Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fysiotherapeut

<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 03 Jun 2014 11:23

Fysiotherapeut

Gisteravond heb ik met sporten flink mijn enkel verstuikt. Omdat er wat twijfel was, toch even nasr HAP gegaan. De arts daar zij dat ik het beste met een aantal dagen even de fysio kon bellen om het in te laten tapen zodat ik beetje bij beetje weer wat kan lopen.

Nou heb ik geen fysio in mijn pakket, kan ik dan toch een willekeurige therapeut bellen en een afspraak maken?
<<

Anoniem122

Bericht 03 Jun 2014 11:30

Re: Fysiotherapeut

Ja je kan iedere fysiotherapeut bellen (Ook.als het wel in je pakket zit). Je moet dus wel gewoon zelf er voor betalen. Een gewone zitting is rond de 30 euro, maar geen idee wat ze rekenen voor intapen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 03 Jun 2014 12:24

Re: Fysiotherapeut

Ja klopt, je kan naar alle fysio's toe. Ik zou even rondkijken op internet of in je omgeving vragen met welke fysio mensen ervaring hebben en of deze bevielen. Vaak kan je de prijzen online ook vinden.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 03 Jun 2014 12:54

Re: Fysiotherapeut

Bedankt voor jullie antwoorden. Zal morgen even op Internet zoeken en wat bellen voor advies.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Jun 2014 13:30

Re: Fysiotherapeut

Bij de huisarts kan je het ook laten intapen, althans bij die van ons wel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jun 2014 15:56

Re: Fysiotherapeut

Ik zou een fysio zoeken die ook medical taping doet. Het tape zit veel prettiger rondom de voet. Daarbij kan er ook een drainage tape aangebracht worden. Hou er wel rekening mee dat er ook een intake gedaan word en daarvoor vaak meer gerekend word omdat je niet met een verwijzing komt.
2015 💙
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 03 Jun 2014 17:30

Re: Fysiotherapeut

Bij de praktijk waar ik ben rekenen ze €8,- voor kinesiotape. De huisarts doet het niet, iig bij mij niet, ik werd direct doorgestuurd naar fysio.

Beterschap!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jun 2014 23:24

Re: Fysiotherapeut

Wtf 8 euro krijg je de rol dan mee ofzo, dat is echt afzetterij. In dat geval zou ik bijna eisen dat ze de rol er bijna in z'n geheel op plakken (niet dat het zin heeft). Het is dure tape dat klopt ja, maar 8 euro is echt te belachelijk voor woorden. Je kan de tape voor 11 euro per rol kopen.
Medical tape is qua herstel alleen zo veel prettiger dan het witte tape, geeft veel minder irritatie en je kan er gewoon mee douchen, ook kun je zo tapen dat het vocht sneller afgevoerd word. Het klopt idd dat huisartsen dit niet doen, of nou ja de meeste huisartsen kunnen het niet.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jun 2014 23:29

Re: Fysiotherapeut

Hoezo is 8 euro duur? Sorry hoor, maar het is en materiaal en tijd die de fysio er in steekt. Dus 8 euro is N min ogen goedkoop. Ze kunnen er ook gewoon een behandeling voor declareren dan ben je meer kwijt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jun 2014 23:39

Re: Fysiotherapeut

Omdat de meeste fysio's het declaren naast hun behandeling, het is in feite onderdeel van de behandeling. Qua materiaalkosten kom je op max. 2 euro uit voor een enkeltape.
2015 💙
<<

Jip

Bericht 04 Jun 2014 07:00

Re: Fysiotherapeut

Medical tape id duurder dan 8€. Als mensen vaak getapet moeten worden dan kopen ze hun eigen rol, anders wordt het voor ons ook een heel duur iets. Die rol kost ze geloof ik 15/17,50.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jun 2014 07:08

Re: Fysiotherapeut

Jip dan kopen jullie ook vrij duur in, mijn eigen rollen tape zijn echt maar 11 euro. Het is ff zoeken maar heb de originele curetape en heb er echt niet meer voor betaald. Vandaar dat ik ook zei 8 euro voor 1 keer tapen is belachelijk. Ik snap op zich wel dat sommige praktijken die veel tapen de materiaalkosten er uit willen hebben maar 8 euro is gewoon dikke vette winst maken als daarnaast ook nog eens een behandeling word gedeclareerd.
2015 💙
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Jun 2014 11:43

Re: Fysiotherapeut

Ik kan vanmiddag om half 5 terecht, dat is wel fijn. Is een intake en dan kijken ze hoe het te behandelen. Intake is sowieso 30 euro. Verder zie ik het wel even qua kosten, als het maar helpt :)
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Jun 2014 18:17

Re: Fysiotherapeut

En Kaas, hoe was het bij de fysio?

Bij mij declareren ze die €8,- naast een behandeling hoor. Maar daar merk ik weinig van omdat ik onbeperkt verzekerd ben voor fysio. Ja dat merk ik dus wel, indirect, aan mij zorgkosten. De tape krijg ik niet vergoed, gelukkig declareren ze niet altijd want anders werd het een dure hobby in mijn geval. Ik heb thuis ook tape. Voorheen gebruikte ik van die witte sporttape als ik zelf tape aanbracht maat vind de Kinesiotape toch fijner!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Jun 2014 19:26

Re: Fysiotherapeut

Heb idd tape op mijn voet, weet niet precies hoe het heet. Het is van dat blauwe tape, elastisch. Enkelbanden zijn verrekt en zit waarschijnlijk ook klein scheurtje in. Nu dus oefeningen mee en dingen proberen voor zover lukt.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Jun 2014 19:28

Re: Fysiotherapeut

Ah balen, ook een klein scheurtje dus! Doe voorzichtig en laat het goed herstellen!!!

Klinkt als Kinesiotape/medical tape. Ik vind het erg prettig, het geeft steun maar beperkt je niet heel erg, je kunt toch nog uit de voeten.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem205

Bericht 04 Jun 2014 19:56

Re: Fysiotherapeut

pfoe, 8 euro is inderdaad veel geld voor dat tapen!
Bij mijn fysio rekenen ze er 2 euro voor, maar ze vragen dat contant en zijn er niet consequent in. Bij mij vragen ze er nooit om, ik ben zo ongeveer hun cashcow :P

Succes met je enkel Kaas, hopelijk geeft het tape wat ondersteuning!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Jun 2014 22:30

Re: Fysiotherapeut

Bedankt! Ik betaalde nu 30 euro voor alles. Baal wel dat ik er waarschijnlijk wel tijdje zoet mee ben. Had het hardlopen weer zo goed opgepakt :(

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers