Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 07:03

Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Ik zit met het volgende probleem, niet alles past in mijn backpack :P Ik had eerst het idee om spullen naar huis te sturen, maar een pakket versturen is een stuk duurder geworden, plus dat het dan 3 maanden duurt voordat het er is (Komt op zo'n 50/60 euro uit voor 10kg).
Maar ik mag 30kg mee nemen op mijn vlucht, had op de heenvlucht zo'n 16kg, dus had ik bedacht een grote koffer te kopen en daar mijn backpack in te doen en al mijn spullen in te doen. Alleen heb ik dan de grootste maat koffer nodig, prijzen beginnen rond de 30 euro voor waarschijnlijk niet echt een geweldige kwaliteit, van wat ik lees op internet. (Ik zou dan de koffer met overbodige spullen een maand op mijn stage laten staan tijdens het rondreizen en dan op mijn laatste dag ophalen)

Nu heb ik nog een andere optie maar weet niet of dat wel slim is en uberhaupt wel mag.. Ik heb een flightbag om mijn backpack heen, en die is behoorlijk ruim. Nu heb ik net gekeken met een volle backpack (kussen er in gepropt:P) en heb dan nog ruimte voor al mijn kleding er omheen, dus los in mijn flightbag.
Dan kan ik breekbare spullen in een doosje doen in mijn backpack, omringt met kleding en alle andere souveniers dus, en dan de overige kleding in bijv vuilniszakken doen en naast mijn backpack in de flightbag er bij doen.

Weet iemand of dit eventueel een probleem gaat zijn? Of ze daar op het vliegveld moeilijk over kunnen gaan doen?
Ik heb overigens deze flightbag:
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 01 Jun 2014 07:43

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Ik spreek niet uit ervaring en heb er ook weinig verstand van, maar ik DENK dat het geen probleem is. Als je een grotere bbadpak had gehad zou het toch hetzelfde effect hebben? Je hebt hooguit kans dat het stuk gaat en de spullen er uit vallen, omdat die flight bag niet direct bedoeld is al koffer en toch wat minder stevig is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jun 2014 07:47

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Alleen...hoe wil je dat ding verplaatsen als ie 30 kg weegt? Hij heeft geen handvaten of schouderbanden! Ik zou eerder kijken of je een goedkope oversized weekendtas kunt vinden, die bestaan in dezelfde grootte. Liefst een met wieltjes.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 08:00

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Pompoen schreef:Alleen...hoe wil je dat ding verplaatsen als ie 30 kg weegt? Hij heeft geen handvaten of schouderbanden! Ik zou eerder kijken of je een goedkope oversized weekendtas kunt vinden, die bestaan in dezelfde grootte. Liefst een met wieltjes.


Hij heeft wel handvaten in het midden maar die zie je niet zo goed zitten op de foto, en in principe kan je hem ook zo gebruiken:
Afbeelding

Dan kan ik de plastic zakken met een bagageriem aan mijn backpack vast maken zodat er niks uit valt.
En verder hoef ik er niet echt mee te tillen, alleen taxi in, en taxi uit, op het vliegveld is het kwestie van zo'n karretje pakken.
Mijn bagage wordt automatisch ook op de volgende vlucht gezet en op schiphol bij aankomst pak ik weer een karretje. Het is niet ideaal, klopt wat je zegt hoor. Maar ik zal die spullen dus pas op de laatste dag inpakken, tijdens de laatste maand neem ik alleen het hoognodige aan kleding mee, de rest laat ik op mijn stageadres staan.

Weekendtas had ik ook vluchtig naar gekeken inderdaad, maar heb nog niet iets in dit formaat kunnen vinden (90cm lang). Maar moet eerlijk bekennen dat ik vooral naar koffers had gezocht :P Maar is inderdaad ook wel iets om nog naar te kijken.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 01 Jun 2014 08:30

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Staat er dan ook ergens dat je maar 1 item in mag checken (die dan 30 kg mag wegen)? Anders zou je toch ook 2 items in kunnen checken zolang het maar onder de 30kilo blijft?
Als je 1 item in mag checken zou ik idd spullen in je flightbag erbij stoppen en dat dan wel een beetje in stevige tasjes mocht je flightbag kapot gaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee om het zo te doen maar ik zou denken dat het wel kan, op het moment van inchecken zien zij toch niet hoe het daar van binnen verpakt is. En wat dan nog, je voldoet dan toch aan de regels? (onder 30 kg en 1 item).
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 01 Jun 2014 08:53

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Is het ook niet zo dat je juist verplicht bent om die 30 kilo over (minimaal) twee koffers/tassen te verdelen? Dit ivm met het aantal kilo's wat het luchthaven personeel mag tillen?
Kan me nog herinneren van een paar jaar terug toen we naar de Dominicaanse Republiek vlogen we iets van 25 kilo p.p. mee mochten nemen maar dat de koffers niet zwaarder dan zoveel kilo per stuk mochten zijn.

En duurt opsturen echt zo lang joh? Ik verstuur voor mijn werk regelmatig pakketten naar o.a. Thailand met DHL of UPS en meestal duurt dit een week, hooguit twee weken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 09:07

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Pandora schreef:Is het ook niet zo dat je juist verplicht bent om die 30 kilo over (minimaal) twee koffers/tassen te verdelen? Dit ivm met het aantal kilo's wat het luchthaven personeel mag tillen?
Kan me nog herinneren van een paar jaar terug toen we naar de Dominicaanse Republiek vlogen we iets van 25 kilo p.p. mee mochten nemen maar dat de koffers niet zwaarder dan zoveel kilo per stuk mochten zijn.

En duurt opsturen echt zo lang joh? Ik verstuur voor mijn werk regelmatig pakketten naar o.a. Thailand met DHL of UPS en meestal duurt dit een week, hooguit twee weken.


Opsturen duurt zo lang omdat het met de boot gaat. Als ik via de snelle manier iets wil versturen is het echt heel duur. Laatst eens nagevraagd bij DHL kantoortje hier en het zou er dan binnen 4 dagen zijn, maar kost wel 130 euro voor 10kg :|

Het staat heel onduidelijk op de website van Etihad. Heb ze gelijk een berichtje via FB gestuurd, ook met de vraag over losse spullen in mijn flightbag (dat ik daar niet eerder op gekomen ben..)
Maar als je naar de website gaat, staat er dit:
Bags with a total not exceeding 30kg. Items must not exceed the dimensions 45cm x 72cm x 90cm

Dan zou je denken "oh dus je mag het over meer verdelen", maar als je dan verder kijkt staat er over als je vliegt naar Amerika, dat je 2 koffers mag in checken, dus ik ging er eigenlijk van uit dat ik maar 1 koffer/tas in mag checken dus.

En terwijl ik dit berichtje typ heb ik al antwoord van ze, en ik mag gewoon 2 tassen inchecken, zolang je binnen de limieten blijft! :D Dan koop ik een kleiner koffertje voor er bij, die komt ook altijd wel weer van pas. (Daarom wilde ik liever ook geen goede grote koffer kopen, denk dat ik dat nooit ga gebruiken).

Bedankt Vajen en Pandora, ik was er zelf nooit opgekomen dat ik misschien toch 2 tassen mocht inchecken!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 01 Jun 2014 09:30

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Probleem opgelost dus! :thumbup:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 11:51

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Het is dus al opgelost, maar wij hebben het een paar weken geleden ook gedaan.
Onze backpack in een flightbag (was overigens een inpandige van Nomad) gestopt, en dan aan de zijkant slippers handdoeken en nog wat spul. Wel een band omheen gedaan (om de backpack zelf) gezien ze op vluchten naar Amerika volgens mij eerder bagage openmaken. Beetje lullig wanneer ze dan de tas openmaken en alles vliegt hen om de oren.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 01 Jun 2014 12:08

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Ik heb dat ook een aantal keer gedaan (extra spullen in flight bag). Nooit problemen mee gehad. Je moet alleen oppassen met vluchten binnen Azie, daar is de max 15kg.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 13:15

Re: Bagage vliegtuig, is dit slim of uberhaupt toegestaan?

Bacio schreef:Ik heb dat ook een aantal keer gedaan (extra spullen in flight bag). Nooit problemen mee gehad. Je moet alleen oppassen met vluchten binnen Azie, daar is de max 15kg.



Klopt deels, bij Nok Air is het bijvoorbeeld standaard 15 kilo en kan je upgraden, maar ik heb nu 2 binnenlandse vluchten geboekt bij Airasia en daar moest je sowieso apart betalen voor je bagage en afhankelijk van het gewicht wat je wilde moest je bijbetalen (15kg, 20kg, 25kg etc)
Maar ik hoop dat mijn backpack tijdens de laatste maand rondreizen niet zo zwaar zal zijn :P Ik laat alle overbodige spullen hier op mijn stageadres achter.

Maar wel goed om te weten dat meer mensen hier ervaring mee hebben, kan ik dat altijd nog doen als het uiteindelijk mee valt met het aantal spullen. Vlieg in de nacht van maandag op dinsdag, dus heb op maandag nog de hele dag om eventueel een koffertje te kopen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron