Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Puckababy mini

<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Jun 2014 16:30

Puckababy mini

Iemand ervaring met de Puckababy? Ik heb, toen mijn zoontje 2 maanden was, de Puckababy gekocht omdat hij een heel onrustige slaper is. Hij maakt zichzelf snel wakker. Vorige maand vond hij het helemaal niets en raakte hij helemaal in paniek. Zelf bakerde wij hem al in, in een laken heel strak om zijn lijfje. Dat vond hij fijn, maar wij niet zo omdat hij toch al snel onder dat lakentje kan komen. Toen maar een Puckababy gekocht, maar niet wetende dat hij daar nog best wel veel bewegingsvrijheid in heeft.

Nu ligt hij er weer in sinds een paar dagen omdat hij weer heel slecht slaapt. 's Nachts wordt hij 5 a 6 keer huilend wakker. Hij slaapt sinds hij hier in ligt wel beter, maar hij ligt met zijn armpjes omhoog te slapen waardoor die slaapzak dus half over z'n hoofdje heen komt. Ik vind dat dus helemaal niks! Ik kan er niet goed van slapen omdat ik het toch wel heel eng vind. Iemand ervaring hier mee?

Het blijft, ondanks de Puckababy, een heel onrustige slaper.

Hebben jullie nog tips?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Jun 2014 16:42

Re: Puckababy mini

Wij hebben de puckababy sinds dag 1 gebruikt. Vond het een ideaal ding.
Ik deed het klitteband redelijk strak in het begin. Daardoor kon ze zich niet los wurmen. Dus armpjes langs haar lichaam en dan het klitteband dicht. Misschien kun jij het nog wat strakker proberen zodat de armpjes niet zo ver omhoog kunnen?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Jun 2014 17:02

Re: Puckababy mini

Ik zal eens kijken naar dat klittenband, volgens mij heeft de mini dat niet. Misschien de "piep" wel (0 tot 3 maanden).
Maar zal eens kijken. Thnx in ieder geval.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Jun 2014 18:13

Re: Puckababy mini

Ah ja, dat klopt. Ik heb de piep. Ik haal die 2 altijd door elkaar.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 03 Jun 2014 18:55

Re: Puckababy mini

de mini heeft niet die klittenband -band die de piep heeft en de hals van de piep is echt een stuk kleiner.

Ik denk dat je kindje nog te klein is voor de mini en dat je dan dus eigenlijk een piep moet gebruiken. Maar dat is nogal een aanschaf voor waarschijnlijk korte tijd.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem75

Bericht 03 Jun 2014 19:10

Re: Puckababy mini

De oude Puckababy mini van zo'n 3-4 jaar terug heeft wel klittenband binnen in. De nieuwere idd niet en dat wist ik dus niet en heb via mp dus een vrij nieuwe gekocht zonder dat klittenband stukje. Ik vind 'm ook wat breder lijken en de wat oudere had bij de schouders nog een ritsje/opening voor het afbouwen en dat heeft de nieuwe ook niet.

Ik ben dus ook (weer) op zoek naar een Puckababy want het ouder model lijkt mij toch fijner.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Jun 2014 08:32

Re: Puckababy mini

@ Razz: ik heb ook de nieuwe, maar daar zitten wel ritsjes in om af te bouwen. Je kunt hem dus ook als gewone slaapzak gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Jun 2014 08:38

Re: Puckababy mini

Je hebt ook nog andere bakerzakken. Nu gebruik ik er geen, maar bij de oudste heb ik twee soorten gebruikt. De puckababy (zowel de piep als de mini) en de swaddle me. Die laatste heb je ook in meerdere maten en zit een stuk strakker, de armpjes hebben dan nog amper bewegingsvrijheid. De oudste had dat overdag echt nodig, anders sliep ze niet. 'S nachts konden we het wel af met de pukababy. Dus misschien is kijken naar een ander systeem nog iets?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx