Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 15 Mei 2014 09:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

@snoezel: af en toe dezelfde kleding mag toch?! Niet te vaak, maar ergens heeft het ook weleens wat. Lieve foto, had hem al op FB gezien, heerlijk om die zussenliefde te zien.
Her is het wisselend met de zussenliefde, soms wilt ze alles doen en is ze helemaal in de ban van haar zusje, het volgende moment is het nee ik wil niet of ze moet weg, ze moet maar naar bed. Haha.
@rose: fijn dat jullie weer lekker allemaal thuis zijn. Komt A. Ook weer Een beetje bij? Ze. Had het toch best moeilijk in de tijd dat jullie kleine man in het zkh lag.

Hier weer zijn we al weer ruim 3 weken verder. Nog even en ze is al weer een maand oud. Alles gaat goed, is een tevreden meiske. Heerlijk. Met mij ook alles weer goed. Eigenlijk vrij snel na de bevalling al. Vergeleken met de eerste bevalling ben ik ook weer snel op de been, en heb ik mijn energie weer terug. Bij de eerste voelde ik me echt een tijd futloos en energieloos. Nu moet je natuurlijk wel doorgaan met 2 kinderen, maar je er goed en 'uitgerust' bij voelen is een tweede. Het is wel weer verschrikkelijk wennen dat je nu weer echt op de klok moet gaan leven. Weg tussen voedingen (en slaapjes) door, pfff met de oudste kon je staan en gaan waar je wilde. Was je ergens nou dan eten we daar een broodje.... Nu moet je echt de tijd in de gaten houden, rekening houden of je even ergens kunt gaan zitten voor de voedingen. Zeker nu ze nog niet echt een vast ritme heeft, ze komt wisselend tussen 3-4uur. Maar goed dat gaat ook weer veranderen.
Hopelijk wordt het weer gauw lekker weer, lekker buiten wandelen en spelen. Heerlijk!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 15 Mei 2014 11:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, zo te horen ben je lekker aan het genieten! Snap dat het moeilijk is om weer te gaan werken, moet er zelf ook nog lang niet aan denken! Hopelijk gaat ze binnenkort makkelijker uit het flesje drinken. Wat een leuke foto trouwens van je meiden, leuk zo dezelfde kleertjes!

Sugar, fijn dat je weer helemaal op de been bent! En dat jullie zo'n tevreden meisje hebben, heerlijk he.

Roze, goed om te horen dat alles weer goed gaat en je ook lekker aan het genieten bent!

Hier is onze kleine meid morgen alweer twee weken oud, jeetje, wat vliegt de tijd! Kan soms wel huilen om het idee dat de tijd zo snel gaat, haha. Ook regelmatig last van tranen, ik ben zo emotioneel sinds de bevalling. Ik geniet enorm van ons kleintje! We hebben al een aardig ritme gevonden en het wordt allemaal steeds makkelijker, heel fijn. Vanaf maandag gaat mijn man weer aan het werk, wel weer even spannend om dan alles alleen te gaan doen!
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 16 Mei 2014 06:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, wat heerlijk een weekendje weg met jullie gezin! Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te gan werken. Als je eenmaal op je werk bent gaat het vast prima, maar daar voor... Wat een heerlijke foto! Stiekem toch wel erg schattig die kleertjes zo. Apart he hoe die kleintjes van de ene op de andere dag meer kunnen. Ik word daar erg trots van.

Roze, ik heb dat ook hoor, ik ben druk bezig met andere dingen. Een korte reactie in een topic is zo maar klaar, maar om hier te reageren kost toch iets meer tijd. Die tijd besteed ik aan andere dingen momenteel. Maar ik vind het wel heel leuk om hier te blijven schrijven hoor!

Sugar, snel gaat het dan hè? Daar verbaas ik me ook steeds over. Fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk om je energie weer terug te hebben, zelf geniet ik daar erg van. Het leven op de klok werd hier wat makkelijker toen M ineens 5 uren tussen zijn voedingen liet, maar het blijft altijd een beetje natuurlijk.

Mikado, herkenbaar die tranen. Ik heb regelmatig 's nachts tijdens de voeding zitten huilen omdat ik M zo lief vind, erg hè? Maandag jullie eerste dag samen, dat gaat helemaal goed komen!

Hier gaat alles prima! M is heerlijk vrolijk en tevreden en kan steeds meer. Hij begint steeds vaker terug te kletsen met allerlei geluidjes. Ook lacht hij erg veel, vooral naar mijn man en mij, maar hij heeft mijn schoonmoeder ook wl volledig ingepakt. Hij bleef maar lachen naar haar. De kleine charmeur, ik denk dat hij straks alles kan maken bij mijn schoonouders.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 23 Mei 2014 14:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoihoi Meiden

Onze kleine man is al bijna vier weken en ik begin te wennen aan het nieuwe leven. Maar ik moet toegeven dat ik echt heb moeten wennen in het begin. En toch voelt het alsof het nooit anders geweest is. Heel apart.
Ik ben veel aan het wandelen en draag hem veel, mijn vriend ook. Heerlijk!

En dan nu.... moet ik even pronken met onze kleine man :
######

Hoe is het bij jullie?
Laatst gewijzigd door Soleil op 24 Mei 2014 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 23 Mei 2014 16:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ooooooh, Soleil! Wat een mooi mannetje! Ookal zo'n bos met haar, volgens mij veel harige kindjes hier. Heerlijk hé, dat wandelen. Dat doe ik ook veel, we zijn in de goede tijd van het jaar bevallen met het mooie weer. Fijn dat het zo goed gaat. Ik moest ook wennen hoor, maar ik vind het heerlijk zo.

Hier gaat het prima. M heeft vannacht 8, 5 uur tussen zijn flessen gelaten, heerlijk. Ook is hij ineens enorm gegroeid. Ik deed hem vanmorgen een romper aan waar hij klem in zat, dus hij heeft nu een romper 62/68 aan. Ik heb hem ook een shirtje in 62 aangedaan, dat past ineens ook! Hij groeit dus goed. Dinsdag moet M weer naar het consultatiebureau, ik ben benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 24 Mei 2014 07:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

soleil. wat een ontzettend mooi mannetje zeg!!!! Wat een bos haar..! En ja, logisch dat je moet wennen in het begin. Soms wordt er gedaan alsof het alleen maar rozewolk is de eerste tijd, maar dat is zooo niet waar.

Katrien: lekker aan het groeien dus :smile:

Mikado: Heeelll herkenbaar die tranen hoor. Ik ben normaal al een jankerd, maar nu is het helemaal vreselijk. Ik heb het ook echt best wel moeilijk met dat alles voor het laatst is. Het blijven er hier naar planning maar 2, dus alles is nu voor het laatst en wow, wat kan ik daar altijd slecht mee omgaan... En als iemand dan ook nog tegen me zei dat alles zo snel gaat... :palm: :cry: Hoe is het gegaan in je eentje trouwens nu je man weer aan het werk is?

Nou, hier zit de eerste werk"week" er weer op. Werk maar 2 dagen, dus een week is het bijna niet te noemen :smile:
En ik kan maar 1 ding erover zeggen dat het goed omschrijft- verschrikkelijk! Nee, het was echt 1 groot drama. M is een enorme flesweigeraar. Neemt de flestuit eindeloos in haar mond en speelt er mee, maar drinken- ho maar. Maandag pasten mijn ouders op en ik ging ook echt naar mijn werk met de overtuiging dat M niks zou drinken en totaal overstuur zou raken en dat ik dan gebeld zou worden van: kom maar weer. Het voelde verschrikkelijk je kind zo achter te laten. Maar goed, ik wist dat ik het moest doen. L was ook een flesweigeraar en vanaf mijn eerste werkdag heeft ze het ook gedaan... Maar na 3 uur kreeg ik dus een berichtje: ze had 30cc gedronken en lag weer te slapen. Ok, het was megaweinig, maar dat maakte me niet uit, dat zou ze s avonds wel weer inhalen, als ze de dag maar door zou komen. Die dag nog een keer 50cc en 40cc op (wel wandelend en zingend gegeven, gedurende ongeveer 3 kwartier), dus helemaal goed! Ik was zoooo blij. Dat ik thuis was nog druk geoefend met die fles. Donderdag dus weer werken en toen kreeg ik om 10:00 al berichtje dat ze weer weigerde. Om 11:15 maar naar huis gegaan, nadat M alles bij elkaar had geschreeuwd en uiteindelijk van uitputting in slaap was gevallen :palm:
Deze week weer een nieuwe poging. Komende dagen nog maar flink oefenen. Gelukkig deze week hemelvaart, dus hoef deze week maar 1 dag.

Verder gaat het hier eigenlijk wel erg goed. De clusteruurtjes s avonds lijken minder te worden, van de week gewoon al 2 avonden met mijn man alleen kunnen doorbrengen. Dat was al 10 weken geleden dat we dat hebben kunnen doen... Haha. Elke avond hangt er een kind aan mijn borst of ligt te slapen in mijn armen. Ergens heel fijn weer een avondje samen te hebben, maar ergens voelt het ook meteen als iets dat mist ofzo... Hahaha, gek he? Wel genoten samen.
Verder wel leuke dingen gedaan. Naar mijn oma geweest (92jaar) en haar met M laten kennismaken. Ook nog naar mijn ouders geweest. Die zitten op een natuurcamping op de Veluwe, heerlijk in de zon gezeten, gewandeld en met L gespeeld in zo'n enorme zand/water speeltuin. Zoooo heerlijk en zzooooo vakantiegevoel!

Allemaal een fijn weekend!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 24 Mei 2014 11:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: hoe is het gegaan nu je man weer aan het werk is?
Soleil: wat een mooi mannetje en wat een mooie bos met haar. Is mijn K jaloers op haha, hij krijgt allemaal kale plekken op zijn hoofd. Dat wennen had ik ook hoor. Je kan je in het begin toch niet echt voorstellen hoe het zal zijn, er komt zoveel op je af.

katrien: wat fijn zeg dat M zo lang tussen zijn flessen laat vooral voor julliequa slaap :-). Wat gaat het hard dan he als ze in de volgende maat zitten. K zit net tussen twee maatjes in, zal wel niet zo lang meer duren tot hij ook 62 past.

Snoezel: wat lijkt me dat lastig als M zo de fles weigert, kan me voorstellen dat je dan niet met een lekkergevoel gaat werken. Gelukkig volgende week maar 1 dagje, hopelijk is ze snel aan de fles gewend.
Wel fijn dat de clusteruurtjes minder lijken te worden en je weer iets meer tijd met je man samen hebt.

All: Hier gaat het na een wat een onrustige tijd weer beter. K heeft een poos gehad dat hij van ' s morgens 10 tot ' s avonds 12 aan een stuk aan het huilen was, gelukkig sliep hij in de nacht wel heel goed door. Maar het was wel erg vermoeiend allemaal. Nu bakeren we hem in en laten we hem een tijdje huilen in zijn bedje om hem de kans te geven om in slaap te vallen. Vond dat in het begin wel heel moeilijk hoor om hem zo te laten huilen, gaat echt tegen je gevoel in. Heb de eerste keren dan ook beneden met hem mee zitten huilen. Maar het werkt wel. Het huilen is nu een bertje jammeren geworden en ik hoef nu niet zo vaak meer heen om hem te troosten, ik heb nu een veel gezelliger jongetje thuis en daar doe ik het voor. Verder is het een heerlijk kind wat ontzettend lief kan lachen, ben helemaal verliefd op hem.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 26 Mei 2014 11:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jeetje Soleil, wat een bos haar! Wat een mooi ventje! Heb jij nog veel last van de keizersnede of weer helemaal mobiel?

Snoezel, balen zeg dat M. nog niet echt uit het flesje wil drinken, lijkt me erg lastig als je ondertussen op je werk zit en weet hoe het thuis gaat... Hopelijk pikt ze het snel op!

Appeltje, wat fijn dat jullie weer wat rust hebben! Lijkt me erg moeilijk als je kindje zo veel huilt. Weten jullie ook hoe het kwam dat hij zo veel huilde?

Hier gaat het allemaal goed! De kraamtranen zijn zo goed als verdwenen, heb af en toe nog een zwak momentje maar dat hoort erbij als ik alle verhalen mag geloven :) Met dit mooie weer wandelen we wat af, heerlijk! Isabel is steeds langer wakker en wat meer alert, begint ook al echt op je te reageren. Nu ligt ze lekker in de box te brabbelen, daar kan ik zo van genieten...
2014 2016 2019
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 26 Mei 2014 11:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat ik me trouwens afvroeg.. waar slapen jullie kindjes overdag? Hier valt ze in slaap op de plaats waar ze dan is; in de box, wandelwagen of op schoot. Bij het CB werd me verteld dat ik haar wakker in haar bedje moet leggen, maar ik zie niet hoe ik dat nou moet doen! We hebben totaal nog geen vast slaap-ritme overdag ('s nachts gelukkig wel) en wil haar ook niet 'verplichten' om te gaan slapen..
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 26 Mei 2014 12:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, M slaapt ook waar hij op dat moment is. Ik heb in de kamer een ouderwetse kinderwagen staan, als ik zie dat hij moe is leg ik hem daar in ipv in de box. Maar hij valt ook weleens in de box of bij ons in slaap. M slaapt 's nachts super goed, meestal is hij nog wakker als we hem in bed leggen, soms valt hij tijdens de fles in slaap, hij gaat dan gewoon rustig slapen. Omdat hij 's avonds zo gemakkelijk in slaap valt maak ik me er niet al te druk over waar hij overdag slaapt. De ene dag slaapt M overdag heel veel en de andere dag slaapt hij bijna niet, er zit overdag geen ritme in.

Appeltje, Vervelend dat K zo onrustig was, gelukkig gaat het nu beter. Sommige kindjes hebben even huilen voor het slapen echt nodig, maar voor jezelf is het wel lastig.

Snoezel, de eerste werkweek was geen groot succes dus... Lastig hoor dat het zo moeilijk gaat met de fles. Gaat het al beter nu? Leuk dat je oma M ontmoet heeft, bijzonder 4 generaties.

Hier weinig bijzonders eigenlijk. Morgen weer naar het consultatiebureau, M krijgt weer een inenting. Ik ben benieuwd hoe hij er deze keer op reageert.
Als het met Pinksteren mooi weer is willen we gaan kamperen. Ik hoop dat het bevalt met M want we willen eind juli ook gaan kamperen. We hebben zelf een caravan met redelijk wat luxe en M is makkelijk dus het komt vast goed. We gaan naar een camping hier 20km vandaan, dus als het niet bevalt zijn we zo weer thuis.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 26 Mei 2014 14:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk dat jullie gaan kamperen Katrien! Kijk er ook naar uit om een keer met de kleine een paar dagen weg te gaan, wie weet deze zomer. Succes morgen bij het consultatiebureau!
2014 2016 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Mei 2014 09:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sorry dames, ik vergeet steeds te reageren hier :nopompom: Ik zal even op de laatste pagina reageren en het nu weer een beetje bij proberen te houden.

Sugar: Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! En dat op de klok leven herken ik wel, je kunt nu weer minder makkelijk weg omdat je met voedingen en slaapjes rekening moet houden. Al heb ik gelukkig een makkelijke slaper en borstvoeding kun je overal geven, dus ik probeer ondertussen toch wat meer gewoon weg te gaan als we willen. Zoon slaapt overal, in de wagen, draagdoek.. Alleen als hij al in bed ligt laat ik hem natuurlijk wel lekker liggen tot hij wakker is.

Mikado: Hoe bevalt het nu je man weer aan het werk is? Even wennen of valt het mee? Fijn dat je zo aan het genieten bent! Dat emotionele herken ik wel, ik heb het nog steeds. Sowieso sinds de geboorte van de oudste al, maar nu na de bevalling is het toch nog even een tandje erger. Denk deels ook door de hormonen nog. Hier slaapt hij trouwens ook overal en nergens, op dit moment ligt hij bijvoorbeeld naast me op de bank. Ik trek me wat dat betreft weinig aan van het CB. Als hij in slaap valt en ik pak hem op dan wordt hij vaak weer wakker en gaat dan huilen als ik hem in bed leg. Dus soms ligt hij in bed, maar vaak genoeg ook niet. Hij slaapt ook nog zo snel en zo veel, komt vanzelf wel denk ik dan. De oudste probeerde ik steeds krampachtig in bed te leggen en dat was geen succes, dus nu laat ik dat wat meer los, want het komt vanzelf wel goed.

Katrien: Fijn dat het zo goed gaat! Hier ook al een tevreden mannetje. En ook hier kan hij steeds meer. Jij ook al zo'n lachebek, leuk is dat! Hier wordt er ook wat af gelachen, geweldig! Ik vind dat echt een heerlijk gezicht, zo'n lachend tandeloos bekkie. Jullie mannetje groeit dus ook goed, hier ook ineens een maatje groter van kleding. Hoe groot en zwaar was hij nu? En wat leuk dat jullie gaan kamperen!

Soleil: Hoe gaat het nu? Ik snap dat je even moet wennen hoor, het is ook gewoon een hele verandering ten opzichte van hiervoor. Leuk dat jij en je vriend allebei dragen, fijn is dat hè? Ik draag ook veel en mijn vriend soms ook. Ik meestal met een doek en mijn vriend met een drager. Mooi mannetje heb je! Zag van de week de foto al, maar lees vooral mee ipv ook te reageren de laatste tijd.

Snoezel: Ojee, dat klinkt niet leuk, flesweigeren! Hopelijk gaat het steeds beter! Kan me voorstellen dat je dan niet met een gerust gevoel naar je werk gaat. Hier pakt hij flesjes tot nu toe goed, binnenkort ben ik voor het eerst een hele dag weg, dus hopelijk doet hij het dan ook goed (nu krijgt hij heel af en toe eens een enkel flesje). Fijn dat je weer wat meer tijd met je man hebt, en leuke dingen heb je gedaan van de week! Mijn opa en een van mijn oma's hebben R van de week ook weer gezien, zo leuk is dat als je eigen grootouders dat nog mee kunnen maken!

Appeltje: Dat klinkt heftig zeg, dat huilen! Gelukkig gaat het nu al wat beter dan. En wel fijn dat je ondanks dat wel geniet.

Degenen die ik nu vergeten ben, hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. R is heel tevreden en laat zich op zich wel horen hoor, maar dan is er ook echt wat en is het vaak zo opgelost. De BV gaat nog steeds goed, heel fijn! A is nog steeds een trotse grote zus, wil voor haar broertje zorgen, geeft hem heeeeel veel kusjes, etc. Zo lief! En R begint steeds meer wakker te zijn, grijpt naar dingen, lacht enorm veel, begint te brabbelen :heart: Hij is zo lief! En ik draag hem regelmatig in de draagdoek, heerlijk vinden we dat allebei. Hij groeit trouwens enorm hard, weeg hem zo af en toe thuis nog en van het weekend was hij de 6,5kg al gepasseerd! Het wordt echt een lekker bol mannetje met spekbeentjes :heart: Hij heeft inmiddels maat 62 en soms al 68.

Wat de kinderen betreft is het dus echt genieten! Verder ben ik wel heel erg moe, daar baal ik wel een beetje van. In mijn hoofd wil ik van alles doen, maar mijn lichaam werkt nog niet altijd mee. En ik vind het nog wat lastig om twee kinderen en het huishouden te combineren, en aangezien de kinderen dan voor gaan is het hier soms nog wel een beetje een zooi. Maar dat komt vanzelf wel weer denk ik. Gelukkig helpt mijn moeder me 1x per week, dat scheelt ook. En zolang het niet vies is, accepteer ik het maar gewoon dat het nu wat rommeliger is.
<<

Patsy

Bericht 28 Mei 2014 11:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, fijn dat R ook zo lekker tevreden is! Hier ook volop gelach en gebrabbel, zo leuk. Vervelend dat je zo moe bent, maar ik denk wel heel logisch. Twee kinderen kost nou eenmaal veel meer energie dan èèn. Fijn dat je moeder af en toe bijspringt. Inderdaad zoveel mogelijk proberen te accepteren dat het nu iets rommeliger is in huis, hoewel dat makkelijk gezegd is natuurlijk. M is nu 60 cm en weegt bijna 5300 gram. Hij is lang en slank, net als mijn man. Hij was in lengte erg veel gegroeid de afgelopen maand, zoals ik al dacht en in gewicht 800 gram gegroeid.

Ook kreeg hij weer een prikje gisteren, hij heeft heel kort gehuild en daarna ging hij heel lief lachen tegen de kinderarts, stoere vent. Hij heeft er verder ook helemaal geen last van gehad.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 01 Jun 2014 20:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

zow, weer eens even de pagina uppen. Volgens mij is iedereen te druk met de kleintjes en natuurlijk van Het zonnetje aan het genieten.mijn kleine meisje is alweer 6 weken oud. Het kleine is er inmiddels ook echt af, ze is ook steeds actiever, meer wakker, alert, aan het lachen :razz: , en op haar manier aan het kletsen met je. Zo leuk!! Inmiddels zit er 4 uur tussen de voeding, ook weer netjes. 'Snachts hoeven we ook nog maar 1 keer eruit, ze slaapt al 6 uurtjes door na de laatste voeding.
Wel heeft ze wat last van (warmte/zonne?) uitslag, op haar gezichtje en hals, achter de oren allemaal bultjes. Morgen even langs de ha voor advies. :thumbup:
Katrien: hoe is het gegaan met zijn prikjes? En natuurlijk erna? Is hij er ziek van geworden of valt t mee? Ik weet van mijn eerste dat ze er eigenlijk niet ziek van was, wel veel sliep erna.
Roze: hier is ook eerst kinderen en dan huishouden. Vaak probeer ik. Tussendoor even iets te doen, maar dat wilt niet altijd werken. Helaas. Wel vervelend dat je zo moe nog bent.probeer je rust te pakken als er ergens ruimte voor is. Het is nog maar even geleden dat je bevallen bent. Soms lijken vrouwen dat te vergeten :razz: die willen te snel weer alles doen.
Mikado: de kleine slaapt hier net waar ze in slaap valt, box, wagen, draagdoek. Ben wel aan het proberen er wat meer regelmaat in te krijgen door haar in bed te leggen voor n slaapje. Dan kan ook de oudste rustig spelen. Heerlijk he als je wat meer reactie krijgt. Jullie hebben haar wel n leuke naam gegeven, ook een van mijn favorieten.
Appeltje: wat fijn dat het inbakeren beter gaat! Nog steeds hoop ik. Hoe vind je man het om nu op de 2 e plaats te staan in jouw mannenwereld?! :^^:
Snoezel: hoe gaat t werken nu? Al weer een beetje je draai gevonden? En hoe doet m het? Gaat t al beter met de flessen? :shock:
Solei: mooi mannetje zag ik van de week voorbij komen. Gek he dat we niet meer kunnen terug denken hoe het zonder ze was.

Fijne avond nog allemaal :thumbup:
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jun 2014 22:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: Dan is hij zeker lang en slank. Hier juist iets korter en stevig, haha. Wat goed dat hij geen last heeft gehad van de prikjes en al snel weer kon lachen!

Sugar: dat hele kleine is er zo snel af hè? Vind ik ook, het gaat zo hard! Leuk dat ze steeds meer wakker is en ook steeds actiever. Ik kan daar echt van genieten, die bewegingen, lachjes, geluidjes.. Hopelijk kan de ha wat betekenen voor de uitslag.

Ik heb officieel een speklap ;) Hij weegt nu net over de 7kg en is in 1 maand tijd 1650 gram gegroeid :shock: Dat woog zijn zus met 6,5 maand, oeps! Maar zij kreeg fv en is een meisje. Maar toch, hij groeit in elk geval niet langzaam, dat is duidelijk.

Gisteren naar de tong tong fair (grote pasar malam in Den Haag) geweest met ons gezin en vrienden. De buggy mee voor A omdat we daar toch wel een tijdje waren, en R de hele dag gedragen. Eerst bij mij in de doek, toen bij papa in de drager en toen weer bij mij in de drager. Ging prima! En was erg leuk.

Volgende week weer CB, dan krijgt hij de eerste prikjes. Die hebben we even uitgesteld om zijn immuunsysteem wat rust te geven na zijn ziekenhuisopname. Hopelijk heeft hij er niet te veel last van.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Jun 2014 13:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met alle baby's en mama's!
Roze, wat een grote jongen dan al! En ik vind het niet meer dan normaal dat je nog moe bent,hoor! Denk eens aan alle zorgen die er bijkwamen over de ziekenhuis opname? Dat doet ook veel met een mens. ( ik lig nu ook weer even lekker in mijn bed)

Katrien 60 cm al weer, dat gaat ook hard! En nu al zo stoer met z'n prikjes, knap hoor. Maar vaak zeggen ze ook dat de mama's er meer moeite mee hebben dan de kinderen... Ik vond de hielprik al zielig.... ;)

Sugar: het echte kleine gaat er snel af hè? Ik zat gisteren nog filmpjes te bekijken van de eerste dagen..... En als je dan nu kijkt met vijf weken... Succes bij de Ha, hopelijk kan hij je verder helpen.

Mikado hoe is het met jouw? En de kleine?

Onze kleine man moet donderdag naar het consultatie bureau, ben benieuwd hoe veel hij gegroeid is. Laatste weging was hij in een week 500 gram aangekomen, maar ik denk dat het nu minder heftig is.
Voedingen lopen goed, daar ben ik nog steeds trots op. Afgelopen week had hij veel last van krampjes, dat was erg sneu. Hij kan heel zielig huilen dan.
Vanochtend hoorde we uit het bedje ineens 'hoi', dus het eerste woordje heeft hij ook al gezegd :lol: wonderkind..... :clown: We waren trouwens zaterdag in de stad en ik helemaal trots achter de kinderwagen " ziet iedereen mij wel, ik ben mama". Maar als je er op let zijn er echt heel veel kinderwagens in de stad hihihi.maar het voelde voor mij in elk geval bijzonder

Wanneer hebben jullie trouwens alle kaarten en cadeautjes opgeruimd?
<<

Patsy

Bericht 02 Jun 2014 14:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, wat is hij veel gegroeid in een maand zeg! Wat kan dat per kindje verschillen dan.
Sugar, leuk he, die interactie. Ik smelt echt iedere keer als M lacht. M heeft deze keer totaal geen last gehad van de prikjes gelukkig. Wat zei de huisarts van de bultjes?
Soleil, M maakt ook steeds een geluidje dat klinkt als hai, zo grappig! De cadeautjes ruimen we steeds gelijk op maar de kaartjes staan hier nog. We hebben een kaartenrek in de kamer staan, zo'n ronde net als bij kaartenwinkels, die staat nog steeds vol met de kaartjes. Hij staat niet in de weg en het lijkt wel gezellig, dus ik laat het lekker staan.

Nou de vooruitzichten voor de pinksterdagen zijn goed, dus ik heb vanmorgen de camping geboekt. Voor M hebben we een bedje besteld waar hij in de caravan in kan slapen en die ook buiten kan staan. Ik ben benieuwd hoe het bevalt, kamperen met M, maar ik heb er heel veel zin in!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 02 Jun 2014 15:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Soleil, ik ben vandaag alle versiering en kaartjes aan het opruimen. Ze is nu een maand en de meeste kraamvisite is wel geweest, het is wel kaal nu maar het oogt weer een stuk rustiger. Daar hou ik van, haha! Ik herken je gevoel met het door de stad lopen, ik loop ook nog stralend en trots door de winkel, maar ik ben geen uitzondering :razz:

Katrien, leuk dat jullie gaan kamperen! Het belooft inderdaad heerlijk weer te worden, lekker genieten!

Sugar, bedankt, we zijn zelf ook nog heel erg blij met de naam :yes: Ben je nog bij de huisarts geweest voor de bultjes? Isabel heeft er sinds dit weekend ook last van, al schijnt ze er zelf niet echt iets van te merken...

Roze, wat groeit hij snel! Heerlijk hoor, beter dan te weinig denk ik dan maar :wink:

Hier gaat het allemaal super! Nooit gedacht dat ik zo van ons meisje kon genieten. Ze is een enorme slaapkop en slaapt wat af op een dag, maar ze is steeds vaker echt wakker en begint al op ons te reageren, zo leuk. Ze drinkt nog goed uit de fles, 7 keer per dag 120 cc. Volgende week naar het CB en dan ga ik vragen of we al minder vaak kunnen voeden met meer cc per keer, moet haar nu soms echt wakker maken tussendoor. Soms verrast ze ons al door een nacht door te slapen. Ik ga tot nu toe elke week naar het weeguurtje op het CB, vind het zo leuk om bij te houden. Onze meid weegt nu alweer 5215 gram, bijna een kilo boven haar geboortegewicht!
2014 2016 2019
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 02 Jun 2014 18:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo dames
Ik meld mij ook weer eens. De dagen vliegen om!

Roze, jullie man groeit goed. Slagroom in je borsten denk ik. Fijn toch?
Soleil, het gevoel dat je beschrijft herken ik wel. Wij hebben de kaartjes ed met 5/6 weken opgeruimd heerlijk de rustvterug. Staan al babyspullen genoeg.
Mikado, ook lekker aan het genieten Dus. Wel leuk om haar groei zo te volgen.
Sugar, die bultjes kunnen van de warmte zijn of van de hormonen. Vera had het ook toen ze 4/5 weken was.
Katrien, wat heerlijk kamperen. Wij gaan met pinksteren altijd met de hele familie. Nu slaan we over. V.is nog zo klein.

Vera is alweer bijna 8 weken. Echt fantastische om haar ontwikkeling te zien. Ze lacht en brabbelt naar de mobile boven de box en houdt een speeltje vast die vlakbij ligt. Ze probeert ook op haar zij te rollen.
Ik geef ook nog steeds borstvoeding en dat geeft me echt een goed gevoel. Het was even een zoektocht naar een fles de ze wel snapt maar het is gelukt. Daar geb ik me wel druk over gemaakt. Het echt een borstenkindje van de speen snapt ze ook niet. Morgen moeten we naar het bureau. Ze krijgt dan haar prikjes ik ben benieuwd naar haar groei!
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 03 Jun 2014 10:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat gaat de tijd toch snel met zo'n kleintje, Hij is al weer 9 weekjes oud.

Mikado: K was erg overprikkeld en oververmoeid waardoor hij niet in slaap kon komen en ging huilen. Wij pakten hem dan steeds op en hielden hem bij ons waardoor we hem onbewust wakker hielden, ook is K heel erg onrustig en als hij dan sliep, sloeg hij zich steeds weer wakker. We zijn nu begonnen met heel veel regelmaat te bieden en dat helpt. K slaapt daarom nu ook nooit meer in de box, ik leg hem nu wakker in zijn bedje, als ik dat niet doe dan is hij zo van slag. Maar niet alle kindjes hebben daar last van, als K dat ook niet had was ik daar ook wat makkelijker in denk ik.
Wat fijn dat je zo kan genieten van haar en wat goed dat ze soms al doorslaapt.

Katrien: wat leuk dat jullie gaan kamperen. En wat een stoere vent is die M van jullie met prikjes. K krijgt volgende week zijn eerste prikjes, ben benieuwd hoe hij gaat reageren.

Roze: Wat leuk dat A zo'n trotse zus is, lijkt me heel leuk om te zien. Dat je nog zo moe bent is heel logisch hoor. Het lijkt me sowieso pittig met twee kindjes en zo lang is het natuurlijk ook nog niet geleden dat je bevallen bent na een behoorlijk pittige zwangerschap. Gewoon maar lekker aan toegeven waar het kan.
Zo R is inderdaad goed gegroeid, hij doet het dus goed op de borstvoeding, fijn.

Sugar: Snel gaat het he en leuk die tandenloze lachjes he, ik kan daar ook zo van genieten bij K.
Het inbakeren gaat nog steeds goed en mijn man vind het niet erg hoor dat hij mij moet delen, hij is net zo verliefd op ons kleine mannetje :razz:
Wat heeft de huisarts gezegd van de bultjes?

Soleil: Zielig klinkt dat he die krampjes.
Wat grappig die geluidjes, K lijkt soms mama te zeggen :lol: .
De cadeautjes hebben we al vrij snel opgeruimd, het gaf zo'n troep haha, de kaartjes hangen nog aan een lijn, die moeten ook nodig opgeruimd worden. Zag een tijd terug hier op het forum iemand die alle kaartjes op een bult had gelegd en dan het kindje erboven op. Dat lijkt mij ook heel leuk om te doen om in zijn album voor later te plakken.

Eppie: Een snelle dame heb jij, K is ook al aan het rollen maar heeft nog geen belangstelling voor speeltjes om ze vast te houden. Wat fijn dat de borstvoeding nog zo goed loopt en dat ze nu ook lijkt te snappen hoe een fles werkt.
Hoe zijn de prikjes gegaan? Volgens mij heb ik telkens heel laat de afspraken op het cb want K is een week ouder dan V maar hij moet volgende week pas heen voor zijn eerste prikjes.

All: Nou wij hebben het ritme weer terug hier in huis, heerlijk. Het inbakeren gaat nog steeds heel goed en als we ons goed aan het regelmaat houden gaat het met K super, hij huilt veel minder. Soms hebben we een klein terugvaldagje, maar dat is niet zo erg, we zitten dan ook zo weer in het ritme.
Gisteren heb ik voor het eerst weer hardgelopen, maar viel me dat even tegen zeg, heb nu overal spierpijn :palm: , zijn jullie al weer begonnen met sporten?
Vanmiddag gaan we kijken bij een kinderdagverblijf bij ons in de buurt, zij gaan in juli voor het eerst open, vanmiddag hebben we een kennismaking met hen, om te kijken of we het wat vinden en K daar aan willen melden. Zo op het oog lijkt het mij ideaal, want zij hebben speciale contracten voor mensen in het onderwijs, dus ik hoop dat de rest me ook zo aanspreekt.
Fijne dag allemaal.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 03 Jun 2014 15:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

nog even geen tijd om op iedereen te reageren maar het zijn inderdaad hormoonpukkeltjes van de kleine. Maar zag er wel naar uit va n t weekend, vuurrood en geïrriteerd. Maar dd dokter vond haar er prima uitzien als een gezonde baby :) Inmiddels is het gelukkig al weer een stuk minder geworden.
Volgens de berichten heel goed weer de komende dagen, wat naar voor ons om nog verlof te hebben. Voorde meeste van ons althans.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem75

Bericht 05 Jun 2014 20:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Echt shame on me maar ik was werkelijk waar gewoon dit hele topic vergeten :redface: Ik gooi het maar op de drukte en de after zwangerschapsdementie haha. Ik vergeet wel meer dingen de laatste tijd maar dat ter zijde :smile:

Maar ik had een vraag. Hebben jullie kindjes al een slaap ritme overdag? En hoeveel uur/minuten zijn ze wakker tot het volgende slaapje?

Ik leg T. overdag 2 a 3 keer in bed maar de tijden verschillen nogal. De ene keer is het ook maar een slaapje van 3 kwartier en de andere keer slaapt hij zo'n 3 uur achter elkaar. Meestal gaat hij na zo'n 2-2,5 uur wakker zijn naar bed. En 's Avonds vaste tijd om 19.00 en hij is dan meestal rond half 9-9 uur weer wakker (zitten dan nog 2 voedingen tussen) Jullie kindjes?

Oh en ik moet de 13e weer werken. Zie er echt zo tegenop.. :cry:
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Jun 2014 20:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk om weer alles van iedereen te lezen! Hier even snel een reactie van mij:

Hier gaat het nog steeds hetzelfde- ideaal voorbeeldig blij kind. We hebben altijd gedacht dat nadat L zo'n lief meisje was, nummer 2 eigenlijk alleen maar zou kunnen tegenvallen, maar tot nu toe is ze voorbeeldiger... Ze slaapt nog heel veel, slaapt de nachten door, drinkt goed, huilt bijna nooit zomaar. Het is echt een heerlijk kind.

Om antwoord te geven op jouw vraag Razz: M wordt vaak om 6:30 wakker, komt voor drinken en is dan een uurtje of 1 a 1,5 wakker, slaapt dan weer tot uurtje of 11:30. Weer drinken en uurtje wakker. Dan weer slapen tot ongeveer 16:00. Weer drinken en uurtje wakker en dan om 19:00 wakker en dan drinken en wakker tot ongeveer 21:00uur (clusteruurtjes). Ik maak haar om 23:00 weer wakker voor haar laatste voeding en dan slaapt ze vaak de nacht door.

Het enige wat nog steeds speelt is dat ze nog steeds de fles weigert, ook al lijkt het deze week iets beter te gaan. Ik werk 2 dagen: 1 dag passen mijn ouders op, de andere dag mijn schoonmoeder. Die moeten dus echt 3 kwartier met haar lopen en zingen en dan heeft ze 30cc op. Ook doen ze haar soms met een cupje. Ik vind het verder prima, ze lijkt er tevreden mee, gaat erna weer slapen. Alleen nu was ik van de week op het cb en nu blijkt dat ze toch wat afwijkt van haar groeilijntje. Ik wacht het volgende bezoekje maar even af en hoe de fles verder gaat. Anders toch maar eens langs de lactatiekundige. Ik kolf nu bv wel gewoon op mijn werk, dus als ik thuiskom kan ze het niet allemaal inhalen ofzo. Of dat ik bijvoorbeeld haar maar de nachten wakker moet maken. Ik zie het wel, verder maak ik me er eigenlijk niet echt druk over. Ze kan het hebben en ze is gewoon tevreden, dus denk dat het wel goed komt. Maar dat is dus het enige zorgenpuntje op het moment :) Verder is ze zoooo leuk :love:
Laatst gewijzigd door snoezel op 06 Jun 2014 08:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 05 Jun 2014 20:54

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel dan slaapt jullie meisje wel echt heel veel vergeleken met T.!

Ik ben ook zo ontzettend verliefd op mijn kleine ding :love: Echt een lachebek en als hij lacht dat smelt ik gewoon! :heart:
Ik vind het echt zo jammer dat ik dit bij S. nooit zo heb gevoeld zo..
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Jun 2014 08:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ja lou slaapt ook echt mega veel, echt al vanaf het begin. We hebben er echt geen kind aan... :ja: Maar is niet de standaard geloof ik hoor kind dat zoveel slaapt. Daarom zeg ik ook altijd- L was altijd al makkelijk, dacht tweede kan alleen maar tegenvallen, maar deze is gewoon NOG makkelijker. Zovaak heb ik niet eens door dat ik er twee heb :^^:

En knuffel voor jou voor je laatste opmerking! Heb je er nog erg moeite mee? Nu merk je het verschil natuurlijk....
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers