Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 03 Jun 2014 21:01

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Aangezien ik nog steeds 1-2 nachtvoedingen geef, slaapt ze in het ledikantje wat tegen mijn kant van het bed staat.
Ook wordt ze vaak nog wakker, en op deze manier is het voor mij makkelijker vol te houden dan wanneer ik steeds helemaal uit bed, naar haar kamertje moet gaan.
Als ze zou doorslapen, zou ik haar wel naar haar eigen kamertje doen. Desalniettemin vinden we het ook wel gezellig. Het vrolijke gebrabbel waar we in de ochtend mee wakker worden :).

Oh en nu ze kan draaien, doet ze dit steeds in haar bedje, en slaapt ze veel op haar buik. Dat vind ik niet zo veilig (en bij omdraaien wordt ze wakker). Dus voor mij eigen gemoedstoestand vind ik het ook een voordeel dat ik altijd meteen kan checken of ze nog ademt (zonder daarvoor mijn bed uit te moeten :).
Make happy memories
<<

Princess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 03 Jun 2014 19:44

Bericht 03 Jun 2014 21:16

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

De jongste heeft lang bij ons gelegen in een Co-sleeper, ook ivm nachtvoedingen.
Ik vond het ook erg fijn om haar bij ons te hebben. De oudste heeft bij ons gelegen totdat ze niet meer in de wieg paste. Ze was denk ik 6 maanden
Mama van 2
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Jun 2014 21:17

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hier hebben ze beiden het eerste jaar bij ons geslapen.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 03 Jun 2014 23:08

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

N 5 maanden
J 1,5 jaar (nu komt ze vaak rond 4:00 bij ons liggen)
T nog steeds (tussen ons in)
Mother of 3 adorable children
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Jun 2014 08:19

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Ze hebben meteen in hun eigen kamertje gelegen.
Van tevoren had ik bedacht dat ik ze lekker op onze kamer wilde in één ledikant. Maar omdat ze een aantal weken in het ziekenhuis hebben gelegen, apart, werd dat afgeraden.
Ik gaf wel BV, maar was sowieso al bijna de hele nacht aan het voeden in het begin ;). En dat deed ik wel op ons bed.

Als ik nu nog een kindje zou krijgen, zou ik graag een co sleeper willen, dat lijkt me echt heerlijk!
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 04 Jun 2014 10:04

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Een co-sleeper is inderdaad heerlijk! Dat gebrabbel naast je in de ochtend, wat Valerie ook zegt, zo knus!

Sinds gisteren slaapt I. op haar eigen kamer. Ze begon steeds gevoeliger te worden voor geluiden. Mijn man en ik konden niet meer met elkaar praten in de slaapkamer. En als T. 's nachts nij ons kwam vanwege een nachtmerrie of zo werd I. ook meteen wakker.

Was wel gek vannacht hoor, dat lege bedje naast me. Ik ga het wel missen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Jun 2014 10:13

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

L hebben we na 3 dagen al naar haar eigen kamertje gedaan. Mijn man werd elke keer wakker van elk zuchtje.
M ligt vanaf het begin bij ons op de kamer in een co-sleeper. Mijn man is nu een stuk relaxter en slaapt er ook gewoon doorheen. Ik vind het heerlijk: Gewoon omrollen en liggend voeden. Mijn man vroeg vanochtend: en, lekker geslapen? Dus ik antwoordde naar eer en geweten: ja, heerlijk! M is niet voor een voeding gekomen vannacht... geloof ik. Haha, soms moet ik echt hard nadenken of ik haar nou gevoed heb te ja of te nee.

En o, ik vind het zo heerlijk om wakker te worden en mijn kleine minimeisje naast me te zien :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 04 Jun 2014 14:58

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

T ging naar haar eigen kamer toen ze 4 maanden was, daarvoor lag ze in een wiegje bij ons. Overdag sliep ze in haar ledikantje op haar eigen kamer dus daar was ze gelukkig wel al aan gewend.

Stom he, die eerste nacht(en) Filoria. Vooral de eerste avond dat we naar bed gingen en niet meer zachtjes hoefden te doen was echt zo gek!
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Jun 2014 15:02

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Mijn plan nu is om de familiewieg van mijn man naast ons bed te zetten en daar de eerste maanden de baby in te leggen, dat lijkt me ook heel fijn met borstvoeding geven. Een ledikantje past denk ik niet naast ons bed, dus als de baby niet meer in de wieg past moet het ook over naar het kamertje.
Hoe het straks in de praktijk gaat zijn met de geluidjes en of de borstvoeding allemaal gaat lukken dat moet ik allemaal nog gaan zien natuurlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jun 2014 18:08

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Ik vond het veel fijner om Julie bij me te laten.slapen. Hoewel Julie vaker dronk dan Louise geraakte ik.aan veel.meer slaap dan bij Louise doordat ze bij ons sliep. Na enkele maanden ging ze.niet meer slapen als ze bij ons was, toen.Is ze,.zonder problemen naar haarverlenging kamer gegaan.
AfbeeldingAfbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers