Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 26 Mei 2014 16:30

Re: Het hardlooptopic

Hoeveel heb je al wel achter elkaar gelopen Jans?

Ik ben vanmorgen anderhalf uur eerder opgestaan om te kunnen hardlopen voor mijn werk. Vorige week ook 2 keer gedaan en beviel wel goed. Vanmorgen snelste tijd ooit, gemiddeld 5 min en 47 sec per kilometer. Donderdag ga ik meedoen aan een hardloopwedstrijd in mijn woonplaats, 5 kilometer. Hopelijk zet ik dan ook een mooie tijd neer :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 19:23

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig, allemaal!
@Jules: knap zeg, anderhalf uur eerder opstaan om te gaan hardlopen. Dat vind ik echt respect. Ook goed dat je zo veel sneller bent gaan lopen!
@Jans: dat komt vast goed met die loop. Bij een wedstrijd kom je in een soort flow en lukt het je vast om die 7,5 km. te lopen.

Ik heb gisteren een rondje van 10 km gelopen in 55 minuten, dus daar ben ik tevreden over. Ik heb alleen nog steeds geen wedstrijd in het vooruitzicht. Binnenkort maar eens een wedstrijd zoeken die ik graag wil lopen, dan heb ik een duidelijk doel om naar toe te trainen.
<<

Anoniem156

Bericht 26 Mei 2014 22:01

Re: Het hardlooptopic

Jans schreef:Ik heb gister gelopen, ging niet zo lekker.
Zondag is de ladiesrun. Dat wordt wat! Ik heb nog nooit 7,5 km gelopen. Donderdag ga ik samen met een vriendin de route alvast een keer lopen.



Leuk Jans, ik doe mee met de 5k!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Mei 2014 22:42

Re: Het hardlooptopic

Leuk Jans, komt vast goed met de loop, succes alvast! En Poubelle ook succes!

Zonnetje, mooie tijd en ik vind het ook fijn om een loop in het vooruitzicht te hebben, dan weet ik waarvoor ik train.

jules, dat is snel!

Ik heb gisteren meegedaan aan een loop, ik heb 10 km gedaan en het ging heel slecht. Ik kan slecht tegen lopen in de zon en warmte en het was gisteren erg warm en de loop was de hele 10 km in de volle zon en (en het was windstil). Er stonden voor mij te weinig waterpunten en zelf had ik geen water meegenomen voor onderweg. Ik heb er 1 uur en 11 minuten over gedaan en ben onderweg zelfs een paar keer gaan wandelen.
Mijn tijd viel dus erg tegen en ik heb vandaag heel veel spierpijn. Maar het was wel leuk om te doen, er stonden heel veel mensen aan te moedigen en dat helpt dan wel.

Ik denk erover om me aan te sluiten bij een loopgroep voor 1 keer in de week. Ik denk dat me dat wel motiveert om te blijven lopen en er niet af en toe een paar weken tussen te laten. In oktober ga ik weer een 10 km loop doen en mijn doel is om 'm dan onder het uur te lopen. Dat wordt dus nog hard trainen tot die tijd.
<<

Plientje

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 02 Okt 2013 15:41

Bericht 27 Mei 2014 11:54

Re: Het hardlooptopic

Door jullie ervaringen en verhalen krijg ik steeds meer zin om weer te gaan hardlopen. Dus ik mag vanavond weer. Zijn er een aantal van jullie ook lid van een hardloopvereniging? Ik wil uiteindelijk richting de 10 km en ook wil ik mijn techniek gaan verbeteren. Ben nu aan het overwegen om mezelf aan te melden bij een vereniging, maar benieuwd naar jullie ervaring.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Mei 2014 15:11

Re: Het hardlooptopic

Als ik jullie verhalen lees word ik spontaan jaloers! Ik wil ook kilometers lekker lopen :angel:
Maar dat zal nog wel even duren aangezien ik gisteren met les 1 van Evy ben begonnen maar mijn god! Twee minuten hardlopen houd ik niet eens vol, na 1 minuut kun je mij al bijna aan de beademing leggen :redface: dus ipv twee minuten liep ik 1 minuut en 3 minuten wandelen..hoe kan dit? Hoe houden andere beginners dit vol? Is mijn conditie nou zo extreem slecht? Ik voelde aan het eind ook helemaal een branderig gevoel bij mijn longen...misschien moet ik de eerste paar weken even met een stopwatch trainen en dan 1 minuut lopen en 2 minuten wandelen, zoiets? Hoe ging dat bij jullie toen jullie begonnen? En dan nog een raar vraagje..maar altijd als ik meiden zie hardlopen zien ze er 'goed' uit terwijl ik echt wel begin te zweten, een rood hoofd krijg, hoe zit dat met jullie?
Wat als het lukt
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 27 Mei 2014 15:22

Re: Het hardlooptopic

Kan het zijn dat je misschien iets te hard van start gaat?
Ik denk dat de 2 minuten voor jou ook wel haalbaar zijn, maar dan gewoon in een langzamer tempo.
Al doe je maar een soort van snelwandelen o.i.d.

Ik heb nu al ruim een week niet meer gelopen, vorige week echt geen tijd en weinig zin...
Wilde eigenlijk vandaag weer een rondje lopen, maar dat zit er volgens mij niet echt in met dit weer.
Kijk wel, komende zondag sowieso weer een wat langer rondje, de rest van de week zie ik het wel.
Gister mijn trouwjurk weer gepast en hij zat als gegoten, dus mag ook niet teveel meer lopen de komende 2 weken ;)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2014 15:25

Re: Het hardlooptopic

Wow 10k in een uur is echt supersnel Jules, echt super knap van jou!!!
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 27 Mei 2014 15:53

Re: Het hardlooptopic

Pannetoet. Een tijdje geleden kon ik nog geen minuut rennen zonder dat ik echt compleet gesloopt was. Inmiddels kan ik 5 k rennen zonder wandelen. Het is echt een kwestie van opbouwen. Mijn conditie was echt heel erg slecht en heb ik opgebouwd door veel sporten. En zodra ik ga rennen is mijn hoofd ook meteen rood en ben ik bezweet. Sommige mensen blijven idd bloedmooi als ze sporten ;).
Afbeelding
<<

Anoniem100

Bericht 27 Mei 2014 16:16

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gister weer een rondje van +/- 6km gelopen in de duinen. Het begin ging opzich heel erg goed, maar halverwege kreeg ik last van het benauwde weer. Paar keer een vlaag misselijkheid en licht in m'n hoofd. Lag niet aan het eten, heb goed ontbeten en lang genoeg laten zakken, voldoende gedronken en een banaan gegeten voor vertrek van huis. Ook heb ik na de 1e km even rek/strek oefeningen gedaan zoals ik altijd doe.

Uiteindelijk wel uitgelopen, met tussendoor een paar stukjes lopen en vervolgens in iets lager tempo doorgegaan. Nooit eerder last van gehad, beetje vaag dus. Moet wel zeggen dat ik niet heel frequent loop, laatste keer is alweer 3 weken geleden. Moet het toch maar weer gaan opbouwen en vaker lopen, al is het maar weer even een paar keer kortere stukjes. iPod en Evy maar weer eens opzoeken.....
<<

Anoniem62

Bericht 27 Mei 2014 21:35

Re: Het hardlooptopic

Jans: Balen dat het niet zo lekker ging! Hoe ver loop je nu gemiddeld? Succes bij de ladiesrun!
Poubelle: Ook succes bij de ladiesrun!
Jules: Wauw, eerder opstaan om te gaan hardlopen. Dat doe ik je niet na!
Zonnetje: Goed bezig! Hditp ook ooit zo'n tijd voor de 10 km neer te zetten.

Omdat ik bijna klaar ben met de 7.5 km app van evy, heb ik nu de 10 km app van haar gedownload. Ik baal alleen want ik zag dat de eerste lessen maar 25, 30, 35 minuten zijn. Ik ren nu meestal al 45 tot 50 minuten, dus ben bang dat van die korte trainingen me gaan vervelen.
Wat zouden jullie doen, gewoon al ergens halverwege het trainingsprogramma beginnen?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 28 Mei 2014 10:54

Re: Het hardlooptopic

Pannetoet schreef:Als ik jullie verhalen lees word ik spontaan jaloers! Ik wil ook kilometers lekker lopen :angel:
Maar dat zal nog wel even duren aangezien ik gisteren met les 1 van Evy ben begonnen maar mijn god! Twee minuten hardlopen houd ik niet eens vol, na 1 minuut kun je mij al bijna aan de beademing leggen :redface: dus ipv twee minuten liep ik 1 minuut en 3 minuten wandelen..hoe kan dit? Hoe houden andere beginners dit vol? Is mijn conditie nou zo extreem slecht? Ik voelde aan het eind ook helemaal een branderig gevoel bij mijn longen...misschien moet ik de eerste paar weken even met een stopwatch trainen en dan 1 minuut lopen en 2 minuten wandelen, zoiets? Hoe ging dat bij jullie toen jullie begonnen? En dan nog een raar vraagje..maar altijd als ik meiden zie hardlopen zien ze er 'goed' uit terwijl ik echt wel begin te zweten, een rood hoofd krijg, hoe zit dat met jullie?


Misschien moet je niet met Evy gaan rennen, maar dit schema aanhouden:
http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloo ... ema-1.htm#

Een van mijn vriendinnen houdt dit schema aan en zij had ook echt 0,0 conditie, maar op deze manier rent ze nu toch al 10 minuten achter elkaar.

En wat betreft er goed uitzien als je loopt: dat heet oefening en conditie opbouwen.

@Carrie: dank je!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2014 09:26

Re: Het hardlooptopic

Pannetoet, toen ik begon met Evy bakte ik er ook niks van joh. Maar het bouwt echt snel op, gewoon volhouden en echt twee of drie keer per week proberen te gaan, dan gaat het rap hoor! En het gaat er steeds beter uitzien :)
#teammaple🍁
<<

Jip

Bericht 29 Mei 2014 10:25

Re: Het hardlooptopic

Toen ik net begon was ik 15. Ik kon nog geen 200meter achter elkaar rennen. Ik begon veel te hard.. Nu loop ik een marathon, dus er is hoop ;)

Ik heb niet neergelopen sinds mijn laatste wedstrijd, bijna twee weken geleden. Wel nog gefietstcen gezwommen. Nu al bijna een week niks gedaan. Ik was een beetje oververmoeid en mijn benen en armen deden in rust enorm veel pijn in de spieren. Morgen mag ik weer wat doen en zondag een wedstrijd. Als het goed is gaat die wedstrijd heel goed, doordat ik uitgerust ben. Zo niet...dan heb ik een probleem.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 29 Mei 2014 19:31

Re: Het hardlooptopic

vanmiddag meegedaan aan een hardloopwedstrijd. Hele goede tijd gelopen, maar het voelde echt verschrikkelijk. Ik ben veel te snel van start gegaan, waardoor ik na 2 kilometer al eigenlijk doodop was. Uiteindelijk wel elke kilometer onder de 6 minuten gelopen en ook mijn snelste tijd ooit gelopen, maar het voelde gewoon niet lekker. Leerpuntje voor de volgende wedstrijd.

Ik heb me trouwens ook ingeschreven voor de Bridge to Bridge in Arnhem, in september. Dan ga ik de 6 Engelse mijl lopen (9,6 km). Nog meer mensen die dan meelopen?
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jun 2014 08:17

Re: Het hardlooptopic

Heel veel succes iedereen die vandaag ook met de ladiesrun mee doet! Ik vind het toch best wel een beetje spannend, haha.

Afgelopen donderdag ging ik met een vriendin de route alvast lopen. Ook om te kijken hoe lang we er over deden. Ik had nog nooit 7.5 km gelopen. Uiteindelijk een uur er over gedaan. We waren alleen een stuk verkeerd gelopen, dus uiteindeljk ruim 9 km gelopen. Ik was kapot, haha!
<<

Anoniem156

Bericht 01 Jun 2014 08:43

Re: Het hardlooptopic

Heel veel plezier en succes vandaag Jans en alle anderen!
Ik vind het ook spannend! Heb door een verkeerde planning van mijzelf vannacht nog tot 3u gewerkt dus ben benieuwd hoe het zal gaan :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jun 2014 08:53

Re: Het hardlooptopic

Poubelle schreef:Heel veel plezier en succes vandaag Jans en alle anderen!
Ik vind het ook spannend! Heb door een verkeerde planning van mijzelf vannacht nog tot 3u gewerkt dus ben benieuwd hoe het zal gaan :laughcry:


Ohjee, kort nachtje. Jij ook succes!
Ik heb vanwege een verkeerde planning toch wijn gedronken, was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, haha.
<<

Anoniem85

Bericht 01 Jun 2014 09:22

Re: Het hardlooptopic

Jules schreef:vanmiddag meegedaan aan een hardloopwedstrijd. Hele goede tijd gelopen, maar het voelde echt verschrikkelijk. Ik ben veel te snel van start gegaan, waardoor ik na 2 kilometer al eigenlijk doodop was. Uiteindelijk wel elke kilometer onder de 6 minuten gelopen en ook mijn snelste tijd ooit gelopen, maar het voelde gewoon niet lekker. Leerpuntje voor de volgende wedstrijd.

Ik heb me trouwens ook ingeschreven voor de Bridge to Bridge in Arnhem, in september. Dan ga ik de 6 Engelse mijl lopen (9,6 km). Nog meer mensen die dan meelopen?



Ik heb mij daarvoor ook ingeschreven. Na de inschrijving pas begonnen met hardlopen. Ik loop wel de 3 mijl, om mee te beginnen. Ben benieuwd of het mij lukt om voor die tijd het doel te bereiken om 5km onafgebroken te lopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2014 09:59

Re: Het hardlooptopic

Wie loopt de ladiesrun?

Ik niet, ik deed net 48 minuten over 7km en dat is wat te traag. Maar ik voel me nu prima! Even douchen en dan straks naar poweryoga.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jun 2014 10:06

Re: Het hardlooptopic

Urban Naked schreef:Wie loopt de ladiesrun?

Ik niet, ik deed net 48 minuten over 7km en dat is wat te traag. Maar ik voel me nu prima! Even douchen en dan straks naar poweryoga.


Ik. :)
Ik ben tevreden als ik de 7.5 binnen een uur loop hoor, haha. Beetje spijt dat ik niet gewoon voor de 5 km ben gegaan. Maarja.... We gaan het zien!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2014 10:08

Re: Het hardlooptopic

Haha het staat er idd alsof ik daarom niet meedoe, maar dat is niet waar hoor, staat los van elkaar.
Succes vandaag!!
#teammaple🍁
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 01 Jun 2014 13:07

Re: Het hardlooptopic

Succes dames met de ladies run! Het is er lekker weer voor volgens mij, niet te warm en teveel zon (hier licht bewolkt).
Ik heb dinsdag voor het laatst getraind, we hadden zoladz test daarna niet meer gelopen. Wilde wel maar kwam er gewoon niet van waar ik achteraf van baal... :confused:
straks als mijn man thuiskomt ga ik nog een rondje van 6 a 7 kilometer maken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem156

Bericht 01 Jun 2014 13:50

Re: Het hardlooptopic

Het ging ZO lekker bij de Ladies Run! Ik vond het geweldig haha!
M'n precieze tijd weet ik nog niet maar volgens mij was het ongeveer 31.10, ik liep de 5 km.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Jun 2014 14:38

Re: Het hardlooptopic

Super, poubelle!

Het was me een partij warm!!! Oh my, dwars door het park heen had ik het niet meer, met die zon op m'n hoofd.
Ik heb ook gewandeld.
54 minuten over 7.5 km gedaan. Ik ben tevreden. :)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers