Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Mei 2014 14:33

Re: Werk & studie biechttopic

De vraag is inderdaad, wat Cotton eigenlijk ook zegt, of jullie evenveel (in absolute zin, dus in euro's) te besteden over willen houden of dat jullie hetzelfde percentage over willen houden.
Ik zou het gewoon eens voorleggen aan je vriend. Gewoon vragen of hij de huidige manier van verdelen nog prettig vindt, of er misschien nog iets veranderd moet worden, etc. Als je jezelf voor houdt dat je niet hem geld afhandig wilt maken, dan kan het een relaxt en open gesprek worden. Nee heb je, ja kun je krijgen.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2014 14:35

Re: Werk & studie biechttopic

Green_Pepper schreef:De vraag is inderdaad, wat Cotton eigenlijk ook zegt, of jullie evenveel (in absolute zin, dus in euro's) te besteden over willen houden of dat jullie hetzelfde percentage over willen houden.

Ohja, letterlijk evenveel euro's overhouden kan ook nog een verdeling zijn inderdaad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. :ja:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mei 2014 14:37

Re: Werk & studie biechttopic

Oh Cotton ik ben daar zo slecht in in wat jij allemaal opschrijft. Ik ben helemaal niet goed met cijfers, dom hè? :palm:

Kun je het anders verwoorden? Hoeveel zou hij meer moeten betalen als we het naar rato zouden doen? En zou jij dat eerlijk vinden, of moet ik niet zeuren over die 150 euro minder? Oh ik die dat je op die laatste vraag al antwoord heb gegeven!
Laatst gewijzigd door Biechtje op 28 Mei 2014 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mei 2014 14:38

Re: Werk & studie biechttopic

Cotton schreef:
Green_Pepper schreef:De vraag is inderdaad, wat Cotton eigenlijk ook zegt, of jullie evenveel (in absolute zin, dus in euro's) te besteden over willen houden of dat jullie hetzelfde percentage over willen houden.

Ohja, letterlijk evenveel euro's overhouden kan ook nog een verdeling zijn inderdaad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. :ja:


Ja ik bedoel letterlijk in netto euro's inderdaad :D En ook wil ik weten of meer mensen dit zou zouden doen, of die 150 euro minder gewoon zouden laten gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2014 14:49

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Oh Cotton ik ben daar zo slecht in in wat jij allemaal opschrijft. Ik ben helemaal niet goed met cijfers, dom hè? :palm:

Kun je het anders verwoorden? Hoeveel zou hij meer moeten betalen als we het naar rato zouden doen? En zou jij dat eerlijk vinden, of moet ik niet zeuren over die 150 euro minder?

Ik weet niet hoeveel hij meer zou moeten betalen, want ik weet niet wat jullie vaste lasten zijn. Ik vind naar rato wel eerlijk ja, dan doen wij zelf ook, maar ik weet niet goed hoe ik dat anders moet verwoorden. Naar rato hangt iig af van percentages.

Letterlijk hetzelfde overhouden in euro's is anders, dat is niet naar rato. Dan moet je kijken hoeveel vaste lasten je hebt en wat je beide overhoudt, daarna moet je dat verschil delen. Dan heb je daarna beide evenveel over.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 28 Mei 2014 14:55

Re: Werk & studie biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Jente op 04 Nov 2014 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Mei 2014 14:56

Re: Werk & studie biechttopic

Naar rato betekent dat jullie allebei hetzelfde percentage van jullie inkomen besteden aan jullie gezamenlijke lasten. Dat wil zeggen dat diegene die meer verdient iets meer bijdraagt, maar ook iets meer voor zichzelf overhoudt.

Mocht je het willen uitrekenen, dan moet je in onderstaand schema jullie getallen even invullen. Voor iedere letter moet je dus een getal invullen en daarmee dan verder rekenen als die letter weer genoemd wordt. (Ik verveel me, dus heb het helemaal voor je uit getypt ;))

Totale gezamenlijke kosten = A
Jouw inkomsten = B
Vriend zijn inkomsten = C
Totale inkomsten = B+C = D

Dan nu de percentages:
Jouw aandeel in de inkomsten = B/D = E --> hier komt een getal uit tussen de 0 en de 1
Vriend's aandeel in inkomsten = C/D = F--> hier komt een getal uit tussen de 0 en de 1
Controle: E+F = 1 (--> dit moet beslist kloppen, anders is er ergens iets fout gegaan)

Wie betaalt wat:
Jouw aandeel qua betalen = E * A
Vriend aandeel qua betalen = F * A
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Mei 2014 15:25

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou ook nadenken over de reden dat jij minder bent gaan werken en wat je overhoudt ... Ik vind dergelijke dingen altijd heel lastig.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Mei 2014 15:29

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou jullie totale lasten voor jou vermeningvuldigen met 0,48 en die van je man met 0.52 dan is jullie verdeling eerlijk. Maar ja, in hoeverre maakt het nou echt uit, hou je nog zonder die 150 euro genoeg over? Of mis je bijvoorbeeld net het geld wat je maandelijks hebt voor uitgaan en kleding. Dat is natuurlijk wel een groot verschil.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Mei 2014 16:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou niet moeilijk doen over € 75,-.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mei 2014 18:09

Re: Werk & studie biechttopic

luisa schreef:Ik zou niet moeilijk doen over € 75,-.


Nee. Dat doe ik dan ook maar niet. Ik hou genoeg over met die 150 euro minder. Ik begon te twijfelen omdat mijn moeder altijd zo "zeurt" dat ze vindt dat het niet eerlijk is als hij meer geld over houdt. Maar het is eigenlijk wel best zo.

Whoop dat had ik gelezen inderdaad! Maar ik vond jouw situatie anders omdat het verschil bij jullie groter was.

Mijn baan stopte vanwege reorganisatie en ik vond deze baan voor 32 uur. Liever had ik 36 uur gewerkt zoals bij mijn vorige baan, maar dit is ook prima te doen, én ik heb elke week een dag vrij. Ook lekker!

Bedankt voor het meedenken allemaal en de berekeningen!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Mei 2014 18:13

Re: Werk & studie biechttopic

Dat is balen Biechtje, maar inderdaad 32 uur is nog altijd beter dan geen uur!
<<

Anoniem113

Bericht 28 Mei 2014 19:04

Re: Werk & studie biechttopic

Wij hebben beide een zelfde bedrag wat naar onze vaste lasten rekening. Ongeacht ik nu minder verdien omdat ik een dag minder ben gaan werken. Hij heeft zeker wel 400 euro meer "eigen" geld maar ik red me prima met wat ik nog op mijn eigen rekening heb staan.

Mijn vriend betaald wat vaker de boodschappen, die gaan niet van die rekening af, en als we samen iets doen dan betaald hij ook vaak.

Is nooit in me opgekomen om dit recht te trekken qua verdiensten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Mei 2014 19:49

Re: Werk & studie biechttopic

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom beiden evenveel over moeten houden omdat het anders niet eerlijk is. Als de een veel meer verdient dan de ander vind ik het juist eerlijk als die ook meer overhoudt. Het is toch niet zo dat de een veel vrije bestedingsruimte heeft terwijl de ander elk dubbeltje moet omdraaien om de vaste lasten te betalen.


Fijn trouwens biechtje dat je al een nieuwe baan hebt gevonden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Jun 2014 16:32

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil even iets kwijt, wat zouden jullie doen?
Sinds een aantal maanden werk ik bij een groot bedrijf, via een uitzendbureau, maar heb het er totaal niet naar mijn zin. Ik mis het inzicht voor de werkzaamheden, en vind het werk gewoon niet leuk. Ik word ook erg onzeker door, door steeds maar weer te vragen. Het team vind ik ook niet leuk, ik pas er gewoon niet tussen. De laatste weken slaap ik slecht, echt doodongelukkig word ik daar. Wat ik wel zou kunnen doen, aan het uitzendbureau vragen of ik op een andere afdeling kan komen te werken. Maar eigenlijk past de hele bedrijfscultuur niet zo bij me. En ik loop het risico dat mijn leidinggevende mij ziet als ongemotiveerd en het contract gestopt wordt. Ik werk via een uitzendbureau dus kan zo van de 1 op andere dag eruit gezet worden..
Dit bedrijf staat wel goed op mijn cv, en daarom zo mijn twijfel..

Hiervoor werkte ik bij een bedrijf, voor mijn cv eigenlijk niet zo goed, ofja, ik bouw er geen werkervaring mee in de sector waar ik werk zoek. Maar heb het daar echt ontzettend naar mijn zin gehad, ontzettend leuke collega's, maar miste wel de uitdaging een beetje daar, en daarom ben ik ook weggegaan.
Nu komt daar weer dezelfde functie vrij als waar ik toen werkte, en zit heel erg in twijfel:

Zal ik solliciteren bij mijn huidige werkgever maar dan andere afdeling
Of zal ik solliciteren naar een heel ander bedrijf, wat misschien maanden kan duren en ik tot die tijd echt super ongelukkig ben ( het is eigenlijk op dit moment dat ik amper nog slaap, constant nachtmerries ook enz)
Of zal ik gaan solliciteren bij mijn vorige werkgever?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Jun 2014 21:11

Re: Werk & studie biechttopic

Het kan misschien wel goed zijn voor op je CV maar alle 'bijwerkingen' die je noemt lijken mij niet gezond.. Zo ga je het nooit lang volhouden en dan heb je straks helemaal niks meer. Zo ga je het echt niet lang volhouden.

Ik vind nog steeds dat werkplezier boven 'staat goed op de CV' staat.. Je gelukkig voelen is veel belangrijker. Ik zou dus terug gaan naar het vorige bedrijf!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 02 Jun 2014 21:15

Re: Werk & studie biechttopic

Helemaal eens met Fjell! Het staat misschien mooi op je cv, maar doodongelukkig worden van je werk lijkt me toch niet de bedoeling!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2014 09:22

Re: Werk & studie biechttopic

Ik schrijf dit even onder het biechtaccount omdat ik geen 'problemen' met de baas wil.. niet omdat jullie niet mogen weten wie ik ben :)

Sinds september afgelopen jaar ben ik in opleiding bij een klein bedrijf, het betreft hbo master opleiding die ik al een tijdje graag wilde doen. Zelf heb ik dus een sprong in het diepe gewaagd, baan+opleiding contract voor 2 jaar aangenomen, mijn onbepaalde contract opgezegd. De opleiding biedt veel toekomstperspectief.

Helaas begon ik na de derde maand al te twijfelen. Er ging een mail rond dat het salaris niet betaald kon worden en dat dit binnen 7 dagen wel zou lukken. Is gelukt, maar toch voelt het slecht. Daarna ging het enkele maanden beter en kwam zowel het salaris als de reisvergoeding op tijd.

Sinds vorige maand blijkt maar weer dat we er financieel slecht voor staan. We kregen geen vakantiegeld en ook van de afgelopen twee maanden heb ik de reiskosten nog niet gehad (denk aan rond de 1000 euro). We hebben nog geen officieel bericht maar het gaat echt heel erg slecht. Volgens collega's (die iets meer inzicht hebben in de financiën) is het een verloren zaak. De directeur zal het nog wel even proberen te rekken/mooie praatjes hebben maar het einde is in zicht.

Nu heb ik net mijn eerste schooljaar positief afgerond en weet ik even niet wat ik moet doen. Dit bedrijf voelt niet veilig meer/is een aflopende zaak. Ik wil met school volgende week om de tafel wat zij voor mij kunnen betekenen bv met bemiddeling met een ander bedrijf. Maar ik verwacht hier weinig van. Alle opleidingsplaatsen zitten vol. Er is nergens meer een vacature te vinden...

Nu wil ik mijn klasgenoten nu al gaan vragen om rond te vragen bij hun bedrijf of er nog mogelijkheden zijn en ik wil rond gaan bellen volgende week. Dit alles dus voordat het officiële nieuws er is. Zouden jullie dat ook doen??

Daarnaast heb ik twee vacatures gezien die echt in mijn straatje liggen (1 bij mijn oude werkgever) met sluitingsdata op volgende week. Ik wil het liefste mijn opleiding vervolgen natuurlijk, maar ik vind werk erg belangrijk en wil geen risico lopen. Zouden jullie daar al op reageren of ze laten verlopen en afwachten of ik nog een opleidingsplek kan vinden?

Ik vind het echt zo lastig en ben boos dat ik in het diepe ben gesprongen. Ik had een vaste baan en het naar mijn zin.. maar ik wilde zo graag deze opleiding doen (meer verantwoordelijkheden, meer toekomstperspectief) en nu heb ik dit.
Wat nu ook meespeelt; ik ben thuis kostwinner (man is niet opgeleid) en we hebben een hypotheek en een klein kindje. kostenposten genoeg dus. Door financiële tegenslagen is er (helaas) niet veel buffer, we redden het wel even maar niet heel lang. Natuurlijk komt bij faillissement UWV in zicht maar de zorgen zijn er wel. Dus ik wil gewoon een baan met zekerheid.

Wat zouden jullie doen??
<<

Anoniem51

Bericht 07 Jun 2014 09:39

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou niets afwachten en voor jezelf zoveel mogelijk zekerheid proberen op te zoeken. Dus inderdaad rondvragen, gesprek op je opleiding aangaan en inderdaad ook solliciteren op de baan bij je oude werkgever, met als mogelijk risico dat je níet verder kunt met je opleiding. Is het een mogelijkheid om anders je opleiding bij je oude werkgever te voltooien? Of je opleiding later af te maken?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2014 09:47

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt voor je reactie Dundas.
De opleiding later afmaken wil ik inderdaad op school bespreken, bij mijn oude werkgever bestaat de opleidingsplaats wel maar bij een andere school. Zij hebben een ander programma en dat duurt 2 jaar langer. Ik denk niet dat ik daarvoor in aanmerking kom maar het is zeker een telefoontje waard. Had dat inderdaad al opgeschreven om volgende week te gaan doen.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2014 23:42

Re: Werk & studie biechttopic

luisa schreef:Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom beiden evenveel over moeten houden omdat het anders niet eerlijk is. Als de een veel meer verdient dan de ander vind ik het juist eerlijk als die ook meer overhoudt. Het is toch niet zo dat de een veel vrije bestedingsruimte heeft terwijl de ander elk dubbeltje moet omdraaien om de vaste lasten te betalen.


Fijn trouwens biechtje dat je al een nieuwe baan hebt gevonden.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als de één 500 euro overhoudt en de ander 200 is dat toch niet eerlijk? Je woont toch samen? Lijkt me erg sneu als de één wekelijks uit eten gaat en de ander dat dus nooit kan. Dat vind ik dan niet eerlijk verdeeld.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Jun 2014 19:33

Re: Werk & studie biechttopic

Even een anonieme vraag:

Ik wil misschien een bedrijfje op gaan richten. Ik zit daar al langere tijd aan te denken. Nou wil ik eerst de website kopen. Of in elk geval de naam bedoel ik. Dat die niet straks ineens weg is. Ik heb de naam van het bedrijf al bedacht. Zonder het te veel prijs te geven zijn het twee Engelse woorden met & er tussen. Als voorbeeldje: Bagels & Beans. (Deze niet natuurlijk maar hetzelfde principe). Hoe zou jij je website dan noemen tussen de www en de .nl?

Een & teken kan niet in een websitenaam.

bagelsbeans
bagelsandbeans
bagels-beans
bagelsenbeans

welke zou je het snelst onthouden of makkelijk of mooi vinden?
<<

Anoniem51

Bericht 11 Jun 2014 19:37

Re: Werk & studie biechttopic

Tweede. Onderste absoluut niet, vind ik erg onprofessioneel staan, met een Nederlandse 'en' ertussen :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Jun 2014 19:38

Re: Werk & studie biechttopic

Voor mij valt de naam met 'en' er tussen af. Dan ga je Engels met Nederlands combineren.
Die met dat streepje is wel erg duidelijk, niet snel tikfouten als je de website wilt opzoeken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem51

Bericht 11 Jun 2014 19:39

Re: Werk & studie biechttopic

Bagels-n-beans vind ik ook nog wel grappig trouwens :ja:
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers