Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonder speen!

<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 13 Sep 2013 20:21

Zonder speen!

Jaaa! Sinds gisteren slaapt mijn dochter zonder speen!
Het was ' s middags bij oma gelukt, dus heb ik 's avonds ook doorgezet.
Na een uur huilen ( wat heel zielig was) en troosten, sliep ze om half negen.
Vanmiddag lukte het op het kdv ook en nu ligt ze ook weer te slapen.
Ik ben zo trots!
Wanneer sliepen jullie kinderen voor het eerst zonder speen en ging dat moeilijk?
( oh ja, dochter is nu 2 jaar en 2 maanden)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 13 Sep 2013 20:26

Re: Zonder speen!

Mijn dochter is 2 jaar en bijna 10 maanden en ze slaapt nog steeds met haar speen. We hebben nu afgesproken dat ze op haar derde verjaardag stopt. Ik laat het haar meerdere keren per dag vertellen. Ben benieuwd.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 13 Sep 2013 20:49

Re: Zonder speen!

Hier slaapt hij sinds eind juli zonder speen. Een paar dagen van te voren erop voorbereid. Eerste paar dagen alleen 's middags en daarna ook 's avonds. Heb het wel met een beloningssysteem gedaan. Na drie kleine cadeautjes ben ik gestopt.
Hij is nu wel 's morgens eerder wakker en moet er nu 's nachts ook geregeld een keer uit, maar beter dan hele scheven tanden.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem123

Bericht 13 Sep 2013 20:50

Re: Zonder speen!

Wat goed! En nu doorzetten.

S was 14/15 maanden toen ik op een dag bedacht: weg dat rotding. hij heeft een week lang heel veel gehuild maar hij is er sinds die tijd wel mooi vanaf.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 13 Sep 2013 22:18

Re: Zonder speen!

N. slaapt nog met speen. Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren dat ze zonder kan dus ik wacht nog met afbouwen.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 22:25

Re: Zonder speen!

Wat goed! Hier net na haar tweede verjaardag de speen weggedaan. Met sinterklaastijd hebben we alle speentjes in haar schoentje gestopt voor babypiet. De volgende dag lag er in de plaats van de speentjes een cadeau. Het ging beter dan verwacht! Een paar avonden wat moeilijker in slaap komen dan normaal, en met name de eerste avond duurde lang. Maar echt huilen heeft ze er niet om gedaan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Sep 2013 22:39

Re: Zonder speen!

hier voor zijn tweede verjaardag gestopt.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 23:51

Re: Zonder speen!

Goed zeg!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 13 Sep 2013 23:55

Re: Zonder speen!

Hier had hij er zelf geen behoefte meer aan toen hij ongeveer 6 maanden oud was.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Sep 2013 00:04

Re: Zonder speen!

Sinds hij zelf zijn knuffeldoekje over zijn wang kan wrijven, een maandje nu denk ik.
R. 2013
D. 2016
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Sep 2013 01:07

Re: Zonder speen!

Onze zoon heeft nooit een speen gehad ook zijn duim interesseert hem niet. Hij spuugde de speen de eerste paar keren alleen maar uit. Niet dat het niet had gemogen maar het was en is zo'n tevreden mannetje dat ik geen aanleiding zag en zie om hem nog een keer een speen te geven.
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 14 Sep 2013 09:02

Re: Zonder speen!

Novalee schreef:N. slaapt nog met speen. Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren dat ze zonder kan dus ik wacht nog met afbouwen.

Tuurlijk kan ze wel zonder.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 14 Sep 2013 09:20

Re: Zonder speen!

Bedankt allemaal!
Het blijft nog wel moeilijk voor haar om in slaap te komen.
Maar ze is vannacht maar 1 keer wakker geworden.
Ze krijgt nu elke ochtend een sticker. Ik kijk wel even hoe lang we dat nog doen.
Ik merk wel datzelfde nu van alles bedenkt zodat ik maar bij haar blijf. Nog 1 liedje, nog even Nijntje aan, lichtje aan,nee uit.
Daar moet ik de komende avonden maar even met haar aan werken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Sep 2013 09:43

Re: Zonder speen!

N. heeft nog steeds een speen. Misschien, als haar nichtje over een paar weken geboren wordt, wil ze de speentjes aan haar nichtje 'geven'. Anders kunnen we ze nog aan de babypietjes geven. Maar ik zie het voorlopig niet gebeuren dat ze vrijwillig besluit zonder speen te gaan slapen.
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 14 Sep 2013 13:44

Re: Zonder speen!

K heeft z'n speen alleen met slapen. Ik vind t eigenlijk nog wel prima zo, hij verliest m toch als hij slaapt en heeft m niet heel de nacht in.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 14 Sep 2013 17:59

Re: Zonder speen!

Wat super! F heeft nog steeds een speen. Hoop dat ie snel kapot is zodat hij snel in de prullenbak kan. E. heeft gelukkig geen speen. Ze heeft er alleen behoefte aan gehad in de eerste weken bij krampjes maar daarna weigerde ze hem en nu bieden we de speen ook niet mee4 aan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2013 19:11

Re: Zonder speen!


Een van de twee sliep met een speen en zij slaapt nu al anderhalve week zonder. Hoe zeer ik dacht dat het echt een drama zou worden, is met dat 1000% mee gevallen. Ze heeft er sinds hij in de prullenbak ligt niet meer naar gevraagd. En ze was er, ondanks dat ze hem alleen mocht als ze ging slapen, echt wel verslaafd aan. Het is hier trouwens allemaal vrij abrupt gegaan, niet weg geven of iets, gewoon in de prullenbak, ik heb gezegd dat ze een grote meid is en spenen zijn voor baby's. Nou dat was blijkbaar genoeg want ze accepteert het.
:heart: :heart: 2011
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 14 Sep 2013 22:27

Re: Zonder speen!

Geinspireerd door jouw topic, slaapt dochter( 2 jaar en 2 maanden) nu voor de eerste nacht zonder speen.
Met enige chantage ( je krijgt een mooie sticker morgenochtend) wilde ze het " proberen"

"Broberen zonder peen"

Ik vind het best spannend.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 14 Sep 2013 22:31

Re: Zonder speen!

Wat goed zeg! Maar ze slaapt nu dus lekker? Dan gaat het tot nu toe dus prima!
Hier slaapt dochter sinds half 8 vanavond meteen zonder huilen.
Ik heb even met haar besproken dat ik vanavond niet meer steeds naar haar toe zou komen, dus dat ze meteen moest kiezen: lamp aan/ uit, deur open/ dicht.
En toen ging ze daarna echt meteen slapen!!!
Ik had niet gedacht dat dit zo makkelijk zou gaan. Maar laat ik niet te snel juichen, het is nog maar half 11, dus de nacht moet nog komen.
Succes Norah deze nacht!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 15 Sep 2013 08:56

Re: Zonder speen!

Nou onze timing was weer perfect, mevrouw werd steeds meer verkouden en snotterig. Toen wij gingen slapen werd ze wakker, maar heeft maar 1x om haar speen gevraagd. Ben dus eigenlijk wel trots

Fijn dat het begin goed ging, de rest van de nacht ook?!?
Laatst gewijzigd door Norah op 17 Sep 2013 20:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 15 Sep 2013 13:07

Re: Zonder speen!

Om half 12 werd ze huilend wakker. Ze werd steeds driftig als ik weg wilde gaan. Op een gegeven moment heb ik haar gezegd dat ik ook graag wilde slapen en of dat mocht. Dat mocht ( gelukkig ;) en toen ging ze zelf ook weer slapen. Vanochtend was ze om 7.40 weer wakker.

Wat netjes dat het bij jou meteen zo goed gaat! En fijn dat de buurvrouw zo goed mee werkt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Sep 2013 13:09

Re: Zonder speen!

zonneschijn schreef:Hier had hij er zelf geen behoefte meer aan toen hij ongeveer 6 maanden oud was.


B ook, ze zoog haar speen zowat doormidden, en van de een op de andere dag spuugde ze hem steeds uit. Toen begon ze op haar duim, maar ook die laat ze inmiddels weer met rust. :thumbup:
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 15 Sep 2013 15:57

Re: Zonder speen!

Nou ik heb te vroeg gejuicht :nopompom:

Ze wilde perse niet slapen zonder speen( Mij peen!! Niet van Baby!!) . Helemaal over de toeren dat hij weg is.
Vandaag dus zonder middagdutje gedaan...ben benieuwd naar straks....

Iemand nog tips om haar 's middags te laten slapen? Of is het gewoon volhouden volhouden volhouden?


Maar Piertje, wat doet je dochter het knap. En heel lief dat je mocht slapen :thumbup:
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 16 Sep 2013 20:23

Re: Zonder speen!

De eerste dag heeft l.ynn ook zonder middagdutje gedaan thuis.
Ook 's avonds begon ze toen te huilen. Maar dat heb ik nu dus ( gelukkig) weer achter me.
Ze lijkt nu gewend te zijn zonder speen te slapen, ging best snel.
Norah, ik hoop dat jouw dochter inmiddels ook weer lekker slaapt.
En bij mij hielp steeds even troosten wel. Daarna lag ze dan wel te huilen, maar na een uurtje ging ze dan ook slapen.
Steeds troosten zorgde ervoor dat ze niet helemaal overstuur raakte.
Nogmaals succes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Sep 2013 20:27

Re: Zonder speen!

Jans schreef:Mijn dochter is 2 jaar en bijna 10 maanden en ze slaapt nog steeds met haar speen. We hebben nu afgesproken dat ze op haar derde verjaardag stopt. Ik laat het haar meerdere keren per dag vertellen. Ben benieuwd.

Haha, dat hebben wij ook afgesproken!
Vanavond een poging gedaan maar dat was3x niks dus op d'r verjaardag gaan de spenen op de kast want de prullenbak mocht niet.
november 2010-januari 2013-november 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers