paar uur (misschien wel dag) gewoon met z'n drietjes doorbrengen. We moeten dadelijk allemaal aan elkaar wennen en dat doe ik liever in rust. Er is daarna nog ruimte zat om ons gezin te komen bewonderen. Maar dat is hoe ik het me nu voorstel, misschien is het op het moment zelf helemaal anders.
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 16 Sep 2013 21:16

Re: Winter 2013/2014 mama's!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 17:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem6

Bericht 16 Sep 2013 21:19

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het voelt fijn dat ik hier even mijn hart heb kunnen luchten!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2013 21:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh bah wat een nare manier van reageren van je moeder. Daar kun je helemaal niets mee. Maar blijven aangeven hoe jullie het willen en anders gewoon weglopen als ze weer begint. Sjonge hier wil je toch geen gedoe over met je zwangere dochter denk ik dan...

En die hormonen ken ik ook maar al te goed... Ik stond net met tranen in mijn ogen omdat ik alweer eerder naar bed ging dan mijn man.

Hier willen wij de eerste paar uur ook rust. We kijken wel wanneer we eraan toe zijn om mensen te gaan bellen. Eerst wij en dan de rest.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Sep 2013 22:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dan de volgende keer haar afkappen, "ma we hebben het hier al over gehad, ik wil het niet en ik hoop dat je dat kunt resoecteren." Ik snap nooit zo goed waarom mensen denken te bepalen hoe en wie en bij een bevalling is, of de tijd erna. Ruben ik om 5 over half 5 geboren en om 7 uur hebben we onze familie gebeld. Om 11 uur zijn mijn mans ouders gekomen. Net uit het ziekenhuis maar we waren zo in een rush dat we/ik wel bezoek konden ontvangen. Daarna zijn mijn ouders gekomen. Hier hebben we ook gedoe gehad bij Ruben, notabene toen we het vertelde op 1e kerstdag. Schoonpa vond dat de baby gedoopt moest worden, ik niet (aangezien wij niet geloven). Nou het huis was te klein. Uiteindelijk is Ruben dus ook niet gedoopt en zal dat bij deze baby ook niet gebeuren. Schoonpa begint er ook niet meer over. En zo kan ik wel duizend dingen noemen waarover zij dachten inspraak te hebben en dat niet hebben gehad omdat het gewoon niet zo werkt (over namen e.d.), wanneer ze gebeld wilden worden, langskomen en hoevaak. Daar kun je gewoon niks over zeggen en dat moet je ook helemaal niet willen vastleggen. Je kan in de kreukels liggen, maar ook fit genoeg zijn voor bezoek. Maar bewaak asjeblieft wel je eigen grens. Mijn man liet vaak visite komen terwijl ik dacht pfff tooee ik wil slapen. Daar hebben we nu ook afspraken over (2 dagen per week geen visite en alleen in de ochtend en avond). Niet uren zitten, 2 uur max.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 17 Sep 2013 06:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Goedemorgen dames.
Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje vakantie. Zit nu in het ziekenhuis voor een suikertest. Ga nu eens bijlezen hier.
2011 - 2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Sep 2013 07:14

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes Theezakje! Ik heb m afgelopen vrijdag moeten doen..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 17 Sep 2013 07:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ze hebben net nuchtere suiker geprikt en afhankelijk daarvan moet ik suiker drankje drinken. Hopelijk volgt die uitslag snel. .
2011 - 2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 17 Sep 2013 09:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope: ik heb je verhaal niet gelezen maar uit alle reacties begrijp ik dat er het een en ander speelt met je moeder en de keuzes die jullie maken m.b.t. de bevalling. Vervelend!

MzCharlotte: fijn dat je het examen gewoon woensdag kan doen. Succes!

Hier gaat het wat minder. Ik bleek vorige week nog steeds een blaasontsteking te hebben en kreeg opnieuw antibiotica. Verder had ik weinig klachten en vrijdag een goede controle gehad bij de gynaecoloog. Van zondag op maandagnacht helaas enorm veel buikpijn gekregen. Ik moest langskomen en blijk pijnlijke harde buiken te hebben. Gelukkig was de baarmoeder hals nog lang en is met het kindje alles goed. Ik moet rust nemen en de pijn moet dan minder worden. Dit is helaas na een hele middag en avond op de bank nog niet het geval :nopompom:
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2013 15:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oeh bloedprikken moet ik ook nog. Dat kan bij ons alleen 's ochtends. Maar even groot in mijn agenda zetten voor volgende week maandag.

Isabel: wat balen van je blaasontsteking. Die harde buiken zijn ook wel schrikken! Pfoeh nu dus echt goed rust nemen. Ik hoop voor je dat je snel verbetering voelt. Je zwangerschap duurt nog zolang.

Ik heb vanavond de infoavond op mijn werk. Ik haat dat soort avonden. Helemaal nu de directeur heeft bedacht dat we een persoonlijk verhaal aan de ouders moeten vertellen. Wie ben je, wat doe je in je vrije tijd en waarom werk jij in het onderwijs en op deze school? Nou ja het is maar 2x een half uurtje en ik ben niet alleen gelukkig!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 17 Sep 2013 17:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ steep : Ja loop ook soms het kamertje in en is zo onwerkelijk dat er straks een schattig babytje ligt :)
Ja we zijn naar CP geweest, was erg leuk !
Hoe gaat het verder met jou?

@tsjip, als het kamertje klaar is zal ik een foto maken ! Duurt nog wel even denk ik ;)
Succes vanavond met de info avond !

@ Penople, we hebben een boom met uiltjes en vlinders en een losse tak met vier uitljes erop, zal als de stickers geplaatst zijn wel even een foto maken en hier neer zetten :)

Hier gaat het verder goed alleen vannacht slecht geslapen, moest er wel 5x uit om te plassen :P
Merk wel dat ik wat meer droom en daardoor soms overdag erg moe ben, verder mag ik gelukkig niet klagen :)
Heb vandaag via de Hema (die hadden 20%korting) onlinne hoeslakens besteld deze hadden we nog niet.

Hebben jullie als jullie borstvoeding geven daar al de pomp etc voor gekocht? Lees namelijk verschillende verhalen dat je beter kunt wachten tot na de bevalling etc .

En wij willen graag een babyfoon met camera en die dan via wifi op je mobiel of tablet beeld geeft heeft iemand ervaringen met zn soort babyfoon?
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 17:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja ik heb wel een dubbele elektrische borstkolf. Maar ik heb mijne goedkoop overgekocht van een bekende en een nieuw starters set voor erop gekocht. In feite is dan alleen de motor tweedehands zeg maar! Ook ben ik er voor de volle 100% over uit dat ik lang borstvoeding wil geven ook bij evt problemen.

Vanuit mijn werk gezien zou ik je aanraden om nog te wachten met een kolf! Ik zie op mijn werk veel mensen die een dure kolf hebben gekocht en dan toch binnen een paar dagen stoppen. Mocht je in de kraamweek een kolf nodig hebben is deze snel gekocht of gehuurd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Sep 2013 19:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb inderdaad ook eerst een borstkolf geleend van bekenden van mijn zus. Ook een nieuwe startset erop gekocht (slangetjes e.d.) en daarna heb ik m over gekocht. Ik zou m inderdaad niet van te voren aanschaffen, maar kijken of het gaat en dan eentje lenen.

Ik ben zo blij!! We hebben een bugaboo!! Jeetje wat rijdt dat fijn zeg! Zelfs met plankje erachter. Als ik had geweten dat een bugaboo zo fijn reed had ik bij Ruben geen grote zware mutsy gekocht (wij noemen dat ook de terreinwagen aka SUV). Ruben is helemaal fan van het plankje en hij kan er ook niet ineens afschieten omdat de duwstang om hem heen zit. Ik kan niet wachten totdat de baby er is!! Lekker cruisen met z'n alle!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2013 14:38

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even spuien hoor, PFEW, ik heb mijn examen gehaald. Zij het met hakken over de sloot, maar het is een gesloten hoofdstuk. Het is voor mij een beetje dubbel, ik ben opgelucht en blij dat het klaar is/dat het niet meer boven me hangt, maar ik vind het wel jammer dat het resultaat minder is dan ik me als doel had gesteld.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Sep 2013 15:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gehaald is gehaald! Gefeliciteerd! En nu? Helemaal klaar? Welke opleiding deed je eigenlijk?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2013 15:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Nu klaar ja. Ik deed Accountmanagement. Ik ben doodop van alle emotie zeg! :drunken:
L2014 & H2017
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 18 Sep 2013 16:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bedankt voor de antwoorden dames :)
Dan wacht ik nog even met het aanschaffen van de kolf spullen :)

MZcharlotte, gefeliciteerd ! Nu maar goed vieren ;) en geslaagd is geslaagd ! Nu lekker bijkomen :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 19 Sep 2013 12:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep: fijn rijdt de Bugaboo he? Ik vond het ook een fijne kinderwagen alleen de Joolz rijdt net zo fijn en vond mijn man mooier dus zijn we voor de Joolz gegaan.

MzCharlotte: Gefeliciteerd!! Fijn dat je nu klaar bent.

Ik zit nog steeds thuis i.v.m. harde buiken. Net weer in het ziekenhuis geweest en weer medicijnen gekregen. Nu nog rust houden en volgende week weer langzaamaan dingen gaan doen. Harde buiken moeten wel echt een stuk minder worden. Wanneer dit niet het geval is dan moet ik weer terugkomen volgende week. Ons kleintje was zo druk dat ze met moeite mijn baarmoederhals konden opmeten haha. Gelukkig was deze helemaal in orde. Nog een paar dagen op de bank dus!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Sep 2013 16:14

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@penelope, wat fijn dat je cursus leuk is, hopelijk heb je er straks iets aan.ik heb je stuk niet gelezen maar de antwoorden wel, mijn schoonmoeder wilde bij onze eerste ook erbij zijn, of in elk geval, zodra de kleine er zou zijn erbij willen zijn, dit is geloof ik wel cultuur. Mijn vriend is gaan bellen toen ik op de verkoever lag en toen ik terug kwam hebben we voor mijn gevoel niet echt tijd met z'n 3en gehad. Toen stond mijn schoonmoeder al op de stoep. nu hebben we natuurlijk oppas nodig maar ik wil wel mijn vriend nog wat instructies geven.


@tsjip, leuke avatar! ik vond het een leuke film.
maagzuur heb ik ook, rennies werken wel aardig voor een aantal uur.


@steep, heb je de bugaboo 2de hands?

@theezakje, hoe was je suikertest?

@isabel, weer blaasontsteking? al vaker gehad in je zwangerschap.

@uiltje, ik heb nog een kolf van de eerste keer dus ik hoef geen nieuwe.

@mzcharlotte, fijn dat je geslaagd bent! gefeliciteerd



hier allebei ziek geweest, het schiet dus allemaal niet op, zoon wil ook geen middagslaapje doen, deze week dus ik kom nergens aan toe.
Wij hebben de kinderwagen nog en kopen geen nieuwe, zoon kan goed lopen of de baby gaat in de doek.
Verder voel ik me wel aardig, merk wel dat het zwaarder is dan de eerste.
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Sep 2013 18:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje: Ik koop ook nog geen pomp voor de borstvoeding. Eerst maar eens afwachten of het allemaal wel wil lukken.

Steep: Welke Mutsy hadden jullie dan?

Mzcharlotte: Whaaaa je hebt het gewoon gehaald! Goed hoor! Gezien de omstandigheden moet je echt wel blij zijn met het resultaat hoor. Nu lekker bijkomen.

Happydobby: De film heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien :nerd: Ik vond de kleuren op de foto zo mooi daarom heb ik 'm gekozen! Ik heb nu overal in huis Rennies liggen en ook in mijn tas zitten er heel wat. Maar ze werken dus daar ben ik blij mee.
Ik kan mij voorstellen dat de 2e zwangerschap zwaarder is. Je moet toch door omdat je er al eentje rond hebt lopen.

De infoavond is prima gegaan maar toch altijd weer blij dat zo'n avond weer voorbij is.
Gisteravond belde er al iemand van de kraamzorg. Ze wilde een afspraak maken voor de intake. Toen realiseerde ik mij toch weer even hoe snel de tijd eigenlijk gaat! Volgende week donderdag komt ze langs. Ik ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.
En over 2 weekjes hebben we toch nog een pretecho kunnen plannen! Door alle drukte rondom de corsowagen schoot dit er steeds bij in maar op de valreep toch nog weer even naar ons meisje gluren :D
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Sep 2013 08:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjilp; Wij hadden een oudere mutsy, de urban rider. Echt perfect voor in het bos, maar zwaar en lomp. Leuk dat jullie een pretecho gaan doen! Hier nog geen bericht van de kraamzorg, maar ik krijg een telefonische intake, we zitten weer bij dezelfde als bij Ruben.

Hd; de bugaboo is 2e hands inderdaad. Ik wil ook gaan dragen, maar als er sneeuw buiten ligt wil ik toch liever dat de baby in de bak gaat. Straks glij ik uit ofzo. Brrr moet er niet aan denken! Waarmee wil jij gaan dragen? Ik heb nu zo'n elastische doek (kan niet op de naam komen), maar ik wil ook een mei-tai. Volgens mij is het griep seizoen weer begonnen, ik ben nu ook ziek en ik hoor het zoveel om me heen! Ik heb zwanger zijn met een peuter ook onderschat! Niet relaxt dat M. niet meer wil slapen! Kun je wel ff hangen op de bank?

Isabel; goed dat het beter gaat!! Lekker rustig aan blijven doen hoor!!

Charlotte; en al gevierd dat je geslaagd bent? Lijkt me een pittige opleiding hoor.

Hier zo weer op pad, ga een poncho haken voor mijn nichtje van 1, 5. Ben benieuwd! Gister een baby gezien van 3 weken, maar ik ben ver uit de buurt gebleven aangezien ik snip verkouden ben. Ik mocht haar wel vasthouden maar ik wilde het zelf niet. Straks wordt dat hummeltje verkouden, nee das veelte zielig. Verder staat hier alweer een wasje aan, Ruben was ontzettend doorgelekt.. Goed begin van de dag dus..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Sep 2013 09:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo ik had al een tijdje geen reactie gegeven!

Isabel: Hoe gaat het inmiddels met de harde buiken? Zit er al verbetering in?

Mzcharlotte: Gefeliciteerd!! Zal wel wat rust geven dat je geslaagd bent!

Uiltje: Ik ben ook van plan borstvoeding, maar wacht wel met aanschaffen met een pomp tot na de bevalling. Straks komt het helemaal niet op gang en zitten we met zo'n pomp.. Zonde!

Tsjip: Wat fijn dat je toch nog een pretecho in het vooruitzicht hebt. Ik ga hem binnenkort ook maar eens plannen. Wil ook wel weer even naar ons kleintje kijken.


Verder gaat het hier eigenlijk best wel goed. Voel de kleine echt goed nu. Zelfs mijn man heeft hem/haar al gevoeld. Gister zag ik mn buik zelfs bewegen. Haha. Vind het echt wel bijzonder, aangezien ik zo'n 3 weken geleden nog niets voelde.
Heb op het werk inmiddels mn verlof aangevraagd. Nog zo'n 10 weekjes werken. Gaat ook eigenlijk best snel. Ik stop trouwens 6 weken voor mn uitgerekende datum. Wat doen jullie?
Van het weekend gaat mn vader een muur in de babykamer verven. Ik ben benieuwd. Heb metallic grijs gekozen. Hoop dat het een beetje lijkt.. En vrijdag over een week komen de meubeltjes. En ook de kinderwagen ed. Zin in!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers