Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeggen of niet?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2014 11:38

Zeggen of niet?

Als een kennis (dus geen vriend, maar echt een 'vage' kennis) een website heeft vanwege een eigen bedrijfje, maar de teksten op de site staan vol met spelfouten, zouden jullie er dan iets van zeggen?

De website waar ik op doel is volgens mij geschreven door iemand die dyslectisch is, want het is echt absurd slecht geschreven. Effen in plaats van even, edietie in plaats van editie, random spaties in lange woorden, ch in plaats van g.. dat soort dingen.
Ik vind het aan de ene kant lullig om er iets van te zeggen omdat ik 'm niet zo goed ken, maar aan de andere kant weet ik dat hij bezig is om zijn bedrijfje uit te breiden en deze website ziet er zo belabberd uit dat ik echt bang ben dat 't hem klanten gaat kosten en dat is toch ook zonde?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 11:42

Re: Zeggen of niet?

Ja. Ik zou zelf ook graag op een spelfout gewezen willen worden. Het maakt toch geen professionele indruk, hoe goed en professioneel je dan ook daadwerkelijk bent.

Ik zat laatst op de website te kijken van iemand die niet eens een kennis van me is en daar stonden ook redelijk wat spelfouten op, ik heb zelfs overwogen om hem een mailtje te sturen omdat ik het zo zonde vond. Dat heb ik dan uiteindelijk maar niet gedaan omdat ik die persoon niet echt goed ken. Maar bij een kennis zou ik het denk ik wel zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jun 2014 11:43

Re: Zeggen of niet?

Ik zal er wat van zeggen en als mijn nederlands goed zou zijn zelf aanbieden om het te corrigeren.
Ik ben zelf ook dyslectisch en laat al mijn belangrijke teksten nakijken. Ik krijg de teksten dan verbeterd en vol fouten terug, zodat ik er van leer en een volgende keer bepaalde foute al niet meer maak.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2014 11:45

Re: Zeggen of niet?

Ja zou ik zeker doen! Heb het al een paar keer gedaan bij iemand trouwens.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 02 Jun 2014 11:47

Re: Zeggen of niet?

Ik zou het ook zeggen inderdaad, vind het lulliger om het niet te zeggen eigenlijk. Ik denk dat een hoop potentiële klanten afhaken als ze zo'n website lezen, dus niet zeggen heb je hem meer mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2014 11:48

Re: Zeggen of niet?

Mijn bezwaar is voornamelijk dat het dus niet om 3 of 4 spelfoutjes gaat, want dan had ik gewoon gezegd: Joh, luister, op die en die pagina heb je dat en dat woord verkeerd gespeld, misschien wil je aanpassen?

Maar nu is er geen enkele zin waar GEEN fout in staat. Ik moet dus echt zeggen: Alle teksten op je website zitten vol spelfouten. Of ik moet vragen: Ben je misschien dyslectisch, want je teksten zien er niet zo netjes uit.
Hoe verwoord ik zoiets nou aardig, zonder hem naar beneden te halen?

♥♥
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 02 Jun 2014 11:57

Re: Zeggen of niet?

Dat je op zijn website hebt gekeken en gezien hebt dat er veel spelfouten instaan.
Of er iemand is die hem daarbij kan helpen zodat zijn bedrijf er professioneel uit gaat zien.

Edit: misschien om het nog zachter te brengen erbij zeggen dat het maar een tip is ofzo.
Veel succes wenst met zijn eigen bedrijfje
<<

Anoniem44

Bericht 02 Jun 2014 12:10

Re: Zeggen of niet?

Ik zou het niet zeggen als het om een heel vage kennis gaat. Wel als het om een goede vriend gaat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2014 12:12

Re: Zeggen of niet?

ED, het is niet echt een heel vage kennis want ik zie hem regelmatig (wekelijks) bij mijn radioprogramma. Maar daar buiten spreek ik 'm niet.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 12:17

Re: Zeggen of niet?

Misschien kun je het opbouwend brengen, zeggen: 'Het is een mooie website, leuke (...) en (...) ziet er ook heel duidelijk uit, maar ik zou wel een keer iemand naar de spelling laten kijken, want er zitten hier en daar wat foutjes in.'

Dat het meer foutjes zijn dan alleen hier en daar, dat ziet hij dan wel als diegene ernaar kijkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 02 Jun 2014 13:00

Re: Zeggen of niet?

Susan schreef:Misschien kun je het opbouwend brengen, zeggen: 'Het is een mooie website, leuke (...) en (...) ziet er ook heel duidelijk uit, maar ik zou wel een keer iemand naar de spelling laten kijken, want er zitten hier en daar wat foutjes in.'

Dat het meer foutjes zijn dan alleen hier en daar, dat ziet hij dan wel als diegene ernaar kijkt.


Exact dit wilde ik ook gaan zeggen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Jun 2014 14:02

Re: Zeggen of niet?

Ik zou het zeker zeggen. De manier van Susan vind ik wel een goede!
<<

Anoniem108

Bericht 02 Jun 2014 14:19

Re: Zeggen of niet?

Ik zou het ook zeggen en vind de manier van Susan heel aardig, maar als diegene er dan een ander naar wil laten kijken en blijkt dat het barst van de fouten, is het wel een beetje lullig. Dan heeft degene die de tekst corrigeert er best veel werk aan, zonder dat jouw kennis zich daarvan bewust is.

"Wat een mooie website heb je online staan. Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik het aangeef, maar wellicht is het fijner om van mij te horen dan dat potentiële klanten een minder professionele indruk van je krijgen; maar het viel me op dat je tekst nogal wat foutjes heeft. Het zou zonde zijn als dit je klanten kost en vandaar dat ik het toch even tegen je wilde zeggen, zodat je er misschien iemand naar kunt laten kijken. Vrijblijvende, goedbedoelde tip van mij." :) Zoiets zou ik zeggen, denk ik. Als diegene echt dyslexie heeft, vind ik het sowieso al tricky om niet eerst naar je teksten te laten kijken en het meteen online te zetten. Het komt domweg niet professioneel over.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 14:24

Re: Zeggen of niet?

Maar op zich zijn teksten op websites nooit heel lang, dus zelfs als er heel veel fouten in staan dan heb je dat toch zo gedaan?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 02 Jun 2014 15:02

Re: Zeggen of niet?

Vriend van mij heeft ook een eigen website en dus dyslexie. Heb er redelijk wat werk aan gehad om de zinnen ook goed te formuleren: het was een combinatie van kromme zinnen en foutjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 15:09

Re: Zeggen of niet?

Kromme zinnen zijn inderdaad wel lastig om te herschrijven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 02 Jun 2014 15:15

Re: Zeggen of niet?

Klopt, het liep gewoon niet qua opbouw en interpunctie was ook niet correct. Het was niet zozeer fout, maar las niet prettig. En als dit bij die kennis ook zo is, kan iemand er dus best wel een aantal uurtjes aan kwijt zijn. Ik zou trouwens zelf niet vragen of diegene dyslectisch is, voor de website maakt het niet uit. De foutjes zitten erin en die zouden er eigenlijk niet moeten zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jun 2014 15:16

Re: Zeggen of niet?

ik zou het wel zeggen
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 02 Jun 2014 16:00

Re: Zeggen of niet?

Ik zou er ook wat van zeggen. Is toch heel vervelend als anderen mensen dit zo moeten lezen, komt toch vreemd over ondanks dat hij er misschien niks aan kan doen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 02 Jun 2014 16:15

Re: Zeggen of niet?

Ik zou er ook wat van zeggen, met name omdat ik nooit 'in zee zou gaan' met een bedrijf wat een website heeft vol spelfouten. Dat roept bij mij toch teveel oplichting gevoelens op.
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Jun 2014 16:37

Re: Zeggen of niet?

Ik zou het wel zeggen. Kan zoiets alleen maar waarderen als mensen daar in meedenken enz
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Jun 2014 17:47

Re: Zeggen of niet?

Ik zou er wat van zeggen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers