Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je grootste droom

<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Jun 2014 08:52

Re: Je grootste droom

Dundas schreef:
Whatever schreef:Ik vind het flauw voor dit topic, omdat het topic gelijk doodslaat als we nu allemaal roepen dat we allemaal nog lang gezond en gelukkig willen leven met onze geliefden.. Patsboem, topic klaar. Het zou leuk zijn als mensen daarnaast nog iets kunnen noemen.

Nouja, voor jou is het misschien flauw, maar voor mij zoveel waard. Lijkt me heerlijk om eindelijk eens een keer écht zorgeloos te kunnen zijn, en ja, dat is in combinatie met één of twee kindjes mijn allergrootste wens. Het zal me aan m'n reet fietsen of het topic daarmee doodslaat, alsof iedereen elkaars reacties leest. Dit is toch vooral het soort topic waar vier van de vijf mensen gewoon zelf reageert en hooguit vijf reacties leest, dus wat dat betreft is er in topics als deze toch al weinig interactie.

Helemaal mee eens.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Jun 2014 08:56

Re: Je grootste droom

Mijn droom is (hoe cliché ook) om straks na deze studie volledig zelfstandig te kunnen leven en alles weer op een rijtje te hebben. Psychisch gezond blijven is voor mij ook wel een grote droom, iets wat voor mij niet vanzelfsprekend is. Ik heb mezelf als doel gesteld om binnen 5 jaar het bovenstaande te bereiken, ben benieuwd. :)
<<

Anoniem147

Bericht 01 Jun 2014 09:42

Re: Je grootste droom

Mijn grootste droom is dat mijn eigen bedrijf een succes word en ik daar veel plezier uit kan halen en mijn energie er vol in kan stoppen. Ik zou het geweldig vinden als mijn bedrijf mijn volledige bron van inkomsten zou kunnen zijn.
<<

Anoniem60

Bericht 01 Jun 2014 09:57

Re: Je grootste droom

Mijn grootste droom is om mijn kinderen wat van de wereld te kunnen laten zien. Een wereldreis maken dus.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 01 Jun 2014 10:57

Re: Je grootste droom

Exogenesis schreef:Mijn grootste droom is dat er een medicijn voor kanker gevonden wordt.
Wat een mooie droom. Werk je ook in medisch onderzoek?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jun 2014 11:03

Re: Je grootste droom

Ik snap wel wat Whatever bedoelt. Als mensen eenmaal dat soort reacties gaan geven dan krijgen mensen het gevoel dat je haast niet anders kan dan dat noemen, omdat het anders net lijkt alsof je die wereldreis of dat boek belangrijker vindt. Natuurlijk is dat niet zo, iedereen zal gezondheid en geluk voor zichzelf en dierbaren het belangrijkste vinden, er is inderdaad een verschil tussen dromen die je verwezenlijkt wil zien en dingen die je jezelf en je dierbaren toewenst, maar zo kan het dan wel voelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jun 2014 11:29

Re: Je grootste droom

Mijn grootste droom was uitgekomen, een gelukkig gezin, moeder worden. Ik heb tot aan dat moment altijd daarvan gedroomd. Helaas is mijn droom gedeeltelijk uit elkaar gespat. Het leek zo mooi maar van het gelukkige gezin wat we waren bleef weinig over.

Ik merk dat ik het moeilijker vind om te dromen. Ik heb mijn dromen altijd gebruikt om in de toekomst iets te hebben om naar uit te komen. Als een soort vlucht uit het heden dat mij minder beviel. Ik ben nu inmiddels veel meer tot het besef gekomen dat dat een vlucht is, dat ik het met de mooiste dromen niet goed kan maken. Ik kan het wel verzachten, maar vluchten heeft geen zin.

Dus heb ik geen grootste droom meer. Maar ik heb wel kleinere dromen.
Ik wil heel graag naar Cuba of een ander mooi land een mooie reis maken. Ik wil wat moois van mijn huis maken en ik droom er van om een manier te vinden om als illustrator aan het werk te kunnen.
Ik droom van het uitgeven van boeken, geschreven maar het liefst geschreven en geïllustreerd. Een kookboek, wat al gedeeltelijk gewoon klaar ligt op de plank.
Ik droom er van om als Lucas wat ouder is mooie reizen te maken.

En heel stiekem droom ik af en toe van het ontmoeten van een andere vent, een lieve leuke vent met wie ik heeeerlijk kan zoenen. Oh mijn god wat mis ik zoenen.
<<

Anoniem168

Bericht 01 Jun 2014 13:01

Re: Je grootste droom

Ik heb geen grote dromen. Volgens mij had ik ze wel, maar sinds ik heel erg ziek ben geweest, heb ik geen wensen meer. Niet dat ik geen plannen heb hoor en mijn toekomst uitzichtloos vind ofzo, maar heb ze nu gewoon niet (meer).
Als ik dromen had, weet ik ze niet eens meer. Het klinkt misschien cliché, maar sinds het hele gebeuren, lijkt alles niet zo heel belangrijk meer. Tuurlijk wil ik nog eens op vakantie naar de plekken waar ik nog nooit ben geweest bijvoorbeeld, maar echt ergens van dromen en altijd naar verlangen heb ik niet zo.

Zo ook met mijn verjaardag. Eerst wist ik altijd wat ik moest vragen, had ik zo een verlanglijst klaar. Dit jaar wist ik het na weken nog niet. Ik wilde niet écht iets hebben, er was niks écht leuk. Ik denk dat ik nu vooral geniet van de hele kleine simpele dingen. Wandelen met mooi weer of genieten van mijn dochtertje. Van de momenten met familie, mijn gezin en vriendinnen.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 13:21

Re: Je grootste droom

Hmm, moeilijk. Op dit moment is mijn grootste wens (ja, wens ja, ik zal het correct verwoorden dan...) een gezond kind krijgen!

Wat dromen betreft: ik heb niet heel grote dromen verder op het moment. Zeker niet als een droom iets moet zijn waar je zelf invloed op hebt en wat dus realiseerbaar is. Maar wat ik wel heel graag zou willen is nog een aantal steden en landen zien. Met Londen op nummer 1.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Jun 2014 13:38

Re: Je grootste droom

Ik solliciteer hierbij alvast naar een rol in Susans film!

Ik weet niet echt wat mijn droom is. Er zijn veel dingen die me leuk lijken, maar dat is totaal onrealistisch. Ik zou graag radio-dj/cabaretier/drummer/zangeres willen worden :P Geen van allen gaat ooit lukken natuurlijk. Iets wat hopelijk wel haalbaar is, is gelukkig worden met een leuke vent aan mijn zijde. In de tussentijd vermaak ik me alleen ook prima trouwens.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jun 2014 15:38

Re: Je grootste droom

Mijn droom is eigenlijk heel simpel, maar zóver weg dat ik er niet aan durf te denken. Ik wil gelukkig zijn (duh), en dan heel simpel.. gewoon een leuke vent, een eigen gezinnetje. Maar het is best pijnlijk om aan te denken dus dat doe ik dan maar niet al te veel. Andere dromen: rust vinden :-)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Jun 2014 15:42

Re: Je grootste droom

Ik droom van heel veel dingen, trouwen, kinderen krijgen. Maar ook van een zeilboot kopen met een knus kajuitje er op of een huis kopen aan het water en dan die zeilboot in de achtertuin leggen.

Maar het meeste droom ik nu nog van het ontvangst nemen van mijn diploma, ik moet nog maar een paar maanden gelukkig.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Jun 2014 23:47

Re: Je grootste droom

Ik heb geen grote dromen, dat vind ik altijd erg sneu van mezelf. Dan ga ik heel hard nadenken om tóch een grote droom te bedenken. Het enige wat me heel tof lijkt en wat best haalbaar is, is een Volkswagen t2 camper uit de jaren '70 kopen en ermee door Europa reizen (of nog iets verder). Ik ben al een heel eind met sparen in ieder geval :)
<<

Anoniem44

Bericht 02 Jun 2014 11:49

Re: Je grootste droom

Brooke schreef:Ik heb geen grote dromen. Volgens mij had ik ze wel, maar sinds ik heel erg ziek ben geweest, heb ik geen wensen meer. Niet dat ik geen plannen heb hoor en mijn toekomst uitzichtloos vind ofzo, maar heb ze nu gewoon niet (meer).
Als ik dromen had, weet ik ze niet eens meer. Het klinkt misschien cliché, maar sinds het hele gebeuren, lijkt alles niet zo heel belangrijk meer. Tuurlijk wil ik nog eens op vakantie naar de plekken waar ik nog nooit ben geweest bijvoorbeeld, maar echt ergens van dromen en altijd naar verlangen heb ik niet zo.

Zo ook met mijn verjaardag. Eerst wist ik altijd wat ik moest vragen, had ik zo een verlanglijst klaar. Dit jaar wist ik het na weken nog niet. Ik wilde niet écht iets hebben, er was niks écht leuk. Ik denk dat ik nu vooral geniet van de hele kleine simpele dingen. Wandelen met mooi weer of genieten van mijn dochtertje. Van de momenten met familie, mijn gezin en vriendinnen.

Ik herken dit gevoel heel goed. Vroeger had ik hele grote dromen, maar nu gaat het me meer om de kleine dingen. Ik vind het heel belangrijk om veel tijd door te brengen met mijn familie, vrienden en het eigen gezin. Ik wil - als ik straks zwanger mag worden - graag kunnen genieten van dat groeiende wezen in mijn buik. Ik wil die kleine dingen - die eigenlijk zo groot zijn - met mijn volle bewustzijn ervaren. En dus niet, maar doorrennen en met de waan van de dag meegaan. Geld en status is voor mij steeds minder belangrijk geworden. Het lijkt wel alsof hoe meer je ervan hebt, hoe minder het ertoe doet.

Het komt misschien ook omdat ik de meeste van mijn grote dromen al heb verwezenlijkt. Ik heb de hele wereld over gereisd, ik heb op werkgebied al bereikt wat ik wilde bereiken. Ik heb een goede basis opgebouwd, een huis, een auto gekocht, een goede stabiele relatie opgebouwd. Steeds vaker vraag ik me af wat nu echt belangrijk is. Wat straks als ik op mijn sterfbed lig de dingen zijn die ik nalaat, waar ik trots op ben en welke dingen eigenlijk maar een waste of time blijken te zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2014 11:56

Re: Je grootste droom

Pompoen schreef:Mijn grootste droom was uitgekomen, een gelukkig gezin, moeder worden. Ik heb tot aan dat moment altijd daarvan gedroomd. Helaas is mijn droom gedeeltelijk uit elkaar gespat. Het leek zo mooi maar van het gelukkige gezin wat we waren bleef weinig over.

Ik merk dat ik het moeilijker vind om te dromen. Ik heb mijn dromen altijd gebruikt om in de toekomst iets te hebben om naar uit te komen. Als een soort vlucht uit het heden dat mij minder beviel. Ik ben nu inmiddels veel meer tot het besef gekomen dat dat een vlucht is, dat ik het met de mooiste dromen niet goed kan maken. Ik kan het wel verzachten, maar vluchten heeft geen zin.

Dus heb ik geen grootste droom meer. Maar ik heb wel kleinere dromen.
Ik wil heel graag naar Cuba of een ander mooi land een mooie reis maken. Ik wil wat moois van mijn huis maken en ik droom er van om een manier te vinden om als illustrator aan het werk te kunnen.
Ik droom van het uitgeven van boeken, geschreven maar het liefst geschreven en geïllustreerd. Een kookboek, wat al gedeeltelijk gewoon klaar ligt op de plank.
Ik droom er van om als Lucas wat ouder is mooie reizen te maken.

En heel stiekem droom ik af en toe van het ontmoeten van een andere vent, een lieve leuke vent met wie ik heeeerlijk kan zoenen. Oh mijn god wat mis ik zoenen.


Waarom is dat een stiekeme droom? Voelt het voor jezelf alsof je daar stiekem over moet zijn?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jun 2014 14:53

Re: Je grootste droom

Ja, op dit moment nog wel Alibi. Niet perse voor de buitenwereld, die kan me redelijk gestolen worden. Maar mijn eigen gevoel zit wat dat betreft echt nog niet op één lijn. Ik wil het graag, voor de toekomst. Maar als ik dan denk aan nu...dan kan ik alleen maar janken bij het idee. Ik moet er gewoon echt nog niet aan denken om met een ándere man iets te doen, al is het maar zoenen, of een date of weet ik wat. De behoefte is er wel, maar aan de andere kant denk ik dat ik A. gewoon nog te hard mis en hij nog te veel in mijn systeem zit. Ik wil geen vervanging, als ik er aan begin dan wil dat doen omdat ik iets nieuws wil, niet omdat ik eigenlijk A. gewoon terug had willen hebben.
Dus het is een stiekeme droom, vooral omdat ik er voor mezelf nog niet uit ben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 14:55

Re: Je grootste droom

Maar dat is wel lastig, want waarschijnlijk had je gewoon oud willen worden met A. dus dan is het wel moeilijk om die overgang te maken. Ik denk dat het gevoel misschien altijd wel blijft dat als je mocht kiezen, je het allerliefste hem terug had gewild. Maar ik snap dat het te vroeg is als je hem nog teveel mist.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 02 Jun 2014 15:28

Re: Je grootste droom

Een eigen koffiespeciaalzaak, of een eigen kookboek. Nu heeft één van mijn beste vriendinnen het laatste al een beetje tastbaar gemaakt, ze heeft van een selectie recepten van mijn kookblog een kookboek laten maken als cadeautje voor mijn verjaardag :)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Jun 2014 15:29

Re: Je grootste droom

Aww wat lief Jules! Ik maak wel eens recepten van jouw blog. Vind hem heel leuk!
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2014 16:37

Re: Je grootste droom

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Lastig is dat voor jezelf. Vind het knap van jezelf dat je er zo tegen aan kijkt, dat het een goede keuze moet zijn voor jezelf. Aan de andere kant laat gevoel zich niet sturen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Jun 2014 00:42

Re: Je grootste droom

Susan schreef:Maar dat is wel lastig, want waarschijnlijk had je gewoon oud willen worden met A. dus dan is het wel moeilijk om die overgang te maken. Ik denk dat het gevoel misschien altijd wel blijft dat als je mocht kiezen, je het allerliefste hem terug had gewild. Maar ik snap dat het te vroeg is als je hem nog teveel mist.


Het is mijn intentie niet om alleen te blijven, maar het moet wel stroken met mijn gevoel. Misschien blijft dat inderdaad altijd wel iets lastigs. En kijk, als er iemand op mijn pad komt dan gebeurt dat, maar actief 'op zoek' is nog heel wat anders. Daar ben ik in elk geval nog niet aan toe.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers