Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ringworm

<<

Anoniem51

Bericht 13 Apr 2014 17:54

Re: Ringworm

Misschien een rare vraag, ik weet niet hoe dat zit met jezelf opnieuw besmetten bij ringworm, maar nu je het zo over dagcreme hebt: kan het niet zo zijn dat je jezelf dmv je dagcreme/make up (die je misschien ook al gebruikte op het moment dat je vorige keer ringworm had) jezelf opnieuw besmet hebt?
<<

Anoniem50

Bericht 13 Apr 2014 17:59

Re: Ringworm

Dundas schreef:Misschien een rare vraag, ik weet niet hoe dat zit met jezelf opnieuw besmetten bij ringworm, maar nu je het zo over dagcreme hebt: kan het niet zo zijn dat je jezelf dmv je dagcreme/make up (die je misschien ook al gebruikte op het moment dat je vorige keer ringworm had) jezelf opnieuw besmet hebt?


Make-up wat niet in pompjes zat heb ik vernieuwd. En mijn dagcrème zit in een pompsysteem. Nachtcrème ook. Foundation ook. Kwasten voor poeder heb ik uitgekookt, net als alle andere kwasten trouwens. Poedertjes op zichzelf vervangen. Bed verschoond, kleding uitgewassen, etc.

Maar het kan nog best zijn dat ik iets vergeten ben en me daardoor continu opnieuw besmet. Maar ik weet niet wat ik vergeten ben.
<<

Anoniem50

Bericht 13 Apr 2014 18:11

Re: Ringworm

Heb mijn lichaam nog even gecontroleerd, voor wat ik zelf kan zien dan, maar ik heb niets meer op mijn buik, rug, borsten. Wel op mijn linkerarm, aan de onderkant en dus drie plekken in mijn gezicht. Nu mag ik wel eerst eens gaan kijken wat ik niet heb vervangen aan make-up/crèmes. Want het lijkt er verdacht veel op dat ik mezelf besmet met oude producten.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 09:05

Re: Ringworm

Vanochtend naar de huisarts geweest. Het is dus echt ringworm. Hij heeft pillen voorgeschreven. Een kuur van een week, maar het kan wel drie weken duren voor het wegtrekt. Nou ja, het is in ieder geval beter dan blijven smeren tot ik een ons weeg. En nu terug naar bed, griep. :no:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Apr 2014 09:29

Re: Ringworm

Ochoch, beterschap!!
30-04-2017
<<

Anoniem50

Bericht 07 Mei 2014 20:23

Re: Ringworm

En we zijn een maand, een kuur en een zalf verder en het brak vorige week opnieuw uit en ditmaal compleet in mijn gezicht. Ik word met de minuut knapper. :P

Vandaag weer bij de huisarts geweest. Mijn huisarts was net terug van vakantie en mij werd gevraagd of ik nog even de tijd had en dus mocht ik vanmiddag pas komen. Word ik alsnog door een andere huisarts opgeroepen. :P

Hij heeft mijn gezicht geïnspecteerd en kwam tot de conclusie dat het echt ringworm moest zijn. Hij kon er niets anders van maken. Dus nu ben ik gezegend met een kuur van 28 dagen (2 capsules per dag na het avondeten) en twee tubes zalf (mijn nieuwe dag en nachtcreme :S). En nu maar hopen dat ik er vanaf kom.

Maar nu mijn vraag, kan ik over deze creme ook gewoon kokosvet smeren? Want mijn huid trekt op dit moment van alle kanten en ik kan me niet voorstellen dat dit mijn huid echt ten goede komt.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 07 Mei 2014 20:38

Re: Ringworm

Ik zou die creme wel goed inlaten trekken en er niet gelijk iets anders over smeren. Mocht dit nu ook niet helpen lijkt het wel verstandig om langs de dermatoloog te gaan om een stukje huid in het lab te laten onder zoeken.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem50

Bericht 07 Mei 2014 20:41

Re: Ringworm

Kaat, dat is inderdaad de bedoeling. Voor alsnog is het ringworm, maar als deze kuur/zalf niet aanslaan, dan word ik doorgestuurd. Het was echt bijna over, rug en buik waren compleet over, en opeens brak het opnieuw uit. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar vervelend is het wel. Dus we doen nog één poging en als dat niet helpt dan word ik doorgestuurd.
<<

Anoniem50

Bericht 01 Jun 2014 19:00

Re: Ringworm

Bijna een maand verder. 48 capsules en twee tubes zalf verder. En het is wederom in mijn gezicht uitgebroken. Morgen wederom bellen en dan word ik doorgestuurd naar de dermatoloog (dat zeiden ze de vorige keer). Gelukkig kan ik het met make-up camoufleren, maar fijn is het niet. Misschien gebruik ik wel make-up waar ik allergisch voor ben, wie wil het zeggen. :snik:
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2014 19:27

Re: Ringworm

zal je zien dat het buurman-allergie is :P
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 19:29

Re: Ringworm

Is het niet heel slecht om het te bedekken juist met make-up? Ik zou eens proberen om géén make up te dragen, of het daar niet minder van wordt?
<<

Anoniem50

Bericht 01 Jun 2014 19:34

Re: Ringworm

Pippa schreef:Is het niet heel slecht om het te bedekken juist met make-up? Ik zou eens proberen om géén make up te dragen, of het daar niet minder van wordt?


Ja, dat moet ik ook gewoon proberen, maar dat vind ik niet leuk. Maar ja, ik wil op mijn leeftijd ook niet rondlopen met uitslag van een 16-jarige. (en ja, ik weet dat ringworm op elke leeftijd voorkomt.)

Kerel, dan had ik het twee jaar geleden al moeten hebben. :D
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 19:37

Re: Ringworm

Niet leuk nee, maar ringworm is ook niet leuk ;)
<<

Anoniem50

Bericht 01 Jun 2014 19:46

Re: Ringworm

Volgens Google gaat het ook vanzelf over en dat mag ook wel een keer. Heb al 70 euro aan medicatie gehad en nog geen vooruitgang en rekening, dus krijg zo een enorme rekening en geen baat bij alles wat ik heb gehad. Mijn broertje trouwt alleen over 2,5 maand en dan moeten we op de familiefoto, dus dan moet het wel opgelost zijn.

En Kerel, daar gaat de buurman gewoon bij zijn. Dat weet hij nog niet, maar ik kan ook claimen zonder een relatie ;)
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 20:01

Re: Ringworm

Dan is het misschien toch her-besmetting van iets waar het nog aan zit ofzo, want het is wel enorm besmettelijk. Ik zou gelijk proberen zonder make-up hoor, nu nog tijd genoeg tot bruiloft!
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jun 2014 22:35

Re: Ringworm

Vervelend! Ringworm kan echt heel hardnekkig zijn, ken iemand die heeft er bijna een jaar last van heeft gehad. Is het niet besmettelijk en dat je jezelf steeds opnieuw besmet met je eigen make-up omdat het daar ook in zit?
<<

Anoniem50

Bericht 02 Jun 2014 06:27

Re: Ringworm

Ik dacht, ze geven me zalf en pillen en na twee weken loop ik weer zonder rond. Niet dus.

Het kan een her-besmetting zijn, maar ik heb alles volgens 'het boekje' gedaan. Mijn dag/nachtcrème kwamen uit een pompflacon, foundation ook, maar voor de rest heb ik alles vervangen en kwasten uitgekookt. Bed verschoond (beddengoed uitgekookt). Kleding uitgewassen. etc. En op mijn lichaam is het nu zo goed als verdwenen, al is het daar ook twee keer opnieuw uitgebroken, maar mijn gezicht... Ik heb wel gemerkt dat het minder wordt als ik het voor het slapengaan insmeer met kokosvet, maar het verdwijnt gewoon niet. Maar goed, even kijken hoe het gaat zijn zonder make-up. Kans is groot dat daar iets tussen zit dat 'besmet' is, nu nog uitvinden wat het precies is.

Ik ga nu eerst mijn kwasten voor de zoveelste keer uitkoken. Je kunt er heel veel van zeggen, maar bezig houdt het je wel. :P
<<

Anoniem50

Bericht 02 Jun 2014 21:30

Re: Ringworm

Morgen om 09.40u weer een afspraak met de huisarts. Mijn lichaam zit er nu dus ook weer onder. :cry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Jun 2014 08:19

Re: Ringworm

Pfff frustrerend!
30-04-2017
<<

anoniem213

Bericht 03 Jun 2014 08:32

Re: Ringworm

Je zegt dat je foundation in een pompje zit, maar ik heb dat ook en mijn hand is toch vaak in contact met dat voorkantje waar het uitkomt. Heb jij dat niet ook? Zo besmet je jezelf weer via dat ding. Foundation op je gezicht, dan raak je met je vingers de voorkant aan om nog wat te pakken terwijl je vlak daarvoor je gezicht aan hebt geraakt. Dat zou ook verklaren waarom het telkens terugkomt in je gezicht.
<<

Anoniem50

Bericht 03 Jun 2014 10:13

Re: Ringworm

Dat zou best kunnen, June. Ik let er niet echt op hoe ik pomp. Zal ik toch eens doen, om te kijken of ik het voorkantje aanraak.

Ik ben weer terug van de huisarts. Ik krijg nu een andere crème. Een antibiotica? Ik zal het vanmiddag wel zien. Ik moet de crème twee weken gebruiken en ik moet me over twee weken weer melden. Werkt het niet, dan word ik doorgestuurd naar de dermatoloog. De huisarts gaat vooralsnog uit van Ringworm, die gewoon heel erg hardnekkig is, maar denkt inmiddels ook aan Rosacea. Hij heeft het heel netjes op een briefje voor me geschreven, zodat ik thuis nog even kon googlen. Daar word ik niet gelukkig van. Het is een chronische huidaandoening die pas na je 30e uitbreekt. Het blijkt wel goed te behandelen te zijn. Maar eerst de komende 2 weken afwachten.
<<

Anoniem280

Bericht 03 Jun 2014 10:36

Re: Ringworm

June schreef:Je zegt dat je foundation in een pompje zit, maar ik heb dat ook en mijn hand is toch vaak in contact met dat voorkantje waar het uitkomt. Heb jij dat niet ook? Zo besmet je jezelf weer via dat ding. Foundation op je gezicht, dan raak je met je vingers de voorkant aan om nog wat te pakken terwijl je vlak daarvoor je gezicht aan hebt geraakt. Dat zou ook verklaren waarom het telkens terugkomt in je gezicht.



Dit is precies mijn gedachte.
En als je nu een sponsje zou gebruiken, hou je ook dit probleem.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron